Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • PLATON'DAN DERRİDA'YA... EDEBİYAT AKIMLARI
    PLATON'DAN DERRİDA'YA... EDEBİYAT AKIMLA...

    Edebi eserin anlamı nedir? Edebi eserleri incelemenin ölçütleri nelerdir? Edebi eserleri niçin ve hangi niteliklere göre gruplandırıyoruz? Çağlara ve belirli tarihsel dönemlere göre edebiyat anlayışlarının değişmesinin sebepleri nelerdir? Bu kontestte edebiyat eserlerinin değişen ve değişmeyen / değişmez nitelikleri nelerdir? ...

  • İSTANBUL MODERN FOTOĞRAF GALERİSİ'NDE YENİ SERGİ: ODA PROJESİ
    İSTANBUL MODERN FOTOĞRAF GALERİSİ'NDE YE...

    İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi, 5 Mayıs’ta açılacak olan yeni sergisi “Oda Projesi” ile “ulusların kültürleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri” göstermeyi amaçlayan Annette Merrild’in 9 ülkede 9 büyük kentte çekilen fotoğraflarını sergiliyor. Küratörlüğünü Engin Özendes’in üstlendiği ve 30 Ağustos’a dek sürecek olan ...

  • SAİT FAİK ARMAĞANI FERYAL TİLMAÇ'IN
    SAİT FAİK ARMAĞANI FERYAL TİLMAÇ'IN

    45. Sait Faik Hikaye Armağanı’nı FERYAL TİLMAÇ kazandı. MEVT –TEK HECELİK UYKU (2007) ve ARADIM YAZ DEDİNİZ (2008) adlı iki öykü kitabı bulunan Feryal Tilmaç, 1969’da Adana’da doğdu. Adana Anadolu Lisesi’ni, BÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi. Öykü ve çevirileri Artimento, Ceysanat, Varlık, İmge Öyküler, Eşik Cini, Altzine dergileri...

  • ALTMIŞ YIL
    ALTMIŞ YIL

    30 Nisan 1949'da doğmuşum, gece, dokuzu geçe. Son günlerde bu altmış yılın dökümünü çıkarıp duruyorum. Dökülüşünü de diyebilirim. Döküm pek parlak olmadığına göre. Altmış yılımın kişisel macerasını döküm dışı tutmaya çalışıyorum. Anılar; ıssız ve yağmurlu'nun sonunda söylediğim gibi, 'külrengi'ni kendim seçtim. Ya da, öyle d...

  • EDEBİSTAN MAYIS 2009 GÜNCELLEMESİNDE......
    EDEBİSTAN MAYIS 2009 GÜNCELLEMESİNDE.......

    YENİ ŞİİRLER: MUHARREM SÖNMEZ / NECLA ORHAN / DİLEK BİLGA / BERİKA YILMAZER / ZEYNEP HİCRET ÖYKÜ: AKİF HASAN KAYA ŞEHİR YAZILARI: KÜBRA DEMİRAY / SEVDA DIRAGA CANBAZ / RECEP ŞÜKRÜ GÜNGÖR DENEME: HASAN TÜLÜCEOĞLU

  • "USTALARA SAYGI ETKİNLİĞİ"NİN KONUĞU: SE...

    Faruk Şüyun'un moderatörlüğünü üstlendiği 'Ustalara Saygı' etkinliğinin 4 Mayıs'taki konuğu, Selim İleri olacak. İlk kitabı 'Cumartesi Yalnızlığı'nı 19 yaşındayken okurlara sunuşundan bu yana hep edebiyatın 'başrol'de olduğu bir ömür süren yazar için hazırlanan gece, Melih Cevdet Anday Sahnesi'nde saat 20.00'de başlayacak. Top...

  • 60'LARIN TOPLUMCU GERÇEKÇİ FİLMLERİ İSTANBUL MODERN'DE
    60'LARIN TOPLUMCU GERÇEKÇİ FİLMLERİ İSTA...

    İstanbul Modern Sinema, 7-14 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştireceği “İyi Günler Türkiye!” başlıklı programla 1960’ların Türk sinemasından toplumsal gerçekçi filmler sunuyor. Mimar Sinan Sinema-TV Merkezi ile işbirliğiyle hazırlanan seçkide, Yılmaz Güney’in Türk sinemasında bir dönüm noktası olarak kabul edilen “Umut”, göç ...

  • MEHMET SOLAK'TAN 4. ŞİİR KİTABI: HAYAL İÇRE
    MEHMET SOLAK'TAN 4. ŞİİR KİTABI: HAYAL İ...

    “Şiir bir imkândır, kendini şekillendirme imkânı… Şair kendini bu imkâna açmalıdır.Şiir ne yoldur, ne de yol donanımı ; şiir bir hâl’dir.” Modern şiir üzerine yazılarıyla tanıdığımız, sitemizin şiir editörlüğünü yürüten Mehmet Solak,  dördüncü şiir kitabında da zengin sözcük kullanımıyla şiirini derinleştiriyor. Lirik bir ses ...

  • NESİME CEYHAN'LA SÖYLEŞİ
    NESİME CEYHAN'LA SÖYLEŞİ

    -II. Meşrûtiyet dönemi Türk hikâyesi için yaptığınız çalışma, hikâye türünün dönem için önemini göstermesi bakımından dikkat çekici. Modern Türk hikâyesi için bu dönem neyi ifade ediyor? -Daha önce devrin romanı, tiyatrosu ve tenkîdine dair müstakil çalışmalar yapılmıştı. Ancak şiir ve hikâye çalışılmamıştı. II. Meşrutiyet dö...

  • FİRDEVSİ'NİN ŞAHNAME'Sİ KABALCI YAYINLARI ARASINDAN ÇIKTI
    FİRDEVSİ'NİN ŞAHNAME'Sİ KABALCI YAYINLAR...

    Hayatı hakkında ayrıntılı bilgilere sahip olamadığımız İranlı şair Firdevsî iyi bir dil eğitimi almış, edebi anlamda yetkinliğe ulaştığı Farsçanın yanı sıra Pehlevice ve Arapçayı öğrenerek zengin bir ifade gücüne kavuşmuştur. Şairin bu dil merakına tarihsel konulara duyduğu ilgi de eklenince, İran edebiyatının en önemli eserle...

  • KARAGÖZ; PATİKA; SON İSTASYON; İKİNDİ YAĞMURU; AYBURCU.COM; HAKSÖZ; TEMRİN; KERTENKELE
    KARAGÖZ; PATİKA; SON İSTASYON; İKİNDİ YA...

    KARAGÖZ Karagöz 7. sayısıyla Türk şiirinin dokunulmamış meselelerini ele almaya devam ediyor. Şiirin Millet Bağıyla okuyucunun karşısına çıkan Karagöz bu sayısında Hakan Şarkdemir, Enis Akın, Murat Üstübal, Osman Özbahçe ve Evren Kuçlu’yla fasıl geçiyor. Karagöz faslına iki yazısıyla katılan Şarkdemir ilk yazısında mill...

  • EĞİTİM YÖNETİCİSİ İBRAHİM ZEYD GERÇİK'TEN SİNAN VE SÜLEYMANİYEYE FARKLI BAKIŞ
    EĞİTİM YÖNETİCİSİ İBRAHİM ZEYD GERÇİK'TE...

    HER DEM YENİ –BİR YÖNETİM MODELİ: SİNAN VE SÜLEYMANİYE / İNSAN KAYNAKLARI VE PROJE YÖNETİMİ- Her Dem Yeni: İnsan Kaynakları ve Proje Yönetiminde İbrahim Zeyd Gerçik, Osmanlı yönetici yetiştirme kurumlarından hareketle insan kaynakları, proje yönetimi, motivasyon ve kurum içi eğitim alanlarına dair uygulanabilir bilgi ve ilke...

  • İFFET ORAL'IN ÖYKÜ KİTABI
    İFFET ORAL'IN ÖYKÜ KİTABI "SON DİLEK" ÇI...

    İffet Oral’ın ilk öykü kitabı SON DİLEK, Sütun Yayınları arasından geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Son Dilek elindekiyle yetinmeyi bilenlerin hikâyesini anlatıyor. Birçoğumuzun sızlanıp şikâyet edeceği durumlarla karşı karşıya kalan kahramanlar, maruz kaldıkları musibet karşısında hayata küsmek, bir kenara çekilmek yerine, ...

