Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • TAKLA VE ÖLÜM
    TAKLA VE ÖLÜM

    Bize görünür kılınan (aslında zahirden bakınca öyle olan) olguların derinine indiğimizde, zahiren baktığımız şeylerin bizim batınımıza bir şekilde hitap ettiğini çoğu kere idrak edemiyoruz. Geçen hafta İçişleri Bakanı’nın Hasankale’yi ziyareti esnasında kendisini sevdiğini söylediği vatandaşa “Beni sevdiğini nereden bileyim, ...

  • ENGELLER VE 'YAŞAMA SAVAŞIM'
    ENGELLER VE 'YAŞAMA SAVAŞIM'

    Görmezden, bilmezden geliriz. Hayatımız engellilerle fazla kesişmez. Bir yan sokağa sapıveririz mesela. Hazcı yüreğimiz, hüznü sevmez. Engellilerde, belki daha ziyade bir ast-üst ilişkisi yaşanır. Herkes sizin üzerinizde egemen gibidir. Anne-baba, çevre münasebeti,  en sevdiğiniz kişilerin oynadığı rol bile, bazen tarafınızda...

  • GRİ EYLÜL'DE DÜŞ BOZUMLARI
    GRİ EYLÜL'DE DÜŞ BOZUMLARI

    Eylül, kendi şiiriyetini taşıyan ve taşıdığı şiiriyetle de edebiyata tat veren bir aydır. Mehmet Rauf'un Eylül romanıyla biraz daha gelenekselleşmiş büyülü bir havaya bürünmüştür. Hüznün ikiz kardeşi gibi. Baharlar nasıl ki hep bir diriliş beklentisiyle çalıverirse günlerin kapılarını, eylüller de titrek hüzünler taşır zamanın a...

  • HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ
    HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ

    Sözlü edebiyatımızın önemli örneklerinden olan Hamzanâme'yi Sahipkıran adıyla romanlaştıran Hasan Aycın'ın bu romanın devamı niteliğindeki yeni kitabı Bin Hüseyin İz Yayıncılık tarafından okura sunuldu. Alt başlığı Nâm-ı Diğer Battalnâme olan roman, en temelde hak ve batıl mücadelesini konu alıyor. Aycın, Battal Gazi destanından...

  • HİKAYE Mİ VİKAYE Mİ?
    HİKAYE Mİ VİKAYE Mİ?

    Geleneğimizde alimler, üstatlar genellikle eserlerine nispet edilerek anılırlar. Örneğin Zemahşeri Zemahşeri değil Keşşaf sahibidir. Kamil Doruk da Kamil Doruk değil Reis sahibidir. Bazen bir kitap hatta bir eser, sahibini şair, öykücü ya da romancı yapar. Reis de Kamil Doruk’un öykücü kabul edilmesi için yeterlidir. İlk kita...

  • BİR SÜKÛT MAHZENİ (YAHŞİBEY MAHALLESİ)
    BİR SÜKÛT MAHZENİ (YAHŞİBEY MAHALLESİ)...

    http://www.youtube.com/watch?v=XzeKtiZ1UN8 Bursa'nın en eski mahallelerinden biri Yahşibey Mahallesi... Hisar'dan bakıldığında batıda, Muradiye, Hamzabey ve Kocanaib mahalleleri arasında yanmış bir fotoğraf gibi zamanı beklemekte... Mahalle; kuzeyden İkincimurat, güneyden Kaplıca caddesi arasına sıkışmış isli bir lâmba gib...

  • SEZAİ KARAKOÇ SEMPOZYUMU
    SEZAİ KARAKOÇ SEMPOZYUMU

    Kültür ve Turizm Bakanlığı, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, Diyarbakır Valiliği ve Dicle Üniversetisi’nce ortaklaşa olarak düzenlenen ULUSLARARASI SEZAİ KARAKOÇ SEMPOZYUMU 12.4.2012 – 14.4.2012 tarihleri arasında Diyarbakır’da Dicle Üniversitesi’nin Kongre Salonu’nda gerçekleştirilecek. Düzenleme Kurulu Osman Horata, Ayşeg...

