Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ŞEHRİN PALİMPSEST GÖZLERİ
    ŞEHRİN PALİMPSEST GÖZLERİ

    http://www.youtube.com/watch?v=WgXtr14ppos&feature=relmfu “Gül, ey bir âna sığmış ebediyyet rüyası!..” Çoktan beridir bu şehrin taşlarının, duvarlarının, evlerinin ötesinde, sanki onların altına kazınmış başka mânâlar olduğunu hissediyordu. Şehrin mezarlığının altında yaşayanlar vardı meselâ… Onunsa yaşamıyor gibi yaşa...

  • MUHAYYİLE SINIRI
    MUHAYYİLE SINIRI

    İslamcı cemaatlerin sanat ve edebiyata karşı takındıkları ‘soğuk mesafe herkesçe malumdur ve bunun nedeni sadece iyilik-hoşluk meselesi değildir. Bu soğuk mesafeyi, aslında daha derinlerdeki düşmanca bir bakış belirler. Özellikle geçen aylarda medyada gerçekleşen İslamcılık tartışmalarında da, sanat/edebiyata karşı takınılan ...

  • KARATEPE ÖYKÜSÜNDE ÜÇ ANA İZLEK
    KARATEPE ÖYKÜSÜNDE ÜÇ ANA İZLEK

    Mihriban İnan Karatepe Öyküsünde Üç Ana İzlek: Dindarların Sorunları, Aile-Evlilik Kurumu ve Çocukların Dünyası İlk öykü kitabı Kadife Durağı (Yedi İklim Yayınları, İstanbul 2001; yazının devamında bu kitap için K.D kısaltması kullanılacaktır. ) 2001 yılında yayımlanan Mihriban İnan Karatepe’nin ikinci öykü kitabı Hacıyatmaz...

  • ORADAN GÖRÜNEN: FELSEFENİN KÖRLÜĞÜ
    ORADAN GÖRÜNEN: FELSEFENİN KÖRLÜĞÜ...

    ''Mau mau önündeki kalabalığa seslenir: “Özgürlük istiyor musunuz?”. “Evet istiyoruz” diye bağırır kalabalık yumruklarını sıkmış bir şekilde.“Peki bunun için canını feda edebilecek olan var mı?” diye sorar mau mau. Kalabalıktan 50 kişi öne çıkar. Mau mau onlara seslenir: “Az önce yan yana durduğunuz şu arkanızda duran kalaba...

  • ZİHİN KORİDORLARI
    ZİHİN KORİDORLARI

    İnsan ilginç bir varlık. O kadar ilginç ki, bu tespiti yine kendisi yapabiliyor. Hem insan, hem de insan görüntüsünde ama ondan başka bir şey olabiliyor! Kur’an’ın tabiriyle ‘belhum adal’ (hayvandan daha aşağı). (Araf/179). İnsanın en tipik özelliklerinden birisi de kendisini aldatıyor olmasıdır. Burada Kur’an-ı Kerim’in kına...

  • 'YERYÜZÜNE DAĞILAN'... ALİ EMRE'DEN... YENİ ŞİİR KİTABI...
    'YERYÜZÜNE DAĞILAN'... ALİ EMRE'DEN... Y...

    Ali Emre’nin yeni şiir kitabı “Yeryüzüne Dağılan” çıktı. Okur Kitaplığı’nca yayımlanan kitap, şairin dördüncü şiir kitabı. Daha önce “Kıyamet Mevsimleri”, “Milyon Sesli Mızıka” ve “Onarılmış Yas Bitiği” adlı şiir kitapları bulunan şair, hâlen çeşitli dergilerde ve sitelerde şiirlerini, yazılarını yayımlamaya devam ediyor. ...

  • CEMİL ÇİFTÇİ HAKKA YÜRÜDÜ
    CEMİL ÇİFTÇİ HAKKA YÜRÜDÜ

    Yazar, edebiyat inceleme ve araştırmacısı Cemil Çiftçi Hakk’a yürüdü. Cenazesi bugün ikindi namazından sonra Yeşilpınar Veysel Karani camiinden kaldırılacak. Cemil çiftçi'ye rahmet, ailesine, dostlarına ve sevenlerine başsağlığı dileriz. www.edebistan.com 25 Eylül 1947 tarihinde Maraş’ın Ekinözü ilçesinde doğan, Çift...

