Edebistan Tüm Yazılanlar
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun “Ortadoğu'nun, Kafkaslar'ın ve Balkanlar'ın en büyük ülkesiyiz, bu bölgede düzen kurucu ülke biz olmalıyız” şeklindeki açıklaması, bazı çevrelerde ciddi bir şekilde eleştirildi. “Davutoğlu sözlerini iyi seçmeli, dikkatli olmalı” türü uyarılar yapıldı. “Düzen kurucu ülke olma” iddiasının bu...
Çalışkan arkadaşım Yusuf Çopur bana bir dosya armağan etti: Halide Edip Adıvar'ın 1939'da memlekete dönüşten sonra Akşam gazetesinde yayımladığı yazılardan bir derleme. Çoğu, kültür, sanat üzerine yazılmış. "8 Teşrinsani 1939" tarihinde "Harp ve Kitaplar"ı yazmış Handan romancısı. "Bugünün harplerini her zamandan fazla ordu ...
Ahmet Kekeç kimdir? Birden, Ahmet Kaya’nın o şarkısı geldi aklıma; Koçero kimdir? ” Sağcısına sorarsan… solcuya sorarsan… devlete sorarsan…” diye devam eden müthiş bir lirizm çıkar karşınıza. Bir eşkıyanın bitimsiz hikayesi capcanlı durur karşınızda. Ahmet Kekeç kimdir?... Google sorarsan, bir gazete yazarı, merkez medyay...
Yönetmen, yapımcı ve senarist Yücel Çakmaklı vefat etti. Çakmaklı'nın cenazesi, 25 Ağustos Salı günü Fatih Camii'nde öğlen vakti kılınacak cenaze namazının ardından Zincirlikuyu Mezarlığı'nda toprağa verilecek. Afyonkarahisar'ın Bolvadin ilçesinde 1937 yılında doğan Çakmaklı, 1959'da İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enst...
Kandil oruçları dışında, burada ilk defa Ramazan geçiriyorum. Ramazan... Tutması zor ama sevinci çok izlenimi oluşturuyordu, öyle olmadı. Bu sıcakta madende çalışanları, orak biçenleri, inşaaat işçilerini düşünmek bile yeter, fikir sahibi, kanaat sahibi olmak için. Üstelik daha, cırcır böcekleri bile susmadı, dalgalar Sabahatt...
Mihriban İnan Karatepe'nin öyküleri Dergâh, Yedi İklim, Kafdağı, Hece ve Hece Öykü dergilerinde yayımlandı/yayımlanmakta. Karatepe, son kitabı Hacıyatmaz'la da, bu türdeki üretimine devam ediyor. Hacıyatmaz, Karatepe'nin Karanfil Durağı'ndan sonraki ikinci öykü kitabı Karatepe'nin ilk eserinde olduğu gibi, ikinci kitabındaki ö...
SAHAF KEBİKEÇ, RAMAZAN BOYUNCA İFTAR SONRASI DA AÇIK... SAHAF KEBİKEÇ'İN RAMAZAN AYINA MAHSUS MESAİ SAATLERİ: 13.30 - 23.00 ADRES: BAHARİYE CADDESİ, KAFKAS PASAJI, 37/26, MODA SİNEMASI YANI, MODA/KADIKÖY TEL: 0216 418 07 63 - ÖMER LEKESİZ www.sahafkebikec.com çok yakında açılıyor! ZEKİ BULDUK,, ZİYARETİNİN HEME...
1970’lerde TRT için Sedat Örsel’le birlikte hazırladığım “Yaşayan Edebiyatçılar” programı için yaptığım konuşmada, Nezihe Meriç kendi sınıfını şöyle özetlemişti: “Eğer çocukları rasgele bir şekilde köy çocuğu, şehir çocuğu, esnaf çocuğu, memur çocuğu olarak sınıflandıracak olursak, ben memur çocuğu grubuna giriyordum.” Karay...
Öykücü Nezihe Meriç vefat etti. Bir süredir kanser tedavisi gören 84 yaşındaki Meriç, 18 Ağustos 2009 / saat 11.30'da İstanbul Etiler'deki evinde vefat etti. Nezihe Meriç 1925'de Gemlik'te doğdu, babasının görevi dolayısıyla çocukluğunu Anadolu'nun değişik illerinde geçirdi. 1943'de Eskişehir Lisesi'nden mezun olan Nezihe M...
Türk öykücülüğünün kilometre taşlarından biri olan Mustafa Kutlu, 2000 yılından beri, düzenli olarak her yıl bir "hikâye" kitabı yayımlıyor. Bu kitaplar sırasıyla; Uzun Hikâye, Beyhude Ömrüm, Mavi Kuş, Tufandan Önce, Rüzgârlı Pazar, Chef, Menekşeli Mektup, Kapıları Açmak ve Huzursuz Bacak... 2009’un kitabı ise Ağustos ayın...
