Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • İSLAMCILIK: YENİLENİN TAKLİDİ VE MODERN MESİHÇİLİK
    İSLAMCILIK: YENİLENİN TAKLİDİ VE MODERN ...

    1648 Westphalia öncesi dönemde Hıristiyanlık, Batılı kozmopolitanizm içinde evrensel birleştiriciliğe sahipti.Din olarak Hıristiyanlığın krize girmesi ile birlikte, dinini medeniyete dönüştüren Batılı kozmopolitanizm, bir tür seküler Mesihçilik yarattı. Bu sürece bağlı olarak, daha önce din bağlamında kurulan geleneksel “hak/bat...

  • 'HUZUR'U MÜSLÜMAN SÜKUNETİNDE' BULAN ŞAİR: TANPINAR
    'HUZUR'U MÜSLÜMAN SÜKUNETİNDE' BULAN ŞAİ...

    http://www.youtube.com/watch?v=XjRgxq5V8b0 Bu yüzü tanıyorum ben! Hafızamın derinliklerinde dolaşmasına izin verdiğim günden beri farklı bir dilden söyleşiyoruz onunla. Alındaki çizgiler diken gibi batsa da yüreğime, bu hüznü anlıyorum ben… Belli ki ufuklar tutuşmuş yine seyrine daldığı âlemde! "Ne içinde ne de dışında" olduğ...

  • MUCİZE-FANTASTİK ARALIĞINDA ÇOCUK EDEBİYATI
    MUCİZE-FANTASTİK ARALIĞINDA ÇOCUK EDEBİY...

    Son on yılda Türkiye'de fantastik edebiyatın aldığı mesafeyle orantılı bir yayın-okuma ivmesine rağmen, ne edebi kamu ne de genel tartışma ortamları, fantastik edebiyatın ayak seslerini pek kulak kabartmadılar. Çeviri yapıtların ardarda yayınlanması, yayınevlerinin üstüste baskı yapması, çocuk yaştaki okurlardan tutun yetişkinle...

  • MEDİNE-ŞEHİR 2
    MEDİNE-ŞEHİR 2

    Seyyid Kutup, Malik Bin Nebi’nin adını vermeden aralarında geçen bir tartışma hakkında şöyle izahat yapmıştı: “Bir zaman basılmakta olan bir kitabım hakkında ‘Uygar İslam Toplumuna Doğru’ adı altında bir ilan vermiştim. Bir sonraki ilanda, konusuna uygun olarak kitabın adının “İslam Toplumuna Doğru” olmasını yeterli görerek daha...

  • AKİF HASAN KAYA İLE SÖYLEŞİ
    AKİF HASAN KAYA İLE SÖYLEŞİ

    Islak kibriti tutuşturmak aslında kolay Çeşitli edebiyat dergilerden tanıdığımız öykücü Akif Hasan Kaya, hayatın imbiğinden geçirip süzdüğü öyküleri 'Islak Kibritler' adıyla bir araya getirdi. Okur Kitaplığı tarafından yayımlanan kitapta, hayata, ölüme, savaşa, inanca, dostluğa ve dahi birçok şeye dair okuyanda iz bırakacak b...

  • SAKARYA TÜRKÜSÜ'NDEKİ ADAMIN HİKAYESİ
    SAKARYA TÜRKÜSÜ'NDEKİ ADAMIN HİKAYESİ...

    Bizim harika bir üstadımız var. Evimizde Büyük Doğu ciltleri vardı, ben de okurdum. 6-7 yaşında çocuk, ne okuyacak, ne anlayacak diyebilirsiniz. Ben, Büyük Doğu’nun içinde bana hitap eden sayfalar, köşeler bulurdum. Üstad’ın kitapları arasında, okumadığım çok azdır. İdeolocya Örgüsü’ndeki ‘militarizm’e yaklaşan disip...

  • MEDİNE-ŞEHİR 1
    MEDİNE-ŞEHİR 1

    “Medeniyet” Türkçe’de 1835’ten sonra Sadık Rifat Paşa tarafından “civilization” kavramına karşılık olarak kullanılmaya başlanmıştır (BAYKARA, 1992: 27- 32). Murat Belge’nin İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde verdiği bir konferans var. Konferansın başlığı, Sivil Toplum Nedir? Şimdi bu konuşmadan uzunca bir alıntı yaptığım zaman konu...