  • HASAN ALİ KASIR ADANA'DA ANILACAK
    HASAN ALİ KASIR ADANA'DA ANILACAK

    31 Ağustos 2000 tarihinde Mersin’de vefat eden şair ve yazar Hasan Ali Kasır, çok sevdiği şehirlerden biri olan Adana’da anılacak… Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği Mersin Şubesi ile Hasan Ali Kasır'ın evlatları tarafından ortaklaşa olarak düzenlenen anma toplantısı, 1 Aralık 2012 Cumartesi günü saat 18.30'da Seyhan Belediyesi ...

  • 'LEB-İ BEDEN SERGİSİ' GALERİ EKSEN'DE
    'LEB-İ BEDEN SERGİSİ' GALERİ EKSEN'DE...

    Kendi özgün stili ve güçlü tekniği ile şaşırtıcı eserler üreten, bütün dünyada bu tekniği kullanabilen tek Türk kadın sanatçı olan Lebibe Sonuc, ‘Leb-i Beden’ sergisi ile 5-25 Aralık tarihleri arasında Galeri Eksen’de. Kadının, milyonlarca yıllık gelenekler ve toplumların ‘kutsallık’ üzerine inşa ettiği katmanlar doğrultusund...

  • GÖNÜL ÖĞRETMEN
    GÖNÜL ÖĞRETMEN

    Okullar açıldığında küçük kasabanın saçları üç numaraya vurulmuş oğlanları ve tedirgin ürkek kızları rengi atmış siyah önlükleri ile okula başlarlardı,henüz hiçbirinin defterleri kitapları kırtasiye malzemeleri tam olmazdı, o yıllarda okullar açılmadan çocuklarla okul alış-verişine çıkmak diye bir gelenek yoktu.Çocuklar bir deft...

  • SÜKÛT SUİKASTI ve TANPINAR GÜNLÜKLERİ
    SÜKÛT SUİKASTI ve TANPINAR GÜNLÜKLERİ ...

    “Bize bir zevk i tahattur kaldı Bu sönen, gölgelenen dünyada” Ahmet Hâşim http://www.youtube.com/watch?v=qgBL7yQ2f-I&feature=player_embedded Tek başına yürümüş Tanpınar gittikçe gölgelenen ve derinleşen dünyasında… Yapayalnızmış üstelik. Bir palto, bir hırka, bir yorgana sarınır gibi sarınmış yalnızlığına. Sanki...

  • GÜL AYETLERİ: MÜMİN AĞAÇLAR GİBİ SESSİZ
    GÜL AYETLERİ: MÜMİN AĞAÇLAR GİBİ SESSİZ...

    Serkan Ozan Özağaç’ın “Gül Ayetleri” başlığı altında kitaplaştırdığı şiirler tam da beklediğim gibi “şiir sessizliği”nin (“şiirsel sessizliğin” değil) meyveleri halinde ve yine sessizce döküldüler nazarıma. Gül Ayetleri’ni okurken eski şairler gezme, görme, bilme anlamındaki “azlık”larını zengin hayalleriyle çoğaltıyorlardı d...

  • 'TAŞRA ŞAİRİ' GELDİ!
    'TAŞRA ŞAİRİ' GELDİ!

    IŞIK YANAR’ın üçüncü romanı TAŞRA ŞAİRİ, Şule Yayınları arasında çıktı. Yanar, yine parçalı kurguyla, hayatın detaylarına yaslı özgün üslubuyla başarısız bir şair Yakup Gündoğdu’nun İstanbul’daki son günlerini anlatıyor. Roman, coğrafi taşralılıktan ziyade bir hayat telakkisi olarak taşralılığı kavramsallaştırıyor. Karakterle...

  • NURETTİN TOPÇU - TEKNİK KÜLTÜR VE MEDENİYET
    NURETTİN TOPÇU - TEKNİK KÜLTÜR VE MEDENİ...

