Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • MEHMET NARLI'DAN
    MEHMET NARLI'DAN "DİL KAPISI" ŞİİRLER......

    Dil Kapısı, Mehmet Narlı’nın üçüncü şiir kitabı. Kitaptaki şiirlerin çoğu 19989 arasında Hece, Yedi İklim, Kanat, Dergah, Sonsuzluk ve Bir Gün gibi dergilerde yayımlanmış. Öncü Kitap’tan Nisan 2010 çıkan Dil Kapısı’nda içe çekilen, içten içe öfkelenen, bazen ironik ama daima sorgulayan bir söyleyiş belirgin bir özellik olar...

  • YAYINCILIK SEKTÖRÜNE BİR BAKIŞ
    YAYINCILIK SEKTÖRÜNE BİR BAKIŞ

    Türkiye’de cumhuriyetin ilk yıllarında, hemen her alanda olduğu gibi yayıncılık sektörü de büyük oranda devlet eliyle yapılmış ve gelişmiştir. 1960'larda dünyanın özgürlük havası hiç kuşkusuz edebiyat ağırlıklı kültür yayıncılığımızın gelişmesine neden olmuştur. Doksanlı yıllarda, büyük sermayenin kısmen yayıncılık alanına gir...

  • KUZEY'İN YAZARI BURHAN SÖNMEZ'LE SÖYLEŞİ
    KUZEY'İN YAZARI BURHAN SÖNMEZ'LE SÖYLEŞİ...

    - Romanınız Kuzey'in masalsı bir havası var. Ancak bu masal felsefeden, psikolojiden, metafizikten, mitolojiden ve daha pek çok damardan besleniyor. Bu roman nasıl ortaya çıktı? - “Bir şey, sadece bir şeyle açıklanmaz,” der Husserl. Bir şey, birçok şeyle açıklanabilir. Romanımın oluşumunda pek çok etkenden söz edebilirim. B...

  • BU YAZIYI CAHİT KOYTAK YAZDI
    BU YAZIYI CAHİT KOYTAK YAZDI

    AŞAĞIDAKİ YAZIYI CAHİT KOYTAK YAZDI. YAZI, ŞAİR İLE SOYTARI ARASINDAKİ 21 FARKI DA İÇERİYOR. İBRET-İ ALEM İÇİN OKUMAZSANIZ, BU 21 FARKI BULMAK İÇİN OKUYUNUZ: 17 nisan günü Dolmabahçede Açılım Toplantısında Başbakana sunulan görüşler Cahit koytak Önce, böyle bir buluşmayı, bir şair olarak, halkın yüreğine yakın bir yerden, h...

  • TENE YAZILAN AYETLER ÜSTÜNE...
    TENE YAZILAN AYETLER ÜSTÜNE...

    Bana İsmail Deyin adlı kitabına "bitkin fakat yatışmış olarak kazıdı bir mezar taşının üstüne, başından geçen her şeyi! (Gılgamış Destanı)" diye başlayan Yavuz Ekinci, son noktayı "her ne sözüm varsa ebedi taşa vurdum (Orhun Abideleri)" diyerek koymuştu. Son nokta, yalnızca bu kitabın bitişini imliyordu, 'Dünya kelâmı'nın deği...

  • KÜRT SÜVARİLER
    KÜRT SÜVARİLER

    Yirminci yüzyılın büyük şairlerinden Cigerxwin, bir şiirinde hikaye eder: Genç bir Kürt Beyi bir gün kırlarda yaşlı bir kadın görür. Artık iyice göçmüş, çirkin bir kadındır. Kürt Beyi atını ona doğru sürünce, kadın biraz gençleşmeye başlar ve güzelleşir. Bundan korkan Bey, çekinir, atını geriye sürer. O zaman kadın tekrar ya...

  • TABUTUNUZU KİM TAŞIYACAK?
    TABUTUNUZU KİM TAŞIYACAK?

