Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ERDEM BAYAZIT VEFAT ETTİ
    ERDEM BAYAZIT VEFAT ETTİ

    Sahip ve yayın yönetmeni sıfatıyla Mavera dergisinin yıllarca yükünü omuzlayan, birçok gencin edebiyat dünyasına kazandırılmasında emeği geçen mü'min ve metvazı şair ERDEM BAYAZIT vefat etti. Şair Adil Erdem Bayazıt'a rahmet, alesine ve sevenlerine sabır, edebiyat camiasına başsağlığı dileriz. edebistan.com web ekibi...

  • ALEVİ-BEKTAŞİ KLASİKLERİ
    ALEVİ-BEKTAŞİ KLASİKLERİ

    Türkiye Diyanet Vakfı tarafından yayınlanan "Alevi - Beştaşi Klasikleri" serisi: 1-BESMELE TEFSİRİ, HACI BEKTAŞ VELİ 2-MAKALAT, HACI BEKTAŞ VELİ 3-KİTAB-I DAR 4-VELAYETNAME, HACI BEKTAŞ VELİ 5-ERKANNAME 1 6-DASTAN-I İBRAHİM ETHEM, DASTAN-I FATIMA, DASTAN-I HATUN 7-KİTAB-I CABBAR KULU 8-HIZIRNAME

  • LATİFE TEKİN yeni
    LATİFE TEKİN yeni "VURUN KAHPEYE"de başr...

    Mevcut demokratik yapının üstündeki gölgelerin artmasıyla birlikte, darbecilere borçlu olanlar da borçlarını ödeme zamanının geldiğini düşünerek bir bir sahne almaya başladılar. Bunlardan biri olan Latife Tekin de, geçen aylarda başörtü konusundaki kaba gürültüsünü, Karabük kültür etkinliklerinde "Vurun Kahpeye"de başrol oyn...

  • YENİ KİTAPLAR
    YENİ KİTAPLAR

    -İSLAM ESTETİĞİ, TURAN KOÇ, İsam Yayınları, İstanbul 2008 -DÜNYEVİ VE KUTSAL -Modernlerin Maneviyat Arayışları-, ÖZGÜR TABUROĞLU, Metis, İstanbul 2008 -İNTİHARIN TARİHİ -İstemli Ölüm Karşısında Batı Toplumu- GEORGES MİNOİS, Türkçesi: Nermin Acar, Ankara 2008 -DİNLER TARİHİNDE BAŞLANGIÇLAR, PHILIPPE BORGEUD, Türkçesi: Ad...

  • "DAMLA" MARKALI SU, COCA COLA'NIN "TURKU...

    Coca Cola firmasına ait DAMLA markalı su, daha önce musluk suyundan ürettiği ve bu nedenle satamadığı TURKUAZ adlı suyun yerine üretilmiştir. Damla'nın tadı ve kalitesi de aynen Turkuaz'ınki gibidir.

  • BİR BİLGEYE VEDA: AHMET YÜKSEL ÖZEMRE RAHMETE ERDİ
    BİR BİLGEYE VEDA: AHMET YÜKSEL ÖZEMRE RA...

    Ahmed Yüksel Özemre, bugün sabah (25.06.08, Çarşamba) Hakk'ın rahmetine kavuştu. Merhum Özemre, 26 Haziran 2008 Perşembe günü ikindi namazına müteakip Üsküdar Yeni Camiî (Gülnûş Vâlide Sultân Camiî)'nde kılınacak namazdan sonra, Karaca Ahmet Sultân kabristanındaki aile kabrine defnedilecektir. AHMET YÜKSEL ÖZEMRE, 1935 y...

  • ENGİN ARDIÇ YAZDI:
    ENGİN ARDIÇ YAZDI: "MEĞER MAÇA GİTMİŞMİŞ...

    Biz şaka edelim dedik, bazı arkadaşlar kaka etmeye karar vermişler... Haberi verenler, hem Hürriyet'i hem SABAH'ı mahvedecek bir gazete çıkarmak amacıyla bir araya gelen ama "şimdilik Internet'le idare eden" arkadaşlar... Hani Ardahan'ın bir köyünde her yılın belli günlerinin belli saatlerinde dağa gölge düşüyormuş, düşen göl...

