Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ...POST ÖYKÜ 2...POST ÖYKÜ 2...POST ÖYKÜ 2... POST ÖYKÜ 2....
    ...POST ÖYKÜ 2...POST ÖYKÜ 2...POST ÖYKÜ...

    Bereketli bir ilk sayıdan sonra Post Öykü yeni yılda yeni sayısıyla raflarda yerini aldı. Remzi Şimşek’i yayın kuruluna ekleyen dergi, yolculuğuna eksilmeyen bir heyecanla devam ediyor. Serhat Aslaner’in “Ömrünü İstibdada Mukavemetle Geçirmiş Bir Tali’siz: Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi Bey Merhumun Ardından” yazısıyla ka...

  • YENİ YILIN İLK İTİBAR'I... ÇIKTI...
    YENİ YILIN İLK İTİBAR'I... ÇIKTI...

    İbrahim Tenekeci yönetiminde aylık olarak çıkan İtibar, bu ay da Hasan Aycın’ın bir çizgisiyle açılıyor. Derginin şiir sayfaları Said Yavuz’un “İçine Kapanık Çocuklar”, Ahmet Murat’ın “Muhayyer Münacat” ve İbrahim Tenekeci’nin “Köye Giden Cenaze” isimli şiirleriyle başlıyor. Bu sayının diğer şairleri ise Murat Güzel, Mustafa Aka...

  • GELENEKSEL SANATLARDA USTA-ÇIRAK İLİŞKİSİ
    GELENEKSEL SANATLARDA USTA-ÇIRAK İLİŞKİS...

    Geleneksel Sanatlarda Usta-Çırak İlişkisi konuşulacak. Dunyabizim.com kültür portalı tarafından Bahçelievler Belediyesi'nin katkılarıyla Bahçelievler Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi'nde düzenlenen Dünyabizim Buluşmaları'nda her ay kültürümüzün farklı alanlarında söz sahibi insanlar konuk ediliyor. Kültür hayatımızın dünü...

  • İTİBAR DERGİ... ARALIK SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR DERGİ... ARALIK SAYISI ÇIKTI

    İtibar’ın 39. sayısı olan Aralık sayısında zengin şiir, öykü ve denemelerin yanı sıra tarihçi Abdulhamit Kırmızı’yla yapılan bir söyleşi de yer alıyor. İbrahim Tenekeci yönetiminde yayın hayatına devam eden İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın nefis bir çizgisiyle açılıyor. Hemen arkasından Hüseyin Atlansoy’un “Duvar” şiiri geli...

  • UNUTTUK BİR OLMAYI… UNUTTUK BİRLİKTE YÜRÜMEYİ…
    UNUTTUK BİR OLMAYI… UNUTTUK BİRLİKTE YÜR...

    Unuttuk söz vermişliğimizi… Hakk’a boyun eğmeyi… Adaletten ayrılmamayı… Unuttuk merhamet katarlarının önü sıra gitmenin en şerefli yolculuk olduğunu… Yolda yürümeyi unuttuk… Çiçekleri ezmemeyi… Başkalarının ayağı takılıp düşmesin diye yol ortasında duran taşları kaldırmayı unuttuk. Dünyanın sevgi ile kurulduğunu unuttuğumuzda...

  • SUYUN HAFIZASI
    SUYUN HAFIZASI

    Aksini yaşamaktan kendimi alamasam da günlük telaşlara feda edilemeyecek kadar değerli bir düş olduğuna inandığım hayatımı yeniden sorgulamaya başladığım o geceyi henüz dün yaşanmış gibi hatırlıyorum. Gerçek mi yoksa rüya mı olduğunu uzunca bir süre çıkartamadığım -belki de günlük dertlerin içinde kaybolup anımsayacak vakit bula...

  • DEMİRHAN KADIOĞLU İLE SÖYLEŞİ
    DEMİRHAN KADIOĞLU İLE SÖYLEŞİ

    Demirhan Kadıoğlu 1966 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini tamamladıktan sonra, 1984 yılında Yeni Nesil Gazetesi kamera bölümünde çalışmaya başladı. Hemen arkasından 1985’in başlarında Can Kardeş Çocuk Dergisi’nde bant ve çizgi romanlar çizmeye başladı. Daha sonraları Yeni Asya gazetesinde Davut Şahin müstearı...

