Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • "SEL VE KUM" çıktı!

    CEMAL ŞAKAR'IN GİDENLER GİDENLER (1990), YOL DÜŞLERİ (1996), ESENLİK ZAMANLARI (1999) ve PENCERE (2003) ADLI KİTAPLARINDA YER ALAN ÖYKÜLERİ "TÜM ÖYKÜLER I: SEL VE KUM" ADIYLA "OKUR KİTAPLIĞI" TARAFINDAN YANLANDI. Tüm Öyküler 1: Sel ve Kum'un sunuş yazısı: CEMAL ŞAKAR ÖYKÜLERİNDE FİZİKLE META-FİZİK DİLİN İZDİVÂCI Yazma e...

  • MÜNİR ÜSTÜN'ÜN LONDRA KİTAP FUARI İZLENİMLERİ...
    MÜNİR ÜSTÜN'ÜN LONDRA KİTAP FUARI İZLENİ...

    Bu sene baharı İstanbul’da karşılayamamanın üzüntüsü içerisinde Londra yollarına düştüm. Ne de olsa kitap fuarına giderken “Biz kitaba inanıyoruz...” sloganının rahatlığı içerisindeydim. Londra soğuk olur kazak almalıyım, çok yağmur yağar mont ve şemsiye almalıyım telaşı içerisinde şehre vardık. Londra’ya öyle kolayca girmek ...

  • "YAŞ YETMİŞBEŞ, YOLUN NERESİ EDER?"

    Yarın, 14 Nisan, 75. yaşıma giriyorum. Yaş yetmişbeş! Cahit Sıtkı, 'Yaş otuzbeş yolun yarısı eder' demişti, bense 'Yaş yetmişbeş, yolun neresi eder?' diye soruyorum, evet neresi? Sorunun bir de öteki yüzü var: Buraya kadar nasıl yaşadın? Doğrusu, arasıra yakınsam da, benimkisi sıradan bir hayat. Eliot'ın 'J.Alfred Prufrock...

  • KADİR CANATAN'IN
    KADİR CANATAN'IN "BEDEN SOSYOLOJİSİ" Ç I...

    KADİR CANATAN’IN HAZIRLADIĞI TÜRKİYE’DE ALANINDA İLK VE TEK KİTAP OLAN “BEDEN SOSYOLOJİSİ” AÇILIM KİTAP TARAFINDAN YAYINLANDI. - İnsan ne oranda biyolojik-genetik ve ne oranda sosyo-kültürel bir varlıktır? - Bedenler toplumsal ve kültürel olarak olarak nasıl dizayn edilmektedir? - Çağdaş toplumlarda insan bedeni neden m...

  • VARLIK DERGİSİ NİSAN 2011 SAYISI ÇIKTI
    VARLIK DERGİSİ NİSAN 2011 SAYISI ÇIKTI...

    VARLIK DERGİSİ NİSAN 2011 SAYISININ İÇERİK BİLGİLERİ: Dosya: "İstanbul Film Festivali 30 Yaşında!" - Mehmet Öztürk, Azize Tan, Göksel Aymaz, Vecdi Sayar Kültür Gündemi:"Şiir Yıllıkları" - Veysel Çolak, Mustafa Aydoğan, Sennur Sezer, Tuğrul Tanyol, Haydar Ergülen, Abdülkadir Budak, Hilmi Haşal, Nilay Özer, Hüseyin Alemdar, ...

  • ERTAN ÖRGEN'İN YENİ KİTABI ÇIKTI!..
    ERTAN ÖRGEN'İN YENİ KİTABI ÇIKTI!..

    ERTAN ÖRGEN’İN “TÜRK ŞİİRİNDE GELENEK – CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK  ŞİİRİ” ADLI KİTABI PALET YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI... Kitaptan iki alıntı: "Orhan Veli Kanık, bir akşam meyhanede bir arkadaşından Fuzuli'nin "Kârbân-ı râh-ı tecridiz hatar havfın çekip/ Gâh Mecnun gâh ben devr ile nevbet bekleriz" beytini duyunca "müthiş" der...

  • PROFİL'DEN İKİ YENİ KİTAP...
    PROFİL'DEN İKİ YENİ KİTAP...