  • AİLE İSTİHDAM MAHALLE
    AİLE İSTİHDAM MAHALLE

    “Kent havası insanı özgür kılar” (Stadtluft macht frei). Bu Alman atasözünün feodal toplumun yıkılışına yönelmiş bir ütopya olduğu düşünülebilir. Ütopya diyoruz, çünkü kentin “özgürleştirici” olduğunu idealize ediyor, “ideal insanlık durumu”nu gelecekleştiriyor. Avrupa’da ortaya çıkan burjuva, Orta Çağ kenti dışında (bourg)da ya...

  • PENCEREDENİZLER 6
    PENCEREDENİZLER 6

    [06 mart 1428] iett otobüsünden topkapısı’nda inip, matbaacılar sitesi tarafına yürüdüm. otobüs durağının o kalın camları kırılmış. aslında bir insanın gücüyle kırılacak camlar değil. durakda bekleyenlerden biri, birine: «akşam kırmışlar herhalde» dedi. sarhoşlar mı acaba, diye geçirdim içimden. amma, sarhoşda balyoz ne gezer...

  • BERAT ALANYALI İLE SÖYLEŞİ
    BERAT ALANYALI İLE SÖYLEŞİ

    Berat Alanyalı Ömrün Yazı ismini verdiği yeni öykü kitabıyla okuyucuya birbirinden farklı hayatlara misafir olma ayrıcalığını yaşatıyor. Yalın, kısa ve isabetli anlatımıyla öyküseverleri zıt duygular arasında zarif bir şekilde taşıyan yazar, özellikle öykü ve şiirin, her okuyuşta özü zenginleştiren, ilk okunuşta gözden kaçmış bi...

  • İKRA AYDIN: ÜMMİLİK ÜZERİNE
    İKRA AYDIN: ÜMMİLİK ÜZERİNE

    Kur’an’ın ilk inen sûrelerinden Alâk’ın ilk beş âyetinden sonra bir fetret devri geldiği, uzun bir süre vahiy indirilmediği yolunda bir görüş var. Ancak akademik bir makalede farklı bir neticeye ulaşmamıza yarayacak başka verilerden bahsedilmiş. Mustafa Akçay’ın bu makalesine göre Alâk sûresinin nüzûlünden sonra vahiyde fetretin...

  • RAMAZAN DİKMEN BURSA'DA ANILACAK
    RAMAZAN DİKMEN BURSA'DA ANILACAK

    10 NİSAN 1997 TARİHİNDE ANKARA’DA VEFAT EDEN RAMAZAN DİKMEN, OSMANGAZİ BELEDİYESİ – TÜRKİYE YAZARLAR BİRLİĞİ BURSA ŞUBESİ İŞBİRLİĞİYLE 7 NİSAN 2012 TARİHİNDE BURSA DA ANILACAK. RAMAZAN DİKMEN KİMDİR: Ramazan Dikmen, 1956’da Karyağmaz köyü / Dursunbey / Balıkesir'de doğdu. İlköğrenimini Karyağmaz'da, hafızlık eğitimini D...

  • HASAN AYCIN'DAN YENİ KİTAP: BATTALNAME
    HASAN AYCIN'DAN YENİ KİTAP: BATTALNAME

    HASAN AYCIN'IN "BİN HÜSEYİN - NAM-I DİĞER BATTALNAME" ADLI YENİ KİTABI İZ YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI! Seyyid Battal Gazi, Anadolu'nun müslümanlaşması sürecinde en bilinen sembol isimlerden biridir. Hakkında yazılmış destanlar, öyküler, masallar, romanlar, çekilmiş belgesel ve sinema filmleri sayısız miktardadır. Hasan Aycın'ın...

  • DİL ve EDEBİYAT DERGİSİ MART 2012 SAYISI ÇIKTI
    DİL ve EDEBİYAT DERGİSİ MART 2012 SAYISI...