TEMRİN, AĞUSTOS 2009 Aylık düşünce ve edebiyat dergisi Temrin, Ağustos sayısında da yeni kalemleri ustalarla buluşturmaya devam ediyor. Haziran sayısından bu yana şiirin ağırlığının hissedildiği dergi, Ağustos sayısında da yeni şairlere yer veriyor. Nurettin Durman, Yusuf Özkan Özburun, Berat Demirci gibi tanıdık isimlerin ...
Temmuz ardımızda kaldı. Artık uzak bir hatıra gibi temmuz. Ananlar gitgide azaldı, eski bir söyleyiş, ağustosun yarısı yazsa yarısı da kıştır. Dün İstanbul'da yaşayanlar çok severlerdi bu sözü. Eylûl'ü tekrar okuyun; Mehmed Rauf bu ayda sonbaharın başlangıcını değil, âdeta bitişini gözlemler. Belki bu yüzden Boğaziçi'ni, ...
Bir süre önce burada "Dünyayı ikiye bölen sınır çizildi" başlığı ile, aslında bugün olan, önümüzdeki yıllarda karşılaşacağımız gelişmelerin adresi niteliğinde bir olaydan söz etmiştim. ABD Dışişleri Bakanı Hillary Clinton; "İran'ın nükleer çalışmalarından vazgeçmemesi durumunda, komşularının silahlandırılacağını ve Ortadoğu'...
Tiryaki, kafelerde, restoranlarda, barlarda sigara içemeyecek olmanın şok etkisine bünyeyi alıştıramadan, şimdi de önümüzdeki aylarda sigara fiyatlarının iki-üç katına çıkacağı, müjdesiyle(!) sarsıldı. Her bir dal altın kıymetinde olacak, içici sigarayı önce okşayıp sevecek, sonra yakacak yani. Olur mu, olur. Çünkü, içmeyen bi...
Önceki hafta Bodrum'daydım. Bodrum'a her gidiş anıları geri getirir umuduyla. Âdeta 1970'leri, 1980'i arıyorum. 1980 sonrasında Bodrum yazlıklarımda bir izdüşümü. Ama, Halikarnas Balıkçısı'nın Mavi Sürgün'ü olmasaydı, Mavi Sürgün'ü okuduktan sonra Bodrum'u ille görmek istemeseydim, yazarlığım herhalde çok şey kaybederdi. Şim...
Yirmi beş yıla yaklaşan bir zaman diliminde, yazının yanı sıra, değişik dergilerde şiirleri yayımlanan şair ve yazar İsmail Bingöl, uzun bir aradan sonra, şiirlerinin bir bölümünü, "Ay Düşleri" adlı kitabında topladı. Erzurum doğumlu olan ve halen TRT Erzurum Radyosunda program yapımcısı olarak görev yapan şairin, Ares Yayın...
Tedavi gördüğü hastanede zatürre hastalığı nedeniyle vefat eden yazar Demirtaş Ceyhun'un cenazesi, yarın ikindi vakti Teşvikiye Camisi'nde kılınacak cenaze namazının ardından Aşiyan Mezarlığı'nda toprağa verilecek. Ceyhun'un vefat ettiği Alman Hastanesi'nde gazetecilere açıklama yapan, Avrupa Parlamentosu Belçika Milletvekil...
Ankara’da yayınlanan aylık kadın dergisi Turuncu, birbirinden farklı dosyalar ve ilginç konularla 2009 temmuz sayısını da okurlarına sundu. Kalbin yol haritalarının ve arka bahçe hallerinin izini sürdü bu ay turuncu ekibi.... Kadınlık hallerinde kadınlar, renkler, kokular, sesler anlatıldı... Gündeme kadın yorumlarında...
-Şehirlerin, uzun yolculukların, büyük davaların olduğu kadar kalbin de yol haritası var mıdır ve bu harita yalnızca bir "kul" olan insanın yolunu nereye çıkarır? -Sizin ilk sözcüklerinize yaslanarak kalbe dair hemen şöyle bir cümle kurabilirim: “Kalb şehirlerin, uzun yolculukların ve büyük davaların ta kendisidir.” Durun, ...
Ataç'ın eserleri günümüzün okurlarınca, genç okurlarca ilgi devşiriyor mu, bilmiyorum. Yirmilerinde birkaç arkadaşa sordum, Ataç'ı tanımıyorlar. Ama yalnız Ataç'ı değil, Nermi Uygur'u, Sabahattin Eyuboğlu'nu, hatta -inanmayacaksınız- Salâh Birsel'i tanımıyorlar. Yok, Salâh Birsel'in adını işitmişler, gelgelelim tek satırı...