Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • PENCEREDENİZLER-1
    PENCEREDENİZLER-1

    [26 k.evvel 427] yüzde kırk sağır ol. yönelik menfi ima ve itiraz ve hakaretlerin –en altdaki– yüzde kırkını duyma. yüzde altmışını duy; amma, bunun da ortadaki yüzde yiğirmisini cevab vermeden geçiştir (tahammül et) ve üstteki (nitelikli/ce) yüzde kırkını kaale alıp, bunun da yarısına cevab verebilirsin (isterisen). ...

  • MESLEKÇİLİK
    MESLEKÇİLİK

    İslamcılık  düşüncesinin  iktidar yapılanması içinde hesaba katmadığı bir takım olgular nedeniyle kendi içinde çatlama yaşaması kaçınılmazdı. Bu, Müslümanların Anadolu’ya girdikleri zamanlardan beridir asıl çalışma alanlarının, iktidar yapılaşmasının dışında kaldığının anlaşılmamış olması nedeniyledir. Müslüman topluluklar Anado...

  • SON NOKTA
    SON NOKTA

    MİT kriziyle, krizin taraflarıyla, siyasi durumla ilgili yazıp, söylediklerim zaman zaman kastını aşan bir etki yapıyor. Bir yanda söylediklerimi takla attırılmış bir şekilde Aydınlık Gazetesi'nde manşet olarak görüyor, Melih Aşık gibilerin köşesinde başka bir amaçla alıntılanmış halde buluyorum. Öte yanda kimi muhafazakâr...

  • DEMOKRATİKLEŞME VE TASFİYE
    DEMOKRATİKLEŞME VE TASFİYE

    Büyük krizde ortalık bir ölçüde duruldu. Yeni yasanın Cumhurbaşkanı tarafından hızla onaylanması, İstanbul savcılığının MİT'çilerle ilgili yakalama emrini geri çekmesi, İstanbul Emniyeti'nde üç hamlede ve üç kademede yapılan tasfiyeler, tasfiyeye uğrayan grubun savaşçı dili terk etme eğilimine girmesi, durulmanın önde gelen nede...

  • ADALET VE UMRAN
    ADALET VE UMRAN

    Osmanlı yayılması karşısında Avrupa sisteminin (feodalizmin) başarılı olamayacağı anlaşılınca yeni bir sermaye/imtiyaz hiyerarşisi getirildi. Ve bunun için Christik değil Judeoik bir yaklaşıma ihtiyaç vardı. Protestanlık yeni yaklaşımın teolojisidir. İncil’deki “İsa dedi : mutlu olun fakirler çünkü göklerin melekût’ u sizindir.”...

  • SUFİ KİTAP SAYFA DA YIRTIYOR
    SUFİ KİTAP SAYFA DA YIRTIYOR

    Yakın zamanda yayın hayatına başlayan www.farzimuhal.com Sufi Yayınları’nca, Martin Lings’in Yirminci Yüzyılda Bir Veli adlı eserinin son basımımında, editörün sansür teklif eden notu 112. sayfada aynen yer alınca, bu sayfanın ve onunla bağlantılı 111. sayfanın yırtılarak pazarlandığını yazdı. Farzımuhal’e yayın hayatında baş...

  • HEM ÖKÜZÜ KES HEM DE KÜPÜ KIR
    HEM ÖKÜZÜ KES HEM DE KÜPÜ KIR

    En son gündemimiz,MİT Müsteşarının “şüpheli” sıfatıyla ifadeye çağrılması. Bir haftadır konuşuyoruz, yeterince bilgilendirildik, anladık aydınlatıldık, gök kubbe altında mevzuunun konuşulmayan bir tarafı kalmadı, ama bir hikâye ile sözü çoğaltayım istiyorum. Hikâye şöyle,köyün birinde ahali bütün işlerini “akıllı kıza” danışı...

