Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • "EŞİK CİNİ" KAPANDI AMA MİSYONU SÜRECEK...

    2006 Ocak’ta okurlarla buluşan EŞİN CİNİ İKİ AYLIK ÖYKÜ KÜLTÜRÜ DERGİSİ, 15. (Mayıs / Haziran 2008) sayısıyla yayın hayatını noktaladı. ENVER ERCAN’ın sahipliği, NALAN BARBAROSOĞLU’nun yayın yönetmenliği ve BÜLENT USTA’NAN editörlüğünde yayınlanan EŞİK CİNİ, NALAN BARBAROSOĞLU başta olmak üzere, SELİM İLERİ, İBRAHİM YILDIRIM...

  • HECE ÖYKÜ'nün 27. SAYISI KİTAPÇINIZDA
    HECE ÖYKÜ'nün 27. SAYISI KİTAPÇINIZDA...

    İki aylık öykü dergisi HECE ÖYKÜ'nün 27. (Haziran/Temmuz 2008) sayısı çıktı. Hece Öykü'nün yeni sayısında şu imzalar yer alıyor: Necati Mert, Cemal Şakar, Abdullah Harmancı, Mihriban İnan Karatepe, Güray Süngü, Murat Taş, Ahmet Sarı, Hasan Aycın, Hüseyin Avni Cinozoğlu, Osman Koca, Muammer Küçükergör, Şeref Yılmaz, Selvig...

  • NUSRET ÇOLPAN VEFAT ETTİ
    NUSRET ÇOLPAN VEFAT ETTİ

    Minyatür sanatının son ustalarından Nusret Çolpan 31 Mayıs 2008 tarihinde vefat etti. NUSRET ÇOLPAN KİMDİR? Ekim 1952 yılında Bandirma'da doğdu Ilk ve orta egitimini Bandirma’da tamamladi Daha sonra Istanbul'da Zincirlikuyu meslek lisesini ve Yildiz Teknik Üniversitesi Mimarlik Fakültesini bitirdi. Bu yillarda tip tar...

  • HECE DERGİSİ HEP ÖNDE:
    HECE DERGİSİ HEP ÖNDE: "Düşüncede, Edebi...

    Geçtiğimiz günlerde yayın hazırlıklarını haber verdiğimiz HECE yeni özel sayısıyla okura ulaştı: DÜŞÜNCEDE, EDEBİYATTA, SANATTA MODERNİZM VE POSTMODERNİZM. Konuya ilişkin yüzü aşkın yazının ve onlarca soruşturmanın yer aldığı HECE özel sayısı, şu yazıyla takdim edildi: Modernizm kavramıyla Postmodernizm kavramının varoluş ...

  • TÜRK SANATINDA GİZLİ YÜZ
    TÜRK SANATINDA GİZLİ YÜZ

    Yıldız Çıbıroğlu'nun TÜRK SANATINDA GİZLİ YÜZ - AYAKKABI BOYACI SANDIKLARINDA KALITIMSAL (S)İMGELER adlı çalışması, ARKEOLOJİ VE SANAT YAYINLARI tarafından okura sunuldu.

  • YENİ ÖYKÜ KİTAPLARI
    YENİ ÖYKÜ KİTAPLARI

    -ADİLE ERKAN / KORKU PEŞİNDE / KÜLSANAT YAYINLARI -TURGUT ACAR / MOR KAPI / PENCERE YAYINLARI -DİNÇER SEZGİN / TEK KURŞUN / PAPİRÜS YAYINLARI

  • 138. HECE'DE MORDENİZM VE POSTMODERNİZM SORGULANACAK
    138. HECE'DE MORDENİZM VE POSTMODERNİZM ...

    Aylık edebiyat dergisi HECE'nin 138., Haziran 2008 sayısı, modernizm ve postmodernizmin tüm boyutlarıyla konuşulacağı bir özel sayı olarak çıkacak. HECE dergisinin şimdiye kadar yayınladığı tüm özel sayılar gibi, yeni özel sayının da efradını cami, ağyarını mani bir sayı olması bekleniyor.Kids Uggs Outlet HECE dergisi, Tü...

