Menu
MEKTUBUMDA ÖLÜM KOKUSU
Öykü • MEKTUBUMDA ÖLÜM KOKUSU

MEKTUBUMDA ÖLÜM KOKUSU

Sana Beni yazıyorum Ey...

Senin var olduğun ülkede sessizlik istiyorum Piraye. Cellat kesilmiş öfke kusan kara kargaların lakırtısından usanışımın yıldönümündeyim. Vücudumda hançerden delik deşik edilmiş kelimelerin mahpusluğu... Yaralarım Yusuf'un kör kuyusu kadar derin. Tuz banası bir hale geldi bedenim...


Bana yaklaş ve hükmünü neşret Piraye. Kiraz mevsiminden bahset. Dallarımıza kara kargalar konmayan kiraz mevsiminden. Acılarımızı el bombalarına sığdıranlara ıslah haberleri gönderelim Piraye. Suni zelzelelerle ülkemizi sarsmaya çalışan siyah gazete manşetlerine karşı biz hep beyazlara sarmalanalım. Varsın hükümsüz olsun rengimiz. Bombaların gürültüsünden kulaklarım iflasın eşiğinde Piraye...


Gözlerimde emzikten türeyen yalancı gözyaşları taşıyan adamların gölgeleri. Gölgeni dirilt ve tek hüküm taşıyan sen ol Piraye. Senin firakında dönüp dolaşırken ben! Meşeden bir tabut piraye...Sığar mı ki bu koca beden? Akli dengelerim bozuluyor Piraye...Bombalar, emzikten türeyen adamlar ve meşeden bozma bir tabut! Ensiz, biçimsiz şekli, toprağa uzanıyor hükmü.


Korkmadım piraye postalların ardına gizlenen adamlardan, korkmadım piraye beni yakan harından... Şimdiler de korkar oldum meşeden bozma bir tabuttan...Acının kaçıncı halindeyiz piraye? Ölüme biraz ara versek! Tankları konuşsak, seni konuşsak, hara denk düşen yüreğimi... Tanklarda nerden çıktı bilmiyorum Piraye! Ülkemde var olan tanklardan, filistindeki tanklardan, yüreğimizde sürgün gibi yaşayan her daim insanlığa saldıracak olan tanklardan...Sustun piraye! Konuş(a)mazdın ki zaten...Varlığın sus olup yüreğimde gizlenir piraye...Ve yine sustun! Son nefesimin korkaklığında sana filistindeki taşın tankları nasıl ezip geçtiğini, ülkemdeki tankların kimleri ezip geçmeye çalıştığını anlatacağım. Bir kaç ter damlatılacak ruhuma. Sessizlik demiştim ya piraye ne kadar da gürültülü bir mektup yazdım yine sana! Sessizliğin hükmünü ilelebet sedasızlık olan ölüm aldı Piraye...Zaman, tükenişimin yorgunluğu son cümlelerimin bitirilmişliği...Piraye usandım tankların harekatından, usandım bombalardan, usandım savaşlardan, usandım ayrılıklardan... Yineliyorum Piraye kiraz dallarımıza kara kargalar konmasın! Bulutlara yaklaşıyorum Piraye! Son bir şehadet nidası! Nefesim tükeniyor Piraye! Toprakla birleşiyor vücudum! Bombasız , tanksız, savaşsız ve gürültüsüz bir hayat çalınıyor ömrüme...

Diğer Yazıları