  • TOPLUMCU BİR İÇ SESİ ŞİİRLEŞTİRME ÇABASI VE 'SÜNDÜS DÖŞEĞİ'
    TOPLUMCU BİR İÇ SESİ ŞİİRLEŞTİRME ÇABASI...

    Abdurrahman Adıyan 2.Şiir kitabı “Sündüs Döşeği”nde yaşadığı çağı ve tanık olduğu olayları toplumcu bir söylemle şiirleştirerek okurlarıyla buluşturdu. İki bölüm hâlinde ve 51 şiire yer verilen kitabın içindeki şiirlerin özüne bakıldığında insanaait değerler hakkında düşündüklerini yer yer kinayeli ve didaktik söyleyen, k...

  • YENİ BİR ETİK ALGISI GEREKECEK
    YENİ BİR ETİK ALGISI GEREKECEK

    Bir sanat yapıtının, bu edebiyat eseri olunca da geçerli, ekonomik nesne oluşu ile onu deneyimleyen, alılmayan okurun cephesinden durumu ayrı ayrı konuşulmalı. Her ne kadar belirli ve okurlukla vasıflanacak bir okur kitlesi yoksa da artık, belirsiz bir muhataba doğru konuştuğumuza göre, elimizde onun istediği bir şeyi taşıdığımı...

  • EDEBİSTAN'DA YAZ TATİLİ
    EDEBİSTAN'DA YAZ TATİLİ

    13. YAYIN YILINDA BULUNAN EDEBİSTAN'IN KENDİ TEAMÜLÜ OLAN ÜÇ AYLIK TATİLİ BAŞLIYOR. BUNA GÖRE TEMMUZ, AĞUSTOS VE EYLÜL AYLARINDA GÜNCELLEME YAPILMAYACAK; YENİ GÜNCELLEME 1 EKİM 2012 TARİHİNDE YAPILACAK. HABERAKTİF KLASÖRÜNDE İSEHABER, ALINTI VE GÜNDEME İLİŞKİN YAZILARIN YAYIMI KESİNTİSİZ OLARAK SÜRECEK. www.edebistan.co...

  • YENİ ŞAFAK KİTAP... BUGÜN...
    YENİ ŞAFAK KİTAP... BUGÜN...

    YENİ ŞAFAK KİTAP EKİ'Nİ BUGÜN (ÇARŞAMBA GÜNÜ) GAZETENİZ YENİ ŞAFAK'LA BİRLİKTE BAYİİNİZDEN İSTEYİNİZ.

  • PENCEREDENİZLER 13
    PENCEREDENİZLER 13

    [16 mayıs 1428 salı, ist.] her dertden sonra dertsizleşmek; her cenazeden sonra ölümsüzleşmek... (yoksa, yaşayamaz mıydık? yoksa yaşama kalitemiz artar mıydı?) akıllı ona derler ki: dertlerin evinin kapısında (hatta giysisinin cebinde) nöbet tuttuğunu unutmaz; her cenaze kaldırılışında kendi cenazesini/naaşını görür (ve...

  • KARABATAK 3. SAYI ÇIKTI
    KARABATAK 3. SAYI ÇIKTI

    KARABATAK YOSUN YEŞİLİ ÇIKTI DENİZDEN BU KEZ Edebiyat dergiciliğine yeni bir boyut kazandıran Karabatak, üçüncü sayısıyla da sanatın bütün alanlarını edebiyatla harmanlamaya devam ediyor. Naime Erkovan, “Masumiyet Müzesi’nde Bir Sabah”la Orhan Pamuk’un kurgusal müzesine yaptığı ziyaretin izlenimlerini müzeye adını veren roman...

  • CEMAL ŞAKAR'IN İRAN İZLENİMLERİ
    CEMAL ŞAKAR'IN İRAN İZLENİMLERİ

    (www.dunyabulteni.net) Yezd'le ilk temasımızda edindiğim intiba, İsfahan'a göre toprakla daha bütünlemiş bir şehir olduğu yönünde. Trafikte makas atan motorlar ve taksiler görüyorum. İnsanlar daha esmer ve daha kaba. Trafik yoğun ve cadde boyu dükkanlar. Sanki İsfahan'da hizmet, Yezd'deyse ticaret ön planda. Otele dönüş...

