Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • PENCEREDENİZLER 12
    PENCEREDENİZLER 12

    beyhude şeylerle ömrünü heba ediyorsun. bu büyük bir şey... [14 mayıs 1428 pazar, ist.] saat 11 sularında bakırköyü eğitim ve araştırma hastahanesi’nin mazhar osman yolunu takiben (ömer ve yavuz ile) rodin’in düşünen adam heykelini gördük. üçümüz de ilk kez görüyorduk. yavuz, heykelin önündeki havuza bakıp: filmlerde hayli...

  • TYB AKADEMİ'NİN 5. SAYISI KİTAPÇINIZDA
    TYB AKADEMİ'NİN 5. SAYISI KİTAPÇINIZDA...

    Türkiye Yazarlar Birliği tarafından dört ayda bir yayınlanan hakemli, dil, edebiyat ve sosyal bilimler dergisi TYB Akademi’nin yeni sayısı yayınlandı. Daha önce Gazzali, Evliya Çelebi, Sait Halim Paşa ve Çağdaş İslâm Düşüncesi sayılarını yayınlayan TYB Akademi’nin Mayıs 2012 sayısı Türk edebiyat tarihinin önemli simalarından Ahm...

  • ÇİZGİNİN USTASI HASAN AYCIN İTİBAR'DA...
    ÇİZGİNİN USTASI HASAN AYCIN İTİBAR'DA......

    HER AY USTA BİR EDEBİYATÇIYI GÜNDEMİNE ALAN AYLIK EDEBİYAT VE FİKRİYAT DERGİSİ İTİBAR'IN, HAZİRAN 2012, 9. SAYISINDA ÇİZGİNİN USTASI HASAN AYCIN VAR. İtibar’ın “Emeğe ve Ekmeğe Hürmet” başlığını taşıyan Haziran sayısının sunuşu derginin yüze yakın kişinin emek verdiği bağımsız bir dergi olduğu ifade edildikten sonra “Emeğe ve e...

  • MARAŞ'TAKİ 'NECİP FAZIL SEMPOZYUMU' ÜZERİNE NOTLAR
    MARAŞ'TAKİ 'NECİP FAZIL SEMPOZYUMU' ÜZER...

    BÜYÜK DOĞU VE DOĞRU BİR AKIM: NECİP FAZIL KISAKÜREK 24–27 Mayıs 2012 tarihleri arasında şairler ve yazarlar ocağı Kahramanmaraş’ta düzenlenen “Şiir Festivali” etkinlikleri içinde yer alan; “Büyük Doğu’nun Mustarip Ruhu Necip Fazıl Sempozyumu”nu Edebistan temsilcisi olarak izlemek üzere geldiğim ‘Türkiye’min kalem kaşı Maraş’ı...

  • MARAŞ'TA NECİP FAZIL SEMPOZYUMU...
    MARAŞ'TA NECİP FAZIL SEMPOZYUMU...

    BÜYÜK DOĞU’NUN MUSTARİP RUHU NECİP FAZIL KISAKÜREK SEMPOZYUMU Mistik imgelerin şairi Necip Fazıl Kısakürek doğumunun 108.yılı, vefatının 29.yılına denk gelen 26 Mayıs 2012 Cumartesi günü Kahramanmaraş Belediyesince organize edilen “BÜYÜK DOĞU’NUN MUSTARİP RUHU NECİP FAZIL KISAKÜREK SEMPOZYUMU”nda anılacak. Kahramanmaraş Ne...

  • YEDİ PEÇELİ KALEMPİR: SAFİYE EROL
    YEDİ PEÇELİ KALEMPİR: SAFİYE EROL

    http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4&feature=player_embedded Işıkla gölge arasında yaşamak nedir anlıyorum artık. İnsan hiç tanımadığı hâlde birine çok benzer mi? O’nu okumaya başlayınca tanımaya başlamıştım kendimi de. Işıkla gölge arsında bir kuytulukta yaşamış bir kalempîr; Safiye Erol Hanımefendi… Bazı insanla...

