Menu

Şiir

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • FRENK AVLUSU
    FRENK AVLUSU

    Ben ki saçlarına çokça aklar berkitilmiş Bir Semud’um.   Uzundu saçlarım, gürdü, omuzlarıma akardı Ben kestirmedim, barbarlar kısalttılar. ...

  • SÜRGÜNDE İSA'YA GEBE
    SÜRGÜNDE İSA'YA GEBE

    Sevgili dut ağacımın yerinde Baktım ki şimdi yeller esiyor… Çocukluğumun arkadaşı, sırdaşı, Ne çok şeyi paylaşmıştık ey gönlümün yoldaşı. Gölgen...

  • HAYRİYE ÜNAL: HADDİZATINDA
    HAYRİYE ÜNAL: HADDİZATINDA

    erkekler birleşmiş bir masada -ama bak -de ki dinle, her pahası ödenmiş bir dostluğun tadını yalnız onlara verdik- birleşebilir mi erkekler bir kad...

  • UNUTUŞUN DİLİ
    UNUTUŞUN DİLİ

    Alıngan günlerin savurduğu boğuk seslerdik Birikirdik boyuna masalın ortasındaki ağaçta Üzgün yağmurlar geçerdi aklımızdan Kasabaları uyutmayan d...

  • DİRENİRSEK EĞER
    DİRENİRSEK EĞER

    Cennetten kovulduğundan beri Ortalığı karıştırıyor Bir haz içinde şeytan İntikam alıyor. Kime koşarsanız koşun artık dert değil Ölüm kalım mese...

  • KETEN
    KETEN

    keten bir yalınlıktır şu gördüğünüz..  serin tutar insan kalabalıklarına karşı..  korkmayın, dokunun kırılmış bakışlarınızla... yaklaşın,  ...

  • KAYIP ŞEHRİN ARKASINDAN
    KAYIP ŞEHRİN ARKASINDAN

    bir kayıp şehir yatıyor işte orada   rüyalarımda ah turnalar! niçin bu kadar yakından geçtiniz   çünkü ben ümitsizdim çünkü aç ve susuz ...

  • UZAK İKLİMLER DÜŞÜ
    UZAK İKLİMLER DÜŞÜ

    verilmiş sözler arayan bir bıçağım ibrahim’in elinde hırçın savruluşlarım bölüyorken havayı korkuyorum bir yüreğe dokunmaya ve biçare dönüp dö...

  • SONAR
    SONAR

    Demirin içindeyim Ateşten bir dil Örsünde kalbin Kaç gülde dövülüyor aşk Uzaklığında aynanın Bulanık yüz Taşın içindeyim savrulmuş Sabı...

  • BEN ÖLMÜŞÜM
    BEN ÖLMÜŞÜM

    son  zerresi  de  çekildi  kanımdan... aşkın  beni  terk etti... ben  ölmüşüm... gül ; kokmadı  sen... kumral kuş;  sesinötmedi.. ay  ışıtmadı ...

  • YİNE HAYALİN DÜŞTÜ
    YİNE HAYALİN DÜŞTÜ

    Sancılıydım,  bir yer arıyordum, sen yoktun, sevgilim… Dağlara çıkmıştım,  dağlar ne güzeldi,  gözlerin gibi kocamandı.  Sensizdi...

  • USTA
    USTA

    Usta,herkes gibiyim. Çamurdur aslım benim. Al beni! Alsan da almasan da bulaşırım; çamurdur aslım... Çamurum ama akıt terini üstüme, yine de köt...

  • KEMİK SESLERİ
    KEMİK SESLERİ

    Senin koşmana bakıp yaşamaya özendim Evlerden bahçelere indim yani toprağa yani olgunluğa Toprağın konuşması dehşetli olur dediler inandım Bir d...

  • KIZILDERİLİLER BİZE DAHA YAKINDI
    KIZILDERİLİLER BİZE DAHA YAKINDI

    Eylül diyorlar başka bir şey demiyorlar Gece vakti sokakta yalnız başına bir kedi Çık işin içinden bakalım eylülün rengi haydi Nasıl doğar ...

  • SONSUZLUK VE BİR GÜN
    SONSUZLUK VE BİR GÜN

    Seni uyandırmasın istedim Rüzgarı Ve geceyi uyandırmaktan korktum Çok uzakta Tek bir yıldız damlasıydın Sokakların ıssızlığını taşıyan Soğuk bir...

  • ÇÜRÜR ÖPÜLMEZSE EĞER ÇOCUKLAR
    ÇÜRÜR ÖPÜLMEZSE EĞER ÇOCUKLAR

    Dünyanın kıyısına sereserpe uzandım Ağzımın kenarında kemik rengi bir kalkan Fışkırıp ruhumla tavan arasından sarkan hummalı yelpazede Aşka mekik ...

  • SESSİZLİĞİ, KUZULARIN
    SESSİZLİĞİ, KUZULARIN

    Büyüdükçe darağacına çeker kıymık. Yekinip durur avucunun içinde golyatın badem dalına asılı bebekler! Ayartır görmemişleri şehir ve sinsice av...

  • NE ÇOK YENİLDİK TANRIM
    NE ÇOK YENİLDİK TANRIM

    Şimdi de rüzgâr bekliyor bizi Korkuyu salmışlar ardımız sıra Üzerimiz toz duman Üzerimiz paçavra Bozuk bir yolun mecburu Kaçak bir hayatın mahcu...

  • EN TEKİL ŞAHIS
    EN TEKİL ŞAHIS

    90’lılara kültürün ruhu taşınmaz diyor ya spengler çoktan bölünmüş tek hücreliler ofelyanın ölüm nedeni bilinmiyor kaza mı intihar mı? Yoksa? s...

  • KEMANİ TATYOS EFENDİNİN UŞŞAK MAKAMINDAKİ ŞARKISI
    KEMANİ TATYOS EFENDİNİN UŞŞAK MAKAMINDAK...

    Seyre daldım da şehrin ağarmış yüzü Bir inilti gibi girdi yüreğime Öyle kasnak bir uğultu sardı etrafımı Bana suskunluk kadar acı veren Sol yanımd...