  • KIZIŞAN DÜNYANIN KÜLTÜREL DEĞERLERİ
    KIZIŞAN DÜNYANIN KÜLTÜREL DEĞERLERİ...

    İnsan zaman içinde bazı kelimelerden soğuyup, onları lûgâtından siliyor. Bu konuda eski defterlerime bakacak olsam; son kullanma tarihi bayağı eskilere giden, en dipteki kelimelerden birisi de 'empati'dir. Türkçeye İngilizceden geçen bu kelime önce akademik jargonda kullanılmaya başladı. Pek beğenilmiş olmalı ki; kısa sürede jur...

  • MİHRİBAN İNAN KARATEPE İLE SÖYLEŞİ
    MİHRİBAN İNAN KARATEPE İLE SÖYLEŞİ...

    -Kitabın ilk öyküleri olan Aramızda, Ayna ve Loş, tek bir olayın üç ayrı gözden incelendiği bir tür üçleme. Okurken Cemal Şakar’ın Pencere öyküleri ve Kurosawa’nın Rashomon filmi aklıma geldi. Başlangıç olarak bu üç öykünün hikâyesini sorsak? -Evet, kendi içinde bütün ancak birbiriyle ilintili öyküler… Ancak asıl numarası sır...

  • ABDURRAHİM KARAKOÇ VEFAT ETTİ
    ABDURRAHİM KARAKOÇ VEFAT ETTİ

    Hastalığı nedeniyle uzun süredir tedavi gören şair ve yazar Abdurrahim Karakoç vefat etti. Abdurrahim Karakoç, 1932’de Kahramanmaraş'ın Ekinözü köyünde doğmuş, ailesindeki şiir ilgisi nedeniyle o da küçük yaşlarıda şiir yazmaya başlamıştı. “Hasan'a Mektuplar” adlı kitabında topladığı ilk şiirleri 1965’te yayınlandı. 195...

  • SAĞLAMASI OLMAYAN DÜŞÜNÜŞLERE BİR GÖNDERME
    SAĞLAMASI OLMAYAN DÜŞÜNÜŞLERE BİR GÖNDER...

    Gerçekliğin yeniden üretimi şu ya da bu derecede ona sadakatsizlikle tecelli ediyor. Hayatın sûretlerini, örneklerini lunaparklarda gördüğümüz, içinde çeşitli türlerdeki boy aynalarının yer aldığı galerilerde seyrediyoruz. Kim demiş aynalar yalan söylemez diye? Bir tanesi- düz ayna- hariç, aynalar düpedüz yalan söyler. Hatta düz...

  • BURSA'DA SİLİK 'HALK-I CEDİD' FOTOĞRAFLARI
    BURSA'DA SİLİK 'HALK-I CEDİD' FOTOĞRAFLA...

    http://www.youtube.com/watch?v=GqoVmsdk3HE&feature=related Hisar… Bu, kendi masalıyla sermest semt, Nim Sofyan bir ikindi vakti beni çağırıyor derinliklerine… Bütün rüyaların ortak zamanı sanki şehrin tam orta yerine, Tophane sırtlarında her vakit tüten saat kulesinde toplanmış… Bithynia zamanında yaşayan bir arrâf na...

  • BİR HÜLYA ADAMININ ROMANI: AHMET HAMDİ TANPINAR
    BİR HÜLYA ADAMININ ROMANI: AHMET HAMDİ T...

    Ahmed Hamdi Tanpınar pek çok yönüyle farklı bir adam. Bakışı ve duyuşu oldukça çok boyutlu ve bu durum tek düzeleşen her şeyden sıkılan kimseler için iyi bir imkân. Ondaki bu çok boyutluluk birbiriyle tezat arz eder bir şekilde hayatının her alanında rahatlıkla gözlemlenebiliyor. Dağınık bir hayat, dağınık bir ev, dağınık notlar...