  • SAHAF KEBİKEÇ ÇOK YAKINDA SANAL-POST SATIŞA AÇILIYOR
    SAHAF KEBİKEÇ ÇOK YAKINDA SANAL-POST SAT...

    SAHAF KEBİKEÇ çok yakın zamanda sanal-post satışa açılıyor... Bundan böyle Sahaf Kebikeç'te bulunan kitaplar bir tık ötenizde olacak... Oturduğunuz yerden istediğiniz kitabı http://www.sahafkebikec.com adresinde satınalma klasöründen anında satın alabileceksiniz. Halen doğrudan ve banka havalesiyle satışların yapıldığı ...

  • ...VE 'KARABATAK' ÇIKTI!
    ...VE 'KARABATAK' ÇIKTI!

    Karabatak nefes kesen bir dalıştan sonra nihayet su yüzüne çıktı! Edebiyat dergiciliğinde yeni bir rüzgâr estirmesi beklenen dergi, edebiyatın yanı sıra güzel sanatlara da kanatlarını açıyor. Şiirden öyküye, denemeden gezi yazılarına, eleştiriden çevirilere, fotoğraftan illüstrasyona, sinemadan tiyatroya göz kamaştıran bir ufuk ...

  • ÖZKAN GÖZEL'DEN YENİ KİTAP: VARLIKTAN BAŞKA...
    ÖZKAN GÖZEL'DEN YENİ KİTAP: VARLIKTAN BA...

    “BAŞKASI METAFİZİKTİR” Özkan Gözel’in Emmanuel Levinas (1906-1995) üzerine yaptığı doktora çalışması Varlıktan Başka – Levinas’ın Metafiziğine Giriş adıyla İthaki Yayınlarca kitaplaştırıldı. Fransızca olarak yazılan tez, Gözel tarafından Türkçeye çevrilmiş ve ‘kısmi müdahale ve ilavelerle zenginleştirilerek’ kitaplaştırılmışt...

  • AYNA İNSAN
    AYNA İNSAN

    Ayna İnsan Şiir, Edebiyat, Kültür Sanat Dergisi  2012 Ocak, Şubat, Mart /2. Sayısıyla okurla buluşuyor. Bu sayımızda Prof.Dr. İskender Pala ile yazma süreci, roman ve son yayımlanan kitabı “OD” u konuştuk. Derginin 2.sayısında Semiha Kavak, Gönül Yonar, Ufuk Gökmeriç, deneme ve inceleme yazılarıyla, Cengiz Kara öyküyle, ...

  • SANAT VE KURAM... KÜRE'DEN
    SANAT VE KURAM... KÜRE'DEN

    Küre Yayınları, sanat kuramıyla ilgili Batı’da son asırda meydana gelen düşünce değişiminin antolojisini yayınladı. Charles Harrison ve Paul Wood’un Art in Theory 1900-2000 an anthology of changing ideas adlı eserinin 2003 tarihli ikinci baskısından Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi adıyla Sabri Gürses tara...

  • HAYRİYE
    HAYRİYE

    "Yaşlı şairlerin okuyup sevdiği biriysen, hele alenen destekliyorlarsa kendinden hemen şüphe duymalısın, yanlış sapağa girmişsin. Ama adı sanı duyulmamış genç insanlar, hatta şiiri bile sevmezken sana denk gelip şiiri sevmeye başlıyorsa, ama bu sevgide hep şüphe duyuyorsa, düşman olmakla dost olmak arasında bocalıyorsa sürekli, ...

  • ÖLÜ UYGARLIK VE PEYGAMBERLERİN TEKNOLOJİSİ
    ÖLÜ UYGARLIK VE PEYGAMBERLERİN TEKNOLOJİ...

    Sorokin bir makalesinde “Uygarlık ya da Kültürlerin Ömürleri ve Ölümleri” başlığını açar. O’na göre, Danilevski, Spengler ve Toynbee’nin uygarlık ya da kültürlerin doğup, büyüyüp, yaşlanıp, çözülüp, öldükleri organizmamsı kuramlarına ait terimleri ya anlamsız, ya müphem ya da sathidirler. Sorokin, Toynbee’nin “uygarlıkların ölüm...

