Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ŞAİR SEYHAN ERÖZÇELİK VEFAT ETTİ
    ŞAİR SEYHAN ERÖZÇELİK VEFAT ETTİ

    Şair (Mustafa) Seyhan Erözçelik, bugün (24 Ağustos 2011) vefat etti. Erözçelik, 13 Mart 1962 tarihinde Bartın’da doğdu. İlkokulu Bartın’da bitirdi. Liseyi Kadıköy Maarif Koleji ve Anadolu Lisesi'nde okudu. Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü ve İÜEF Arap ve Fars Dilleri ve Edebiyatları Filolojisi’ndeki öğrenimini yarıda bı...

  • ROMAN KAHRAMANLARI, TEMMUZ/EYLÜL 2011
    ROMAN KAHRAMANLARI, TEMMUZ/EYLÜL 2011

    Roman Kahramanları Dergisi’nin yedinci sayısı (Temmuz-Eylül 2011) çıktı. Yayın kadrosunu ve dergi sayfa sayısını genişleterek piyasaya çıkan dergi bu sayısında da dolu dolu. Roman Kahramanları’nın bu sayısında Balzac’ın Rastignac ve Goriot Baba, Adalet Ağaoğlu’nun Aysel, Gonçarov’un Oblomov, Gürsel Korat’ın Stefanos ve Andron...

  • MAGAZİN HABERLERİ
    MAGAZİN HABERLERİ

    MAGAZİN HABERLERİ / Postmodern sihirbazlar, posmortem filosoffflar… No comment / Comment on: Tête de Turc ! DOMUZCUKLARINI DA AL GİT OBAMA! BRUCE WILLIS In 2002, Bruce Willis bought 12, 000 boxes of Girl Scout cookies from daughter Tallulah, then 8, to send to troops in Afghanistan. The Girl Scout’s bakery, which ...

  • REŞAT ENİS'İN ÇEVRESİNDE
    REŞAT ENİS'İN ÇEVRESİNDE

    Attilâ İlhan Reşat Enis'i çok severdi. Nâm-ıdiğer Kaptan / Attilâ İlhan'ı Dinledim'i oluşturan söyleşilerimiz sırasında bir Reşat Enis parantezi açacaktık. O yaz benim için kötü bir yazdı, bir ayrılık yazıydı; ben mi unuttum, Attilâ Ağbi mi, kitapta Reşat Enis parantezi yok. Ama kimi yazılarında ısrarla anıyor Attilâ İlhan: ...

  • MAGAZİN HABERLERİ / ŞEYTANIN OROSPUSU MACERA PEŞİNDE...
    MAGAZİN HABERLERİ / ŞEYTANIN OROSPUSU MA...

    MAGAZİN HABERLERİ / ŞEYTANIN OROSPUSU MACERA PEŞİNDE! “Bizim macera peşinde koştuğumuz en son alanlar başkalarının sefaleti ve insanların başına gelen felaketlerdir…” Jean Baudrillard, in Ph. Petit, Le Paroxyste Indifférent Angelina Jolie Öyle Bir Şey Yaptı Ki Yardımsever yıldız, vakıf yetkililerine telefon açarak her şey...

  • MAGAZİN HABERLERİ... '68'E AYAR...
    MAGAZİN HABERLERİ... '68'E AYAR...

    KANADA'nın Vancouver kentinin savaş alanına dönmesine yol açan buz hokeyi maçı sonrasında çıkan olaylarda Richard Lam adlı fotoğrafçının çektiği kareler büyük tartışma yarattı. Lam, polis ile göstericilerin arasında, olan bitene aldırmadan yerde uzanmış öpüşen bir çiftin fotoğraflarını çekti. Fotoğrafların yayınlanmasının ard...

  • MAGAZİN HABERLERİ...
    MAGAZİN HABERLERİ...

