Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • İSTEV'DE DERS BAŞLIYOR
    İSTEV'DE DERS BAŞLIYOR

    İSTEV 2013 - 2014 Eğitim Programıİstev, sürekli eğitimleri, atölye çalışmaları, konferans ve gezileriyle 2013-2014 yılında da tarihe, sanata ve edebiyata farklı bir bakış açısı kazandırmaya devam ediyor. 

Geç kalmadan kayıtlarınızı yaptırın.Sürekli Eğitimler

Eş Zamanlı Tarih OkumalarıDünyanın oluşumundan günümüze kadar y...

  • YENİ AHİLİK DÜŞÜNCESİ
    YENİ AHİLİK DÜŞÜNCESİ

    Ahilik, bilindiği gibi Ahi Evren (1175-1262, asıl adı Şeyh Nâsıruddin el-Hoyî) tarafından kurulan esnaf dayanışma teşkilâtıdır. İlkeleri; Herkesin bir sanatı ve mesleğinin olması, helalinden kazanılması, cömert ve yoksullara yardımcı olunması, âlimlerin sevilmesi, alçak gönüllü olunması, zenginlerin kapısına gidilmemesi vs. ...

  • ÇEKİN FİŞLERİ
    ÇEKİN FİŞLERİ

    Günümüzde mektup hükmünü yitirdi. İnsanlar çeşitli haberleşme araçlarıyla birbirinden anında haberdar olabiliyorlar. Dünyanın neresinde olursanız olun birbirinizi istediğiniz anda ekranda görebiliyor, konuşabiliyorsunuz. Teknolojinin getirdiği bu imkân yerinde kullanıldığı vakit şüphesiz faydalıdır. Lakin mektuplu yılların insan...

  • HECE... İTİBAR... EYLÜL 2013
    HECE... İTİBAR... EYLÜL 2013

    HECE DERGİSİ, EYLÜL 2013 EDEBİYAT GÜNDEMİ Büşra Nur Turinay/ İmgeler Şairi Turgut Uyar 3 Dilek Aslaner/ Profesör Y ile Konuşmalar 5 Yavuz Ahmet Koç/ Doksan Sekiz Kuşağının Gezi Parkı Gençliğine Bakışı Üzerine 7 Veli Aba/ Gönlü Gani Bir İnsandı 9 İbrahim Demirci/ Selahattin İpek’in Ardından 10 İbrahim Koca/ V...

  • SELAM SANA, SELAM EY ŞEHİD!
    SELAM SANA, SELAM EY ŞEHİD!

    Sevgili Esma! Sen daha on yedisinde gencecik bir kızken şehadet mektebinin öğretmeni oldun. Mısır Firavunlarını tebessümünle boğacak bir dirilişin ateşini yaktın. Sen şehid olduğunda baban Muhammed el Biltaci sana ‘sevgili kızım ve değerli öğretmenim…’ diye bir mektup yazdı. İnanıyorum ki melekler Harun makamında okudular bu ...

  • MISIR NEYİMİZ OLUR?
    MISIR NEYİMİZ OLUR?

    MISIR NEYİMİZ OLUR?“Ey zayıflamış kalbim Gül eski sertliğine Uyuyanı ayağa kaldıran Sesleri dinle” Böyle diyordu; Mısır’lı şair Abdülkadir El Kot. Uyuyanı ayağa kaldıran olaylar yaşanıyor Mısır’da. Modern dünyanın gözü önünde hem de. Kimsenin kılı kıpırdamıyor. Binler; çoluk, çocuk, kadın, genç, ihtiyar, suçlu, suç...

  • R4BIA
    R4BIA

    R4BIA R4BIA simgesi sosyal medyada göründüğünde ilk tepkim ‘işte bu! demek oldu ve hemen ilgili profil fotograflarımı kaldırıp oralara R4BIA simgesini ekledim. Beni bu simgeye böylesine güçlü bir şekilde bağlayan neydi? Kültürel kodlardan, semavi bir aidiyetten, şimdiki zamanı som bir hüzün olarak yaşamaktan beslenen öy...