  • POST ÖYKÜ gelmiş HOŞGELMİŞ...
    POST ÖYKÜ gelmiş HOŞGELMİŞ...

    Yeni bir öykü dergisi daha 1 Kasım itibariyle raflarda yerini aldı. Yayın yönetmenliğini Aykut Ertuğrul’un yaptığı Post Öykü’nün editörleri; Arda Arel, Burcu Bayer, Ertuğrul Emin Akgün ve İrem Ertuğrul. Dergi, ilk sayısında, yakın zamana kadar edebi kanonun görmezden geldiği, çok anılıp hiç okunmayan, adı bilinip içeriğinden ...

  • MUŞ'TA ÜÇ GÜN
    MUŞ'TA ÜÇ GÜN

    Alparslan Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nün çağrısıyla yolum yine Muş’a düştü. ‘Yine’ diyorum ama ‘90’lı yıllarda işim gereği sıkça uğradığım bir yer olmasına rağmen Muş’a uğramayalı neredeyse on beş yıl olmuş. İstasyon Caddesi’ndeki hareketin artması dışında şehir merkezinde fazla bir değişiklik görmedim. Asıl ve büy...

  • KARDEŞLİĞİMİZE SU-İ ZAN DÜŞTÜ
    KARDEŞLİĞİMİZE SU-İ ZAN DÜŞTÜ

    Kardeşliği, dostluğu paylaşarak; coşkun sevinçleri gölgeleyen hüzünlü arifelerle bayramlar yaşamak istedik. Bayramlar gelirken çocuklarımızın gözlerine bakarken, evimizin huzur dokunmuş havasında eşi dostu ağırlarken, arife suları ile arınma telaşına düşerken, içimize dolan sevinçle yaşamak doyasıya yaşamak istedik bayram sevinc...

  • İTİBAR DERGİ'NİN EKİM SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR DERGİ'NİN EKİM SAYISI ÇIKTI

    İtibar, 37. sayısıyla yeni yayın dönemine girdi. İçeriğinde ve kapak tasarımında çeşitli değişikliklere giden dergi, bu sayısında Türk şiirinin son üç kuşağının önemli isimlerinin eserlerini bir araya getiriyor. İbrahim Tenekeci yönetiminde yeni yayın dönemine merhaba diyerek Ekim sayısıyla okuyucusunun karşısına çıkan İtibar...

  • ANKARA'NIN 'KÜLTÜR SÖYLEŞİLERİ' BAŞLIYOR....
    ANKARA'NIN 'KÜLTÜR SÖYLEŞİLERİ' BAŞLIYOR...

    Başbakanlık Atatürk Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı haftalık “Kültür Söyleşileri” ile ülkemizin seçkin kültür, sanat ve bilim insanlarını sıcak bir sohbet ortamında Ankaralılarla buluşturuyor. Kurumun Balgat’taki kendi binasında düzenlenecek Kültür Söyleşilerinin Ekim ayı konukları şöyle: 1 Ekim, ...

  • VEFAT HABERİ VE BAŞSAĞLIĞI
    VEFAT HABERİ VE BAŞSAĞLIĞI

    Edebistan teknik ekibinden kardeşimiz İclal Çakmak Engin’in ağabeyi, Teknik Yönetmenimiz Selçuk Engin'in kayınbiraderi Behzat Çakmak vefat etmiştir. Behzat Çakmak’a rahmet diliyor, İclal Hanım başta olmak üzere merhumun ailesine, dostarına ve sevenlerine sabr-ı cemil niyaz ediyoruz. ‘İnnalillahiveinnaileyhiraciun’ www.e...

  • EDEBİSTAN'DAN HABER....
    EDEBİSTAN'DAN HABER....