    PROFİL YAYINLARI, MART 2011'DE İKİ YENİ KİTAP DAHA SUNUYOR OKURLARINA: -HAKAN ALBAYRAK, MELEKLERLE OMUZ OMUZA -NAZLI ÖZBURUN, HAZ VE HIZ ÇAĞINDA İLİŞKİLER İYİ KİTAPLARIN YAYINEVİNDEN, İYİ OKURLAR İÇİN... MART 2011'DE RAFLARDA...

  • BİR
    BİR "N. AHMET ÖZALP" KİTABI: "REFİK HALİ...

    N. Ahmet Özalp'in 'Refik Halid-Okları Kırılmış Kirpi' adlı çalışması KapıYayınları'ndan çıktı. Refik Halid'in 'muhalif' kimliğinin beyanıolan kitapta, Özalp'in ifadesiyle, bir dönem yazarın kitapla-rının nasıl 'iğdiş edildiğini' gösteren karşılaştırmalı metinleryer alıyor. Kitap, Refik Halid okurlarına yazarın bugün eserlerinde ...

  • MEHMET AKİF SEMPOZYUMU
    MEHMET AKİF SEMPOZYUMU

    ZEYTİNBURNU KÜLTÜR VE SANAT MERKEZİ'NDE.... FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ MEDENİYETLER İTTİFAKI ENSTİTÜSÜ VEFATININ 75. YILINDA ULUSLARARASI MEHMED AKİF SEMPOZYUMU ( 12-13 MART 2011 ) 12 MART 2011 CUMARTESİ PROTOKOL KONUŞMALARI:  14.00- 15.00 15.00—16.15 Oturum Başkanı:  Prof. D...

  • ŞAHİTLİ ZAMANLARA AYARLI 'GÜZEL-DOĞRU SÖZ'
    ŞAHİTLİ ZAMANLARA AYARLI 'GÜZEL-DOĞRU SÖ...

    Hece Dergisi’ne“Dağ Rüzgârları”adıyla, öteye yaslı denemeler yazan sevgili Ayşe Şenerle, en son İbrahim Suresini işledik. Surenin kıyılarında gezinirken,  yürek coğrafyamın çölleşmiş, çatlamış toplaraklarına sular yürüdüğünü sezer gibi oldum. ‘Söz’ün ve ‘hikmet’in sahibine, ‘kalemin’ ve ‘rüyaların’ sahibine yüzümü ve yorgun yüre...

  • HEIDEGGER'İ AFFETMEK ZOR...
    HEIDEGGER'İ AFFETMEK ZOR...

    Levinas için Heidegger’i affetmek zor gerçekten, belki de imkansız. Bunu anlamak için biraz geriye gidelim isterseniz. Levinas felsefe tahsili için Litvanya’dan kalkıp 1923’te Fransa’ya, Strasbourg’a geldiğinde çiçeği burnunda bir Yahudi delikanlısıdır. Sonradan Strasbourg yıllarını özlemle, oradaki hocalarını minnetle anacaktır...

  • "DEVLET" ERBAKAN İÇİN TÖREN DÜZENLEMEYİ ...

    Erbakan'ı günlerce, haftalarca yazabilirim. Çocuk sayılırdık. Gözümüzü açtık, onu gördük. Başka siyasileri görmedik mi, gördük. Ama en yakınımızda Erbakan vardı. Milli Nizam Partisi kurulduğunda ortaokul birinci sınıftaydım. Lüleburgaz'da oturuyorduk. Sadece işitiyordum, çevremde konuşuluyordu. Beni ilgilendirmiyordu. Ç...

  • NECMETTİN ERBAKAN VEFAT ETTİ
    NECMETTİN ERBAKAN VEFAT ETTİ

    İNNA LİLLAHİ VE İNNA İLEYHİ RACİUN... Necmettin Erbakan: -Sinop Kadı Vekili Mehmet Sabri ile Kamer Hanım'ın oğlu olarak doğdu: 29 Ekim 1926 -İlk öğrenimine Kayseri'de başlamasına karşın babasının tayin olması dolayısıyla Trabzon'da tamamladı. -İstanbul Erkek Lisesi'ni birincilikle bitirdi. -İTÜ Makine Fakültesi'nd...

  • OSMAN BAYRAKTAR'IN
    OSMAN BAYRAKTAR'IN "YOL HAKKI"...

