Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • İZLEK... İZ YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI
    İZLEK... İZ YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI

    Osman Bayraktar’ın “İzlek” adlı kitabı yeni yazıların ilavesiyle İz Yayınları arasından çıktı... ARKA KAPAK YAZISI: Duruşumuz bakışımızı da belirler, talebimizi de. Ayrıntıları görebilmek için mümkün olduğu kadar yakında bulunmak, bütünü kavrayabilmek içinse uzaktan ve tepeden bakmak gerekir. Olayın öznelerinden birisi de...

  • 'MEDYA VE DİN' ÇIKTI...
    'MEDYA VE DİN' ÇIKTI...

    Mete Çamdereli'nin editörlünde yayınlanan "Medya ve Din", ülkemizde medya ile dinin ilişkisine değişik yönlerden bakabilen ‘ilk derleme’. Medya ve Din, dinin dijitalleşmesinden dinsel nefret söylemine, dinin karikatüral temsilinden medyanın din bilgisine, televizyonda dinin temsiline, reklam iletişimindeki dinsel kurguya, mar...

  • 'ÖLMÜŞ OYUNCAKLAR MÜZESİ'... AKİF HASAN KAYA'DAN YENİ KİTAP
    'ÖLMÜŞ OYUNCAKLAR MÜZESİ'... AKİF HASAN ...

    Akif hasan Kaya'nın ikinci öykü kitabı "Ölmüş Oyuncaklar Müzesi" İz Yayıncılık'tan çıktı. Akif Hasan KAYA, öykülerinde insanı, insanın hallerini sürekli olarak toplumsal bir zemin üzerinde anlatıyor. Ülkemizde ve Ortadoğu’da yaşanan acılar, zulümler ve göçler onun öykülerinin başat temaları arasında yer alıyor. Öykülerindeki ...

  • RUHUN KUBBESİ: İZNİK
    RUHUN KUBBESİ: İZNİK

    http://www.dailymotion.com/video/xgeyft_mahur-saz-semaisi-refik-talat-bey_music "Noliserse ko ki olsun oliser Tek gönül mevlâyı bulsun noliser" Bursa, kelimelerin mânâsını Somuncu Baba Hazretleri şehri terk edip gittiğinde kaybetmiş olmalı. Öyle olmasa, yeşili onlarca tonuyla birlikte hediye eder miydi o koca çınar altınd...

  • BİR DE BU AÇIDAN SANAT
    BİR DE BU AÇIDAN SANAT

    “Sanat Bizim Neyimize” kitabı içine girmeden bile okuyucuyu bir şaşkınlığa sürüklüyor. Kitabın isminde kuşkusuz bir ironi söz konusu. Bu ironik durumu her aranılan kitabı bulamadığım memleketimde kitapçıya kitabın ismini söyleyerek “siz de bu kitap var mı acaba?” diye sorduğum an yaşadım. Şöyle ki , Görevli kimse şaşkınlığını...

  • CNR KİTAP FUARI
    CNR KİTAP FUARI

    Son TÜYAP Kitap Fuarı’nın hemen ardından ‘TÜYAP'ın kültürel kimlik zulmüne artık yeter demeli mi?’ başlıklı bir yazı yazmıştım. Doğru kitapları iyi okurlarla buluşturmak maksadıyla yapılan hiçbir faaliyeti olumsuzlamak aklımın köşesinden bile geçmez. Nitekim söz konusu başlık altında, TÜYAP’ın Batıcı kültürel kimliğin temsilc...

  • SENİ ANLATMAYA GÖZLERİNDEN BAŞLAMALIYIM USTA
    SENİ ANLATMAYA GÖZLERİNDEN BAŞLAMALIYIM ...

    Gözlerinde aradık kaybolmuş heveslerimizi... Yiten hayallerimizi… Gözlerin bir güneş kadar sıcaktı. İliklerimizi donduran kabuslardan uyandığımızda korkularımızı da kaldırıp atmıştık uzaklara… Zamanı sen mi gölgelemiştin?  Biz zamanı esir mi etmiştik? İçinden çıkılması mümkün olmayan soruların cevabını nasıl vermiştin?  İnsaf...

