Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • IŞIK YANAR'IN YENİ ROMANI
    IŞIK YANAR'IN YENİ ROMANI "ŞEMSİYE TAMİR...

    Işık Yanar’ın ikinci romanı ŞEMSİYE TAMİRCİSİ, Şule Yayınları arasından çıktı. Şemsiye Tamircisi, bir ailenin iki gününün hikâyesidir: Eski bir futbolcu olan Refik Gönen, Mesih’i beklerken, karısı Refika İstanbul’dan bir sahil kasabasına nasıl sürüklendiklerinin muhasebesini yapar. Oğlu İsa, büyük bilardocu olma hayalleri kur...

  • MUSTAFA BALCI'NIN İLK KİTABI ÇIKTI: SELANİK DÜŞTÜ...
    MUSTAFA BALCI'NIN İLK KİTABI ÇIKTI: SELA...

    Mustafa Balcı’nın ilk kitabı Kesit Yayınları arasından çıktı. Mustafa Balcı, Selanik Düştü – Selanik’in Kaybediliş Öyküsü adlı kitabında, Selanik’ten kopuk gelmiş bir ailenin üçüncü kuşağına mensup bir yazar olarak, kaydi bilgilerin yanısıra, doğrudan tanıklıklara da yaslanmış ve Osmanlı tarihinde esaslı bir kırılma noktasını...

  • ŞİİRİSTAN
    ŞİİRİSTAN

    Eskiden şiir vardı. Şairler nakış işler, ahşap oyar, saray duvarlarını boyardı. Sözcüklerden başka bir şey yoktu heybelerinde. Sözcükleri hem fırça, hem keski olarak kullanırlardı.

 “Bir çeşmenin başına bir testi koysalar

 Kırk yıl dursa dolası değil.”

 Onların mekanı cennet değildi. Kervanların Diyarbakırında, d...

  • SAHAF KEBİKEÇ'TE...
    SAHAF KEBİKEÇ'TE...

    METİS, AYRINTI, İNSAN, DOST, İLETİŞİM, VADİ, İZ, YAPI KREDİ VE DAHA BİR ÇOK YAYINEVİNİN FELSEFE, BİLİM FELFESİ,SOSYOLOJİ, PSİKOLOJİ, KURAM KİTAPLARI SAHAF KEBİKEÇ'TE... SAHAF KEBİKEÇ, BAHARİYE CADDESİ, KAFKAS PASAJI, 37/26 MODA/KADIKÖY; MODA SİNEMASİ YANI, KİTAPÇILAR ÇARŞISI'NDA... TEL: 0216 418 07 63 www.sahafkebikec.c...

  • NURİ PAKDİL SEMPOZYUMU...
    NURİ PAKDİL SEMPOZYUMU...

    "Düşünen Kalem Nuri Pakdil" adlı sempozyum, 23 Ekim 2010 Cumartesi günü Kahramanmaraş’ta yapılacak. İki oturumda gerçekleştirelecek olan sempozyumda ilk oturumun başkanlığını ALİ KARAÇALI, ikinci oturumunu başkanlığını ise OSMAN SARI yapacak. 1.OTURUM / KONUŞMACILAR VE KONULAR: Hüseyin Su, “Nuri Pakdil'in Yazılarında Dinî ...

  • YOKSULLARIN ARABESKİ: KEDER VE İSYAN
    YOKSULLARIN ARABESKİ: KEDER VE İSYAN

    Esengül daha ölmemişti. İstanbul’un sabahçı kahvelerinde ve genç kızların doldurduğu konfeksiyon atölyelerinde onun şarkısı söylenirdi:

 “Bir yoksula rastladım yol kenarında
Uzanmış yatıyordu boylu boyunca
Kan içinde her yanı...”

 Arabeskin, yoksulların ve garibanların malı olduğu zamanlardı. Her çağın kendi ruhu ve ifad...

  • CEMAL ŞAKAR'IN
    CEMAL ŞAKAR'IN "YAZININ GİZLEDİKLERİ" AD...

