Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ÖZÜ YÜZÜNDEN OKUMAK: BÜYÜK DOĞU KAPAKLARI PANELİ
    ÖZÜ YÜZÜNDEN OKUMAK: BÜYÜK DOĞU KAPAKLAR...

    Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ve Küçükçekmece Belediyesi işbirliğiyle düzenenlen “Özü Yüzden Okumak Büyük Doğu'nun Kapakları” adlıpanel 9 Mayıs 2013 tarihinde Cennet Kültür Merkezi’nde yapılacak. KATILIMCILAR: Prof. Dr. Hasan AKAY A.Turan ALKAN Turgay ANAR Fatih ANDI Bahtiyar ASLAN Ahmet CİHAN ...

  • KEMAL TAHİR'DE DEVLET VE DOĞU-BATI BOĞUŞMASI
    KEMAL TAHİR'DE DEVLET VE DOĞU-BATI BOĞUŞ...

    Kemal Tahir Notlar’ından birinde “Sizinle bir romancı olarak konuşacağım. Bir Türk romancısı… Gerçekçi Türk romancılarından biri olarak… Konuşma sırasında, kısaca ATÜT diye anacağım, Asya Tipi Üretim Tarzı’yla ben, gerçekçi roman yazarı olarak, teorik açıdan değil, yüzdeyüz pratik açıdan ilgilendim (…) Biz de, herşeyden yararlan...

  • İSLAM DÜNYASINDA AKLIN ÖNEMİ ÇERÇEVESİNDE 'İBN RÜŞD'TE NEDENSELLİK'
    İSLAM DÜNYASINDA AKLIN ÖNEMİ ÇERÇEVESİND...

    İslam düşünürleri asırlar boyunca evrenin varoluşuyla ilgili çeşitli görüşler ileri sürmüşler, Allah’ın kainatı yaratış süreciyle, onun işleyiş ve düzeniyle ilgili farklı görüşlerde bulunmuşlardır. O nedenle; varlıklarda “neden-sonuç” ilişkisini irdeleyerek evrende bulunan varlıkların varoluşları ve onların birbirleriyle ilintil...

  • 13. ULUSLARARASI ANKARA ÖYKÜ GÜNLERİ BAŞLIYOR!
    13. ULUSLARARASI ANKARA ÖYKÜ GÜNLERİ BAŞ...

    1-5 Mayıs 2013 tarihleri arasında Ankara'da yapılacak olan 13. ULUSLARARASI ANKARA ÖYKÜ GÜNLERİ'ne az bir zaman kaldı... DÜNYANIN ÖYKÜSÜ dergisi ile Çankaya Belediyesi'nin ortaklaşa düzenlediği 13. Uluslararası Ankara Öykü Günleri'ne yerli ve yabancı birçok öykücünün yanısıra, eleştirmenler, öykü tarihçileri ve öykü dergileri...

  • BİZİM SOKAK
    BİZİM SOKAK

    Sokakta oynayabilen ve belki de oynamayı bilen son nesildik. Çocukluğumuzda sokağımızın yolları ve bahçelerimiz şimdikinden daha bakımsız bir durumdaydı. Asfalt üstüne asfalt dökülerek sürekli yükselen yollar ve birbirine geçmeli taşlarla veya asfaltla örtülen ve bahçelerin yeşilliklerini daha da azaltıp otopark alanlarını daha ...

  • METE ÇAMDERELİ'DEN YENİ KİTAP: 'REKLAMIN GÖRME DEDİĞİ'
    METE ÇAMDERELİ'DEN YENİ KİTAP: 'REKLAMIN...

    Mete Çamdereli, görme kültürü ve reklam konusundaki kitaplarına bir yenisini ekledi: “REKLAMIN GÖRME DEDİĞİ” (Avrupa Yakası Yayınları) ARKA KAPAK YAZISI: Reklam bir yere ışık tutarken diğer tarafı karartır mı? Soruya yanıt, başlıktaki ‘görme’ sözcüğünü ikili okumada: biri, emir kipinin olumsuz şeklinde, diğeri görmek eylem...

  • TÜRKİYE'NİN RUHUNU ARAYAN AYDIN: KEMAL TAHİR
    TÜRKİYE'NİN RUHUNU ARAYAN AYDIN: KEMAL T...

