Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • DİLE DÜŞEN MÜSLÜMAN KADIN
    DİLE DÜŞEN MÜSLÜMAN KADIN

    Gençliğimde en çok etkilendiğim kitaplardan biri Alex Haley’in kaleme aldığı Malcom X biyografisiydi. Üzerinden uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen; askerden yırtmak için doktora deli numarası yaptığında,doktorun hiç şüphe etmeyişini ” bir siyahın beyazı kandıracak kadar zeki olamayacağına ilişkin önyargıyla ”açıklaması ve“ bir k...

  • AYŞE ŞENER'LE 28 ŞUBAT ÜZERİNE SÖYLEŞİ
    AYŞE ŞENER'LE 28 ŞUBAT ÜZERİNE SÖYLEŞİ...

    Geçmiş muhayyilemizde derin izler bırakır. Geçmişimizle, bu günlerimizi, yarınlarımızı inşa ederiz. Geçip giden dünya hayatını anlamlandırmaya, kendi öz değerlerimizi yitirmeden hak ve hakikat yolcusu olmaya doğru adım alırız. Toplumsal anlamda, kendi coğrafyamızda yaşanan tüm siyasi, politik, askeri süreçler bireylerin yaşantı...

  • TASVİR: İSLAM GÖRSEL KÜLTÜRÜNDE YASAK GELENEKLER VE PRATİKLER SEMPOZYUMU
    TASVİR: İSLAM GÖRSEL KÜLTÜRÜNDE YASAK GE...

    Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi bünyesinde Dr. Nicole Nur Kançal-Ferrari ve Dr. Ayşe Taşkent yönetiminde 2010 yılından bu yana düzenlenen İslam Sanatı ve Sanat Düşüncesi Araştırma Atölyesi'nde İslam Sanatındaki Tasvir Geleneği ve sanat düşüncesi araştırılarak bir görsel arşiv oluşturulması ve İslam Sanatı üst ba...

  • ZEYNEP SAYIN: HARFLER ASLINDA CANLI VARLIKLARDIR
    ZEYNEP SAYIN: HARFLER ASLINDA CANLI VARL...

    Çağdaş Türk resminde imgenin bilinçaltını inceleyen çalışmalarıyla tanınan dilbilimci ve sanat kuramcısı Prof. Zeynep Sayın, Hilye-i Şerif geleneğinin felsefi zeminini anlatıyor *Hilye-i Şerif, suret yasağından, bir zorunluluktan ortaya çıkan bir estetik üretim midir?
Hiç ilgisi yok. Bu bir tercih. Bu tercihin arkasında ontol...

  • MÜHR-Ü SÜLEYMAN'IN İZLERİ
    MÜHR-Ü SÜLEYMAN'IN İZLERİ

    Milli sembol olarak ilk defa XIV. yüzyılda Prag Yahudi cemaati tarafından flamaların üzerinde kullanılmasıyla görülmeye başlayan, Müslümanların mühr-ü Hatem dedikleri mühr-ü Süleyman, sonraki dönemlerde diğer Yahudi cemaatlerin de bunu benimsemesiyle, milli sembol olma değerini arttırmıştır. Aydınlanma döneminde hristiyan haçına...

  • GECİKMİŞ BİR 'ABDULKERİM SURUŞ YAZISI'
    GECİKMİŞ BİR 'ABDULKERİM SURUŞ YAZISI'...

    2006 yılının soguk bir Ocak sonu idi. Bonn’da ünlü oryantalist Anne Marie Schimmel anısına organize edilen bir sempozyumda, Avrupa ve İslam konusu ele alınıyordu. İslamın Avrupa’da ikinci aydınlanma dönemini başlatıp başlatılamayacağı ve Avrupa’da yaşayan müslümanların konumu tartışılıyordu. Toplantıya, Avrupa’dan ve Almanya’dan...

