Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KEMAL TAHİR YAŞIYOR!
    KEMAL TAHİR YAŞIYOR!

    Yakın tarih üstüne eleştirel tezleri, tarihi romanları, sosyal-gerçekçi öyküleriyle düşünce ve edebiyat dünyamızın kilometre taşlarından biri olarak yaşamayı sürdüren Kemal Tahir, vefatının 35. yılında özel bir etkinlikle anılacak. Prof. Dr. Kurtuluş Kayalı, Hulki Aktunç, Cengiz Yazoğlu ve Prof. Dr. Hüsamettin Arslan’ın ka...

  • ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN ŞİİRLERİYLE İŞ SANAT'TA
    ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN ŞİİRLERİYLE İŞ SANAT'...

    14 Nisan Pazartesi günü, Ümit Yaşar Oğuzcan şiirleriyle İş Sanat'ta olacak. Atilla Birkiyenin hazırladığı, Mehmet Birkiyenin sahneye uyguladığı ve Serdar Yalçının müzik direktörlüğünü üstlendiği "Önce Aşk Vardı" adlı dinletide, şiirleri Metin Belgin, Bülent Emin Yarar ve Hakan Gerçek okuyacak. Dinletide gitarist-vokalist Veda...

  • HECE AYLIK EDEBİYAT DERGİSİ, SAYI: 136, NİSAN 2008
    HECE AYLIK EDEBİYAT DERGİSİ, SAYI: 136, ...

    İÇİNDEKİLER KUM SAATİ Mehmet Harmancı /Sinamaskop Yazılar Hasan Aycın/Çizgi Hayriye Ünal/Afazi Mustafa Muharrem/Nüans Ömer Aksay/Bahçe’nin Epik Sürgünü Hasan Yurtoğlu/Laissez Aller/Laissez Passier... Gönül Utku/Yüz’deki iz Hilmi Uçan/Günlüklerindeki Tanpınar-Tanpınar’ın İnsan Yanı Deniz Gündoğan/Kurmaca Yazın ve ...

  • ALİ KOZAN'IN ŞİİR KİTABI
    ALİ KOZAN'IN ŞİİR KİTABI "KAPI ARALIĞIND...

    Sitemiz şair ve yazarı ALİ KOZAN, siirlerini KAPI ARALIĞINDAN BAKARKEN adlı kitabında topladı (Hafıza Kaybı Kitaplığı, Ankara, 2008). Ali Kozan'ı tebrik ediyoruz. Şiir sevdalılarına KAPI ARALIĞINDAN BAKARKEN'i mutlaka edinmelerini öneriyoruz.

  • RAMAZAN DİKMEN'E RAHMET
    RAMAZAN DİKMEN'E RAHMET

    10 Nisan 1997'de vefat eden öykücü RAMAZAN DİKMEN'e bugün bir Fatiha armağan edelim. RAMAZAN DİKMEN, 1956’da Karyağmaz köyü / Dursunbey / Balıkesir'de doğdu. İlköğrenimini Karyağmaz'da, hafızlık eğitimini Dursunbey'de, ortaöğrenimini 1970'de yatılı öğrenci olarak İstanbul İmam Hatip Okulu'nda tamamladı (1977). Ankara Siyas...

  • EŞİK CİNİ ÖYKÜ KÜLTÜRÜ DERGİSİ, SAYI: 14, MART-NİSAN 2008
    EŞİK CİNİ ÖYKÜ KÜLTÜRÜ DERGİSİ, SAYI: 14...

    İÇİNDEKİLER: Eleştiri Ve Metnin Ruhu /Behçet Çelik Beni Öldürmek Isteyen Muhteşem Hayat /Mine Söğüt Nezihe Meriç'in Yaratıcı Prizması /Birsen Ferahli Hayatı Güzelleyen Öyküler /Sezer Ateş Ayvaz Nezihe Meriç Ve Yeni Ahlak /Karin KarakaşliCheap Ugg Outlet Lâ Sesini Arayan Kadın /Reyhan Yildirim Korsan Berni Ve Meli /Müge İp...