    Sakarya Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından düzenlenen ‘TÜRKİYE’NİN RUHUNU ARAYAN AYDIN: KEMAL TAHİR” adlı panel, 22 Nisan 2013 tarihinde Sakarya AKM’de gerçekleştirilecek. Kurtuluş Kayalı, Ömer Lekesiz, Ali Ayçil ve Besim Dellaloğlu’nun konuşmacı olarak katılacakları panel Pazartesi saat 20.00’de ...

  • 'EDEBİSTAN.COM' TESCİLLİ BİR MARKADIR
    'EDEBİSTAN.COM' TESCİLLİ BİR MARKADIR...

    Edebistan.com, 1998 yılının Ağustos ayında yayına başladığında internet (e-edebiyat) dergiciliğinin sıcak ilgi ve yoğun izlenme oranlarıyla bugünkü boyutlarına ulaşacağını henüz kimse tahmin etmiyordu. Biz edebistan.com ekibi olarak ta o zamanlar “İnternet dergiciliği basılı dergilerin önüne mi geçiyor?” ya da “İnternet derci...

  • SABAH ÜLKESİ, NİSAN 2013
    SABAH ÜLKESİ, NİSAN 2013

    SABAH ÜLKESİ dergisinin Nisan 2013 sayısı yayınlandı. Ahmet Faruk Çağlar'ın editöryal sunuşuyla açılan SABAH ÜLKESİ’nde Ekrem Demirli, Ahmet Ayhan Çitli, Banu Alan Sümer, Muazzez Tümay, Ahmet Faruk Çağlar, Nuri Sağlam, Senail Özkan, Melek Paşalı, Yusuf Ziya Altıntaş, Kadri Akkaya, Can Mutlusoy ve Feridun Zaimoğlu’nun yazıları...

  • İTİBAR - NİSAN 2013
    İTİBAR - NİSAN 2013

    İtibar’ın 19. sayısı olan Nisan sayısı Hasan Aycın’ın imzasını taşıyan bir çizgiyle açılıyor. Ardından Süleyman Çobanoğlu’nun “Amasyalı Uzman Çavuşun Semiz Eşkıyaya Şöyle Bir Baktığıdır” şiiri geliyor. Bu sayıya şiirleriyle katılan diğer isimler ise Tuba Kaplan, Fatma Şengil Süzer, Nurettin Durman, Adem Turan, Murat Sözer, Nadir...

  • D. MEHMET DOĞAN'A VEFA...
    D. MEHMET DOĞAN'A VEFA...

    Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) İstanbul Şubesi ve Küçükçekmece Belediyesi “Yazarlığa Ve Yazarlara Adanmış Bir Ömür” başlığıyla TYB Şeref Başkanı Yazar Mehmet Doğan adına özel bir program düzenliyor. Sunuculuğunu Selahaddin Kocaslan’ın, oturum yöneticiliğini TYB İstanbul Şubesi Başkanı Mahmut Bıyıklı’nın yapacağı programda, Be...

  • CEVDET SAİD: 'HABİL GİBİ OL!'
    CEVDET SAİD: 'HABİL GİBİ OL!'

    Cevdet Said’in kitaplarıyla ilk üniversite yıllarında tanıştım. Süleymaniye’nin serin caddelerinde Ensar Vakfı’nın mütevazı binasında toplu okumalar yaparak alternatif bir ortam oluşturma telaşındayız.  Düşünce ve inanç ekseninde hayatımızda meydana gelen değişimleri yaşarken kalabalık caddelerden, miting meydanlarından, cesare...

  • NURULLAH KOLTAŞ İLE SÖYLEŞİ
    NURULLAH KOLTAŞ İLE SÖYLEŞİ

    NURULLAH KOLTAŞ’IN DİLİNDEN İÇE DOĞRU YOLCULUK Nurullah Koltaş Eskişehir’de doğdu, Konya’da büyüdü ve İstanbul’a geldi. Çeşitli liselerde Yabancı Dil dersleri verdi. Frithjof Schuon, Seyyid Hüseyin Nasr gibi büyük mütefekkirlerin eserleri dâhil çeşitli çevirilerde bulundu. Tasavvuf ve kelam alanında yüksek lisans ve doktorası...

  • TYB BURSA ŞUBESİ 'OKUR-YAZAR OKULU'NDA BU HAFTA...
    TYB BURSA ŞUBESİ 'OKUR-YAZAR OKULU'NDA B...