    Öldük ölümden bir şeyler umarak, bir büyük boşlukta bozuldu büyü, demişti şair. Ama bu o değil. Vakit var daha. İbni Rüşd’ün cenazesi, asırlardır bir ulu ders niyetine anlatılır. Tabutunu devenin bir tarafına yüklemişler, diğer tarafa ise o güne kadar yazdığı kitaplarını bağlamışlardı. Görenler bakıp düşündüler, hayatın toplamı...

  • PARİS KİTAP FUARI 30 YAŞINDA...
    PARİS KİTAP FUARI 30 YAŞINDA...

    Paris Kitap Fuarı 25 ülkeden 1200 yayıncının ve binlerce yazarın katıldığı 500 etkinlikle birlikte hem Fransa’nın hem de dünyanın en önemli kitap fuarları arasında yer alıyor. Bu sene 30’uncu yaşını büyük etkinliklerle kutlayan fuara dünyanın tanıdığı ve değer verdiği yazarlar konuk oldu. Imre Kertesz, Nedim Gürsel, António ...

  • EDEBİSTAN 15 NİSAN 2010 TARİHİNDE GÜNCELLENECEK
    EDEBİSTAN 15 NİSAN 2010 TARİHİNDE GÜNCEL...

    HER AYIN İLK GÜNÜNDE GÜNCELLENEN SİTEMİZ, KİMİ TEKNİK SORUNLAR NEDENİYLE BİR DEFAYA MAHSUS OLMAK ÜZERE 15 NİSAN 2010 TARİHİNDE GÜNCELLENECEKTİR. BU ZORUNLU GECİKME İÇİN OKUR VE YAZARLARIMIZDAN ÖZÜR DİLERİZ.

  • LAL: ATEŞ RENKLİ CEVHER...
    LAL: ATEŞ RENKLİ CEVHER...

    Son zamanlarda aşk temalı romanların sayısında artış görülüyor. Bunun nedenleri üzerinde çıkarımlar yapan sosyolog ve psikologlar, toplumsal değişimle bağ kuruyorlar. İnsanlık kaybettiği şeyleri edebiyat üzerinden yeniden kazanma gayretine girmiş bulunuyor. Elimizde bu türden bir gayret içinde bulduğumuz bir roman var. La...

  • HÜZEYME YEŞİM KOÇAK'LA SÖYLEŞİ
    HÜZEYME YEŞİM KOÇAK'LA SÖYLEŞİ

    Dünyanın saldırısını bastıran bir iç ses Öykü kitaplarıyla adından söz ettiren Hüzeyme Yeşim Koçak, "Edebiyatçıysam Ne Olayım" adlı yeni kitabında 30 öyküye yer veriyor. Öyküler birbirinden bağımsız görünse de yazar, bir iç ses yakalıyor ve kendi dünyasını kurguluyor Daha öce Saklı Değerler, Muhabbet Buyurun Gelsin, Bekleyen...

  • 'HÜLYA KIZLARI' NE YAPSIN?
    'HÜLYA KIZLARI' NE YAPSIN?

    Geçen hafta, Tanpınar'ın 'Antalyalı Genç Kıza Mektup'undaki bir cümleden hareketle, edebiyata meftun erkeklerin gitgide bir 'hülya adamı' olup çıktığını, o meşhur beceriksizliğin buradan geldiğini ve mümkünse hoş görülmesi gerektiğini yazmıştım. Tahmin edebileceğiniz gibi yazar ve şair camiasından hayli güzel sözler işittim. Ö...

  • KALBİN KAPISI
    KALBİN KAPISI

    Kalbin kapısı, Rahman’a açılır. Oraya girerken temiz olmak icap eder. Kirlenmiş bir insanın gönül rahatlığıyla o kapıdan içeri girip konuk olması mümkün değildir. Kir, kalbi perdeler, öldürür. Ölü kalpler bu yüzden mecalsizdir. İbn Arabi’nin dediği gibi ‘günahların en büyüğü, kalpleri öldüren günahtır. Kalpler Allah Teala hakk...

  • KATILIMCI SÖZLÜKLER ÜSTÜNE SORUŞTURMA
    KATILIMCI SÖZLÜKLER ÜSTÜNE SORUŞTURMA...

