Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • YAYINCILIĞIMIZDA 2010 YILI
    YAYINCILIĞIMIZDA 2010 YILI

    Türkiye zor bir ülke. Bizler çocuk yaştayken henüz ilkokul ve ortaokul dönemlerimizde jeopolitik konumumuzun önemi ve dört bir tarafımızdaki düşmanlar öğretildi. Batının harika, Doğunun çöl olduğunu sanarak büyüdük. Kitapların suç unsuru olarak silah ve mermilerin arasında gösterildiği günleri gördük. Düşünsenize nasıl bir bakış...

  • SLAVOJ ZİZEK: TAHRİR MEYDANI MUCİZESİ
    SLAVOJ ZİZEK: TAHRİR MEYDANI MUCİZESİ...

    Mısır’daki gelişmelerin mucizevi doğasını farketmemek mümkün değil: çok az kişinin öngörebildiği, uzmanların görüşlerini boşa çıkaran bir şey oldu. Sanki ayaklanma sadece toplumsal nedenlerden kaynaklanmadı da, Platonik bir şekilde, ebedi özgürlük, adalet ve haysiyet fikri diye adlandırabileceğimiz gizemli bir faktörün müdaheles...

  • FİRAVUNLAR NEREYE GÖMÜLECEK?
    FİRAVUNLAR NEREYE GÖMÜLECEK?

    Batılıların gözünde Zeynelabidin bin Ali, “Tunus’un Mustafa Kemali...’’ idi. Hiç oradan gitmeyecekmiş gibi ülkeyi 23 yıl despotça zulmederek yönetti. Mübarek ve benzerleri de öyle. Ne gariptir ki demokrasi, İnsan Hakları, özgürlük, hak hukuk adalet (!) edebiyatı yapan batılılar bütün bu evrensel değerleri dünyanın gözü önünde...

  • MEHTAP YILMAZ'LA 28 ŞUBAT ÜZERİNE SÖYLEŞİ
    MEHTAP YILMAZ'LA 28 ŞUBAT ÜZERİNE SÖYLEŞ...

    Mehtap Yılmaz, Taraf gazetesinde yayınlanan ‘başörtüsü’ yazısıyla, başörtülülere yapılan muameleleri gözler önüne serdi. Ancak Yılmaz, başörtülülere asıl ölümcül darbeyi 28 Şubat’ın vurduğunu söylüyor. Yılmaz, kendisinden de örnekler vererek, o dönemde başörtülülere reva görülen muameleler sonucunda, eşleri tarafından dışlana...

  • ANADOLU'NUN RUHU: TASAVVUF
    ANADOLU'NUN RUHU: TASAVVUF

    Aşk’ı olmayanın irfanı olmaz Anadolu’nun Ruhu, Mahmud Erol Kılıç’la tasavvuf, felsefe ve siyaset üzerine yapılmış söyleşilerden oluşuyor. Söyleşmek tasavvuf geleneğinin özünde var. Kılıç da Anadolu’nun Ruhu’nda bu geleneğin bir örneğini sunuyor. Kılıç, söyleşi-kitap türündeki eserde irfanî geleneğin felsefi referans arayış...

  • MİSTİK VE MASAL MEKANLARA BİR YOLCULUK: PETRA... AL BATARA
    MİSTİK VE MASAL MEKANLARA BİR YOLCULUK: ...

    “Zaman kadar eski gül kırmızısı şehir…” Yazımızın ilk bölümünde Ürdün tarihinin insanlık tarihi kadar eski olduğunu, Ürdün’ün antik şehirlere sahip olduğunu söylemiştik.  Bu şehirlerden turistik anlamda en revaçta olanı Petra. Bu antik kent benim de Ürdün’de görmek istediğim mekânların başında geliyor. Merve daha önce iki ke...

  • MÜSLÜMAN ENTELEKTÜEL OLUR MU?
    MÜSLÜMAN ENTELEKTÜEL OLUR MU?

    Entelektüel kelimesine verilen mana birden fazla, sınırları belli ve kesin bir tarifi yok. "Merakı veya mesleği gereği fikir işleriyle uğraşan", "hür düşünen, bilgili ve kültürlü", "seçkin", "derin idrak sahibi","aydın" gibi manalar veriliyor. Osmanlı'dan günümüze bizim kültür havzamızda kullanılan kelimeler içinde bu kelime yok...

