Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • İTİBAR DERGİ, EYLÜL 2015
    İTİBAR DERGİ, EYLÜL 2015

    İtibar’ın 4. yılının son sayısı olan 48. sayısında birçok şiir, öykü ve denemenin yanı sıra Sibel Eraslan’la yapılan bir söyleşi de yer alıyor. İbrahim Tenekeci yönetiminde aylık olarak çıkan İtibar’ın Eylül sayısı Hasan Aycın’ın bir çizgisi ile açılıyor. Derginin şiir sayfaları Süleyman Çobanoğlu’nun “Kedi” başlıklı şiiriyle...

  • DOSYA: ŞAİRİN DOĞUMU
    DOSYA: ŞAİRİN DOĞUMU

    Şiirin doğumu acıyı duyumsama özü ile örtüşebiliyorsa, bu gerekliliğin sesi ilk adımımızdır. Şiir ruhunun çözümleyici statüsünü belirlemek için ruhun çıplaklığı da tek öngörüdür. Tahayyül derecesindeki yükseklikle oluşan şiir evreninde başlayan rüya çalışmaları aynı eksende kalamadığı gibi sabitlenemez de. Bu rüyanın içine sı...

  • SANAT VE NİMET
    SANAT VE NİMET

    Yunus Emre’nin söylemeyi “hayati” bir zorunluluk olarak gördüğünü (“Ya ben öleyim mi söylemeyince”), Mevlana’nın ise Mesnevisi’ni “inmiş bir kitap” olarak nitelediğini biliyoruz. Bu durumu, “vahiy, ilham, sezgi” terimleri üzerinden yorumlayarak, metafizik bir düzeyde sözü (şiiri, hüneri, eseri) yüceltme hatta deyim yerindeyse...

  • POPÜLER KÜLTÜR BAĞLAMINDA KUTLU DOĞUM ETKİNLİKLERİ
    POPÜLER KÜLTÜR BAĞLAMINDA KUTLU DOĞUM ET...

    Kültürün Halleri Popüler kültür kavramı etrafında geniş bir literatür oluşmasına karşın şimdiye kadar ortak bir tanımda buluşulamamıştır. Popüler kelimesinin Latince karşılığı halk olduğuna göre ilk bakışta halka ait, yaygın olarak beğenilen, tüketilen anlamları önceliklidir. Halk’ın genellikle yüzeysellikle özdeşleştirilmesi...

  • ARINDIR BİZİ EY ŞEHR-İ RAMAZAN
    ARINDIR BİZİ EY ŞEHR-İ RAMAZAN

    Rahmetle gelen mübarek aya selam olsun. Rahmetle, bağışlama ile gelen mübarek zamanlara yemin olsun, dua olsun… Ey Şehr-i Ramazan yine akıyorsun günlerimizin bungun tükenmiş anlarına… Ey Ramazan yaralarımız derin mi derin. Acılarımız yakıp kavuruyor yaz sıcaklarının rehavetinde. Her yandan kuşatıldığımız vakitlerde ne de güze...

  • BİR KENDİNE DÖNÜŞ HİKÂYESİ: YABAN
    BİR KENDİNE DÖNÜŞ HİKÂYESİ: YABAN...

    https://www.youtube.com/watch?v=QqJvqMeaDtU&feature=youtu.be “Wild”; Cheryl Strayed’in romanından sinemaya uyarlanmış bir film. Filmin kahramânı Cheryl henüz daha yirmi üç yaşında olmasına rağmen hayat adına sıfırı tüketmiş ve deyim yerindeyse dibe vurmuş bir hâldedir. Parçalanmış bir aile, bitmiş bir evlilik ve ardınd...

  • SOPALI ELEŞTİRİDEN DOĞRU ELEŞTİRİYE
    SOPALI ELEŞTİRİDEN DOĞRU ELEŞTİRİYE...