    Sözlük "Bir dilin veya dillerin kelime haznesini , söyleyiş ve yazılış şekilleriyle veren, kelimenin kökünü esas alarak, bunların başka unsurlarla kurdukları sözleri ve anlamlarını, değişik kullanışlarını gösteren eser." şeklinde tanımlanıyor. 1999 yılında "ekşi sözlük"lüğün kurulmasıyla ortaya çıkan katılımcı sözlüğün tanımı ...

  • 2010 PARİS KİTAP FUARI'NA DOĞRU...
    2010 PARİS KİTAP FUARI'NA DOĞRU...

    Türkiye Ulusal Yayıncılık Komitesi’den alınan bilgiye göre, Türkiye bu yıl 26-31 Mart 2010 tarihleri arasında yapılacak Paris Kitap Fuarı’na geniş ve zengin bir programla katılıyor. 160.000'nin üzerinde ziyaretçi, 1100 katılımcı ve 3000'e yakın yazarın katılması beklenen Paris Kitap Fuarı’na Türkiye, Kültür ve Turizm Bakanlı...

  • AYŞE KARA İLE İKİ SÖYLEŞİ
    AYŞE KARA İLE İKİ SÖYLEŞİ

    bir) SABAH, 14 MART 2010 İkinci romanı Lâl 'de İslami kültürde çok işlenmeyen bir konuyu, yitip giden kocasını beklerken başka bir erkeğe âşık olan bir kadını anlatan Ayşe Kara: "Dindar kadınlar da âşık olur, hiçbirimiz sanıldığı gibi rahibe değiliz. Erkeklerimiz de rahip değil," diyor Ayşe Kara, bir anne. Üç kızı, bir ...

  • MART 2010 DERGİLERİ: Ğ, İKİNDİ YAĞMURU, TEMRİN....
    MART 2010 DERGİLERİ: Ğ, İKİNDİ YAĞMURU, ...

    Ğ DERGİSİ, SAYI: 6 6. sayısında Tanpınar’ı ağırlayan Ğ, özgün projelerine hız kesmeden devam ediyor. Alıştığımız soruşturmalarının yerini bu kez, sıra dışı bir yöntemle gerçekleştirilen söyleşiler almış. “Genç yazarların kendini yeterince ifade edememesi” sorununu kendisine dava edinmiş dergi, bundan böyle iki sayıda bir, genç ...

  • ALLAH'A VE ONU SEVENLERE DOST
    ALLAH'A VE ONU SEVENLERE DOST

    Yazdıkça beni bir heyecan sarıyor. Kalb atışlarım hızlanıyor. Nefes nefese kalıyorum. İçim, med-cezire tutulmuş, inen-çıkan, çekilen-kabaran denizden farksız. Hafızam, şimşek hızıyla parlayıp sönen hayallerle dolup taşıyor. Zihnim, anıların akınlarıyla allak-bullak. Gözümün önünden bir bir renkli resimler akıp gidiyor. Düşündü...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    -Son dönemde sanat konusunda gazete yazısının sınırları içinde güncel ve sorgulayan yazılar yazıyorsunuz. Bir sinema eleştirmeni eleştirememekten muzdarip olduğunu söylemişti bir söyleşide. Sayfa hali yani yer olmaması dolayısıyla. Oysa eleştirinin yeri genelde dergilerdir. Bu yüzden, dilerseniz söyleşimize şu soruyla başlaya...

  • AYŞE KARA İLE
    AYŞE KARA İLE "LAL" ÜSTÜNE ŞÖYLEŞİ...

    - Okurlar sizi Refia Sultan isimli romanınız ile tanıdılar. Tabi bu arada yazdığınız öyküler de var. Romana uzanan süreç nasıl gelişti? Refia Sultan’ı okura böylesine sevdiren neydi? - Saltanatın, Erkin, acz, aşk ve ölümle karşılaşmasıydı Refia Sultan’da anlatılan. Gücün, acze yenik düştüğünü görmüştük. Tanzimat dönemine; ta...