  • AVRUPA'DAN BİR DERGİ: SABAH ÜLKESİ
    AVRUPA'DAN BİR DERGİ: SABAH ÜLKESİ

    http://www.igmg.org/service/publikationen/sabah-uelkesi.html “SABAH ÜLKESİ” AVRUPA'DAN BİR DERGİ… PDF OLARAK İNTERNET ADRESİNDEN DE OKUNABİLİR... BİZDEN BİR SES...BİR DÜŞÜNCE VE DEBİYAT DERGİSİ…. Adres: Islamische Gemeinschaft Milli Görüs e.V. (IGMG) Boschstraße 61-65 50171 Kerpen Telefon +49 (0) 2237 656 ...

  • HİKMET NEDİR?
    HİKMET NEDİR?

    Dedim ki: “Allah sana merhamet etsin, kalbinde hakikat, göğsünde hikmetli misaller; aklında hiadeyete götüren deliller bulunan, bunlarla görü bilen, fakat bu durumu diliyle güzelce ifade edemeyen kimsenin bulunduğu halde, makama ne denir? Onu bu hale getiren sebep nedir?” Dedi ki: “Böyle bir kimsenin doğruya çok yaklaşmış, hi...

  • PEND-İ ATTAR  ŞERHİ... BÜYÜYENAY'DAN...
    PEND-İ ATTAR ŞERHİ... BÜYÜYENAY'DAN......

    Muhammet ALTAYTAŞ ile Emir Hüseyin YİĞİT’in günümüz okurları için hazırladıkları Murad-ı Nakşibendî’nin Pend-i Attâr Şerhi, BÜYÜYENAY Yayınları arasından çıktı. TAKDÎM Kütüphanelerin raflarındaki el değmemiş yüz binlerce klasik eserle aramızdaki mesâfe, kendimiz ve hakîkat ile aramızdaki mesâfe anlamına da gelmektedir. Li...

  • MÜREKKEP... CEMAL ŞAKAR'IN YENİ ÖYKÜ KİTABI...
    MÜREKKEP... CEMAL ŞAKAR'IN YENİ ÖYKÜ KİT...

    CEMAL ŞAKAR'ın yeni öyküler toplamı MÜREKKEP adıyla OKUR KİTAPLARI arasından çıktı.

  • GALAPERA SANAT SELÇUK BARAN ÖYKÜ ÖDÜLÜ HAKKI İNANÇ'IN
    GALAPERA SANAT SELÇUK BARAN ÖYKÜ ÖDÜLÜ H...

    İstanbul Galatapera Kültür ve Sanat derneğinin, geçtiğimiz yıl eylül ayında ilkini düzenlediği, seçici kurulu Selim İleri, Sezer Ateş Ayvaz, İlknur Özdemir, Mehmet Zaman Saçlıoğlu, Turhan Günaydan oluşan  Selçuk Baran  öykü ödülüne katılan 110 dosya arasından 'Ocakta Yemeğim Var' adlı yapıtıyla  Hakkı İnanç,  etkileyici anlatımı...

  • İSLAMCILIĞIN TOPLUMSAL MUHALEFETTE İMTİHANI
    İSLAMCILIĞIN TOPLUMSAL MUHALEFETTE İMTİH...

    İslamcılığın toplumsal muhalefette imtihanı konusunu tek bir yazıda ve birkaç bağlam içinde tartışmak gerekiyorsa; o zaman önce “İslamcılık” deyince neyi tartıştığımızı açığa kavuşturmak, sonra Ortadoğu genelinde ya da ümmet coğrafyasından koparılmış Türkiye özelindeki İslamcılık tecrübesini anlamak ve daha da özelde 28 Şubat sü...

  • ACIYI GÖMDÜLER
    ACIYI GÖMDÜLER

    Minaresiz köylerden geçtiler. Derin vadiler, şırıl şırıl akan küçük dereler, salkım söğütler… Rengârenk kırçiçekleri, solmaya başlayan gelincikler sonra. Boz düzlükler halinde uzanan bitimsiz tarlalar. Genç kız, kıvır kıvır sarı saçlarından, terleyen ensesini serinletmek için camı indirdi. O zaman dağ çiçeklerinin, k...