    Meğer AK Parti, demirden bir zırha bürünerek kendisini eleştirilere kapatmışmış da haberimiz yokmuş. Bünyesindeki kurulların, komisyonların, kolların, il ve ilçe yönetimlerinin, dere-tepe demeden ülkeyi karış karış gezen milletvekili adaylarının hiçbir değeri bulunmuyormuş. Orada ne istişarenin bir karşılığı varmış, ne uya...

  • MİLYON SESLİ MIZIKA
    MİLYON SESLİ MIZIKA

    Milyon Sesli Mızıka, besmelenin ardına düşürdüğü çocuklarla birlikte tasını tarağını toplayarak şiire yürüyen Ali Emre’nin ikinci şiir kitabı. Kitabın yeni baskısı İz Yayıncılık’tan çıktı. 72 sayfalık kitap “Ömrün Örselenmiş Kelebeği” ve “Şarkısını Gömerken Toprağa” başlıklarını taşıyan iki bölümden oluşuyor. Kitapta 33 şiir ...

  • YASEMİN KARAHÜSEYİN'DEN... 'ZAN'...
    YASEMİN KARAHÜSEYİN'DEN... 'ZAN'...

    Yasemin Karahüseyin, engin bir deneyimin ve muhayyilenin sınırlarında gezinerek insana dair pek çok duyguyu hayranlık uyandıran doğallıkla billurlaştırır romanında. Fıtriliğin, bir bütün olarak insanın doğasının kitabı demekten kendimi alamadığım bu sarsıcı öyküde aşkı boyutlandırır, şaşırtıcı biçimde başka kimliklere, renklere ...

  • MURSİ’YE SELAM OLSUN… CENNET OLSUN… KURTULUŞ OLSUN…
    MURSİ’YE SELAM OLSUN… CENNET OLSUN… KURT...

    “Gelecek bu günden onun için hazırlananlara aittir” Malcolm X Gelecek an an inşa oluyor Mısır topraklarında. Firavun zulmünün yankılandığı sokaklarda, Mısır zindanlarında Yusuf Peygamberin iffeti, adaleti, sabrı kuşandığı o sokaklarda yaşanıyor yaşanılacak olan direniş. Musa’nın topuklarının değdiği, isyanı, Rabbe aşkı, başka...

  • HAŞHAŞİLERE KARŞI TEDBİR FARZ, MÜCADELE ESASTIR
    HAŞHAŞİLERE KARŞI TEDBİR FARZ, MÜCADELE ...

    Ne pişkin ve ne yüzsüz elemanlarmış meğer! Ayak oyunlarının, kumpasın, desisenin, dalaverenin, fitnenin, sahtekarlığın, istismarın, adaletsizliğin, haksızlığın, çirkinliğin ve çirkefliğin dibini buldular ama yine de çırpınmaya devam ediyorlar. Kimden olacak, 17/25 Aralık’ta kendi elleriyle oluşturdukları bataklığa gırtlakl...

  • 'EDEBİYAT NE SÖYLER'
    'EDEBİYAT NE SÖYLER'

    Edebiyatın mahiyeti, ilgi alanları ve gündelik yaşamımızdaki yer tutuşuyla ilgili konular üzerinde düşünmek; onun düşünceyle, inançla, toplumsal değişmelerle bağlantıları hakkında yazmak, bu alanlardaki yansımaları, salınımlarıyla ilgili eleştiriler getirmek, yeni ve daha sahici bir perspektif önermek öteden beri epeyce netameli...

  • POST ÖYKÜ MUTFAĞINDAN ÜÇ SESLE ÇOKRENK SÖYLEŞİ
    POST ÖYKÜ MUTFAĞINDAN ÜÇ SESLE ÇOKRENK S...

    Semiha Kavak: Öykü sanatının insanlık kadar kadim, dil kadar eski oluşu; öykü anlatımının gerçeklikle, zarafet arayışının ikilemi olduğu hakikatini değiştirir mi? Ertuğrul Emin Akgül: Baktığımız yüzyılın perspektifine göre değişebilen bir hal alıyor; gerçeklik ve zarafet. Bu nedenle aslını düşünecek olursak hakiki olan bir al...