  • HAYDAR ERGÜLEN: ŞİİR BİR İHTİYAÇTIR AMA ÖDÜL İHTİYAÇ DEĞİLDİR
    HAYDAR ERGÜLEN: ŞİİR BİR İHTİYAÇTIR AMA ...

    Haydar Ergülen, şiirimizin usta isimlerinden biri. Yaklaşık 30 yıldır çok sevdiği şairlerin yanında yer almak için 'heves'le yazıyor. Şiir, hayatında çok önemli bir yer kaplasa da onun için vefa, dostluk, kardeşlik her şeyin üstünde. Yedi aylık kızı 'Nar'ın babası' olarak anılmak ise en büyük mutluluğu... Ergülen, Türk şiirinde...

  • TURABİ: TASAVVUFU YENİDEN DÜŞÜNMELİYİZ
    TURABİ: TASAVVUFU YENİDEN DÜŞÜNMELİYİZ...

    Turan Kışlakçı'nın, Sudan'lı lider HASAN TURABİ ile yaptığı önemli söyleşi için bakınız: http://www.timeturk.com/Turabi-Tasavvufu-yeniden-dusunmeliyiz-10452-haberi.html

  • MUSTAFA RUHİ ŞİRİN'E ACİL ŞİFALAR DİLİYORUZ
    MUSTAFA RUHİ ŞİRİN'E ACİL ŞİFALAR DİLİYO...

    Kalp krizi geçiren ve tıbbi müdahale sonrasında sağlık durumunun iyiye gittiği bildirilen Mustafa Ruhi Şirin'e geçmiş olsun diyor ve tez zamanda eski sağlığına kavuşması için dua ediyoruz. EDEBİSTAN.COM WEB EKİBİ

  • MUSTAFA ÖZEL BU PAZAR GÜNÜ
    MUSTAFA ÖZEL BU PAZAR GÜNÜ "İKTİSAT VE D...

    İktisatçı yazar Mustafa Özel, 25 Mayıs 2008 Pazar günü, saat: 14.oo'te, Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde “İktisat ve Din” üstüne konuşacak.

  • "MODERN ÇAĞ VE ARABİ" ULUSLARARASI SEMPO...

    Fikirleriyle yalnız çağdaşlarını değil, İslam dünyasında ortaya çıkmış ve kimi günümüze kadar ulaşmış birçok düşünce ekolünü etkilemiş; bu coğrafyadaki devlet geleneğine, sanata, edebiyata, mimariye, toplum ilişkilerine, evren algılayışına ilişkin pek çok unsura yön vermiş bir önemli kilometre taşı... Endülüs’te vahded-i vücu...

  • AHMET GÜNER SAYAR'IN DİLİNDEN PORTRELER
    AHMET GÜNER SAYAR'IN DİLİNDEN PORTRELER...

    İktisat tarihçisi Ahmet Güner Sayar, 22 Mayıs 2008, Perşembe günü, Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde, saat: 19.oo’da Kitapçı Raif Yelkenci, Muallim Cevdet ve Osman Nuri Ergin üstüne konuşacak.

  • ESKİŞEHİR 4.ULUSAL ÖYKÜ GÜNLERİ 23 MAYIS'TA BAŞLIYOR
    ESKİŞEHİR 4.ULUSAL ÖYKÜ GÜNLERİ 23 MAYIS...

    ESKİŞEHİR KÜLTÜR SANAT EDEBİYAT DERNEĞİ 4. ULUSAL ÖYKÜ GÜNLERİ 23 MAYIS / 24 MAYIS / 25 MAYIS 2008 Onur Konuğu: Nursel DURUEL 23 MAYIS 2008 Cuma Yer: Ticaret Odası PROGRAM: 13.00 / AÇILIŞ KONUŞMA: Şehabeddin Tosuner/ ESKİŞEHİR SANAT DERNEĞİ ADINA (5 dak.) Nevzat Deringöl/ ESKİŞEHİR GELİŞİM VAKFI ADINA (5 dak.) 1...

