Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ALÇAKLIĞIN EVRENSEL TARİHİ
    ALÇAKLIĞIN EVRENSEL TARİHİ

    Vanunu, küçük boylu, saf kalpli bir Yahudi’ydi. İsrail’de, Negev çölündeki bir “araştırma merkezinde” çalıştı. Yeraltındaki bu merkezde nükleer silah üretildiğini anlayınca, gizlice fotoğraflar çekti. Elinde sağlam bir dosyayla yurt dışına çıktı. İsrail’in nükleer silah ürettiğini bütün dünyaya açıklamak için bir İngiliz gaze...

  • İSRAİL'İN KORSANLIĞI... HABERLER ve YORUMLAR...
    İSRAİL'İN KORSANLIĞI... HABERLER ve YORU...

    YENİ ŞAFAK/ DAVUTOĞLU: BU BİR CİNAYETTİR Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, İsrail'in Gazze'ye yardım götüren gemilere saldırmasının ardından uluslararası toplumdan, saldırıda ölen ve yaralananların ailelerinden özür dilemesi gerektiğini belirtti. Türkiye'nin talebiyle olağanüstü toplanan BM Güvenlik Konseyi'nde konuşm...

  • ATEŞTEN KELİMELER
    ATEŞTEN KELİMELER

    Ateşten Kelimeler Hayatımızı yansıtan, dile getiren bütün kelimeler gerçi artık ateşten kelimeler oldu ama benim size anlatacağım ateşten kelimeler eleştirmen dostum Ömer Lekesiz’in son kitabının adı.
 İlk izlenimim, bu kitabın “mansur şiirlerden”  (nesir şiir) oluştuğu idi. Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nın  “Erenlerin bağı”...

  • SİMURG
    SİMURG

    Her yazının bir hikâyesi vardır. Kal ehli olanlar, yani sözü sevenler içindir bu. Moğol askerleri sekiz yüz yıl önce şehirleri yağmalayıp, bozkırları talan ettiğinde, her askerin kısmetine bir esir düşerdi. Gariban bir askerin eline ise, yaşlı bir adam geçti. Bu hikâyede gariban olan, yaşlı adam değil, askerdi. Yaşlı adamın adı...

  • BAHATTİN YILDIZ
    BAHATTİN YILDIZ

    Yüreği "bizim coğrafya" kadar genişti. Hiçbir "çevre"ye hapsedilmeyecek kadar özgür. Hiçbir "konuşmaya" sığmayacak kadar tarafsız. Sabırla inşa ettiklerini "başkalarına" bırakacak kadar cömert. İzmir Kemeraltı'nda simit-çayını paylaştığı dostları, Fatih'in arka sokaklarında yüreğini paylaştığı gençleri, ikbal/iktidar u...

  • LEKESİZ'İN ŞERHİ
    LEKESİZ'İN ŞERHİ

    Ömer Lekesiz Ateşten Kelimeler’de hem zahiri hem batınî birikimini paylaşıyor. Kimi zaman şerh yaptığı şairlerin şiirlerine nazire yaparak, kimi zaman kendi yüreğinden kopan ifadelerle… Kitaplar vardır içinde zamanın tüm güzelliğini yansıtan. Kapağı açılır açılmaz kendi mahfuz tarihini sunar okuyucuya. Kitaplar; hikâye etmen...

  • BAHATTİN YILDIZ VEFAT ETTİ
    BAHATTİN YILDIZ VEFAT ETTİ

    Bahattin Yıldız, Afganistan’daki son uçak kazasında vefat etti. Biz onu, dipdiri bir Müslüman olarak bilirdik. İş olan yerde bulundu Bahattin Yıldız, eylemin olduğu yerdi adresi… Bahattin Yıldız'a rahmet dileriz; kardeşlerinin, dostlarının, arkadaşlarının, sevenlerinin başı sağ olsun. “innalillahiveinnaileyhiraciun” ...