  • KUDÜS! GÖKSEL BAĞIŞ
    KUDÜS! GÖKSEL BAĞIŞ

    Hakkında en çok konuşulan ve bunu fazlasıyla hak eden şehirlerden birisi kuşkusuz Kudüs'tür. Hz. Musa'nın özgür ülkesi -maalesef Kudüs'e varamadan vefat etti-, Hz. İsa'nın son üç günü ve Hz. Peygamber'in ilk kıblesi. Elbette dahası var: Yahudi mistisizmine göre Hz. Âdem'in yaratılacağı toprağın bir kısmının alındığı ve yine Hz. ...

  • PETUNYALAR VE NIETZSCHE
    PETUNYALAR VE NIETZSCHE

    http://www.youtube.com/watch?v=rj65ohO9DL0 Hava güneşli ve mavi… Petunyalar eskimiş evlerin cumbalarından sokağa gülücükler saçıyor… Bense yalnız yürüyorum sokaklarda… Kucağımda Nietzsche, günlerdir Hüdâî Hazretlerini düşünüyorum. Daha doğrusu Eskici Mehmet Dede’nin onu düşündüren sözlerini; “Şeytanın bir anda dünyanı...

  • ŞEHİR VE MEDENİYET
    ŞEHİR VE MEDENİYET

    Yusuf  Kaplan’ın 06.05.2012 (6.5.2012) tarihli yazısı Kozmos şehir’den insansız kent’e: Taş, çelik ve ten’in renkleri başlığını taşıyor ve şehir ile medeniyet kavramına bir izah getirmeye çalışıyor. Yusuf Kaplan’ın yazılarından anlayabildiğim kadarıyla kendisi medeniyet kavramını olumluyor ve din ile de intisabından bahsediyor. ...

  • YENİ BİR PRAKSİSE DOĞRU
    YENİ BİR PRAKSİSE DOĞRU

    Hermenötik, yazı yazıldıktan sonra yazarın hakimiyetinden çıkıp, okuyucunun hakimiyetine girer diyor. Bu nedenle, Arabiyi de hem düşüncesi hem de etkisi ile değerlendirmek gerekiyor. Yani Arabi'nin metafiziği doruklarına taşıması ayrı bir şey, ondan hareket edilerek gelişen etos ayrı bir şey. Etosu kişiler değil toplum oluşturur...

  • PENCEREDENİZLER 10
    PENCEREDENİZLER 10

    [devam] ..REHBER.. dinde rehberinin hz muhammed (sav) olduğunu, kur’an’da da allah’a ve rasûl’e itaatin yanyana zikredildiğinden, “rasul’e itaatin allah’a itaat” demek olduğundan; rasûl’ün vefatında, miras (mal-mülk) yerine borç bıraktığından dem vuracak, sonra, dünya malı toplamakdan başını kaldırıp etrafındaki (ve dahi a...

  • PENCEREDENİZLER 9
    PENCEREDENİZLER 9

    [09 nisan 1428] cum’a ertesi, (sabah) saat onda gelen telefon üzerine apar-topar yola koşulduk. saat onsekiz’e yakın, uludağ üniversitesi tıp fakültesi onkoloji koridorundaki 613 numaralı odanın cam kenarındaki yatağın başında idik... iki saat kadar sonra, odadan dışarı davet edildik. üç-beş dakika sonra da haberden haberdar ...

  • DEĞİRMEN'DEN YÜZ YILIN DERGİLERİ ÖZEL SAYISI
    DEĞİRMEN'DEN YÜZ YILIN DERGİLERİ ÖZEL SA...

    Değirmen Dergisi Yüzyılın Dergileri dosyasıyla Türkiye’nin edebiyat- düşünce serüvenini gözler önüne seriyor. 1900- 2000 yılları arasında Türkiye’de ekol ve okul olma özelliği taşıyan edebiyat, düşünce, haber ve karikatür dergilerini ele alıyor. Dergilerin çıkış öyküleri, yarattıkları etki, oluşturdukları çizgi alanında geniş ar...