  • TRİBÜN YARGILAMALARI
    TRİBÜN YARGILAMALARI

    Öngörülebilirlik, hukuk devletinin en önemli göstergelerinden birisidir. Ancak, şeffaflık gerektiğinden fazla kutsandığında gayedeki maksadı yok ediyor. Yargılama faaliyetleri her geçen gün biraz daha seyirlik bir gösteriye dönüşüyor.  Mahkeme salonlarında yada akademik ortamlarda yapılması gereken hukuki tartışmaları,medya  meş...

  • AYKUT ERTUĞRUL'UN İLK ÖYKÜ KİTABI ÇIKTI...
    AYKUT ERTUĞRUL'UN İLK ÖYKÜ KİTABI ÇIKTI....

    AYKUT ERTUĞRUL’UN İLK ÖYKÜ KİTABI “KEYFEKADER KAHVESİ” OKURKİTAPLARI ARASINDAN ÇIKTI... Keyfekader Kahvesi’nde sizi kıvrak bir dil, yetkin bir üslup ve kusursuz kurgulara sahip öyküler bekliyor. Modern ve postmodern anlatı biçimlerini aynı yetkinlikle kullanan yazar, farklı biçim denemeleriyle okura keyifli bir çeşitlilik...

  • MÜZİK VE TÜRK MODERNLEŞMESİ
    MÜZİK VE TÜRK MODERNLEŞMESİ

    Modernleşmenin Avrupa için farklı, Türkiye için daha da farklı anlamları ve serüvenleri olduğu gerçeğini tekrar söyleyerek söze başlamak belki çok lüzumlu bir giriş olmayacak ama, . Avrupa modernleşmesinin sebeplerini kilise-akıl veya kilise-bilim ikileminde ve çatışmasında aramak da, -Aydınlanma kilise dogmatizmine bir başkaldı...

  • KÖKSAL ALVER İLE SÖYLEŞİ
    KÖKSAL ALVER İLE SÖYLEŞİ

    1. Çevgen, 2004 yılında çıkan “Saklı Yara”dan sonra ikinci öykü kitabınız. Yedi yıl hiç de az bir süre sayılmaz. Gerçi bu arada üç edisyon bir de inceleme kitabınız yayımlandı ama yine de öykü adına düşününce bu uzun aranın sebebinin bir çeşit mükemmeliyetçilik olup olmadığını merak ediyoruz? -Yedi yıl az bir süre değil, ama...

  • BİR BÜYÜK GERÇEKÇİ OLARAK KEMAL TAHİR
    BİR BÜYÜK GERÇEKÇİ OLARAK KEMAL TAHİR...

    “Stalin gidince, Jidanov kalamaz.” Kemal Tahir denince akla hemen bir büyük gerçekçi gelmektedir. Edebiyat hayatı gerçekçiliğin savunusu etrafında geçmiştir. Elbette onun, gerçekçi bir sanat anlayışına sahip olmasında Marksist sanat ve eleştiri anlayışı birebir etkendir. Marksist kurama göre sanat ve edebiyat bir üstyapı kuru...

  • DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT'IN 4. SAYISI ÇIKTI
    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT'IN 4. SAYISI ÇI...

    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT DERGİSİNİN 4. OCAK/ŞUBAT 2012 SAYISI ÇIKTI. İÇİNDEKİLER: EDEBİYAT ÜZERİNE .Uzak Geçmişin Mırıltısı: Mektup -Ahmet Bozkurt- .Edebiyatta İlk Mektup Örnekleri -Emin Karaca- .Bir Başyapıtın Doğuşunu Muştulayan Mektuplar -İlkay Noylan- .Büyük Boşluk Kafka’sı -A. Esra Yalazan- SÖYLEŞİ .Orhan Suda H...