    Dil ve Edebiyat Derneği'nin edebi yayınlarından olan DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ'nin Mart 2012, 39. sayısı çıktı! Editör Hüseyin Altuntaş'ın derginin zengin içireğine ilişkin sunuş yazısıyla açılan DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, Nevzat Beyhan, Üzeyir İlbak, Mehmet Atilla Maraş, Halil İbrahim Kutlay, Saadettin Kaplan, Birol Emil, Hikmet...

  • CEMAL ŞAKAR'DAN YENİ KİTAP: İMGE GERÇEKLİK VE KÜLTÜR
    CEMAL ŞAKAR'DAN YENİ KİTAP: İMGE GERÇEKL...

    CEMAL ŞAKAR'IN "İMGE, GERÇEKLİK VE KÜLTÜR" ADLI YENİ KİTABIÇIKTI! İmge, Gerçeklik ve Kültür tarihsel olmaktan çıkamayan insanın bu durumunu kabul ederek bugünkü keskin gerçeği üzerine kurulu kışkırtıcı denemelerden oluşuyor. Bu keskin ve acıtıcı gerçek, Cemal Şakar’ın berrak üslubuyla dört bir yanından aydınlatılıyor. Şakar, ...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    -Ömer Lekesiz denilince, edebiyat izleğinde yapılan araştırmalar ve eleştiriler geliyor akla. Niçin böyle bir alanı seçtiniz? Sizi eleştirmenliğe ve araştırmaya yönelten ne oldu? Üstelik kamu yönetimi okumanıza rağmen… -“Seçmek” güzel bir kelime ama sadece seçmek değil, yönlendirilmek belki daha da etkili olmuştur, edebiyatın...

  • NURİ PAKDİL İÇİN YENİ SEMPOZYUM PARİS'TE
    NURİ PAKDİL İÇİN YENİ SEMPOZYUM PARİS'TE...

    Düşünce ve edebiyatımızın özgün yazarı Nuri Pakdil, Paris Uluslar Arası Kitap Fuarı’nda düzenlenen bir sempozyumla gündeme gelecek. İlk üçü; Kahramanmaraş, Ankara ve İstanbul’da gerçekleştirilen ‘Edebiyat Eylemi ve Nuri Pakdil Sempozyumu’nun dördüncüsü, 16 Mart 2012 tarihinde Paris’te, Salon du Livre’de, HECE dergisinin düzen...

  • PENCEREDENİZLER-3
    PENCEREDENİZLER-3

    [19 k.sani 427] kızar isen, hürriyetini kızartıp yakarsın. kısmış insan hür değildir. öfkesinin esiridir. hürriyet ruhî ve aklîdir. öfke: nefsî ve şeytanî. (çeşitlerini soruyorsun? öbür çeşidini, ak-öfkeyi hayatına dahil etmek gibi tecrübeye kalkışmış, böyle bir endişe arayışında imişsin gibi!) (kızmış insan, kısı...

  • 23.ÖMER SEYFETTİN ÖYKÜ ÖDÜLÜ 'AYKUT ERTUĞRUL'UN
    23.ÖMER SEYFETTİN ÖYKÜ ÖDÜLÜ 'AYKUT ERTU...

    23. Ömer Seyfettin Öykü Ödülü Aykut Ertuğrul’a verildi. Aykut Ertuğrul bu ödülü “Keyfekader Kahvesi” adlı kitabındaki “insanın içindeki en temel soruları eşeleyen, kurgulara uygun atmosferleri başarıyla kuran, çeşitli ve birbirinden farklı temaları hayatın içinden ve nefes alan karakterleri ile destekleyen” öyküleriyle aldı. ...

  • PENCEREDENİZLER-2
    PENCEREDENİZLER-2

    [28 k.evvel 427] yemekci arkadaşlardan niçin vaz geçdim? hayli sene evvel (onbeşe yakın) şerifi kösnüllükle maruf bir batı yakası kovboylar kasabasındaki (eski/takstil) işyerimden, oradayken samimiyet peyda ettiğim saf, bunu farkedip bütün iğnemelerime rağmen kurtaramadığım hamakat sahibi birini, başka yerde çalışırken bir...