Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • TRİBÜN YARGILAMALARI
    TRİBÜN YARGILAMALARI

    Öngörülebilirlik, hukuk devletinin en önemli göstergelerinden birisidir. Ancak, şeffaflık gerektiğinden fazla kutsandığında gayedeki maksadı yok ediyor. Yargılama faaliyetleri her geçen gün biraz daha seyirlik bir gösteriye dönüşüyor.  Mahkeme salonlarında yada akademik ortamlarda yapılması gereken hukuki tartışmaları,medya  meş...

  • AYKUT ERTUĞRUL'UN İLK ÖYKÜ KİTABI ÇIKTI...
    AYKUT ERTUĞRUL'UN İLK ÖYKÜ KİTABI ÇIKTI....

    AYKUT ERTUĞRUL’UN İLK ÖYKÜ KİTABI “KEYFEKADER KAHVESİ” OKURKİTAPLARI ARASINDAN ÇIKTI... Keyfekader Kahvesi’nde sizi kıvrak bir dil, yetkin bir üslup ve kusursuz kurgulara sahip öyküler bekliyor. Modern ve postmodern anlatı biçimlerini aynı yetkinlikle kullanan yazar, farklı biçim denemeleriyle okura keyifli bir çeşitlilik...

  • MÜZİK VE TÜRK MODERNLEŞMESİ
    MÜZİK VE TÜRK MODERNLEŞMESİ

    Modernleşmenin Avrupa için farklı, Türkiye için daha da farklı anlamları ve serüvenleri olduğu gerçeğini tekrar söyleyerek söze başlamak belki çok lüzumlu bir giriş olmayacak ama, . Avrupa modernleşmesinin sebeplerini kilise-akıl veya kilise-bilim ikileminde ve çatışmasında aramak da, -Aydınlanma kilise dogmatizmine bir başkaldı...

  • KÖKSAL ALVER İLE SÖYLEŞİ
    KÖKSAL ALVER İLE SÖYLEŞİ

    1. Çevgen, 2004 yılında çıkan “Saklı Yara”dan sonra ikinci öykü kitabınız. Yedi yıl hiç de az bir süre sayılmaz. Gerçi bu arada üç edisyon bir de inceleme kitabınız yayımlandı ama yine de öykü adına düşününce bu uzun aranın sebebinin bir çeşit mükemmeliyetçilik olup olmadığını merak ediyoruz? -Yedi yıl az bir süre değil, ama...

  • BİR BÜYÜK GERÇEKÇİ OLARAK KEMAL TAHİR
    BİR BÜYÜK GERÇEKÇİ OLARAK KEMAL TAHİR...

    “Stalin gidince, Jidanov kalamaz.” Kemal Tahir denince akla hemen bir büyük gerçekçi gelmektedir. Edebiyat hayatı gerçekçiliğin savunusu etrafında geçmiştir. Elbette onun, gerçekçi bir sanat anlayışına sahip olmasında Marksist sanat ve eleştiri anlayışı birebir etkendir. Marksist kurama göre sanat ve edebiyat bir üstyapı kuru...

  • DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT'IN 4. SAYISI ÇIKTI
    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT'IN 4. SAYISI ÇI...

    DÜNDEN BUGÜNDEN EDEBİYAT DERGİSİNİN 4. OCAK/ŞUBAT 2012 SAYISI ÇIKTI. İÇİNDEKİLER: EDEBİYAT ÜZERİNE .Uzak Geçmişin Mırıltısı: Mektup -Ahmet Bozkurt- .Edebiyatta İlk Mektup Örnekleri -Emin Karaca- .Bir Başyapıtın Doğuşunu Muştulayan Mektuplar -İlkay Noylan- .Büyük Boşluk Kafka’sı -A. Esra Yalazan- SÖYLEŞİ .Orhan Suda H...

  • MEHMET AKİF'LE GEÇEN BİR YIL
    MEHMET AKİF'LE GEÇEN BİR YIL

    2011’in, Mehmet Âkif yılı ilân edilmesinde gayretlerimiz, çabalarımız oldu. İlân edildikten sonra da en önce kendimizi sorumlu bilerek yılı en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştık. 33 yıldır Mehmed Âkif’i unutmayan ve unutturmayan Türkiye Yazarlar Birliği, Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı bünyesinde kurulan Mehmet Âkif Araştırm...

