Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • VURDU GÜNAHINI SIRTINA
    VURDU GÜNAHINI SIRTINA

    Zaman, yaşanandı. Yitip gidendi avuçların içinden ve bir ustaydı zaman. Oracıkta, becerikli bir örümcek gibi, gümüşten ağlarını ördü, ördü... İvedi, t...

  • ATONALİTE
    ATONALİTE

    Adanın merkezinden uzakta, yazlıkçıların henüz (b)ulaşamadığı o güzel koylardan biriydi. Engin Reis, dört metrelik ufak balıkçı teknesini sahile çekmi...

  • KAPI
    KAPI

    Anahtarlara, ter damlaları damladı. *** Bütün gün düşündü durdu. Kırlarda dolaştı. Ölçtü, biçti, tarttı. Menekşeler kokladı, gökyüzünün berraklığ...

  • ÜMMÜ’NÜN ÇEŞMESİ
    ÜMMÜ’NÜN ÇEŞMESİ

    Berrak bir ağustos gecesiydi. Gökyüzündeki yıldızlar, lacivert bir kumaşın üzerine saçılmış gümüş parçaları gibi parlıyorlardı. Gecenin sessizliğini,...

  • VATAN
    VATAN

    Bir ihtişam ve yükseklik duygusu... Eksiksiz çiğliğine hamlığına mukabil, bütün “rağmen’leri, inkârları, ufuneti” silen bir “dokunulmazlık, yücelik”...

  • BİR KEDİNİN MIRILTILARIYLA SEV[İL]DİM..
    BİR KEDİNİN MIRILTILARIYLA SEV[İL]DİM.....

    Bir kedi... uyandı mırıltılar arasında düşlerinden; hızla sıçradı sahibinin yatağına, dolandı durdu. Huysuzdu, iri gözleri vardı kahverenginde ve be...

  • AL KİRAZ ÜSTÜNE KAR YAĞMIŞ
    AL KİRAZ ÜSTÜNE KAR YAĞMIŞ

    —Evet herkes altmış Euro’yu hazırlasın. Altmış Euro’yu hazırlamayan sırada beklemesin. Hafif meyilli yokuşta bekleyen kalabalıkta bir hareketlenme ...

  • TERKEDİŞ RİSALESİ
    TERKEDİŞ RİSALESİ

    Terk etmeliydi dönülmez yolları ve gitmeliydi. Zıtlıklarla bulmalıydı anlamlarını boca eden yalnızlığını. El yordamıyla annesinin kalbini okşamalı ve ...

  • SAVAŞTA ÇOCUK OLMAK
    SAVAŞTA ÇOCUK OLMAK

    Arnavut-Sırp toplulukları arasında yıllarca süren anlaşmazlıklar sonucu Arnavutların Kaçanik’te Kosova’yı bağımsız devlet olarak ilan etmeleri ve UÇK ...

  • GELİNLİK KIZ
    GELİNLİK KIZ

    Kapının zili çaldığında gelenlerin beklenenler olduğu evdeki herkes tarafından biliniyordu. Ama hiçbir kelime söylenmedi. Beklendi sessizce. Evin mer...

  • MEHTER VURUYOR!
    MEHTER VURUYOR!

    Rahmetli M.N. SEPETÇİOĞLU’nun aziz hatırasına... Mehter vuruyor! Kösler, nal sesiyle aşk ile sarmaş dolaş... Nakkareler adım hesabında... Çevgenler g...

  • APARTMAN KEDİSİ ZİYA’NIN SON AŞKI
    APARTMAN KEDİSİ ZİYA’NIN SON AŞKI

    Apartman Kedisi Ziya, şöyle iyi bir yemekten sonra genellikle ballıbabaların arasına uzanıp etrafı -tuhaf bir simetriye sahip apartmanın yükselerek ko...

  • HÜSNİYE ÇÖLLERDE...
    HÜSNİYE ÇÖLLERDE...

    Sel devri daim halinde dönüyordu. “Damla” zıplamak, sevdiği yere raptolmak, hesapsız zamanları cebine koyup, atlamak istiyordu ama bir türlü arzusunu ...

  • DUALI BARDAK
    DUALI BARDAK

    Ne kadar da güzel bir köy, dedi ilk geldiğinde. Otobüsten inerken yeni yerler görmenin heyecanını yaşadı. Havası çok güzeldi; çok temiz. Özlem giderir...

  • EN İYİ ARKADAŞIM NESLİHAN
    EN İYİ ARKADAŞIM NESLİHAN

    En İyi Arkadaşım Neslihan, annesiyle içeri girdiğinde; sınıfın en uzak, en kötü yerinde yani cezalılar sırasında oturuyordum. Bir yanımda Bitli Seyfi ...

  • A’NIN MUTLU ÜÇ GÜNÜ
    A’NIN MUTLU ÜÇ GÜNÜ

    A. arabaların geçişlerini, karları ezerek geçen tekerlek seslerinden duyduğu, sakin bir sabaha uyandı. Annesinin her yıl bir kez gelip yünlerini yıkad...

  • BEKLEDİM DE GELMEDİN...
    BEKLEDİM DE GELMEDİN...

    Karavul Yokuşu’nu kucaklayan pencerenin önünde boynunu büken bir süs narı, Ali Dağı’ndan esen rüzgârın okşayan nefesiyle hafifçe salınmaktaydı. Saksıy...

  • MANDA LİNA
    MANDA LİNA

    Lina, mandaların en irisi... Kocaman gövdesini zar zor taşıyan bacakları hayli yaşlı olduğunu gösteriyor. Kastamonu’nun İnebolu’suna ta Afrika’nın T...

  • ÇEKİRGE SIÇRAMADI
    ÇEKİRGE SIÇRAMADI

    Düşünde uzun kanatları olduğunu görüyordu. Güçlü bedeni, mükemmel bir aklın idaresindeki yetileri...fakat ahh! topallık. Ne yürütüyor, ne gördürüp ond...

  • SUSUZ MUSLUK
    SUSUZ MUSLUK

    Büşra, lavaboya dişlerini fırçalamak için geçmiş, her zamanki gibi musluğu açmıştı. Musluk boşu boşuna akarken öğretmenlerinin anlattığı şekilde dişle...