  • CEMAL ŞAKAR
    CEMAL ŞAKAR "SULAR TUTUŞTUĞUNDA"...

    CEMAL ŞAKAR’IN “SULAR TUTUŞTUĞUNDA” ADLI YENİ ÖYKÜ KİTABI HECE YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI... “SULAR TUTUŞTUĞUNDA” adlı yeni öykü kitabında Cemal Şakar, dilin yalın, simgesel ve imgesel düzeylerini denkleştirerek, toplumsal dramları kurgusal olana sindirerek “an”ın derinliğini ve “kesit”in sürekliliğini duyuran, ileten öykül...

  • DOĞU'NUN ROMANTİK OLMAYAN YÜZÜNDEN YANSIYANLAR
    DOĞU'NUN ROMANTİK OLMAYAN YÜZÜNDEN YANSI...

    Yahudiyken İslam’ı seçen, daha sonra yazdığı Kur’an meali milyonlarca Müslüman’a ulaşan Muhammed Esed bu tercihinden önceki yolculuk ve arayışlarını Doğu’nun Romantik Olmayan Yüzü adlı kitabında anlatıyor Lvov şehrinde Yahudi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Muhammed Esed’in İslam’ı tercih etmesinden önce kaleme aldığı...

  • DOĞMAK ÜSTÜNE KARIŞIK DÜŞÜNCELER
    DOĞMAK ÜSTÜNE KARIŞIK DÜŞÜNCELER

    Doğarken güneş nazlı nazlı, hem bir hüzün bırakır gönülde hem de bir umut… Neleri getirdiği bilinemeyecek olan yeni bir günün ilk kıvılcımlarını sunar meraklı bakışlara. Tecessüs, ölümsüzlük hissinin kardeşi. Doyum hali, ölmenin ve bir daha asla diril/e/memenin adı. Gün/enş/e dönen bir yüz, onunla harekete geçen bir beden ne kad...

  • FUSUS OKUMANIN ÖNEMİ
    FUSUS OKUMANIN ÖNEMİ

    Elliden fazla dile çevrilerek, onlarca şerhi yapılan ve yüzlerce esere konu olan Fusûsu’l-Hikem’in müellifi İbn Arabî, bu eserini rüyasında gördüğü Peygamber Efendimizin (s.av) tavsiyesi üzerine yazdığını, kendiliğinden hiçbir şey katmadığını, kendisine aktarılan bilgileri ihtiva ettiğini beyan etmiştir. Eseri esrarlı kılan teme...

  • CİHAN AKTAŞ'IN BABASI VEFAT ETTİ...
    CİHAN AKTAŞ'IN BABASI VEFAT ETTİ...

    Cihan Aktaş’ın babası Cemal Aktaş vefat etti. Merhuma rahmet, Cihan Aktaş ve ailesine sabr-ı cemil diliyoruz. Cemal Aktaş’ın cenaze namazı 15 Aralık çarşamba günü öğle namazını takiben Küçükyalı Merkez Camiinde kılınacaktır.

  • FRANSIZ KÜLTÜR MERKEZİ'NDE SÖYLEŞİ: DİNSEL OLGUNUN VE LAİKLİĞİN ÇAĞDAŞ DÖNÜŞÜMLERİ
    FRANSIZ KÜLTÜR MERKEZİ'NDE SÖYLEŞİ: DİNS...

    FRANSIZ KÜLTÜR MERKEZİ’NDE SÖYLEŞİ “DİNSEL OLGUNUN VE LAİKLİĞİN ÇAĞDAŞ DÖNÜŞÜMLERİ VE KÜRESELLEŞME” 9 Aralık Perşembe, 18:30 Simültane çeviri yapılacaktır. Giriş ücretsizdir. Fransız Kültür Merkezi’nde Türk ve Fransız düşünür ve yazarları biraraya getirecek olan söyleşide dinsel olgunun ve laikliğin çağdaş dönü...