  • ANLATTIĞI BİZİM HİKAYEMİZ
    ANLATTIĞI BİZİM HİKAYEMİZ

    YAVUZ ULUTÜRK, ARZU KILIÇ - İSTANBUL-ZAMAN 28.04.2012 'Aynanın Sırrı Mustafa Kutlu' sempozyumu, sekiz oturumda, dört farklı mekânda yapıldı. Tebliğ sunan tüm katılımcıların ittifak ettiği nokta Kutlu'nun anlattıklarının aslında bizim hikâyemiz olduğuydu. Mustafa Kutlu, yıllar evvel Anadolu'dan çıkıp geldiğinde, taşranın ke...

  • ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'IN ŞİİR KİTABI ÇIKTI
    ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'IN ŞİİR KİTABI ÇIKTI...

    ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'ın SAATİ GERİ ALDIM adlı şiir kitabı OKUR KİTAPLIĞI tarafından yayınlandı. Bu kitap 2000 sonrası şiirinin önemli şairlerinden Ümit Zeynep Kayabaş’ın ikinci şiir kitabıdır. Sıkı dokuyuşlarla ince ve derin bir lirizme ulaşan şair aynı zamanda, yaşamsal algıları her an açık ve hakikatin kapılarını aralamakta ...

  • TARİHİN DİYALEKTİĞİ: PROLETERİN SONU
    TARİHİN DİYALEKTİĞİ: PROLETERİN SONU...

    mukaddime Bu makale Türkiye’de İslam ile Marxizm arasında tıpkı Güney Amerika’daki “Kurtuluş Teolojisi” akımına benzer bir “Tarihsel Uzlaşma” çabasının olmazlarını ortaya koymak için kaleme alındı. Makale boyunca Marxizme yönelik eleştirileri İslam düşüncesine dair ilkelerden hareketle ileri sürmedik. Türkiye’de global kapita...

  • MUSTAFA KUTLU SEMPOZYUMU
    MUSTAFA KUTLU SEMPOZYUMU

    Hikayemizin kilometre taşlarından biri olanMustafa Kutlu adına, Fatih Sultan Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi ve Küçükçekmece Belediyesi’nin ortaklaşa düzenledikleri “AYNANIN SIRRI MUSTAFA KUTLU” adlı SEMPOZYUM 26-27 Nisan 2012 tar...

  • PENCEREDENİZLER-8
    PENCEREDENİZLER-8

    [04 nisan 1428] adama birsürü para verilmiş, amma o kendini vermemeğe ayarlamış. (para ile insanı böyle görüyor, ise, kendisi insan değil mi acaba?! –herhalde! ya’ni!) ... yanlış söze cevap (karşılık) verme. bu, karşısına çıkma, karşılaşmayı kabuldür. sen sen ol (ters yönden son sür’at gelen frensiz bir otomobilin) karş...

  • 'GELENEK' ÜZERİNE...
    'GELENEK' ÜZERİNE...

    İslam dini açısından “gelenek” fikrinin hakikati tartışılamaz. Ancak gelenek tabirini hangi muhteviyatla ele almalıyız? Modernite fikir ve dünya kurgusu ortaya çıktığında kendini merkeze alarak kendinden önceki bilgi, değer ve vahiy kültürlerini “gelenek” şeklinde değerlendirdi ve Osmanlı’nın yıkılışı üzerinden de vahyin bilgi ü...

  • PENCEREDENİZLER-7
    PENCEREDENİZLER-7

    [04 nisan 1428] minezzarf ... ey saçlarını tarayan, ey kendine bakan, ey kendini gören, ey ayağı eşya bileziğine bağlı nazik bilekli! git, git.. âşık değilsin! o süsler, o püsler ölüme nerden sarılsın! o kol kalmış kol, açılmamış kanat göğe nasıl uçsun?! ey nazlı! ey nâzik gönüllü! gönül iste; ki, altıncağızdan, malc...