    Yeni yayın dönemine başlarken mevcut editörlerimizin yorgunluklarını ve yeni yoğunluklarını da göz önüne alarak bir nöbet değişimi yapmayı gerekli gördük ve yeni kadromuz şöyle şekillendi: Genel Yayın Yönetmeni: CEMAL ŞAKAR [email protected] Öykü Editörü: GÜRAY SÜNGÜ [email protected] Şiir Editörü: ALİ EMRE aliemre_de...

  • KARABATAK 16. SAYI...
    KARABATAK 16. SAYI...

    “Edebiyat zulme alışmaya izin vermez” başlıklı sunuşuyla çıkan Karabatak, zulme boyun eğmeyen şiirleriyle olduğu gibi “Postmodernizm: Nereye Kadar?” dosyasıyla da dikkat çekiyor. A. Ali Ural, Şafak Çelik, Naime Erkovan, Güzide Ertürk, Fatih Taşcı, Ayşe Sevim, Bünyamin Demirci, Hamdiye Hale Özcan ve Oya ...

  • PORTAKAL BAHÇELERİ
    PORTAKAL BAHÇELERİ

    “Portakal Bahçeleri”, Cemal Şakar’ın onuncu öykü kitabı. İnsanî hizayı ve gerçekliği daima dikkate alan, sahici insan seslerine, yüzlerine, yaşamlarına, acılarına ve umutlarına yer veren ve aynı zamanda yeniliği önemseyen, biçim ve söyleyiş olanaklarını zenginleştirerek okuyucunun imgelemini kesintisiz bir şekilde uyarıp ateşley...

  • İTİBAR'ın EYLÜL 2014 sayısı ÇIKTI
    İTİBAR'ın EYLÜL 2014 sayısı ÇIKTI

    İtibar’ın 36. sayısı olan Eylül sayısında, Türk şiirinin iki büyük ismi Cahit Zarifoğlu ve İsmet Özel üzerine yazılmış birer yazı ile Ortadoğu özel bölümü öne çıkıyor. İtibar, 3. döneminin son sayısını usta çizer Hasan Aycın’ın nefis bir çizgisiyle açıyor. Hemen arkasından Hüsrev Hatemi’nin “Sevinçler Bizimle Gelmez” ve Cevde...

  • HÜSEYİN SU HECE'DEN AYRILDI
    HÜSEYİN SU HECE'DEN AYRILDI

    Hüseyin Su on sekiz yıldır büyük bir gayret ve özveriyle yürüttüğü Hece edebiyat, Hece Öykü dergileriyle, Hece yayınları’ndan ayrıldı. Bu maksatka dergideki yol arkadaşlarına ve okurlara hitaben kaleme aldığı iki yazıyı aşağıda sunuyoruz. 1. Değerli arkadaşlar, Hece dergisinin yayımlandığı Ocak 1997 tarihi itibariyle bi...

  • YÜCE HEDEFLERİN YOLCULUĞUNDA İNSAN
    YÜCE HEDEFLERİN YOLCULUĞUNDA İNSAN

    Kitap kendisini duymak isteyene, kitaba kendisini açana çok şey söyler. Bir dostun söyleyemeyeceği, anlatamayacağı kadar cömerttir kitaplar. Kimi kitaplar, sır vericidir. Kimi kitaplar, nasıl olmamız gerektiği husunda bilgiler verir. Kimi kitaplar, farklı anlatımlarıyla farklılık katar duygularımıza, düşüncelerimize, hayaller...

  • BÜYÜYENAY'DAN 'HZ. ALİ CENKLERİ'
    BÜYÜYENAY'DAN 'HZ. ALİ CENKLERİ'

    "Hz. Ali Cenkleri" Büyüyenay Yayınları arasından çıktı... İsmail Toprak tarafından el yazması ve matbu metinlerden özenle Türkçe alfabeye aktarılan metinler, çocukluğumuzun metinlerindeki dil zevkini aynıyla yaşatmaktadır. İsmail Toprak tarafından yazılan aşağıdaki "önsöz"ü, Hz. Ali Cenkleri'nin içeriğiyle ilgili merak edi...