  • GALAPERA'nın KONUĞU: YASEMİN YAZICI
    GALAPERA'nın KONUĞU: YASEMİN YAZICI

    Öykücü YASEMİN YAZICI, Galapera'da son öykü kitabı TIRTIL YAĞMURU üstüne konuşacak. Yer: GalaPera Tarih: 12 Nisan, Cumartesi Saat: 17.oo Adres: Ensiz Sokak, No: 4, Kat: 2, TÜNEL Tel: 0212 245 53 80

  • AY VAKTİ'NİN 91. SAYISI ÇIKTI
    AY VAKTİ'NİN 91. SAYISI ÇIKTI

    91. Sayısıyla sekizinci yaşını dolduran Ay Vakti dergisinin Nisan sayısı çıktı. Derginin bu sayısında Şeref Akbaba, A. Vahap Akbaş, Naz Ferniba, Necmettin Evci, Şadi Aydın, Bilal Kemikli, Selami Şimşek, , Nuran Özlük, Yunus Emre Tozal, M. Nihat Malkoç, Ahmet Sezgin, Sezai Küçük, İffet Oral, İsmail Bingöl, Şule Yüksel Gökyar, ...

  • KARAKALEM DERGİSİNİN 3. SAYISI ÇIKTI
    KARAKALEM DERGİSİNİN 3. SAYISI ÇIKTI

    KARAKALEM SAYI: 3 NİSAN 2008 SAYISINDA... Bir Düş'ün Hikayesi: Sandman Gökyüzünün En Parlak Yıldızı Arthur C. Clarke Ruhumuzu Kırbaçlayan Adam: Marquis De Sade Son Yalvaç Rimbaud Grotesk'in Tükenmez Kahramanı: Friedrich Dürrenmatt Filmin Dahisi: Stanley Kubrick Uyumsuz İsyankar ve Öfkeli: Fikret Kuşkan Müziğin...

  • MERİH GÜNAY'IN ÜÇÜNCÜ KİTABI
    MERİH GÜNAY'IN ÜÇÜNCÜ KİTABI "HİÇ" ÇIKTI...

    2004’te “Pabuçlarımın Yazarı”, 2007’de "Martıların Düğünü" adlı öykü kitapları yayınlanan MERİH GÜNAY’ın üçüncü öykü kitabı “HİÇ” Havuz Yayınları arasından çıktı (Ankara, 2008) Merih Günay, 1969’da İstanbul’da doğdu. Edebiyat hayatına 2001’deki öykü çalışmalarıyla başladı. Şiir ve öykü çalışmalarını içeren “merihli.com” adl...

  • MERDİVENŞİİR ÜÇER BASAMAK ÇIKACAK
    MERDİVENŞİİR ÜÇER BASAMAK ÇIKACAK

    Bir suredir susan MERDİVENŞİİR dergisi, yeni çıkan Bahar 2008 sayısıyla birlikte, bundan böyle üç ayda bir çıkacağını duyurdu. Merdivenşiir'in yeni sayısında, Murat Batmankaya, Nilay Özer, Teoman Duralı, Baki Ayhan T., Celal Fedai, Yunus Kuray'ın yazı, inceleme ve şiirleri bulunuyor.

  • KADIN ÖYKÜLERİNDE İSTANBUL PROGRAMI
    KADIN ÖYKÜLERİNDE İSTANBUL PROGRAMI

    PROGRAM: 19:00 ACILIŞ - KOKTEYL GITAR DİNLETİSİ (BÜLENT YÜKSEL) 19:45 SÖYLEŞİ - Kadin Öykülerinde ISTANBUL OTURUMU YÖNETEN: SELİM İLERİ KATILANLAR: ASLI TOHUMCU JALE SANCAK KARIN KARAKAŞLI NILÜFER AÇIKALIN FERYAL TILMAC GÖNÜL KIVILCIM NALAN BARBAROSOGLU SEVINC ÇOKUM STELLA ACIMAN SABA ALTINSAY MINE SÖĞÜT SEZE...

  • HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ AKP'Lİ NOTLAR (3)
    HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ A...

    BAŞBAKAN ERDOĞAN BOYNUNU GİYOTİNE UZATACAK MI? Boynunu giyotine uzatacak mı Başbakan Erdoğan’la AKP?.. Soru bu. Erdoğan, “Boynum kıldan incedir” diyerek Anayasa Mahkemesi’nin kararını bekleyecek mi? Ne dersiniz? Ben pek ihtimal vermiyorum. Tayyip Erdoğan’ın anayasa değişikliğiyle, halkoylamasıyla demokratik mücadele yolunu ...

  • HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ AKP'Lİ NOTLAR (2)
    HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ A...

    TÜRKİYE'YE YAPILACAK KÖTÜLÜKLER ÜZERİNE... Oyun aslında çok açık oynanıyor. Görmek isteyenler için gizlisi saklısı yok. 2002 yılı sonunda, AKP’nin seçimleri kazanıp hükümet olmasından beri sahnede heyecanla izlenen bir oyun bu. Adı sır değil: AKP’yi devirmek! Nasıl mı? Yeni bir 28 Şubat’la... Muhtıra ile... Askeri darbey...

  • HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ AKP'Lİ NOTLAR (1)
    HASAN CEMAL YAZDI: ERGENEKONLU DARBELİ A...

    DARBECİLİKTEN, CUNTACILIKTAN DEMOKRASİ KAHRAMANLIĞINA... İlhan Selçuk gözaltına alınınca neredeyse kırk yıl öncesine gittim. 1969’u, 1970’i, 1971’i düşündüm. Darbeci ya da cuntacı yıllarımı... Bu işlerin içindeki bir çoğumuz gibi ben de mesleğimi o zamanlar devrimci diye tarif ediyordum. Bir araç olan askeri darbe ile ‘devri...

  • YAZIMHANE.COM'DA CELAL İLHAN'LA SÖYLEŞİ
    YAZIMHANE.COM'DA CELAL İLHAN'LA SÖYLEŞİ...

    Selami Karabulut'un öykücü CELAL İLHAN'la yaptığı söyleşiyi okumak için yazimhane.com'a uğrayınız.

  • HAYDAR ERGÜLEN'E METİN ALTIOK ÖDÜLÜ
    HAYDAR ERGÜLEN'E METİN ALTIOK ÖDÜLÜ

    Metin Altıok Şiir Ödülü'nün ilkini 'Üzgün Kediler Gazeli' adlı şiir kitabıyla Haydar Ergülen kazandı.

  • HAYRETTİN KARAMAN'IN HATIRALARI YAYINLANDI
    HAYRETTİN KARAMAN'IN HATIRALARI YAYINLAN...

    Ünlü İslâm hukukçusu Hayreddin Karaman'ın BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ -HAYATIM VE HATIRALAR- adlı kitabı İZ YAYINLARI arasından çıktı. Kitapta, Hayrettin Karaman'ın öğrencilik yılları, öğretmenlik yılları, gazete yazarlığı, ailesi ve seyahatlerinin yanısıra İmam Hatip Okulları, Yüksek İslam Enstitüleri, 12 Eylül, 28 Şubat, Nesil ...

  • ÇOCUK VE KENT DERGİSİ 8 YAŞINDA
    ÇOCUK VE KENT DERGİSİ 8 YAŞINDA

    Selçuklu Belediyesi tarafından çocuklara kentlilik bilincini aşılamak ve toplumda yaşamanın gereklerini anlatmak için hazırlanan Çocuk ve Kent Dergisinin 22. sayısı çıktı. Kendi alanında Türkiye’nin sayılı yayınlarından olan Çocuk ve Kent Dergisi bu sayıyla birlikte sekizinci yaşını kutluyor Her sayısında, çocuklara farklı b...

  • KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN
    KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN

    SİTEMİZ YAZAR VE OKURLARININ MEVLİD KANDİLLERİNİ KUTLUYOR, HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLİYORUZ.