Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • 'EYLÜL SANCISI'
    'EYLÜL SANCISI'

    SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN’in ;‘Gülendamın Renkleri’ (Yedi İklim Yayınları 2001),‘Hayırlı Haber’ (Eylül Yayınları 2002) adlı kitaplarında yer alan öyküleri “EYLÜL SANCISI” adıyla Bengisu Yayınları’ncabir kitapta toplandı. ARKA KAPAK YAZISI: Eylül çoktan bitti. Üsküdar’ın parke taşlarla döşeli eski yokuşunu çıkarken yorgun. ...

  • İRONİNİN SON GÜNLERİ
    İRONİNİN SON GÜNLERİ

    Önce bir yazı yazıp, ardından o yazıda aslında ne demek istediğini anlatan birkaç yazı daha yazmak zorunda kalan yazarların sayısındaki artış dikkatinizi çekiyor mu? Benim çekiyor. Bir şeyi dümdüz, kaskatı, çırçıplak yazmayıp da işe azıcık üslup, azıcık ironi, azıcık nükte katan yazarların işi giderek zorlaşıyor. Çünkü medya müd...

  • ÇAY, LİMON VE KİTAP
    ÇAY, LİMON VE KİTAP

    Sigara içen kitap okurlarının başlığa bakıp, “orada sigara eksik” dediklerini duyar gibiyim. Olsun, sigara, çay ve kitap üzerine güzelleme yazan nice şair ve yazarların varlığını bilmeme rağmen, ben yine de sigarayı bu başlığa iliştirmediğim için mutluyum! Yıllar önce İsmet Özel’i Erzurum’a davet ettiğimizde, okuyucularla soh...

  • MURAT TOPGÜL'ÜN ARDINDAN...
    MURAT TOPGÜL'ÜN ARDINDAN...

    Aslına bakılırsa taziye yazıları her zaman türlü sıkıntıları barındırır bünyesinde. Henüz acının sıcak olması, insanın duygu-yoğun hali, gözünün önünden geçen anılar ve şahitlikler dengeli bir muhakeme imkanını çoğu zaman ortadan kaldırır. Murat Topgül’ün vefatını öğrendikten sonra pek çok şey hücum etti zihnime. Hele bir de il ...

  • FAY HATLARINDA GEZİNEN ŞAİR
    FAY HATLARINDA GEZİNEN ŞAİR

    “Taş kararır islenir/ Parçalansa bile değişmeyen özüyle direnir/ Ondan çıkmayan sesi ondan çıkan sesi/ Yorumlayamazsın…” Sanki bu mısralar olmalıydı 144 sayfalık kitapta önüme serilmesi gereken.  Taş, toprak, çimento üzerine yazmak, ahşabın ve taşın bir araya geldiğinde oluşturduğu güzelliği, Çakırhan evlerinin yaydığı iyi du...

  • YERLİ OLMAK VE KAHRAMANI BULMAK
    YERLİ OLMAK VE KAHRAMANI BULMAK

    Hüseyin Su, “Öykümüzün Hikâyesi” kitabının aynı başlıklı makalesinde Kemal Tahir’in Türk öyküsü üzerine görüşlerine değiniyor: “Türk sanatçılarının önlerinde yüz elli yıldan beri Çift Gerçeklilik belâsı vardır. Batılılaşma, bize yüz elli yıldan beri, batılı gerçekler taşımaktadır. Bunların çoğu, kendi gerçek yolumuzu kaybettiren...

  • KARAGÖZ 'KANON'U SORGULUYOR
    KARAGÖZ 'KANON'U SORGULUYOR

    Ölüm Salgını Halka ağzın sırrını her dem kılır izhâr söz Bu ne sırdur kim olur her lahza yohdan var söz Arturan söz kadrini sıdk ile kadrin arturur Kim ne mikdâr olsa ehlin eyler ol mikdâr söz Vir söze ihya ki dutdukça seni hab-ı ecel İde her sâ’at seni ol yuhudan bîdâr söz Of Hayy Hak! Her anlamda ...

  • AHH YUNUS!..
    AHH YUNUS!..

    Ahh Yunus!... Yaktın içimizi, o nasıl bakışlardı öyle… Bedeninin yarısı beton yığınlarının altındayken gözlerinle bütün dünyaya öyle bir baktın ki, herkes kendi vicdanıyla yüzleşti… Kim senin o bakışlarından daha hikmetli sözler söyleyebilir, hangi şair o bakışların derinliğini satırlara dökebilir… Ölümün soğukluğunu küçücük ...

  • CEMAL ŞAKAR'DAN YENİ KİTAP...
    CEMAL ŞAKAR'DAN YENİ KİTAP...

    CEMAL ŞAKAR’IN YENİ DENEME KİTABI “EDEBİYATIN SIRÇA KULESİ” ADIYLA OKURKİTAPLIĞI YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI... Cemal Şakar Edebiyatın Sırça Kulesi’nde, kutsal, ilham, vahiy, aşk, dil, hakikat, sanat kavramlarından yola çıkarak apaçık bir Müslüman sanatçı manifestosu ortaya koyuyor. Sanatın kökenlerine, dinle olan bağına, gider...

  • SELVİGÜL ŞAHİN'DEN YENİ KİTAP: SÖZ BUĞUSU
    SELVİGÜL ŞAHİN'DEN YENİ KİTAP: SÖZ BUĞUS...

    Öykücü SELVİGÜL ŞAHİN'in mekanla ilişkileri denemeleriyle, seyahat yazılarından oluşan "SÖZ BUĞUSU" adlı kitabı ADIM KİTAP'lar arasından çıktı...