    Nurettin Topçu’da teknik meselesi, kültür ve sömürgecilik kavramları temelinde izah edilir. Kültür ve Medeniyet kitabının ilk makalesi Kültür ve Teknik başlığını taşır. İlk cümle de şudur: “Teknik, ilimlerin tatbikatı demektir” (TOPÇU, 1998: 15). Topçu’nun bu ilk cümlesi önemlidir. Çünkü Topçu’da teknik, ilmin gayesi değildir. İ...

  • MİRCEA ELİADE ANKARA'DA KONUŞULACAK
    MİRCEA ELİADE ANKARA'DA KONUŞULACAK

    Romanya Büyükelçiliği ve Türk-Romen Dostluk Derneği Dinler tarihçisi filozof Mircea Eliade’nin anılacağı ortak bir etkinlik düzenleniyor. Ramazan Adıbelli ile Ömer Lekesiz’in konuşmacı olarak katılacakları “Mircea Eliade’nin Düşünce Dünyasına Yolculuk” adlı bu etkinlikte konuşmacılar, Eliade’nin hümanizm anlayışıyla, Din ve S...

  • ÇOCUK KALBİ
    ÇOCUK KALBİ

    Çocuk kalbi gül gibidir… Cennet bahçelerinin süsüdür. Orada küfür yoktur, kin yoktur, haset yoktur, tuğyan yoktur. Gören göz için orada büyük bir hazine vardır; inciler, mercanlar, yakutlar, pırlantalar saklıdır. Mest eden rayihalar, göz kamaştıran güzellikler, hayret uyandıran bilgelikler bahşedilmiştir o latif kalbe. Çocuk ...

  • ÇEKİVER KUYRUĞUNU EJDERHANIN!
    ÇEKİVER KUYRUĞUNU EJDERHANIN!

    Eskato-lojik adlandırmaların revaç bulduğu bir çağda yaşıyoruz: Sürekli bir şeylerin “son”unun (Gr. eskhatos) ilân edildiği ve lâkin son/landırma merakının bir türlü son bulmadığı bir çağda. Kim bilir belki de tüm çağlar böyledir. Hatırlanacağı üzere Heidegger, “sona-doğru-varlık” (Sein-zum-Ende) olarak tanımlıyordu insanı. Yeri...

  • TOPLUMSAL AKLI ANLAMA OKUMALARI
    TOPLUMSAL AKLI ANLAMA OKUMALARI

    -Hazreti İbrahim (a.s) ile- Babil. Hazreti İbrahim Aleyhisselâmın küçüklüğü ile beraberiz. Acaba küçük İbrahim’in (a.s) en çok sevdiği şey mânâsını bildiği şeyler üzerinde tekrar ve tekrar düşünmek miydi? Yoksa her gün gözlerini kâinata, aya, güneşe, yıldıza, dağa dikerek onlarla bilmediği bir dille konuşmaya çalışması, anca...

  • PENCEREDENİZLER 29
    PENCEREDENİZLER 29

    bismihi teala ...26 eylül 1428 salı/ist... candan vermek nedir, maldan vermek nedir? candan vermek candan vermekdir; maldan vermek maldan. biri cana dokunur, biri mala. biri canı arttırır, biri malı. (biri can can katar, biri mala mal.) ... dostca konuşma nedir? uyandırıcı konuşmadır; uyuşturucu/uyutucu d...

  • 'KURGAN' ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ BİR YAZI
    'KURGAN' ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ BİR YAZI...

    FANTASTİK EDEBİYATTA YERLİ ÖRNEKLER- I - YAZMAK İÇİN DELİRME HAKKINI KULLAN Sizi tanıyabilir miyiz? - En kısa haliyle Adana’da doğmuş, Mersin, İzmir, Mardin’de yaşamış halen de İstanbul’da yaşayan biri olarak tanıtabilirim kendimi. Okuyucu sizi Kurgan -Sarayın Yıkılışı- adlı romanınız ile tanıdı. Son zamanlarda popül...