  • MİHRİBAN İNAN KARATEPE İLE SÖYLEŞİ
    MİHRİBAN İNAN KARATEPE İLE SÖYLEŞİ...

    Mihriban İnan Karatepe’nin öykü serüveni devam ediyor. Yazarın eserleri, Yediiklim, Dergah,  Kafdağı, Hece ve Hece Öykü’de yayınlandı, yayınlanıyor. İlk kitabı Kadife Durağı, 2001 yılında Yediiklim yayınları arasından çıkmıştı. Yazar, ikinci kitabıyla ve aldığı ödülle yolculuğunu perçinledi. İkinci kitabı Hacıyatmaz Hece yayınla...

  • HAYATA DEĞİL, ALLAH'A TUTUNMAK
    HAYATA DEĞİL, ALLAH'A TUTUNMAK

    Yalnızca dünya hayatını esas alan insanların, akılsızca, boş ve marjinal davranışlarına sıkça tanık oluruz. Bu kişiler zorluk zamanlarında ya da tedavisi zor bir hastalık durumunda, çok çirkin bir cesaret ve imani şuursuzluk örneği sergilerler. İnanan insanlar, kendileri için bir fırsat ya da ibret vesilesi olarak gördükleri ola...

  • SEVGİLİNİN EVİ...
    SEVGİLİNİN EVİ...

    Rahman’ın misafiri olarak  Hac vazifesini yerine getirmek üzere kutsal beldelere gitmek nasip oldu. Böylesi bir imkânı bahşeden Cenab-ı Mevla’ya sonsuz hamd ediyorum. Henüz bu yolculuğun başındayken farklı duygu ve düşüncelerin iklimine giriyorsunuz. Allah’ın “evim” dediği, peygamberi Hz. İbrahim’e (a.s) yaptırdığı “Beytullah”ı ...

  • BÜYÜK DENGE İÇİN AŞK
    BÜYÜK DENGE İÇİN AŞK

    “Ayaklarınla sımsıkı yeryüzüne tutun, kalbinle gör, aklın ise doğayla bütünleşmiş olarak, sadece Tanrısal olana yönelsin.” Tatil mesaisinde sinemaya gitmek adettendir. Tamamen kadınları ilgilendiren bir filme gitmek ise kadınların adetidir. Erkek izleyici bulmak biraz güçtür. Julia Roberts ve Richard Jenkins’in başrolde oy...

  • CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ...
    CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ...

    Sanatın artık bilinen işlevini yitirdiğine ilişkin yorumlar, onun yeni bir işlevselliği üstlendiği tarzındaki bakışlara aracılık ederek, bizde de sık sık gündeme getirilen bir konudur. Sanatın sonu sorunundan kültür endüstrisine uzan bir konu bu aslında. Sanat sorunu evet yanlış değil sanatı bir sorun olarak ele alan ve bu konud...

  • HİKAYAT... CEMAL ŞAKAR'IN YENİ ÖYKÜ KİTABI ÇIKTI...
    HİKAYAT... CEMAL ŞAKAR'IN YENİ ÖYKÜ KİTA...

    CEMAL ŞAKAR’ın yeni öykü kitabı HİKAYAT, Ferfir Yayınları arasından çıktı. Çağdaş Türk öykücülüğünün usta isimlerinden Cemal Şakar, bu eserinde kısa öykü türünün örneğini ortaya koyuyor. Bazen birkaç cümleden bazen de bir paragraftan oluşan kısa öyküler, Türk edebiyatında başlıbaşına bir tarz olarak görülmektedir. İfadelerin ...

  • HİKAYE, SEN NE AYAKSIN Kİ SENİ YAZIP OKUYALIM...
    HİKAYE, SEN NE AYAKSIN Kİ SENİ YAZIP OKU...

    hikaye/tahkiye (öykü, öykümsü, roman, romansı) bize neyi anlatır ki, vakit ayırıp/harcayıp yazılmağa ve okunmağa değer bulalım? dünyayı, insanı, hadisatı, görüneni, görünmeyeni, görünenin görünmeyenini..? hayatımıza dair bize ne kazandırır, ömrümüze ne katar? ve manalıysa ne manadır? hikaye/hikayat, neyi anlatırsa anlat...