  • DECCAL BURADA, MEHDİ NEREDE?
    DECCAL BURADA, MEHDİ NEREDE?

    Saidi Nursi’yle ilgili anlatılan bir anekdot vardır. Tarikat konusuna pek vurgu yapmadığını görenlerin “Tarikat ne olacak?” kaygısına karşı, Said, “Gün, tarikatı değil, imanı kurtarma günüdür,” diye cevap verir. Bu anekdotun kavramları esas alındığında, iktidardaki AKP hakkında şu soru sorulabilir: AKP, tarikatı (yani dinsel bir...

  • ÖLÜM VE HAYAT
    ÖLÜM VE HAYAT

    Sürün çocukları dağlara, sürün ve sürdürün karanlığınızı, demişti şair. Günlerden Perşembe. Bugün İran’ın Kürdistan bölgesinde illegal bazı sol güçlerin çağrı yaptığı bir grev var. Belki birkaç şehirde sadece küçük gruplar uyacak bu çağrıya. Belki o kadarı da olmayacak. Çağrı ekonomik adalete değil, siyasi özgürlüklere da...

  • DİLAVER DEMİRAĞ YAZDI...
    DİLAVER DEMİRAĞ YAZDI...

    DOĞAYA VE OKURA VEDA İslamcılık modern karekterinden taşıdığı tüm sorunlara rağmen evrensel meselelere duyduğu ilgi ve modernliğin ve bu eksende batının küresel politikaları karşısında engelleyici olmasa bile yavaşlatıcı direniş hattı ile küresel ölçekte mevcut dünya sistemine hem meydan okuyan hem de ona karşı güçlü bir alter...

  • CAFER KEKLİKÇİ İLE SÖYLEŞİ
    CAFER KEKLİKÇİ İLE SÖYLEŞİ

    Tahammül Şeridi, Cafer Keklikçi'nin, üçüncü şiir kitabı. Son on yılın yeni kuşak şairleri arasında önemli bir yer edinen Keklikçi, ilk kitabı Tanınma Korkusu'nu 2004'te, Yasak Bölge'yi ise 2007 yılında yayınladı. Sosyal Gerçekçi Şiir poetikasını savunan bir şair olarak, yazdığı dönemde Türkiye'de ne olmuşsa şiirine dahil eden ...

  • FERFİR YAYINLARI 5 KİTAPLA YOLA ÇIKTI...
    FERFİR YAYINLARI 5 KİTAPLA YOLA ÇIKTI......

    Öykücü Şeref Yılmaz ve arkadaşları tarafından kurulan FERFİR YAYINLARI 5 kitapla yayın hayatına başladı. Ferfir Yayınları'na istikrarlı ve başarılı bir yayın hatayatı diliyoruz. FERFİR KİTAPLARI: Beethoven’ın Gözleri - Berat Demirci/ Deneme Dünya Durulmaz - Sadık Yalsızuçanlar/ 
inceleme Sayılamayanlar - Ahmet M...

  • SELİM İLERİ İLE SÖYLEŞİ
    SELİM İLERİ İLE SÖYLEŞİ

    Günümüz edebiyat ve yayın dünyasının “paylaşılmış” bir ortam olduğunu bilmeyen yok elbette ama bu sözü ve her şeyin “şişirilip” satış uğruna türlü samimiyetsizliğin başrolde olduğunu bir kez de Selim İleri’den duymak güzel. İleri’nin son romanı Bu Yalan Tango da aslında bugünün yayın dünyasına göndermelerle dolu. 90 yaşına gelmi...

  • "NİÇİN AĞLIYORSUN ELISABETH, MUTLU DEĞİL...

    ESSİZLİĞİ BAŞKA BİR SESSİZLİK BOZDU: “Niçin ağlıyorsun ELISABETH, mutlu değil miyiz?” Selahattin Yusuf’la yüz yüze ilk ve son görüşmemiz onun Siirt- Eruh seyahati arifesindeydi. O günler Selahattin için şafağın karanlık olduğu günlerdi. İstanbul’dan Siirt’e geçerken Adana’da biraz soluklanmıştı. Ağabeyi Mehmet, Selahattin ve...

