Menu
GÜZEL İNSAN OLMALI
Öykü • GÜZEL İNSAN OLMALI

GÜZEL İNSAN OLMALI

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Ortaya yürek koymalı, can koymalı, emek koymalı... Dertli olmalı, halden anlamalı, hemhal olmalı... Sevgi vermeli, saygı vermeli, hürmet vermeli... Elden tutmalı, el uzatıl(a)mayanlara hal uzatmalı, uzanmalı... Alın teri sunmalı, gözyaşı ikram etmeli, dua uçurmalı... Fazileti yeniden ayağa kaldırmalı, faziletle ayağa kalkmalı, faziletle kaldırmalı...

Ya! Hu! güzel insan olmalı... İkram etmeli, dert satın almalı, güzelliği hibe etmeli... Dostluğu dillendirmeli, vefayı anlatmalı, vefalı yaşamalı... Değer vermeli, yürekli olmalı, yürekten olmalı... Neşe saçmalı, hüzün emmeli, mutedil olmalı... Temsil etmeli, emsal yetiştirmeli, gönül kazanmalı... Yürümeli, durmamalı, derinleşmeli...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Zulme ortak olmamalı, zalime gülmemeli, hemcinslerine aşık olmalı... Tabiata bakmalı, konuşanı dinlemeli, lüzumsuza yüz vermemeli... Kıymet bilmeli, kıymet vermeli, kıymet katmalı... Şahsiyeti kucaklamalı, erdeme arkadaş(ı) olmalı, amele karşılık vermeli... Yine sevmeli, yine sevmeli, yine sevmeli...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Yürümeli doğruya, adımlamalı hakikate, koşmalı ebede... Sonsuzluğu anlatmalı, öteleri yaşamalı, cennet buğusu sunmalı... Koklamalı iyiyi, solumalı güzel(likler)i, nefes vermeli... Yara içmeli, şifa sunmalı, sulamalı... Sabretmeli, her şeye sabretmeli, Allah’tan başlamalı... Kâinatı kucaklamalı, ona bakmalı, onu dinlemeli...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Susmamalı, boyun eğmemeli, yürek eğmemeli... Sormalı, itiraz etmeli, dert edinmeli... Ağlamalı, ağlatmamalı, acımalı... Merhametli olmalı, katılaşmamalı, eğilebilmeli... Sadece O’na eğilebilmeli, O’ndan ummalı, O’na dayanmalı... Secdeyi bilmeli, seccadeyi bilmeli, secde edilen yeri bilmeli...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Ahlaklı olmalı, ahlakla söylemeli, ahlakı söyletmeli... Yaşamalı, deli gibi yaşamalı, yaşatmalı... Safını bilmeli, yönünü bilmeli, yanını bilmeli... Açık alınlı olmalı, dürüst olmalı, edip olmalı... tevazuyu bilmeli, yaşamalı, söyleme(me)li... Adaleti sunmalı, adilane sunmalı, yanlışa bağırmalı...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... kainatla dost olmalı, gerçek dostları bulmalı, gerçek dostlarla olmalı... ayırt etmemeli, karşılıksız vermeli, derya yürekli olmalı... uyumamalı, uyutmamalı, diri olmalı... şuur aşılamalı, bilinç üflemeli, idrak sunmalı... gayeli olmalı, hedefi bilmeli, doğruya yürümeli... aşık olmalı, aşkı solumalı, Aşkına varmalı...

Ya! Hu! Güzel insan olmalı... berrak olmalı, duru olmalı, saf olmalı... arı olmalı, arınmalı, arıtmalı... hasta bulmalı, şifa olmalı, otamalı... ayırmamalı, dağıtmamalı, birleştirmeli... vermeli, yürekten vermeli, candan vermeli... su olmalı, can olmalı, nefes olmalı... kavli yutmalı, hali sunmalı, “ben”i aşmalı... “biz” olmalı, geçmeli, O’na varmalı...

Vesselam...

Diğer Yazıları