  • YENİ ŞAFAK KİTAP BUGÜN KİTAPLA BULUŞMA GÜNÜ
    YENİ ŞAFAK KİTAP BUGÜN KİTAPLA BULUŞMA G...

    BUGÜN GÜNLERDEN ÇARŞAMBA... YENİ ŞAFAK KİTAP'LA BULUŞMA GÜNÜ... HER AYIN İLK ÇARŞAMBA'SINDA YAYINLANANYENİ ŞAFAK KİTAP'TA TURAN KARATAŞ, ÖZKAN GÖZEL, CEMAL ŞAKAR, ÖMER LEKESİZ, HALE KAPLAN ÖZ, MEHMET SEFA, İREM ERTUĞRUL, AYKUT ERTUĞRUL VE ONLARCA İMZA... KİTAP KÜLTÜRÜNE VE TANITIMLARINA MAHSUS YAZILARIYLA YENİ ŞAFAK KİTAP EKİ...

  • LEVINAS'IN MATERYALİST KAŞİFLERİ
    LEVINAS'IN MATERYALİST KAŞİFLERİ

    Levinas kendi hermenötiği hakkında şöyle bir açıklamada bulunuyor: “Fakat Talmudist, bir Kitabı Mukaddes metnini açımlarken başka bir Kitabı Mukaddes metnine gönderme yaparsa- bu gönderme keyfi dahi olsa- alıntılanan bölümün bağlamını dikkatle okumak gerekir. Önemli olan kelimenin açıklanması değildir. Önemli olan bir Kitabı Muk...

  • İTİBAR'IN OCAK 2012 SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR'IN OCAK 2012 SAYISI ÇIKTI

    Edebiyat dergiciliğinin bir ciddiyet işi olduğunu gösteren İtibar, Ocak sayısını da önceki sayıları gibi ayın ilk gününde okura sundu. Ocak sayısının kapağında, Prof. Dr. Turan Karataş ile yapılan söyleşi duyruluyor. Akademik ortamda bulunmasına rağmen edebiyatı neredeyse günü gününe izleyen, özellikle genç şair ve yazarlar hakk...

  • DEVRİMCİ SANAT EYLEMİ
    DEVRİMCİ SANAT EYLEMİ

    Tasfiye Dergisi 34. Sayısında Alain Badiou’nun: Mücadeleci Sanat Fikri Hâlâ Bir Anlam Taşıyor mu? başlıklı yazısını yayınladı. Alain Badiou, “devlet gücünün koruması altındaki sanatla, tamamen militan olan sanatı ayırmayı öneriyorum” diyerek omurgasını belirlediği yazısında “devrimci sanat”ın nasıl gerçekleşeceği fikrini temelle...

  • ERKEN DÖNEM ÖYKÜSÜNÜN ARKAPLANINDA SOSYAL ÇÖZÜLMELER
    ERKEN DÖNEM ÖYKÜSÜNÜN ARKAPLANINDA SOSYA...

    Anadolu’da Osmanlı’dan Cumhuriyete geçişte yapılaşmış bir çözülme vardı. Edebiyat ve özellikle hikâye, bu çözülmeyi yakalamış bir çalışma alanıdır. Aile ve mahallenin Çözülmesi Anadolu’da Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçerken gözlenen en önemli çözülme aile. Bu çözülmenin bir çok sebebi var. Bunlardan biri savaşın erkek nüfusu...

  • 'MİNARENİN KILIFI' PROFİL YAYINCILIK'TAN...
    'MİNARENİN KILIFI' PROFİL YAYINCILIK'TAN...

    Ömer Lekesiz’in “Minarenin Kılıfı – Polemikler” adlı kitabı Profil Yayınları arasından çıktı. Edebi polemik türünde yazanların sayısı –tıpkı edebi eleştiride olduğu gibi- çok azdır. Çünkü polemik son tahlilde “bir düşman kazanma sanatı”. Yıllardır edebi eleştiriler yazan Ömer Lekesiz, kitapları olduğu kadar kültürel, sanat...