  • KAHRAMANMARAŞ'TA GÜNDEM: İNSAN
    KAHRAMANMARAŞ'TA GÜNDEM: İNSAN

    Şair Mustafa Köneçoğlu aradı. Şair Ömer Erinç’le birlikte Erdem Düşünce ve Kültür Derneği, Kahramanmaraş Gençlik Merkezi’nin konuğu olarak Kahramanmaraş’a bir sohbet için davet ettiklerini söyledi. Emir iki dost şairden gelince soru sorulmaz, sadece tabi olunur. Ben de öyle yaptım ve söz konusu maksatla bu hafta sonu Kahra...

  • NUR ÜSTÜNE 'NUR'
    NUR ÜSTÜNE 'NUR'

    Nur, kalbimize inendir… Aydınlatan, yol gösterendir o. Nur'un aydınlatmadığı gönüller viranedir. Nur'un açmadığı yollar çıkmaz yollardır. Nur'un izi değmemiş yüzler kapkaradır. Hayatında nurdan nasibi olmayan kimse hiçliğin kıyısından kurtaramaz kendisini. O'na en çok ihtiyaç duyduğumuz bir zamanda çıkageldi 'Nur'. Gönüllerin...

  • SİRET SURETE DAHİLDİR
    SİRET SURETE DAHİLDİR

    ‘Sîret’i ‘Bir kimsenin ahlakı, seciyesi, karakteri, dışa akseden davranışı. Karşıtı: SÛRET’ şeklinde tanımlayan Misalli Sözlük, ‘sûret’i de şöyle açıklamış: ‘Gözün ilk bakışta gördüğü şey, dış görünüş, şekil, biçim.’ Misalli sözlük bir güzellik daha yapıp ‘Sîreti sûretine uymamak’ deyimini de açıklamış: ‘İç yüzü dış görünüşün...

  • RÜYA TABİR SANAT
    RÜYA TABİR SANAT

    ‘İyi kitap okumak istiyorum, tavsiyede bulunur musunuz?’ diyen bir gence, ikisi de Büyüyenay Yayınları’nca kitaplaştırılan Filibeli Ahmed Hilmi’den ‘A’mâk-ı Hayâl’ ile Yurdagül Mehmedoğlu’ndan ‘Sen de Rivayet Etsen’ adlı ‘rüya roman’larını okumasını önermiştim. Tekrar karşılaştığımızda okuyup okumadığını sordum. Okumuş okumas...

  • Hz. SÜMEYYE'NİN SERÇELERİ
    Hz. SÜMEYYE'NİN SERÇELERİ

    Bismillahivahdehu. Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere’deki sayılı günlerim çabuk bitti, geldim. Baki olan Allah’tır; Allah’tan başka herşeyin bir mühleti vardır; yaratılmış olmak bir mühlete tabi olmaktır. Allah el-Vahid ve el-Ahad’tır. Tevhid ise O’nu ‘bir’leyene ait bir fiil nispetidir. Bu nispet, kendini bilende...

  • ABDÜLKADİR MOLLA ŞEHİT EDİLİYOR VE DÜNYANIN EN UZUN HÜZNÜ YAĞIYOR
    ABDÜLKADİR MOLLA ŞEHİT EDİLİYOR VE DÜNYA...

    “Dünyanın en uzun hüznü yağıyor Yorgun ve yenilmiş insanlığımızın üstüne Kar yağıyor ve sen gidiyorsun   Ağlar gibi yürüyerek gidiyorsun…” (Erdem Beyazıt) Rahmetli Şerafet dedem ve Ayşe Ebem uzun kış gecelerinde, gece namazlarına kalkarlardı. Kar neredeyse benim boyum kadar yağardı. Okul yolu kapanır, hayvanlara yiyece...

