Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • CİN FİKİR YAZDI:
    CİN FİKİR YAZDI: "DİKKAT BURADA KÜLTÜR V...

    Arapça “dikkat” kelimesi, Türkçe “dik” ve  bu kökten türeyen kelimelerle fonetik bir uyum içinde olduğundan, dilimizde tehlikeli en azından olumsuz durumlara karşı bir uyarı olarak rahatça kullanılagelmiştir. Örneğin,  Dikkat, köpek var! Dikkat, kaygan zemin! Dikkat,  yüksek gerilim, çarpar! Dikkat, özel alandır, girilmez! sö...

  • KUMRUNUN GÖRDÜĞÜ
    KUMRUNUN GÖRDÜĞÜ

    Ahmet Büke'nin Kumrunun Gördüğü (Can Yay., İstanbul 2010) adlı kitabı, bana, örneğin Orhan Kemal'in, Sabahattin Ali'nin, Adnan Özyalçıner'in sesini, okuduğum öykülerde en son ne zaman duyduğumu uzun uzun düşündürdü. Modernliğin inşa ettiği birey fikri bizi, bildiğimiz, dokunduğumuz, yan yana yürüdüğümüz insandan o kadar uzaklaşt...

  • YANMAK İÇİN SIRASINI BEKLEYEN KURUMUŞ TÜTÜN YAPRAKLARI KADAR YALNIZSINIZ
    YANMAK İÇİN SIRASINI BEKLEYEN KURUMUŞ TÜ...

    “Ve anladı ki, yalnızdı... Ama yapayalnız da değil... Yaşıyordu beraberce, karşısındaki hiç kimseyle...”
 (Cemal Süreya) Siz hiç aşık oldunuz mu? Sabahın nasıl olduğunu anlamadığınız sancılı, uzun gecelerden geçtiniz mi? Onu kısacık da olsa görebilmek için aylarca bekleyip hayaliyle yaşadınız mı? Baktığınız h...

  • OKUYANLAR VE YAZANLAR İÇİN: OKUDUMYAZDİM.NET... AÇILDI...
    OKUYANLAR VE YAZANLAR İÇİN: OKUDUMYAZDİM...

    Uzun zamandır alt yapısını tamamlamaya çalışıp büyük bir projeyle okuyucu karşısına çıkan www.okudumyazdim. net iyi bir çıkışla okuyucuların karşısına çıktı. Kirlenen internet ortamında temiz bir yayın politikasıyla kitaplara farklı bir bakış ve yayın dünyasına geniş bir şekilde bakmayı hedefleyen okudumyazdım sitesi sağlam bir ...

  • ERTAN ÖRGEN'DEN YENİ KİTAP: ADALET AĞAOĞLU'NUN OYUNLARI
    ERTAN ÖRGEN'DEN YENİ KİTAP: ADALET AĞAOĞ...

    ERTAN ÖRGEN’İN BASKI VE KAÇIŞ PROBLEMİ / ADALET AĞAOĞLU’NUN OYUNLARI adlı kitabı Palet Yayınları arasından çıktı. Adalet Ağaoğlu, kendini hemen ele vermeyen teknik denemeleriyle çok sesli bir orkestrayı yönetir gibidir oyunlarında. Sahne tasarımı, lamba, radyo, kapı gibi objelerle nasıl küçük ama zengin bir dil oluşturursa; k...

  • KURTUBA DERGİSİNİN 5. SAYISI ÇIKTI...
    KURTUBA DERGİSİNİN 5. SAYISI ÇIKTI......

    Kurtuba Dergisi’nin beşinci sayısı çıktı. Türkiye sathında dağıtımlara başlandı. Bu sayıda Kurtubalılar olarak Mavi Marmara Devrimi’ni selamladık. İslamcı-liberal ittifakını tartışmaya açtık. Ömer Lekesiz’le İslamcılık, Sağcılık ve Muhafazakarlık merkezli edebiyata dair geniş bir söyleşi yaptık. Dostumuz Faruk Yücel’i vefa...