  • KADİR TANIR'A RAHMET
    KADİR TANIR'A RAHMET

    Öykücü ve romancı Kadir Tanır 14 Aralık 2011 tarihinde Hakkın rahmetine kuvuştu. Kadir Tanır’a rahmet, kederli ailesine, dostlarına, arkadaşlarına başsağlığı ve sabır diliyoruz. www.edebistan.com Kadir Tanır, 1953’te Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kahramanmaraş’ta tamamladı. İstanbul Devlet Mimarlık Mühend...

  • HÜSEYİN ATLANSOY İLE SÖYLEŞİ
    HÜSEYİN ATLANSOY İLE SÖYLEŞİ

    'Yıllarca ve tek kelimesiz' / Birbirimizi sevebiliriz // Razıyız bakışımızdan / Yanlış anlaşılmalara bile // Oysa konuşabilirdik / Bütün kelimeler şahit... Yarın Bekleyebilir'deki Suskunlar şiiri alıntıladığımız; Hüseyin Atlansoy'u ve bu söyleşiyi tanımlasın diye. Yıllardır bir köşesinde ağır ve sağlam ritmiyle şiirlerini ...

  • ERKEN DÖNEM ÖYKÜSÜNÜN KAVGASI
    ERKEN DÖNEM ÖYKÜSÜNÜN KAVGASI

    Oryantalizmin en büyük başarısı, “fetih” diyen bir toplumu “devrim” diyen bir yığına dönüştürmek oldu. Böylece kendi toplumlarına yönelik riski, Müslüman toplumların iktidarlarına çevirmeyi başarabildi. Batı ile kadim bir kavgamız var. Kavramlarımız bu kavgayı unutturabilir ya da örtebilir. Ama Batı ile bitmemiş bir hesaplaşm...

  • ARAMAK BULMANIN YARISI DEĞİL, HENÜZ OLMAYAN TAMAMI
    ARAMAK BULMANIN YARISI DEĞİL, HENÜZ OLMA...

    “Beni çoktan bulmuş olmasaydınız, beni aramazdınız”. Blaise Pascal’ın (1623-1662) Düşünceler’de (Pensées, Hachette, 1950; Türkçede: Düşünceler, çev. M. Karabaşoğlu, Kaknüs, 2003) İsa’ya atfettiği sözlerdir bunlar. Kronoloji bilgisine inat, “çoktan bulmuş olma”nın yavaş yavaş açılması belki de aramak, biz bunun farkında olalım ya...

  • CEMİL ÇİFTÇİ İLE SÖYLEŞİ
    CEMİL ÇİFTÇİ İLE SÖYLEŞİ

    Divan edebiyaktında en çok Mersiye yazılan kişinin Peygamber Efendimiz (SAV) torunu Hüseyin olduğunu söyleyen ilahiyatçı yazar Cemil Çiftçi, “Onun hakkında bu kadar Mersiye yazılması mazlumen şehit edilmesinden ve peygamberimizin torunu olmasındandır” dedi. Hazreti Hüseyin’in şehadetinin tüm ümmette büyük yara açtığını dile g...

  • KAĞNI: MADUNLARIN HAKKINI KİM KORUYACAK?
    KAĞNI: MADUNLARIN HAKKINI KİM KORUYACAK?...

    Sabahattin Ali’nin Kağnı hikâyesinde Savrukların Hüseyin, Sarı Mehmet’i vurmuştur: “Otuz evli köy birbirine girdi. Şaşırdılar. Herkes korku içinde candarmaların gelmesini bekliyordu. Halbuki karakol buraya altı saat uzakta idi; köyden kimse cinayet haberini götürmedikçe on beş gün bile uğramazlardı. Bu; köylünün aklına en geç ge...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    Ömer Lekesiz, gündelik hayatımızda yaşadığımız değişimlerin sanat dallarını da etkilediğini, günlük hayatımızda ise köşeleri olmayan, daha seküler, daha 'hoşgörülü' bir toplum olma yolunda ilerlediğimizi söylüyor. Kendimizin belirlemediği bir kültürel düzeye tabi olduğumuzu ifade eden Lekesiz, "Köşeleri olmayan, dini rengi olmay...