    Yazırımız Cemal Şakar’ın deneme, eleştiri ve inceleme yazılarından oluşan YAZININ GİZLEDİKLERİ adlı kitabı, Okurkitaplığı Yayınları arasından çıktı. Cemal Şakar, 1962 yılında Gönen/Balıkesir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini aynı ilde tamamladı. Gazi Üniversitesi’nde İşletme okudu (1983). İlk öyküsü 1982 yılında Aylık Dergi’de...

  • FRANKFURT KİTAP FUARI BAŞLIYOR...
    FRANKFURT KİTAP FUARI BAŞLIYOR...

    "Türkiye 6-10 Ekim 2010 tarihleri arasında 62. si düzenlenecek Uluslararası Frankfurt Kitap Fuarı'na nitelikli ve zengin bir etkinlik programıyla katılıyor." Yayıncılık sektörünün en büyük uluslararası buluşma noktası Frankfurt Kitap Fuarı'nın Onur Konuğu olarak 2008 yılında başarılı bir sunum gerçekleştiren ülkemiz, kültür, ...

  • şaşırmağa çalışıyorum, şaşıramıyorum (yabancılaşma: duasızlık)
    şaşırmağa çalışıyorum, şaşıramıyorum (ya...

    bomboşmuş gibi bir zihin; ve gelmeyen, gelmedikçe gerilip giden uyku... iç tıkanıklığı... hareketsiz, trafiksiz fikreyleme galerileri... ama, çeşme şıp’şıplarından dandanekan savaş alanına dönmüş kendi kanını akıtmağa doymayan asabi hassasiyet harmanı... öküzler, üvendireler, dövendireler... boyunduruklar? ... gece, ...

  • İBRAHİM TENEKECİ'DEN YENİ KİTAP: TÜFEKSİZ HAREKETLER
    İBRAHİM TENEKECİ'DEN YENİ KİTAP: TÜFEKSİ...

    İBRAHİM TENEKECİ'nin "TÜFEKSİZ HAREKETLER" adlı yeni kitabı PROFİL YAYINLARI arasından ÇIKTI... ARKAKAPAK YAZISI: Madem şu çiğdemin bir fikri; şu serçenin özel eşyası; şu taşın yarına kalma kaygısı yok, bunların hiçbiri bende de olmasın... Diye çok düşündüm. Hatta kendimce birtakım kararlar bile aldım. Ama olmuyor. Bir ...

  • TEMRİN'DEN YENİ DÖNEM... YENİ SAYI...
    TEMRİN'DEN YENİ DÖNEM... YENİ SAYI......

    Temrin, yeni yayın dönemine yenilenen güçlü kadrosu ve yazarlarıyla giriyor. İlk kez kendi hacmimizi aşan özel sayımız, yaza girerken oldukça dikkat çekti ve ilgi gördü. Derginin kadrosundaki değişiklikleri jenerik kısmında görebilirsiniz. Yeni görev alan arkadaşlarımıza başarılar diliyoruz. Yazıları ve şiirleri bundan böyle ...

  • ABDÜLHAK ŞİNASİ'YE MEKTUP
    ABDÜLHAK ŞİNASİ'YE MEKTUP

    Biricik Abdülhak Şinasi, Bağışlayacağınızı umuyorum: Orta birdeydik galiba, Türkçe ki­tabımızda Fahim Bey ve Biz'den bir parça vardı. O yazıyı çok sevmiştim, ama yazarının kim olduğunu nedense merak etmemiştim. Her biri arkadaşınız olan öteki yazarlarımızın adlarıysa ezberimdeydi; meselâ Yakup Kadri, Refik Halid, Halide Ed...

  • ÖKÜZLÜĞÜNÜ BİLEN ÖKÜZE NE MUTLU...
    ÖKÜZLÜĞÜNÜ BİLEN ÖKÜZE NE MUTLU......

    iftardan sonra, çantayı funduğa bırakıp, fişavi’ye çay içmeğe gitdim. bizim cankuş efendi ile karşılaşdım. beni görünce pek gülümsedi, bin neşve ve sürur ile istikbal eyledi. sebeb–i süruru şu imiş ki: ikindi vakti, hazreti rıfai, hasan ve mehmed ali terekesi beynindeki ağaçlı çemenlikde mesnevî–i şerîf meşk iderken, hazr...