  • HAYAL İLE GERÇEK ARASINDAKİ PERDE: RÜYALAR
    HAYAL İLE GERÇEK ARASINDAKİ PERDE: RÜYAL...

    Yaşam yolculuğu içerisinde kendini anlamlandırmaya çalışan her birey, bunu yaparken her an kendisiyle yüzleşir ve içsel döngülerle oluşan gerçeklikler kişiliği oluşturan gerçeklikler olarak belirginleşir. 'Kendi olma' sürecinde gölgeyle-asıl, hayalle-gerçek arasındaki geçişler ve gelgitler kişinin kimliğini oluşturan en önemli e...

  • CARULLAH EFENDİ SEMPOZYUMU
    CARULLAH EFENDİ SEMPOZYUMU

    İlmi Etüdler Derneği (İLEM) önemli bir sempozyuma daha imza atıyor. İslam medeniyetinin kitapla kurduğu ilişki, değerli bir Osmanlı âlimi olan Veliyyüddin Cârullah Efendi’nin kütüphanesi ve derkenar notları üzerinden inceleniyor. Dünyanın en büyük yazma eser kütüphanesi olan Süleymaniye Kütüphanesi’ndeki zengin bir koleksiyon...

  • İTİBAR'IN ŞUBAT SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR'IN ŞUBAT SAYISI ÇIKTI

    İtibar’ın 41. sayısı olan 2015 Şubat sayısında Osmanlıca tartışmalarından yola çıkarak D. Mehmet Doğan ve “Türkiye Sevgisi İmandandır” kitabının yazarı Ebubekir Kurban’la yapılmış söyleşiler de yer alıyor. İtibar, her sayısında olduğu gibi usta çizer Hasan Aycın’ın nefis bir çizgisiyle açılıyor. Hemen arkasından Hüseyin Atlan...

  • 'HANGİ SOL'
    'HANGİ SOL'

    Attila İlhan, ‘Hangi Sol’unu 1970’te, ‘Hangi Batı’sını 1972’de yayınlamış; siyasi görüşleri ahir ömründe uluSol bir çizgiye otursa da birinci kitabıyla sorulması gerekeni ilk soran olmakla adını (siyasi tarihin değil ama) yerli yayıncılığın tarihine yazdırmayı başarmıştı. Elbette bir Solcu olarak ‘Hangi Batı’ diye sorması da ...

  • KARABATAK... YENİ SAYI...
    KARABATAK... YENİ SAYI...

    On sekizinci sayısıyla üçüncü yılını dolduran Karabatak, sanattan ve edebiyattan ödün vermeyerek başlattığı yayın çizgisinden hiç şaşmadan, her zamankinden daha zengin bir içerikle okuruyla buluştu. Röportaj sayfalarında yer alan isim, Türkiye Yazarlar Birliği’nin Edebiyat Mevsimi çerçevesinde öykü ödülüne layık görülen ve ge...

  • 'KALEMİN YAZGISI' YAKINDA KİTAPÇILARDA
    'KALEMİN YAZGISI' YAKINDA KİTAPÇILARDA...

    Sitemiz editörlerinden SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'in denemelerinden oluşan yeni kitabı KALEMİN YAZGISI çok yakında kitap raflarında yer alacak. KALEMİN YAZGISI OkurKitaplığı Yayınları arasından çıkacak.

  • AFET ILGAZ (02.01.1937 EZİNE - 16.01.2015 İSTANBUL)
    AFET ILGAZ (02.01.1937 EZİNE - 16.01.201...

    16 Ocak 2015 tarihinde Hakka yürüyen Afet Ilgaz, 2 Ocak 1937’de Ezine/Çanakkale’de doğdu. İlköğretmen Okulu’nu, Çapa Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü bitirdi (1956). Bir süre, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe ve Klasik Diller Bölümü’nde okudu. İzmit ve İstanbul’da Türkçe öğretmenliği yaptı. Kasımpaşa Lisesi edebiyat öğretmenl...