  • 'SESSİZ HARFLER'DE ÖYKÜ SESLERİ
    'SESSİZ HARFLER'DE ÖYKÜ SESLERİ

    Son 20 yılda öykücü sayısındaki önemli artış, tematik bir bütünlük içinde yeni öykülerin okunma ve bu vesileyle öykücülerin kısa yoldan tanınma talebini beraberinde getirmiştir. Şimdiye kadar şehir, sosyal olay, nesne, durum temalı olarak sol kesim tarafından değerlendirilen bu okur talebi, tesettür konusunda yapılmış bir öyk...

  • DAVUT ÖZGÜL VEFAT ETTİ
    DAVUT ÖZGÜL VEFAT ETTİ

    Davut Özgül vefat etti. Çengelköy Çınaraltı Camii imamı, yazar, ressam Davut Özgül, Bu gece saat 03.00’te İstanbul’da vefat etti. Anıları “Bir İnsan Biriktirdim” adıyla Okur Kitaplığı tarafından geçtiğimiz aylarda yayınlanan Davut Özül’ün cenaze namazı bugünkü öğle namazını müteakiben Üsküdar Yıldırım Beyazıd Camii'nde (İH...

  • KİTAP SANATLARININ ÜSTADLARI BURSA'DA...
    KİTAP SANATLARININ ÜSTADLARI BURSA'DA......

    Kitap sanatlarının üstadları Hasan Çelebi (hat), İslam Seçen (cilt), Alpaslan Babaoğlu (Ebru), Muhammed Mağ (tezhib) ve Taner Alakuş (Minyatür) 4 Ocak 2013 tarihinde söyleşi için Bursa’da olacaklar. Söyleşi, saat 14.30’da Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek.

  • BUDHA'NIN DOĞUM EFSANESİ
    BUDHA'NIN DOĞUM EFSANESİ

    Dinler tarihinde Hz. İbrahim'den sonraya denk düşen dönemde, Budizmin kurucusu olarak nitelendirilen, bazı İslam alimlerinin ise 'vahiy alan bir nebi' olduğunu söyledikleri Gotama Budha'nın, yaşam öyküsü, batıni gelenek içinden gelen diğer tüm tarihsel isimler gibi gerçek ile efsane arasında, kutsal ağırlıklı bir yerde durmaktad...

  • SADIK BATTAL İLE SİNEMA VE EDEBİYATA DAİR SÖYLEŞİ
    SADIK BATTAL İLE SİNEMA VE EDEBİYATA DAİ...

    Sadık Battal İzmir’de sinema okudu. Sinema üstüne lisans master ve doktora eğitimi aldı. Asıl Film Şimdi Başlıyor adlı kitabı yayınladı. Çek Bir Film adlı sinema eğitimi amaçlı 22 bölümlük seri belgeseli hazırladı. Van’da 15 yıl sinema derslerine girdi. Halen Gaziantep Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Bölümü’nde öğre...

  • ŞEB-İ YELDA'NIN GÖLGESİNDE
    ŞEB-İ YELDA'NIN GÖLGESİNDE

    ZAMANIN SONU 'şeb-i yeldayı müneccimle muvakkit ne bilir, mübtelâ-yı gama sor kim geceler kaç saat...' Zaman kavramı Batı'da ilgi odağı olmadan çok önce Doğu'nun müneccimleri ve muvakkitleri tarafından ele alınmış ve gökyüzünün perdelerinden bir perde olarak sürekli merakla tanımları yapılmaya, ölçülüp biçilmeye çalışılmı...

  • BİRGİ NOTLARI VE BİRGİVİ MEHMED EFENDİ
    BİRGİ NOTLARI VE BİRGİVİ MEHMED EFENDİ...

    Yolum önce Ödemiş’e, oradan da haliyle Birgi’ye düştü. Birgi, Bozdağ’ın eteklerine kurulmuş düzenli, tertipli, temiz ve oldukça eski bir yerleşim yeri. Nüfusu üç bin kadar olan bucak, ilçe olmayı arzuluyor çevrede asılmış afişlerden anlaşıldığı kadarıyla. Çakırağa Konağı, Ulu Câmii, tarihi türbeler, konakları ve yemekleri ile Tü...