  • 12 YIL SONRA: RAMAZAN DİKMEN
    12 YIL SONRA: RAMAZAN DİKMEN

    12 yıl sonra: Ramazan Dikmen (1956 Dursunbey - 10 Nisan 1997 Ankara). Onu, bana en çok hatırlatan bir hayıflanma ünlemi olur. Özellikle ironik bulduğu bir olay karşısında şaşkınlığını ifade etmek istediğinde: "Şimdi üstat Necip Fazıl sağ olaydı bu olay karşısında kim bilir nasıl bir nükte patlatırdı!" "Üstadın bu konuda ne söy...

  • EDEBİSTAN.COM, NİSAN 2009, DEVAM...
    EDEBİSTAN.COM, NİSAN 2009, DEVAM...

    EDEBİSTAN.COM NİSAN 2009 GÜNCELLEMESİ İÇİN NOT: Ana sayfamızda 19 metin görünebildiği için, o ay içinde güncellenen kimi metinler ana sayfamızın dışında kalmaktadır. Sitemizin gerek sağ, gerekse üst tarafındaki menülerden güncellenen her yazıyı görme imkanı bulunmasına rağmen, yazarlarımızdan alınan şikayetler üzerine, si...

  • BİLİM SANAT VAKFI'NDA MOLLA CAMİ KONUŞULACAK
    BİLİM SANAT VAKFI'NDA MOLLA CAMİ KONUŞUL...

    Bu ay Medeniyet Araştırmaları Merkezi ile birlikte gerçekleştireceğimiz Tez-Makale sunumlarımızda 15. yüzyıl'da yaşamış alimlerden Molla Cami ve entellektüel etkileri üzerine konuşacağız. Yuvarlak Masa Toplantısı 13.04.2009 - 13.05.2009 | Saat: 18:00 Şakir Kocabaş Salonu 13 Nisan 2009 Pazartesi || 18:00 Çok Yönlü Bir...

  • MUHSİN BAŞKAN'IN ARDINDAN
    MUHSİN BAŞKAN'IN ARDINDAN

    “Zikre dalmış her şey Siz peygamber çiçekleri toplarken Ben çeşme başında uzanmak istiyorum Huzur dolu içimde…”   Muhsin Başkanı kaybettik… Şiirler yazan, şiirler okuyan, şiir gibi konuşan bir başkanı kaybettik. O’nun arkasından yazanlara bakıyorum da, edebiyatçısıyla, siyasetçisiyle, sanatçısıyla herkesin söyleyec...

  • MUHSİN'E
    MUHSİN'E

    Ölüm kokluyordu kar taneleri Sisle örülmüş dağ yamaçlarında Ana; semaya açmış ellerini, Necât yakarışı dudaklarında   Soğuk siner yaralı bedenlere Umut tüketir geçen dakikalar Dertli gözler bakınır ötelere Hep beyazı görmekten kapanırlar   Ve susar her şey, konuşur şahitler Sessizce “hepsi de donmuştu” derl...

  • "SU GİBİ"DEN "BİR ÇIRPIDA"YA...

    Edebiyatımızı, daha doğrusu, romanımızı çok satanlar listelerinden takip eden, ben yaşlarda, okumuş yazmış bir hanım kutlayarak söylemişti: "Yemek yazılarınız çok güzel. Su gibi akıp gidiyor. Niye romanlarınızı öyle yazmıyorsunuz? Keşke öyle yazsanız..." Kırkına vardı varacak, edebiyatla iyi kötü tanışlığını bildiğim bir bey...

  • ERDEM BAYAZIT SEMPOZYUMU
    ERDEM BAYAZIT SEMPOZYUMU

    "BİRAZDAN GÜN DOĞACAK" ERDEM BAYAZIT SEMPOZYUMU TARİH: 11 NİSAN 2009, CUMARTESİ SAAT: 13.oo YER: NECİP FAZIL KÜLTÜR MERKEZİ / KAHRAMANMARAŞ