Menu
SAHTE BİR HATIRA
Öykü • SAHTE BİR HATIRA

SAHTE BİR HATIRA

Sahte bir hatıra döktüm kağıda...
Amacım değil yalan, niyetim değil dolan...
Meyhane kokan kır çiçeklerinden bir kaçış ki bu bendeki, oluru yok...
Ne varsa dünyaya bıraktım. İhtiyacım yok. Nefese, rüzgara, suya, toprağa...

Sakin dalgalardan geçtim, aşmadı boyumu. Tutulmuş bir ay parçası çektim içime, geceden sessizlik zerk ettim hücrelerime. Dolu bardaktan bir damla su döküldü, ıslandı gözyaşlarım. Saltanatımı kaybetmek korkusuyla padişahlığımı kuşandım ve öylece sokaklarda salındım. Elimde avucumda bir ben kaldı, bir de .. ben sadece.

Çamur oldu büyük sahra, her kum tanesine bir deniz düştü. Balçık oldu bulandı sağa sola. Elimi eteğimi çekemedim alemden, elimi eteğimi çekemedim kendimden, el etek çektirmedin yüreğinden...

İstemedim hiçbir sevabı sana dair. Günahımda kavrulayım, senden ırak olayım...dedim de yetindim sandım, deliymişim.
Buz kütlelerini bir bakışımla eritirim dedim. Güneşten taç yapar saçlarında gezdiririm dedim. Bir şelale bulayım, elbisen olsun dedim. Bir ağaç getireyim sana, canın yongası dedim..

İnansaydım kendime belki sahiden de getirebilirdim hepsini pamuk avuçlarına. En sade manayı yüklerdim hepsine, en hafif kelimeleri, yormazdım hem seni de.

Tutam tutam dökülüyorum şimdi şu zifiri geceye. Sanki elimdesin. Soluğumda sesin. Gözümde, yüreğimde binler çeşit resmin. Doluyorum kainata, akıyorum kendi damarlarıma. Fazla değil mi bunca... demeyeceğim cefa.

Varlığın kaldırıyor tüm perdeleri aradan. Salt gerçeği görebiliyorum, vesilem sen.. bilsen şimdi, bir gece vakti, sana dair bir fasıl işleniyor ilmek ilmek, yürek yürek, rayihalar saçarak etrafa... ne dersin?

Susmayacak asla kalemim. Ve dolmayacak matem ile, keder ile. Sen varsın; keder,matem ne kelime..

Tut hadi elimi. Gözlerimin içine bak göreyim. Ruhunu kavrayıp bırakmayayım artık sana, bir lahza bak gözbebeklerime. Bende olasın 'ben' gibi sen de . körelmesin yüksek kayalıkların asil duyguları, vuslat çok mudur?

Bir ömre sade bir bakış gibi yudumlamak her anı.. O'ndan tecelli bu yüreğe sevda olan... çok mudur?

15.04.08 Salı 00:24

Diğer Yazıları