  • OLUMSUZ YAZI/YAZGI
    OLUMSUZ YAZI/YAZGI

    Olumsuz Yazı/Yazgı Mavi Gündem “İmdi, o şehirde bozgunculuk yapıp düzen ve uyumdan yana olmayan dokuz kişi vardı.”27/48 Dokuz kişi veya kabile…Sayıdan öte niteliksizlikleriyle öne çıkan ve insanları kendi “maddi refah köy”‘lerinden bir nevi kovalayıp duranlar. İnsanlığa evreni dar edenler… Evrenin yükselerek derinleş...

  • ÜLKEMİZİ HEDEF ALAN İLANA İTİRAZIMIZI ORTAYA KOYDUK
    ÜLKEMİZİ HEDEF ALAN İLANA İTİRAZIMIZI OR...

    Yazar Ömer Lekesiz, The Times'daki ilana karşı yayımlanan bildiriye ilişkin, "Amacımız Başbakanımızı ve onun şahsında ülkemizi hedef alan ilana itirazımızı ortaya koymaktı" dedi. İSTANBUL İngiliz The Times gazetesinde yayımlanan ilana karşı Türkiye'den 140 kadar akademisyen, yazar ve gazetecinin imzaladığı "Bizde çok adam ...

  • S-ON GÜNLER
    S-ON GÜNLER

    Zaman; an havliyle la havle çeker...Ona bir anlam katmadıkça. Anlamsızken koşar adım yaşar o da. Arkasında kalan insana bakmadan. Çünkü insan da koşmaktadır ona aldırmadan. Bir koşuyu haketmeyen pek çok şeyin peşinde. Hayatlar iş-güç, kazanma-harcama, tüketim-yatırım-birikim-gelecek-iş bulma-kariyer-ekmek-fatura-sınav sorusu-...

  • SABAH ÜLKESİ'NDE GELENEKSELCİLİK DOSYASI
    SABAH ÜLKESİ'NDE GELENEKSELCİLİK DOSYASI...

    Köln’de, Islamische Gemeinschaft Milli Görüs e.V. (IGMG) / İslam Toplumu Milli Görüş Sabah Ülkesi Derneği tarafından Ahmet Faruk Çağlar’ın Genel Yayın Yönetmenliğinde yayınlanan SABAH ÜLKESİ’nin 36. (Temmuz 2013) sayısı çıktı. Hemen her sayısında dünya Müslümanlarının önemli meselelerini, yetkin imzaların inceleme, araştırma ...

  • MENTEŞ'E GICIRTISI
    MENTEŞ'E GICIRTISI

    Ne yaptı biliyor musunuz? “Kaybedenler Kulübü”ne methiyeler düzdü. Hani şu içip içip radyo programı yapan, kadınlarla gece maceralarını ballandıra ballandıra anlatan silik herifleri. Öptü okşadı onları. Çünkü bulunmak istediği yerin sahipleri onlardı; Kabataş’da saldırılanların, tacize uğrayanların yanı değil. Gelecekte “haya...

  • DANIEL PIPES: 'KOMÜNİZMİ YENDİK ŞİMDİ SIRA İSLAMCILARDA'
    DANIEL PIPES: 'KOMÜNİZMİ YENDİK ŞİMDİ SI...

    İslam karşıtlığıyla bilinen yazar Daniel Pipes'ın Türkiye'ye yönelik düşüncelerini özellikle son dönemde Taksim eylemlerine Batı medyası ve siyasi erkleri tarafından verilen desteğin arka planına işaret etmesi nedeniyle önemli bulduk. Söyleşiyi ilginize sunuyoruz... Devamını lütfen şu adresten okuyunuz: http://www.incanews.c...

  • EDEBİSTAN.COM'DAN DUYURU...
    EDEBİSTAN.COM'DAN DUYURU...

    Yaz aylarının tatil ve dinlenme zamanları olduğunu gözeterek, aylık mutad güncellemize 1 Ekim 2013 tarihine kadar ara veriyoruz. Yazarlarımızın söz konusu zamanını bir tür biriktirme, yeni donanım ve eser kazanma zamanı olarak da gördüğümüz için onlara başarı ve bereket temenni ediyoruz. Ekim güncellemesi için son çalışmaları...