  • CAMİ OLSAYDI GÖRÜRDÜK
    CAMİ OLSAYDI GÖRÜRDÜK

    Sancaklar caminin iç mekanında, onun cami olduğunu gösteren değil sadece ‘ima eden’ vav harfinden başka, tezyine, hatta, tezhibe, işlemeye, dekorasyona yani İslami mimariye ait sayılan (örneğin mukarnas gibi) hiçbir şeye yer verilmemiş. Buna geçmeden önceki yazımda sözünü ettiğim dikitin sağ üst köşesine ‘Allah’u-ekber’ ya...

  • CAMİ OLSA DA GÖRSEYDİK
    CAMİ OLSA DA GÖRSEYDİK

    Mustafa Kutlu abi ‘sen oraya yakın sayılırsın, git bir gör’ dedi. Konu: Büyükçekmece’deki Sancaklar Cami. Yakın olmasına yakındım ama bildiğim yer değildi. Sağolsun romancı Hacı Şaban Boztaş ile şair Orhan Güdek’in bildikleri bir yermiş, birlikte gittik. Yol ile aynı seviyedeki cami avlusuna ayak bastık ilkin. Avlu dedi...

  • CEMAL ŞAKAR'IN 'HİKAYAT'I.. İZ'DEN...
    CEMAL ŞAKAR'IN 'HİKAYAT'I.. İZ'DEN...

    Usta öykücü Cemal Şakar'ın daha önce yayınlanmış ve yeni yayınlanacak kitapları bundan böyle İZ YAYINLARI arasından çıkacak. İz Yayınları'yla uzun soluklu bir anlaşma sağlayan Cemal Şakar'ın ilk kitabı İstanbul Kitap Fuarı'nda okura sunuldu: HİKAYAT. Cemal Şakar'ın geleneksel eda ile güncel dili bütünleştirdiği HİKAYAT kit...

  • İYİ EDEBİYAT KÖTÜ EDEBİYAT
    İYİ EDEBİYAT KÖTÜ EDEBİYAT

    Onlara "Yeryüzünde fesat yaymayın!" denildiğinde; "Biz sadece ıslah edicileriz!" diye cevap verirler. (Bakara/11) Edebiyatı tasnif etmenin en kolay, ama en temel yolu iyi-kötü kategorisidir. İyi ve kötü eserin ölçütleri tartışılabilir; yüz yıllardır tartışılıyor da. Ama değer olarak iyi ve kötünün ne olduğu konusunda g...

  • HACI ŞAİR... SAYI: 5
    HACI ŞAİR... SAYI: 5

    Hacı Şair'in beşinci sayısı da mutluluk getirmedi. İnsanın zoruna o gitti. Hacı Şair'in beşinci sayısını da Nazmi Cihan Beken ve Liman Mehmetcihat hazırladı. Komet'le yeni kitabı Momet hakkında Nazmi Cihan Beken konuştu. Ayrıca, İlhan Berk'in Komet'e bir mektubu da bu sayıda okurla buluşuyor. Hayriye Ünal, yeni başladığ...

  • SANART II. TÜRKİYE ESTETİK KONGRESİ MERSİN'DE BAŞLIYOR
    SANART II. TÜRKİYE ESTETİK KONGRESİ MERS...

    SANART II. Türkiye Estetik Kongresi, SANART Görsel Kültür ve Estetik Derneği, Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ve Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından 24-26 Ekim 2013 tarihleri arasında Mersin’de Büyükşehir Belediyesi Kongre Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. 24 Ekim Perşembe günü saat 09.20’de bir konserle açılacak olan Ko...

  • SORUN TAKIM ELBİSEDE Mİ MÜSLÜMANDA MI?
    SORUN TAKIM ELBİSEDE Mİ MÜSLÜMANDA MI?...

    Sertaç Şehlikoğlu Hanım’ın “Takım Elbiseli Müslümanlar: Edep, Kulluk ve Dönüşüm” adlı ufuk açıcı yazısını (Zaman, 28 Eylül 2013, s. 22) büyük bir dikkatle okudum. Soru sordurma becerisini hâiz yazının temel iddia/tespitlerine katılmakla birlikte, meselenin kadının görünürlüğü probleminin karşısına konumlandırılmış bir erkek görü...