  • ŞEHİDLERİMİZİ UĞURLAYACAĞIZ
    ŞEHİDLERİMİZİ UĞURLAYACAĞIZ

    Afganistan’da 17 Mayıs 2010 tarihinde düşen uçakta şehit olan Türkiye'nin tanınmış yazarlarından Bahattin Yıldız ve İHH Asya Bölgesi Sorumlusu Faruk Aktaş’ın cenazeleri 3 ay sonra Türkiye’ye getiriliyor. Uçak tamamen parçalandığı için kimlikleri DNA yoluyla tespit edilen Bahattin Yıldız ve Faruk Aktaş’ın cenazeleri, Salı günü...

  • TEMRİN EDEBİYAT DERGİSİNDEN
    TEMRİN EDEBİYAT DERGİSİNDEN "TOPRAK ÖZEL...

    Aylık düşünce ve edebiyat dergisi Temrin, yaza özel sayı ile girdi. “Edebiyatımızda ve Medeniyetimizde Toprak” isimli özel sayı, bayilerde ve seçkin kitapçılarda yerini aldı. İnternet kitapçılarında da satışı yapılan dergi oldukça ilgi çekiyor. Toprak metaforunun çağrışımlarını, anlamlarını ve yorumlarını alanında uzman insanlar...

  • "TENE YAZILAN AYETLER"

    Yavuz Ekinci’nin Tene Yazılan Ayetler adlı romanı, Mart 2010’da Doğan Kitap tarafından yayımlandı. Bu kitap, Yavuz Ekinci’nin edebiyatımıza kazandırdığı dördüncü kitap oldu. Yazma sürecinde Ekinci, kaynak olarak pek çok yapıttan yararlanmış. Calvino’dan Attar’a, Alberto Manguel’den Mevlana’ya, Fernando Pessoa’dan Şeyh Gal...

  • FÜSUN AKATLI VEFAT ETTİ...
    FÜSUN AKATLI VEFAT ETTİ...

    1944 yılında doğan Füsun Akatlı, eleştirmen ve öğretim üyesiydi. Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Felsefe Böülümü'nden mezun olan Akatlı, bu bölümde asistan olarak göreve başladı. Öğretmen olma ve sanat tutkusuyla, Eğitim Fakültesi, Güzel sanatlar Böülümü'ne geçerek burada Felsefe Tarihi, Sanat Felsefesi, Bilg...

  • KONSTANTİN'İN SIRRI... PROFİLKİTAP'TAN YENİ BİR ROMAN
    KONSTANTİN'İN SIRRI... PROFİLKİTAP'TAN Y...

    Yaşar İliksiz’den çok tartışılacak yeni bir roman... Kaza süsü verilmiş bir cinayet…  Öldürülen meçhul kişiye ait; tarihin derinliklerinden günümüze taşınmış, hangi inanca ait olduğu tahmin edilemeyen gizemli bir muska…  Cinayete şahitlik eden ve muskayı  bulduktan sonra hayatı alt üst olan ünlü bir basketbolcu… Ölümün dah...

  • HAPİSHANEDEN HABER VAR...
    HAPİSHANEDEN HABER VAR...

    Hakan Albayrak Mavi Marmara’daydı. Peki Gazze’de kime gidiyordu? Bu hafta, yolculuğunun başında öylece kalakalan, okuyamayan, yazamayan ve fakat sessiz gemiyi özleyen okudumyazdim.net bu sorunun peşine düştü. Karşısına Omayya Joha diye bir kadın çıktı. İnsan okuyamayınca-yazamayınca ne yapar? Konuşur, uyur, yemek yer veya bun...

  • AHMET BÜKE'NİN YENİ ÖYKÜ KİTABI
    AHMET BÜKE'NİN YENİ ÖYKÜ KİTABI "KUMRUNU...

    Ahmet Büke’nin, yeni öykü kitabı "Kumrunun Gördüğü", Can Yayınları arasından çıktı. Büke, daha önce yayımlanan kitaplarıyla edebiyat dünyasının beğenisini kazanmış, kendi sesini, çizgisini oturtmuş bir öykücü. Yapıtlarında kendine özgü, akıcı, şiirli, esprilerle dolu bir dil kullanıyor; yakından tanıdığı, iyi bildiği çevreleri...