  • NEŞE CEHİZ GALAPERA'DA
    NEŞE CEHİZ GALAPERA'DA

    Neşe Cehiz, son kitabı "Bir Beyoğlu Romanı: Çukurda" üstüne okurlarıyla söyleşecek. Yer: GalaPera Tarih: 24 Mayıs, Cumartesi Saat: 17.oo Adres: Ensiz Sokak, No: 4, Kat: 2, TÜNEL Tel: 0212 245 53 80

  • KERTENKELE DERGİSİ'NİN 13. SAYISI ÇIKTI
    KERTENKELE DERGİSİ'NİN 13. SAYISI ÇIKTI...

    Üç aylık edebiyat ve düşünce dergisi Kertenkele yeni tasarımı ile 13. sayısını çıkardı. Daha evvel cep dergisi diyebileceğimiz ebatlarda tasarlanan dergi format değiştirerek büyük boy dergilerin arasına katıldı. Yayın yönetmenliğini şair Muammer Yavaş ve editörlüğünü Şermin Hüküm'ün yaptığı dergi son dönem Anadolu'nun değişi...

  • AHMET GAZALİ, AŞIKLARIN HALLERİ  Ç I K T I
    AHMET GAZALİ, AŞIKLARIN HALLERİ Ç I K T...

    İmam Gazali’nin küçük kardeşi mutasavvıf AHMED GAZALİ’nin AŞIKLARIN HALLERİ (SEVANİHU’L UŞŞAK) adlı kitabı HECE YAYINLARI arasından çıktı. Kitap, Ahmed Gazali’nin bir dostunun talebi üzerine aşıkların aşk halleri ve mertebeleriyle ilgili sorusunu cevaplamak üzere kaleme aldığı metinlerden oluşuyor.Uggs Outlet Online Topla...

  • AY VAKTİ DERGİSİNİN 92. SAYISI ÇIKTI
    AY VAKTİ DERGİSİNİN 92. SAYISI ÇIKTI...

    İÇİNDEKİLER: Deneme Bana Sevdamı Geri Ver Şeref Akbaba Kaybolmuşların Acısına Kanıyor Kalbim Necmettin Evci Gömleği Arkadan Yırtılanlar Yunus Emre Tozal Mor Menekşe ve Papatyalar Üzeyir Süğümlü Ey Oğul! Öğütlerimi Kulağıma Küpe Eyle Hülya Atakan Aşkın Kan Diyeti Gülden Aras Şiir Hatırladınız mı Bilme...

  • ALİ KOZAN'IN İLK ŞİİR KİTABI
    ALİ KOZAN'IN İLK ŞİİR KİTABI "KAPI ARALI...

    ALİ KOZAN'ın ilk şiir kitabı KAPI ARALIĞINDAN BAKARKEN, geçtiğimiz günlerde okuruna ulaştı. ALİ KOZAN, 1974’te Elbistan’da doğdu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Bir süre Paris’te yaşadı; Sorbonne Üniversitesi’nde yüksek lisansa başladı, tamamlamadan Türkiye’ye döndü. Bu dönemde İnsan Hakları Hukuku, karşıla...

  • MEHMET ERTE'NİN ÖYKÜ KİTABI
    MEHMET ERTE'NİN ÖYKÜ KİTABI "BAKIŞIN KİR...

    Mehmet Erte'nin ilk öykü kitabı "Bakışın Kirlettiği Ayna", Yapı Kredi Yayınları arasından çıktı. Okurla kavgalı bir ilişki kuran Mehmet Erte, kitabın “Delik” adlı ilk bölümünde, sıradan durumları paranoyak bir zihnin işleyiş süreci içinde, ironik bir dille öyküleştirerek, somutla soyutu altüst ediyor. Bu öykü dünyasında hep...