    MAGAZİN HABERLERİ / İSRAİL KOZMİK BİR BELA MI? İsrail Gazze filosuyla alay etti İsrail Bölgesel İşbirliği Bakan Yardımcısı Eyüb Kara, Gazze'ye yeni insani yardım filosu planları için alaycı bir tutum takınarak, 'Türk Hükümetine, olaylar nedeniyle Türkiye'ye gelen Suriyeliler için bir insani yardım filosuna izin vermes...

  • DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT DERGİSİ Ç I K T I...
    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT DERGİSİ Ç I K T...

    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT DERGİSİ, HAZİRAN/TEMMUZ 2011, SAYI: 1 İÇİNDEKİLER Edebiyat Üzerine Tiyatrolarımızın Repertuvar Anlayışı-Hasan Erkek Mitoloji ve Edebiyat İlişkisi-Fatma Erkman Akerson Söyleşi Constantinos Gianacacos’un yazar Petros Markaris’le söyleşi Kaan Arslanoğlu ile Edebiyat ve Politika Üzerine Kitap S...

  • 'mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?'
    'mutluluğun resmini yapabilir misin Abid...

    KORKMA SÖNMEZ BU ŞAFAKLARDA YÜZEN AL SANCAK!

  • H.HÜMEYRA ŞAHİN'İN İLK ÖYKÜ KİTABI 'LACİVERT'...
    H.HÜMEYRA ŞAHİN'İN İLK ÖYKÜ KİTABI 'LACİ...

    H.HÜMEYRA ŞAHİN’İN İLK ÖYKÜ KİTABI ‘LACİVERT’ OKURLARIYLA BULUŞTU Entelektuel ilgilerini kimi zaman toplum bilimlerinin farklı akademik disiplinleri içinde, kimi zaman sivil toplumun kendine özgü canlılığı içinde sürdüren H.Hümeyra Şahin, bu kez edebiyat aracılığıyla söz söylüyor. Farklı ilgi alanlarının yansıdığı öykülerini ...

  • MAGAZİN HABERLERİ
    MAGAZİN HABERLERİ

    MAGAZİN HABERLERİ / Postmodern sihirbazlar, posmortem filosoffflar… No comment / Comment on: Tête de Turc ! Gerile-gerine çeviri-yoruz, Burus Visss’den ç/alıntılı-yor ve aşağıda aktarıyoruz: Almışsam almışımdır 12.oo kurabiye Afganistan’daki askerlerime Kime ne Kaldı mâlum fazla mesaiye Yılda iki aycık Çok değil azcı...

  • ULUSLARARASI TÜRK EDEBİYATI SEMPOZYUMU
    ULUSLARARASI TÜRK EDEBİYATI SEMPOZYUMU

    Çevirmenleri ve Yayıncılarıyla Türk Edebiyatı III. Uluslararası Sempozyumu Third International Symposium of Translators and Publishers of Turkish Literature Düzenleyen: Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Ve Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim B...

  • ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'LA SÖYLEŞİ
    ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'LA SÖYLEŞİ

    Hüznümdür şiirde beni çoğaltan… Ümit Zeynep Kayabaş ile hayatı ve şiiri konuştuk… -Şiirlerde kal diyorsunuz şairi tanımak isteyen şiir severlere.  Ümit Zeynep’in şiir harici dünyasına dolaşmak istesek biraz.  Çalışmalarınızdan bahsetseniz ilk olarak? -Yeterince anlatmıyor mu zaten şiirler şairi.  Ötesi yersiz bir ayr...

  • ÇİZGİ YARIŞMASI... MAVİ MARMARA ŞEHİTLERİ İÇİN...
    ÇİZGİ YARIŞMASI... MAVİ MARMARA ŞEHİTLER...

    Geçen yıl Gazze’ye İnsani yardım malzemesi götüren gemilerimiz israilin saldırılarına maruz kalmış ve bu hunharca saldırılar neticesinde Mavi Marmara Gemisindeki 9 gönüllümüz şehid edilmiş, onlarcası da gazi olmuşlardı. Mazlumlara elini uzatma niyetiyle yola çıkan Mavi Marmara’mızın hissiyatı üzerine şimdi bir “ÇİZGİ YARIŞMAS...

  • CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ...
    CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ...

    Sel gider, zaman geçer öyküler kalır… Geçen yıl Hikâyât ve Sular Tutuştuğunda isimli iki öykü kitabı yayınlanan Cemal Şakar, ilk dört öykü kitabını Sel ve Kum adıyla topluca yayınladı. Şakar ile 20 yıla uzanan öykü macerasını konuştuk. SİNAN KAPLAN  /  İSTANBUL Edebİyat mesaisini öyküye adamış bir yazar Cemal Şakar. Şim...

  • FKM'DE LEVİNAS KOLOKYUMU...
    FKM'DE LEVİNAS KOLOKYUMU...

    İSTANBUL FRANSIZ KÜLTÜR MERKEZİ’NDE FELSEFE TARTIŞMALARI EMMANUEL LEVINAS KOLOKYUMU 21 Mayıs Cumartesi - saat 10 :00 - 19:00 arasında ve 22 Mayıs Pazar - saat 10:00 - 18:00 arasında Giriş ücretsizdir. / Simültane çeviri sağlanacaktır. İstanbul Fransız Kültür Merkezi Monokl Yayınları ile ortaklaşa olarak, düşüncele...

  • IŞIK YANAR'LA ÜÇ SÖYLEŞİ...
    IŞIK YANAR'LA ÜÇ SÖYLEŞİ...

    BİRİNCİ SÖYLEŞİ / HASAN KAYA Romancı Işık YANAR, ilk romanı ‘Dört Adem’den sonra (Hece Yay. 2007) ikinci romanı ‘Şemsiye Tamircisi’ni geçtiğimiz günlerde yayınladı. (Şule Yay. 2010) Işık YANAR’la yeni kitabını, romanı ve romancılığını konuştuk. -Şemsiye Tamircisi’nde hemen bütün karakterler bekliyor. Kimi, günlük hayatın g...

  • İNDİRAGANDİ... ÇIKTI...
    İNDİRAGANDİ... ÇIKTI...

    CEM SANCAR, uzun süren suskunluğunu bozarak İNDİRAGANDİ adlı romanıyla okurlarına yeniden merhaba dedi. Swing Ayhan, denize karşı silkeleniyordu. “Bizim kitap çıkıyormuş oooğlum” diyerek lâfın üstünde kaydı yanındaki İkibin’e. “Çıkmaz abicim o kitap, kaç yıldır aynı terane! Yayınlamaz solukbenizli o kitabı, keriz mi ya?” d...

  • ANTİK SEVGİLİLER: ÖYKÜNÜN DİNGİN LİMANI...
    ANTİK SEVGİLİLER: ÖYKÜNÜN DİNGİN LİMANI....

    Şu sıralar okuduğum pek çok öyküde tekrar tekrar rastladığım imgeler başımı döndürecek diye korktum. İnsan ilişkilerinin iç içe girdiği, toplumsal kaygıların büyütüldüğü öykülerin içinden çıktığımda, aradığım şüphesiz dingin bir limandı. Bulduğumda sevindiğim, okuduğumda geç kalmışlığı sonuna kadar hissettiğim öyküler, beni fark...

  • SEL VE KUM: USTANIN SELAMI
    SEL VE KUM: USTANIN SELAMI

    Diyelim kendinize bir elbise diktireceksiniz. Aynı çarşının içinde yanyana iki dükkândan birine gitme seçeneğiniz var. Dükkânlardan bir tanesinin tezgâhı, üzerinden yıllar boyu akıp giden ipekler, kumaşlar, iğne ve göz izleriyle ilmik ilmik işlenip bir parça da eskimiş. Diğerinde ise daha ilk bakışta ustalığa yeni terfi etmiş ol...