  • ATASOY MÜFTÜOĞLU: ZİHİNSEL BİR TAŞRADA YAŞIYORUZ
    ATASOY MÜFTÜOĞLU: ZİHİNSEL BİR TAŞRADA Y...

    Eskişehir deyince akla gelen isim Atasoy Müftüoğlu'dur. Bunu Eskişehirli olduğumu öğrenenlerin hemen ardından "Atasoy Abi'yi tanıyor musun?" diye sormasından biliyorum. Şehir dışından gelip bürosunda konuk olanlara ikram ettiği 3 çay, bir simit, bir elma, kitap ve lokumun, o güzel sohbetinin yanında sözü bile olmaz elbette ama b...

  • MEMLEKET HİKAYELERİ: DİN NASIL ÇÖZÜLDÜ
    MEMLEKET HİKAYELERİ: DİN NASIL ÇÖZÜLDÜ...

    Refik Halit Karay’ın “Memleket Hikâyeleri” kitabında din-ulema ve din-eşraf ilişkilerine konu edilebilecek iki hikâye var: “Boz Eşek” ve “Yatır”. Bu hikâyelerin alt anlamıdeşildiğinde, metnin ideolojisi çıkarıldığında,I. Dünya Savaşının arefesinde Türk köylüsünün merkezden uzak hayat meşgalesinde kendi kendine yeterliliği, gelen...

  • İTİBAR DERGİSİ 1 EKİM'DE ÇIKIYOR!
    İTİBAR DERGİSİ 1 EKİM'DE ÇIKIYOR!

    Bir Ekim’de edebiyat ortamı yeni bir dergiyle buluşuyor. Adı İTİBAR olan dergi, bu adını İmam-ı Azam’ın “itibar ortaklığı” kavramından almış. İTİBAR dergisiyle, edebiyatın kaybolan itibarının yeniden iade edilmesi amaçlanıyor. Derginin çekirdek kadrosunda İbrahim Tenekeci, Ahmet Murat, Ali Emre, Ali Görkem Userin, Hüsey...

  • KALP KRİZİ GEÇİREN YUSUF ZİYA CÖMERT'İN SAĞLIK DURUMU ÇOK İYİ
    KALP KRİZİ GEÇİREN YUSUF ZİYA CÖMERT'İN ...

    Başbakan’ın Afrika gezisine katılan Yeni şafak Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Yusuf Ziya Cömert, Tunus'ta rahatsızlanmış ve tıbbi müdahale sonrasında kalp damarlarından birine stend takılmıştır. Cömert’in sağlığının şu anda çok iyi olduğu ve Tunus'ta birkaç gün daha hastanede kaldıktan sonra Türkiye’ye döneceği öğrenilmiştir....

  • 24. MOSKOVA KİTAP FUARI'NA VE YAYINCILIĞIN KİMİ TEMEL KONULARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLER
    24. MOSKOVA KİTAP FUARI'NA VE YAYINCILIĞ...

    24. MOSKOVA KİTAP FUARI Türkiye, 7-12 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan " 24. Uluslar arası Moskova Kitap Fuarı"na, 2 bin kitaplık bir seçkiyle katılıyor. Ülkemizin çok yakından takip ettiği organizasyonlardan biri olan Moskova Kitap Fuarı iki ülke arasında son yıllarda başarılı bir şekilde gelişen turizm sektörüne p...

  • HAYRİYE ÜNAL'LA SÖYLEŞİ
    HAYRİYE ÜNAL'LA SÖYLEŞİ

    SÖYLEŞEN: SUAVİ KEMAL 'Sürekli bir teyakkuz halinde olmazsak, bitmişiz demektir' Poetik yazılarını 'Eşikteki Özgürlük' adıyla kitaplaştıran Hayriye Ünal ile hem kitabını hem de şiire bakışını konuştuk. "Ele geçirilmemek önemli." diyen Ünal, 90'larda okula bir gün bile fönsüz gelmeyen ODTÜ kızlarının Edip Cansever okumasınd...

  • ALİ NİZAMİ BEY'İN BEKTAŞİLİĞİ
    ALİ NİZAMİ BEY'İN BEKTAŞİLİĞİ

    Gellner’e göre çağdaş dönem öncesi halk İslam’ı toplumsal tabanı güçlü olduğu için kırda yerleşik kabileler eliyle kentteki ve saraydaki yolsuzlukları düzeltecek döngüsel bir reformasyon (yenilenme) yapmaktaydı. Orta Arabistan’daki Vehhabi, Kuzey Nijerya’daki Osman dan Fodio, Kuzeybatı Afrika’daki Senüsi, Sudan’daki Mehdi, Cezay...

  • HAYRİYE ÜNAL'IN 'EŞİKTEKİ ÖZGÜRLÜK ÇOK SESLİ ŞİİR' ADLI KİTABI ÇIKTI...
    HAYRİYE ÜNAL'IN 'EŞİKTEKİ ÖZGÜRLÜK ÇOK S...

    HAYRİYE ÜNAL’ın, edebiyat dergilerinde yer alan eleştiri, kuram, inceleme türündeki “ŞİİR DÜŞÜNCELERİ”, Hece Yayınları tarafından EŞİKTEKİ ÖZGÜRLÜK - ÇOKSESLİ ŞİİR adıyla kitaplaştırıldı. Bu kitapta yer alan yazılar, dergilerde yayımlanma esasına göre 2006 ve 2011 yılları arasına dağılıyor. Bunlardan bazıları Karagöz, Dergâh ...

  • RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN
    RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

    WWW.EDEBİSTAN.COM WEB EKİBİ

  • KADİR GECENİZ KUTLU OLSUN
    KADİR GECENİZ KUTLU OLSUN

    WWW.EDEBİSTAN.COM WEB EKİBİ