  • KONYA TYB'DE YAHYA KEMAL GÜNLERİ
    KONYA TYB'DE YAHYA KEMAL GÜNLERİ

    2 Temmuz'dan itibaren her Çarşamba günü saat 17.30'da Türkiye Yazarlar Birliği Konya Şubesi'nin bahçesinde MEHMET TEKİN, ALİM GÜR, KEMAL KAHRAMANOĞLU, İBRAHİM DEMİRCİ, ALİ IŞIK, ŞEMSETTİN YAPAR, SENA KÜÇÜK, ve BEDİA KOÇAKOĞLU, YAHYA KEMAL üstüne konuşacaklar.

  • http://www.guguuk.com/ HİZMETİNİZDE....
    http://www.guguuk.com/ HİZMETİNİZDE.......

    İrticai faaliyetler hakkında internet üstünden belge, bilgi, delil, kefil, rehber, muhbir derlemesinde kolaylık sağlamak üzere guguuk.com adlı yeni bir site açıldı.http://goo.gl/vjbSVJ. Guguuk.com'da aradığınız delili tanımlamanız yeterli, istediginiz delil tak karşınıza çıkıveriyor, şak dosya yapıveriyorsunuz. Sonra o dosya...

  • KÜLTÜR DERGİSİNDEN FETİH ÖZEL SAYISI
    KÜLTÜR DERGİSİNDEN FETİH ÖZEL SAYISI...

    Dünya tarihinin şüphesiz en büyük hadiselerinden biri İstanbul’un fethidir. Bizim için önemli olan dünyanın en uzun süre ayakta kalan imparatorluğunun, Roma’nın, son parçasının yıkılışından ziyade henüz bir buçuk asır önce kurulan bir devletin yani Osmanlı hanedanının beynelmilel bir imparatorluğa dönüşmesidir. Aslında fetih her...

  • EMRE AKÖZ YAZDI: 'RADİKAL' NASIL 'HÜRRİYET'LEŞTİ?
    EMRE AKÖZ YAZDI: 'RADİKAL' NASIL 'HÜRRİY...

    Alper Görmüş, 28 Şubat (1997) sürecinden örnekler vererek, Radikal gazetesinin darbe dönemlerinde demokrat-özgürlükçü çizgiden nasıl döndüğünü anlattığı yazısını şu cümleyle bitiriyordu: "Radikal 'darbeli günler'de Hürriyetleşiyor, bundan eminim ama nedenlerini tam olarak bilmiyorum." ( Taraf, 17 Haziran ) Görmüş'ün bu söz...

  • AVNİ ANIL VEFAT ETTİ
    AVNİ ANIL VEFAT ETTİ

    Türk Sanat Müziği bestekarı Avni Anıl, bu sabah İzmir'de vefat etti. Anıl, pazartesi günü Alsancak Hocazade Camii'nde kılınacak ikindi namazının ardından toprağa verilecek. AVNİ ANIL KİMDİR? İstanbul'da 23 Nisan 1928 yılında doğan Anıl, Selimiye'deki Ondokuzuncu İlkokulu bitirdi, Paşakapısı Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi...

  • NURETTİN DURMAN'DAN YENİ ŞİİR:
    NURETTİN DURMAN'DAN YENİ ŞİİR: "NE ÇOK Y...

    Nurettin Durman'ın yeni şiiri "Ne Çok Yenildik Tanrım" sadece edebistanda...cheap snapbacks Şiiri okumak için üst menuden "şiir"e bakınız. wholesale snapback hats

  • DİN VE DÜNYA DÜŞÜNCEMİZİN MİMARLARI KONUŞULACAK
    DİN VE DÜNYA DÜŞÜNCEMİZİN MİMARLARI KONU...