    TÜRKİYE YAZARLAR BİRLİĞİ BURSA ŞUBESİ “OKUR-YAZAR OKULU”NUN Bu haftaki konuğu Ömer Lekesiz. Lekesiz, “Din ve Sanat” genel başlığı altında din-sanat arasındaki ilişkiyi anlatacak. Bu etkinlik, Seyyid Usul Kültür Merkezi’nde 30 Mart 2013 Cumartesi günü, saat: 14.00’te gerçekleştirilecek.

  • ÇELİK PALETLER ARASINDA BİR ÇİÇEK AÇTI
    ÇELİK PALETLER ARASINDA BİR ÇİÇEK AÇTI...

    Hangi direniş bu kadar masum olabilirdi? Tankların, paletlerin altında ezilen insanlığımız adına, kararan vicdanlar adına hangi soluk bu kadar diriltici olabilirdi? Rachel Corrie İsrail dozerlerine karşı tek başına direnirken elindeki megafonla sağır kulakların pasını açmaya, bedenini paletlerin altına atarken de insanlığımızın ...

  • TYB'DEN İBRAHİM ULVİ YAVUZ'A VEFA
    TYB'DEN İBRAHİM ULVİ YAVUZ'A VEFA

    TYB Genel Merkezi’nde Ankara Şubesi’nin düzenleyeceği panelde ilk olarak TYB Başkanı romancı İbrahim Ulvi Yavuz gündeme gelecek. Yazarın hayatı, eserleri konuşulacak, dostları hatıralarını paylaşacak. Oturum Başkanlığını Hicabi Kırlangıç’ın yapacağı toplantıda Nazif Öztürk, Dr. Necmettin Turinay, Ahmet Günbay Yıldız, Ahmet Fi...

  • MUTEBER DERGİ İTİBAR'IN MART 2013 SAYISI RAFLARDA...
    MUTEBER DERGİ İTİBAR'IN MART 2013 SAYISI...

    Ekim 2011’den bu yana yayınına istikrarlı bir şekilde devam eden aylık edebiyat ve fikriyat dergisi İtibar, Mart sayısında da zengin ve nitelikli bir içerikle okur karşısına çıktı. Derginin bu sayısı özellikle şiir sayfalarıyla dikkat çekiyor. Süleyman Çobanoğlu, Osman Konuk, Cevdet Karal, Hüseyin Atlansoy, İbrahim Tenekeci ve A...

  • ÖMER SEYFETTİN ÖDÜLÜ CEMAL ŞAKAR'IN
    ÖMER SEYFETTİN ÖDÜLÜ CEMAL ŞAKAR'IN...

    “Ömer Seyfettin Hikâye Ödülü’nü “Mürekkep” adlı kitabıyla Cemal Şakar aldı. 24 yıldır Gönen Belediyesi tarafından düzenlenen Ömer Seyfettin Kültür-Sanat Haftası etkinlikleri hikâye yarışmasıyla bu yıl da ayrı bir heyecana sahne oldu. Hikâye yarışması yanında, son iki yıldır yayınlanmış bir kitaba da ödül veren jüri bu yıl, 20...

  • 'KADININ SESİ'Nİ DUYUN
    'KADININ SESİ'Nİ DUYUN

    7-8 MART günlerinde Küçükçekmece Cennet Kültür Merkezi’nde “Günümüz Türk Öyküsünde Kadının Sesi” adlı sempozyumun açılışı ve ilk oturumlar gerçekleştirilecek. Sempozyum 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadın öykücülerin edebiyatımızdaki yeri ve toplumumuzun kadını algılayışı üzerine konuşmalar yapılacak. Türk edebiyatında kadın...

  • BÜYÜYENAY ÜZERİNE MUSTAFA KİRENCİ İLE SÖYLEŞİ
    BÜYÜYENAY ÜZERİNE MUSTAFA KİRENCİ İLE SÖ...

    Kitaba borcumuzu ödemeye çalışıyoruz Büyüyenay Yayınları Yayın Yönetmeni Mustafa Kirenci, 'Büyük bir insanlık birikimine sahip olarak doğmamızı sağlayan kitaba ve onun oluşturduğu kültürel evrene borçluyuz, borcumuzu ödemeye çalışıyoruz' diyor. İnternet sitenizde 'Ve Büyüyenay dedik adımıza. Bir dua gibi…' diyorsunuz. Nede...