  • ROMANIMIZ VE AVRUPA
    ROMANIMIZ VE AVRUPA

    Edebiyat-ı Cedide romanının Avrupa sahneleri nice yıllardan beri ilgimi çeker. Cahit Kavcar'ın bir eseri var: Batılılaşma Açısından Servet-i Fünun Romanı. Bu eserden çok yararlandım. Avrupa sahneleri de, derli toplu bir dökümle, bu eserde karşıma çıktı. Kavcar, Halid Ziya'nın 1889 Paris sergisine gittiğini yazıyor. Halid Ziya,...

  • BU HAYSİYETSİZLİĞE BİR SON VERİN ARTIK!
    BU HAYSİYETSİZLİĞE BİR SON VERİN ARTIK!...

    Konya'da eğitilen uçaklar Güney Lübnan'ı, Gazze'yi bombalarken de bunu söyledik. Anadolu'nun bağrında eğitilen pilotlar, Türk hava sahasından geçip Suriye'yi bombalarken de bunu söyledik. Türk-İsrail ekseni adına bu ülkenin yarısı fişlenirken, tehdit gösterilirken, hükümetler düşürülürken de aynı şeyi söyledik. Bu koca ülkeyi...

  • İSRAİL TÜRKİYE'DE DARBE Mİ KOVALIYOR?
    İSRAİL TÜRKİYE'DE DARBE Mİ KOVALIYOR?...

    Bakmayın, “darbeler dönemi kapandı” geyiğine... Kolay kolay kapanmaz... Hatırlarsanız, Özal’lı transformasyon sürecini idrak ettiğimiz yıllarda, her yaştan, her düzeyden, her kavrayıştan bozguncu taifesi, “Değişiyoruz. Artık darbe olmayacak, ne güzel!” avuntusuna sardırmıştı. Ama oldu... Hem de en “sofistike” tarafından....

  • İSRAİL ORDUSUNA SORULAR
    İSRAİL ORDUSUNA SORULAR

    DÜNKÜ Hürriyet’te yayınlanan “Gemidekiler tarafından etkisiz hale getirilen İsrail komandoları” fotoğraflarıyla ilgili olarak İsrail Ordu Sözcülüğü bir açıklama yaptı. İsrail Ordu Sözcülüğü diyor ki:
“Bu fotoğraflar, gemidekilerin İsrail askerlerini öldürme niyeti taşıyan paralı askerler olduğu yolunda İsrail’in defalarca tek...

  • AKDENİZ'İN CENNET YOLCULARINA...
    AKDENİZ'İN CENNET YOLCULARINA...

    “Onlar gittiler Giderken bir muştu gibiydiler “ Yaz yağmurları dualı avuçlara dökülürken, onlar gittiler... Ak güvercinler uçurup göklere, mavi yelkenlerini Akdeniz’in hırçın dalgalarına açıp, merhametin, sevginin, vermenin, erdemin, adaletin destanını yazmak için gittiler... Giderken bir muştu gibiydiler... Mavi Mar...

  • KARAKTER MESELESİ
    KARAKTER MESELESİ

    AHMET HAKAN, HÜRRİYET 06 HAZİRAN 2010 İSRAİL barbarlığına karşı hafiften direnişe geçtim ya... Bazıları hemen laf çakmaya başladılar: “İmam hatipli geçmişin senin peşini bırakmıyor” diyen de var, “Gazze gemilerini görünce geçmişine döndün” diyen de...
“İslamcı damarın kabardı” diyen de var, “Demek ki bir İslamcı anca...

  • ALÇAKLIĞIN EVRENSEL TARİHİ
    ALÇAKLIĞIN EVRENSEL TARİHİ

    Vanunu, küçük boylu, saf kalpli bir Yahudi’ydi. İsrail’de, Negev çölündeki bir “araştırma merkezinde” çalıştı. Yeraltındaki bu merkezde nükleer silah üretildiğini anlayınca, gizlice fotoğraflar çekti. Elinde sağlam bir dosyayla yurt dışına çıktı. İsrail’in nükleer silah ürettiğini bütün dünyaya açıklamak için bir İngiliz gaze...