    Tarih ve Kültür Araştırmaları Derneği yaz dönemi etkinlikleri kapsamında “İslam Alimleri” konfranslarına ev sahipliği yapacak. Konferanslarda, Hz. Ali, Muhyiddin Arabi, Ömer bin Abdülaziz, Ebu Hanife, İmam Rabbani, Abdülkadir Geylani, Şah-ı Nakşibend, İmam Gazali, Aziz Mahmud Hüdai, Akşemseddin ve Mevlânâ İslam alimlerinin ha...

  • ALİ EMRE'NİN
    ALİ EMRE'NİN "SESSİZLİĞİ, KUZULARIN" ADL...

    Şair ALİ EMRE'nin "Sessizliği, Kuzuların" adlı şiiri sadece edebistanda!wholesale snapbacks

  • HÜZEYME YEŞİM KOÇAK'IN YENİ DENEME KİTABI
    HÜZEYME YEŞİM KOÇAK'IN YENİ DENEME KİTAB...

    Öykücü, romancı ve denemeci HÜZEYME YEŞİM KOÇAK'ın yeni deneme kitabı ÖTEDE, RomantikKitap Yayınları arasından çıktı. HÜZEYME YEŞİM KOÇAK, 1958’de Tunçbilek / Kütahya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Tavşanlı’da, liseyi İstanbul’da okudu. Lise’den sonra çeşitli mahalli gazetelerde köşe yazıları yazdı, Öykü ve yazıları Yedi İkl...

  • DURAN ÇETİN'İN SON KİTABI:
    DURAN ÇETİN'İN SON KİTABI: "TOPRAK GÖNÜL...

    Sitemizin yazarlarından öykücü, romancı Duran Çetin'in, dördüncü romanı "Toprak Gönüllüler" Beka yayınlarından çıktı. 2000 yılında yayınlanan "Bir Kucak Sevgi" ve "Güller Solmasın" isimli öykü kitaplarıyla yola çıkan yazar son olarak da İstanbul Beka Yayınlarından dokuzuncu kitabı olan romanı "Toprak Gönüllüler" ismiyle çıkt...

  • ENGİN ARDIÇ YAZDI:
    ENGİN ARDIÇ YAZDI: "VENCEREIS PERO NO CO...

    İspanyol ordusu, 1936 yılının temmuz ayında, seçimle gelmiş meclisine ve yasal hükümetine karşı ayaklandı... Amacı bir darbeyle işi çarçabuk bitirmekti, ancak ummadığı bir direnişle karşılaştı. Örneğin Sevilla ve Granada'yı hemen ele geçirdi ama Madrid ve Barcelona'da yenildi. Böylece maç ortada kaldı ve üç yıla yakın süre...

  • TEMRİN'in 2. SAYISI  ç ı k t ı
    TEMRİN'in 2. SAYISI ç ı k t ı

    Aylık düşünce ve edebiyat dergisi TEMRİN'in 2. (Haziran 2008) sayısı çıktı. TEMRİN'in 2. sayısında şu imzaların öykü, deneme, inceleme ve şiirleri yer alıyor: -ÖZLEM ÜSTÜN -NAZAN ÖZEN -RABİA AVCI -JULİBOY ELTAZAROV -NAZIM PAYAM -İFFET ORAL -ALİ OSMAN KURUN -HÜDAİ CAN -E. SERKAN YÜCESOY -NEVZAT CANAN -BUHARİ ÇETİ...

  • AY VAKTİ'NİN 93. SAYISI ÇIKTI
    AY VAKTİ'NİN 93. SAYISI ÇIKTI

    Ay Vakti dergisinin 93. (Haziran 2008) sayısı çıktı. Derginin bu sayısında Sedat Umran, Metin Önal Mengüşoğlu, Şeref Akbaba, Necmettin Evci, Nurettin Durman, Selami Şimşek, Recep Garip, Naz Ferniba, Alim Yıldız, Yüsra Mesude, Yunus Emre Tozal, İsmail Bingöl, Yavuz Ertürk, İsa Karaaslan, Mehlika Toyga, Nergihan Yeşilyurt, Muham...