  • KUDÜS'TE BEŞ MAHZUN ADAM
    KUDÜS'TE BEŞ MAHZUN ADAM

    Aslında herşey planlandığı gibi gitmişti; Nadide Turizm’in Genel Müdürü Bülent Deniz, öz meselesi Kudüs sevgisi ve bilinci kazandırmak olan bu ziyarette her şeyi yerli yerince yapmış, her sözü gereğince söylemişti. Evet, herşey güzel gitmişti… Ta ki, Kıble Mescidi’ndeki o son akşam namazına kadar… Akşam namazından sonra...

  • ALİ EMRE'NİN İLK ŞİİR KİTABI YENİDEN YAYINLANDI
    ALİ EMRE'NİN İLK ŞİİR KİTABI YENİDEN YAY...

    Ali Emre’nin ilk şiir kitabı olan Kıyamet Mevsimleri’nin yeni baskısı Okur Kitaplığı’nca yapıldı. Daha önce Asanat Yayınları ve Şule Yayınları tarafından basılan kitabın üçüncü ve yeni baskısında, ilk baskılarda yer almayan fakat kitaptaki şiirlerle aynı dönemde yazılan bazı şiirler de yer alıyor. Ayrıca şairin bazı şiirlerde...

  • HİNDİKUŞLARDA PARILDAYAN ALPLERDEKİ SON BAKIŞ
    HİNDİKUŞLARDA PARILDAYAN ALPLERDEKİ SON ...

    Zaman ve mekan ilişkisi, insanın konumlanışı idrak sınırlarımızı sarsıyor. Eşyanın insan karşısında edilgenliği bir yana, bazen ruhumuzun derinliklerinde bıraktığı iz sanki ona farklı bir boyut katıyor. Zaman ve mekanla kuşatılan benliğimiz, fanilik sınırını yine bunlarla aşıyor, zaaflarıyla aşkınlığın sınırında gidip geliyor...

  • TÜRKİYE'DE İSLAMCILIK DÜŞÜNCESİ SEMPOZYUMU
    TÜRKİYE'DE İSLAMCILIK DÜŞÜNCESİ SEMPOZYU...

    TÜRKİYE’DE İSLAMCILIK DÜŞÜNCESİ SEMPOZYUMU 17 – 19 MAYIS 2013 ZEYTİNBURNU BELEDİYESİ / İSTANBUL PROGRAM: 17 MayısCuma Açılış Programı saat 14:00 Açılış Protokol Konuşmaları saat 15:30 AÇILIŞ KONFERANSI: Prof Dr. İsmail Kara / Marmara Üniv. İlahiyat Fak. Öğretim Üyesi saat 16:15 Ara / İkram sa...

  • GÜLLER SEREN GÜLSEREN İÇİN
    GÜLLER SEREN GÜLSEREN İÇİN

    İNŞİRAH SURESİYLE DİRİLİŞE DOĞRU AKARKEN, AN AN TÜKENEN BEDENİYLE YOLLARA GÜLLER SEREN GÜLSEREN Bahar geldi, diriliş ve esenlik sağan bahar… Rengârenk çiçeklerle bir başka karşılıyor baharı İstanbul. Nisan bizleri sağanak sağanak sonbahar yağmurlarından, ikindi serinliklerinden, güneşe, yıldızlara, keşif bekleyen yaz gecel...

  • KEÇİÖREN'DE İSLAM SANATLARI KONUŞULACAK
    KEÇİÖREN'DE İSLAM SANATLARI KONUŞULACAK...

    Keçiören Belediyesi Estergon Türk Kültür Merkezi’nde İslam sanatları konuşulacak. İslam sanatları sergisinin de yer alacağı mekanda Alparslan Babaoğlu, Hasan Çelebi, İslam Seçen ve Ömer Lekesiz İslam sanatlarının çeşitli vecheleri üzerine bilgi ve tecrübelerini aktaracaklar. Toplantı Tarihi: 10 Mayıs 2013 Toplantı Saati...