    Osman Bayraktar'ın gezi yazıları “Yol Hakkı” adıyla Eşik Yayınları arasından çıktı... Kitap iki bölümden oluşuyor. Yazar, “Yol Hakkı” adını taşıyan birinci bölümde gezip gördüğü ülke ve şehirlerle ilgili izlenmelerini, “Yol Çağırdığına” adını taşıyan ikinci bölümde ise haccı anlatıyor. Her ne kadar gezi yazıları biçiminde ...

  • İSLAMCILAR VE SİYASET
    İSLAMCILAR VE SİYASET

    İslamcılık, öteki dinler ve ideolojilere karşı İslam'ı koyma, savunma, yaşama, koruma ve yayma davasıdır. Bu davayı sahiplenen şahıslara ve guruplara, bunların plan, program ve yöntemlerine göre farklı tezahürleri vardır. Belli bir zamanda, coğrafyada ve şartlarda İslamcılık faaliyetinin bütünü veya bir parçası sekteye uğradı, b...

  • GÖNÜL YONAR'IN FANTASTİK ÜSTÜNE İNCELEMESİ KİTAPLAŞTI...
    GÖNÜL YONAR'IN FANTASTİK ÜSTÜNE İNCELEME...

    Gönül Yonar’ın ilk inceleme kitabı TÜRK EDEBİYATINDA FANTASTİĞİN KÖKENLERİ – HARİKULADE VE OLAĞANDIŞI adıyla ÖTÜKEN YAYINLARI arasından çıktı. Bu çalışma, fantastiğin kökenlerine inerek mitolojik, arkeolojik, teolojik, kültürel ve tarihsel uzantılara eğilmiştir. Tanrı-insan-doğa üçlüsünün bozulmuş dengesinin yeniden kurulabil...

  • CEMAL ŞAKAR YAZISININ SİTEMİZDEN KALDILMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMA
    CEMAL ŞAKAR YAZISININ SİTEMİZDEN KALDILM...

    CEMAL ŞAKAR YAZISININ SİTEMİZDEN KALDIRILMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMA Sitemiz’de 13 Şubat 2011 tarihinde yayınlanan Cemal Şakar’a ait “Onlara Yakışmadı O Yazı ve O notlar” başlıklı yazı yine Şakar’ın kendi talebi üzerine yayından kaldırılmıştır. Telefonla, mail yoluyla yazının neden kaldırıldığını soran okurlarımıza duyurur, çe...

  • TAHAMMÜLSÜZLERE RAĞMEN ELEŞTİRİ...
    TAHAMMÜLSÜZLERE RAĞMEN ELEŞTİRİ...

    “Eleştiri, benim yazar ağabeylerim, arkadaşlarım için değilse, iyidir” yaklaşımıyla,  eleştiriyi bir tür çete duygusallığı olarak sınırlandırmaya çalışanların edebiyatımıza ve düşünce hayatımıza verdikleri zararın ayyuka çıktığı zamanları yaşıyoruz. Aynı bağlamda kimi yazarlar adına yapılan özel sayıları da bir “methiye-name”...

  • TARİH'İN VE DİN'İN ÖNE ÇIKIŞI: 'KİMLİKSİZLEŞME ENDİŞESİ'NE ÇÖZÜM MÜ?
    TARİH'İN VE DİN'İN ÖNE ÇIKIŞI: 'KİMLİKSİ...

    Uzun bir süreden beri TV'lerde ve gazetelerde, genellikle popüler tarih olarak nitelendirilen yayınlar, büyük bir ilgi uyandırıyor. Son on yıllarda tarihin popülerleştirilmesi işinin öncülüğünü, önce 'Hürriyet'te, şimdi de hem HaberTürk Televizyonu'nda hem de gazetede, Murat Bardakçı sürdürüyor. HaberTürk'teki 'Tarihin Arka O...

  • TERCÜMEM YANLIŞ MI?
    TERCÜMEM YANLIŞ MI?

    Muhaliflerimin taklid mercii makamına koydukları E. Sifil, Muaviye konusundaki yazıma da birkaç yazı ile reddiye yapmış. Eli kalem tutan, kendini ehil gören herkesin tenkit hakkı elbette vardır, ama üslub ve niyet de önemlidir. Niyeti Allah bilir, ama üslubun uygun olmadığı kanaatindeyim. Çünkü onun yazdıklarından yola çıkarak b...