  • AYŞE KARA İLE SÖYLEŞİ...
    AYŞE KARA İLE SÖYLEŞİ...

    Ayşe Kara üç çocuk annesi ve ilkokul mezunu bir kadındı. On beş yaşında yapılmış bir evliliği, İstanbul Fatih’te kendine has bir hayatı, genç bir anne olmanın beraberinde getirdiği sorumlulukları vardı. Onu diğerlerinden farklı kılan kitaplara olan hayranlığıydı. Kitap okunan bir evden, kitabı bol bir eve gelin gitmiş, ilaç pros...

  • MEHMET NARLI İLE SÖYLEŞİ...
    MEHMET NARLI İLE SÖYLEŞİ...

    A.H.K. Uzun bir aradan sonra üçüncü şiir kitabınız geldi. Neden bu kadar ara? Onu sormak istiyorum fakat önce kitabın adı etrafında durmak istiyorum. Kitapta Kapılar adlı uzun bir şiir var; bu şiirin bir alt başlığı da “dil kapısı”. Kapı bir simge mi? Ve “dil” nedir gönül mü lisan mı? M.N. Hayır “Dil kapısı” kitabın adı olurk...

  • SAYENDE KENDİMİ KEŞFEDİYORUM...
    SAYENDE KENDİMİ KEŞFEDİYORUM...

    aslında sana hayranım. hayranlığımı bu kadar doğrudan ve peşi ifade etmek, itiraf etmek benim için faideli mi olur, zararlı mı, umurumda değil. bunu belli etmemeğe koşulmakdan yoruldum. farkında olup olmadan bunu kendimden saklıyor ve sana da belli etmeme yolunda bahaneler uyduruyordum. içden içe de bir rahatsızlık duyuyordum.bu...

  • AYŞEGÜL ÇELİK'LE SÖYLEŞİ
    AYŞEGÜL ÇELİK'LE SÖYLEŞİ

    Kağıt Gemiler, birbirine yaslanan, iç içe geçen, içinde doğadan kahramanlar olan öykülerden oluşuyor. Cehennemin basamaklarında durduğumuzu hatırlatan kitabın yazarı Ayşegül Çelik, cenneti çöle, çölü de masala gizliyor Korku ve Arkadaşı ve Şehper, Dehlizdeki Kuş adlı öykü kitaplarının yazarı Ayşegül Çelik'in, 2010 Yunus Nadi ...

  • BAĞ(LANTI)LAR...
    BAĞ(LANTI)LAR...

    Hayat, herhalde bağlardan ibarettir. Sebep-sonuç münasebetleri, olaylar dizisi, başlangıç ve bitişler, kısaca hayatın tekmil düzeninde bu bağ(lanış)ı hisseder, görürüz, keşfederiz. Ve genel bir bağımlılık hâlini düşünebiliriz. Çünkü irtibatımızın şekli ve şiddeti değişik de olsa, yaşadığımızca, sayısız bağ kurarız. Ölüm ise; dün...

  • ZAFER YAHUT HİÇ...
    ZAFER YAHUT HİÇ...

    Mustafa Kutlu'nun yeni kitabı Zafer Yahut Hiç, di'li geçmiş zamanla şimdiki zaman arasındaki 'tanıdık' mesafede geç'miş'e dair sorular da oluşturan, hız çağının okurunu düşünmeye teşvik edebilecek modern ve değerli bir anlatı.. Mustafa Kutlu'nun Dergâh Yayınları arasından çıkan Zafer Yahut Hiç isimli yeni kitabının arka kapak...

  • KÖFTECİ HÜSNÜ'NÜN HATTI:
    KÖFTECİ HÜSNÜ'NÜN HATTI: "HÜSN-Ü HAT"...

    kültürcülüğü, sanatçılığı, reklamcılığı ve cümle kutsal ve kutsaldışı değerlerin tecimerciliği manasındaki siyasetçiliğin zirvesinde uçan kanatlılar kütlesi, sonunda istanbul’u dansöz de etti... “sahne senin istanbul...” kıvır ha kıvır... çalkala yavrum çalkala... sen çalkala istanbul.. bizim de kabaran hesaplarım...