  • HAYATI EDEBİYATTAN OKUMAK
    HAYATI EDEBİYATTAN OKUMAK

    Hayat ve edebiyat arasındaki ilişki, ilgi sonlarındaki ses benzerliğinden daha da ileridedir. Hayat ve edebiyat, insanın insanla ve insanın yüreği ile hesaplaşmasıdır. Hayata yansıyan edebiyat, edebiyatı vareden hayat kadar önemlidir. Hayat da edebiyat da doğurgandır. Hayatın ve edebiyatın varolduğu dönemler ve yaşamlar hep bu...

  • ESENDAL'IN İZİNDE...
    ESENDAL'IN İZİNDE...

    Haldun Taner, Memduh Şevket Esendal'ın ölümünden sonra kaleme aldığı yazıda vurguluyor: "... Türk hikâyeciliğinin temel di reklerinden biri ve hele bugünün modern hikâye anlayışının bizde ki ilk çığır açıcısı idi.” Onun, Esendal'ın eşsiz hikâyelerinde hayat hep ortasından yakalanır. Ne başlangıç söz konusudur, ne 'düğüm', ne d...

  • YAZARLIK ATÖLYESİ, İNCİDEN'DE BAŞLIYOR...
    YAZARLIK ATÖLYESİ, İNCİDEN'DE BAŞLIYOR.....

    Yaratıcı Yazarlık Atölyesi’nde usta kalemler, “Kalıcı Eylem: Yazmak” merkezinde bir araya geliyor. Atölyenin ustalarından Yıldız Ramazanoğlu "Edebiyat ve Vicdan"ı konu edinirken, Tarık Tufan, ekrana yansıyan hikayenin yazımıyla kulaklarımızın pası silecek. İki usta daha istim üstünde. Akademisyen yazar Fatih Andı ve Ömer L...

  • ERGUVAN VE ÖLÜM ÖPÜCÜĞÜ
    ERGUVAN VE ÖLÜM ÖPÜCÜĞÜ

    Erguvan, baharın mor çiçeği, nisan ayında güneşle birlikte açar. Ona bakmadan yoldan geçenler, bu hayatın çilesini çekmeye mahkumdur.
 Hz. İsa’nın oniki havarisi, yani dostu vardı. Hz. İsa onlara güvendi, onlar da ona inandı. Birisi hariç. Yehuda adlı havari, bir kese gümüş para için sattı İsa’yı. Romalı askerler geldi. İsa’y...

  • KADİR CANATAN ÇEVİRİSİYLE: ANTON C. ZIJDERVELD/ KLİŞELERİN DİKTATÖRLÜĞÜ...
    KADİR CANATAN ÇEVİRİSİYLE: ANTON C. ZIJD...

    Anton C. Zijderveld’in Klişelerin Diktatörlüğü adlı kitabı Kadir Canatan çevirisiyle, AçılımKitap’lar arasından çıktı... KİTABIN ÖNSÖZÜ: Bu inceleme, 1979 yılında Londra’da yayınlanmış İngilizce bir yayının Hollandaca dilinde yeniden düzenlenmiş şeklidir. Özgün metni satır satır izlemeye çalıştım, fakat bazı ifadeleri iyil...

  • N E F R E T
    N E F R E T

    İntikam ne zalim bir adalettir. Nelson Mandela hapisten çıktığında artık yaşlanmıştı. Ömrünün tam yirmi sekiz yılını beyazların zindanında geçirmişti. Sadece haklı bir davanın savaşçısı olarak değil, bir tür ermişlik vasfına sahip olduğu için de yirminci yüzyılın en ünlü mahkumu olmuştu. Tahliyesi, bütün dünya televizyonlarınd...