Menu

Şiir

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • FİLİSTİNLİ ÇOCUKLAR
    FİLİSTİNLİ ÇOCUKLAR

    Şatillanın çocukları büyümeye hazırlanırken Ölümün secdesini gördüler yıllar önce Şükürler olsun tanrım dediler bu dünya Bir tarladır bizim için A...

  • ÇOCUK KALMAK
    ÇOCUK KALMAK

    yağmurlu bir gündü kaybettim içimdeki  çocuğu... ve vurdum kendimi yollara sırılsıklam buldum onu... yağmurlu bir gündü... karşıma aldığımda onu....

  • CENNETİ KAYBEDEN
    CENNETİ KAYBEDEN

    Gülme yüzüme, verme nabzımın şerbetini, sevdan yaktı, söndüm. yine yaktı beni... bastırdıkça ümidimi,biçemedim filizlendi yeniden.... ümidin, n...

  • HİM
    HİM

    Ne zor sesimin çıktığı vakitler Duyabilmenin şaşkınlığı ne ayıp Görülmemiş bir yavanlıkta ağaç Sürünmüş ete kemiğe bu ilenç Kaybolmak niyetinde gü...

  • İMKANSIZ HECE
    İMKANSIZ HECE

    her terk ediliş sonrası boynunu dağıtmaktan yoruldu zarafet nefesinin yaslı kıvrımlarında boğulmaktan kendine bin huy sirayet ettiğine içerleyerek ...

  • KÖK SALACAK FİDAN
    KÖK SALACAK FİDAN

    Şikâyetçi değilim rüzgârın şiddetinden Eğer atiye kök salacak bir ağaç isem… Hafif bir rüzgârda topraktan sökülüp giden Nazenin bir fidan misali...

  • BEKLENEN ÇIĞLIK
    BEKLENEN ÇIĞLIK

    Şimdi her şey yeni baştan başlıyor Hiç başlamadığı yerden yeni baştan İçrede bir yerde mündemiç bir çığlık Haykırabilmek istediği yere yanaşıyor ...

  • KARTON KAPAK, SARI YAPRAK, TOZLU RAF
    KARTON KAPAK, SARI YAPRAK, TOZLU RAF

    özlemim maziye değil kartonların karton yaprakların yaprak rafların raf olduğu zamanlara... rafların tozuna değil... binlerce kitap içinde sıra...

  • DERİNDE
    DERİNDE

    Bir köpeği denize atsan Bir kediyi, bir atı Ha deyip çıkarlar suyun içinden Beni atsan denize O derinlik dengemi bozar Aş(ı)k olurum Ve ...

  • GAZEL / SÖYLENÜR
    GAZEL / SÖYLENÜR

    Gül yazan şevkıyıla âh ü figanum söylenür Şöre oldum şehr içinde dâstanum söylenür   Dostâne nakl olalı dert ü gussam kıssası Her ağızda ...

  • AVUCUMDA ANAHTAR
    AVUCUMDA ANAHTAR

    yağmur anası avucumda anahtar oyuğu hileli bir örgüyü sürdürür hayat taşıdıklarım dönerse kedere ezerse renklerimi vehimler kıvılcımdan yangı...

  • SOKRAT TOPLANTIDA
    SOKRAT TOPLANTIDA

    bir şansımız daha olabilirdi bir aklımızın olduğu gibi bir kararımız olabilirdi ne bileyim bir bakımlık gök bir müzik habire çalıyor hayatımızd...

  • ALİ AYÇİL KİTABI ÜSTÜNE: HAYATI ÇALIMLAMAK İNCELİK İSTER BİRAZ
    ALİ AYÇİL KİTABI ÜSTÜNE: HAYATI ÇALIMLAM...

    Şiirimizin hayatiyet arz etmesi gerçekten de yüzünün hayata dönük olmasındandır. Peki, bu 'döndüğümüz' hayat ne ölçüde şiire girebilir? Olduğu gibi ...

  • HAMDİ VE NEVRUZİ'DEN GAZEL
    HAMDİ VE NEVRUZİ'DEN GAZEL

    HAMDİ’DEN BİR GAZEL Sabrım libâsını yine sad pâre eyledin Tîr-i gamınla bağrımı pür yâre eyledin Saldın dilime zülf-i perişân hayâlini Kûy-i huzurdan beni âvâre eyledin Ben çâre bulmak ister idim hasta gönlüme Derdinle sen beni dahi bî-çâre eyledin Dil hücresinde yakalı şem’-i hayâlini Pervâne gönlümün heves...

  • YAZ BİTTİ
    YAZ BİTTİ

    eyvah! yaz bitti geçemedim eyvanlı aşklardan iki hececik  kalbine gizli bir nehir gibi müterennim akıyorken baygın kokulu karanfiller eller, ku...

  • ŞAŞKIN KADIN ÖLMESİ
    ŞAŞKIN KADIN ÖLMESİ

    bugün şaşkınlığı çaldırdım ölebildim az şaşırarak bugün ben dul kaldım acımasız şiirlere tutunarak bir çocuk büyüttüm adı sel gibi aldı götürd...

  • SORUNLU COĞRAFYANIN ÖKSÜZ ÇOCUKLARI
    SORUNLU COĞRAFYANIN ÖKSÜZ ÇOCUKLARI

    Sorunlu coğrafyanın öksüz çocukları Deli fişek gibi Zaman çarkları döndükçe Fırat ve Dicle akar ya Geçmişten gelen ölüm Vadisini paklar mı? Bi...

  • GÜNEY PENCERESİ
    GÜNEY PENCERESİ

    Demir aldı gemi limandan Deniz köpüre köpüre yarılıyor Martılar balıkçının tepesinde bağırıyor hep bir ağızdan Bir çocuk taş sektiriyor denizin üst...

  • KAÇLA ÇARPMALI YALNIZI
    KAÇLA ÇARPMALI YALNIZI

    Bir duvarın omzuna da yaslanılabilir Göğsünde ağlanılır soğuk bir kaldırımın Kapısında rüyalarımı çocuklar giysin diyen dil Rüzgârın sekizlik esi...

  • BENDE EMANET SENDE ASIL
    BENDE EMANET SENDE ASIL

    Avucuna bıraktım; sıcak ve çırpınan, canlı hala, ama bir ölüden çıkan…   Avucuna bıraktım; ateşten kırmızı ve ateşten daha yakıcı. Y...