Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • Bağa destursuz giriyorum, af ola!
    Bağa destursuz giriyorum, af ola!

    Hayatımda aldığım ilk uyarılardan biri "Kavga edenlerin arasına girilmez" uyarısıydı. Doğrudur; birileri kavga ederken müdahil olmaya çalışanlardan hayatlarını kaybedenler bile çıkar bizim ülkemizde. Kavgada yumruk sayılmaz; o yumruklardan bir veya birkaçı 'aptallık zayiatı' olarak karışanın nasibine düşebilir. Kavgayı çıkaranla...

  • 5. Ulusal Yayın Kongresi Sonuç Bildirgesi...
    5. Ulusal Yayın Kongresi Sonuç Bildirges...

    5. Ulusal Yayın Kongresi, 04 - 05 Aralık 2009 tarihlerinde Ankara'da Crowne Plaza Otelinde toplandı. İlki 1939'da düzen­lenen ve 1975, 1991 ve son olarak da dördüncüsü 1998 yılında yapılan ulusal yayın kongreleri ülkemiz yayıncılık politikaları­nın belirlenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Ülkemiz yayın­cılığının son on ...

  • İrfan mektebi; temrin; değirmen
    İrfan mektebi; temrin; değirmen

    İRFAN MEKTEBİ, ARALIK 2009, SAYI: 4 İrfan Mektebi Dergisi 4. Yaşında, Şarktaki sorunların reçetesini sunuyor. Hicri yılbaşını tebrik eden İrfan Mektebi’nin 37. Sayısının kapağı "Şarkta; millet, vatan menfaati için din ilimleri esas olmalıdır" dosya konusunu gündeme alıyor. Dosyada, Cemal Erşen, "Kürt meselesine Üstad Be...

  • din, ulusalcılığın oyun hamuru mu?
    din, ulusalcılığın oyun hamuru mu?

    İsviçre'nin "minare"yi referanduma götürmesi de, o referandumdan "minare istemeyiz" kararı çıkması da haberdi ve ister Batılı değerler zaviyesinden bakın, ister kendi temayüllerinizden çıkın, tepki gerektirir cinsten bir sonuçtu. Medeniyetinin liberal düşünce ve ifade özgürlüğü üzerine inşa edildiği iddia edilen bir coğrafya...

  • edebiyatta abicilik ve lobicilik üzerine
    edebiyatta abicilik ve lobicilik üzerine...

    Ömer Lekesiz Yeni Şafak'ta Pazartesi günkü yazısında "Aralık ayına dikkat!" diyordu. Gerçekten de Aralık ayı kış yüzünü iyici gösterip havalar soğusa da edebiyat ortamları açısından en sıcak aydır. Çünkü bir senenin muhasebesi ve dökümü yapılacak, yılın şairleri, hikâyecileri, yazarları belirlenip ödüllenecektir. Çeşitli ede...

  • ah, güzel ahmet abim benim!
    ah, güzel ahmet abim benim!

    Değer miydi ömrünü sinema diye bir hülyanın peşinde harcamaya? Değerdi... Bozkırın ortasındaki o küçücük köyden birini tanımıyoruz. Kimse de tanımayacak. Ama Ahmet Uluçay diye birini hep güzel bir gülümsemeyle, iyi şeylerle, mutlu anlarla hatırlayacağız Ahmet abi, hatırlayacaklar... Sinema değildi senin derdin aslında. İçind...

  • sen iskender'den daha mı büyüksün!
    sen iskender'den daha mı büyüksün!

    Daha Beyaz Saray'a girmeden bütün öfkesini Afganistan ve Pakistan'a yöneltmişti. Bu ülkeleri füzelerle vurmaktan, insanlık için en büyük tehdit göstermekten söz ediyordu. Dünyaya barış nutukları atarken, Türkiye ve Mısır'dan İslam dünyasına işbirliği çağrıları yaparken, yüz binlerce insanın katledildiği Irak'tan çekilme takvimin...

  • İslamcı cenahın bu telaşından endişe duyuyorum
    İslamcı cenahın bu telaşından endişe duy...

    Bir aydır muhafazakâr kesimin güçlü aktörleri “Siyasette, ticarette bir numarayız, her şeyi yaptık da niye kültür sanatta sıfırız” diye tasalanıyor. Zaman’dan İskender Pala, Ekrem Dumanlı ve Yeni Şafak’tan Ömer Lekesiz’in bu sohbetine limon sıkmak zorundayım, üzgünüm. İskender Pala başlattı. 6 bölümden oluşan ve bir ay süren...

  • DURAN ÇETİN'DEN İKİ YENİ ÖYKÜ KİTABI...
    DURAN ÇETİN'DEN İKİ YENİ ÖYKÜ KİTABI......

    Duran Çetin iki öykü kitabına daha imza attı: ‘Büyük Ödül’ ve ‘Balkondaki Adam’ Duran Çetin’den yeni kitaplar 2000 yılında yayınlanan “Bir Kucak Sevgi” ve “Güller Solmasın” isimli öykü kitaplarıyla edebiyat dünyasına yelken açan yazar Duran Çetin, şimdi de Beka Yayınları’ndan çıkan Büyük Ödül ve Balkondaki Adam kitaplarıy...

  • 'şatobriyan' istanbul'u sevdi mi, istanbul'a sövdü mü?
    'şatobriyan' istanbul'u sevdi mi, istanb...

    Çocukluğumda pek ender olarak gittiğimiz lüks lokantalarda, Parkotel'de, bazı başka şık salonlarda yemek listesini tararken, ikide birde karşıma 'châteaubriant' çıkardı. Belleğim yanıltmıyor­sa, mutlaka iki kişilik ısmarlanacaktı. Tahsin Saraç, sözlüğünde, bir çeşit sığır filetosu ızgarası dedikten sonra, Türkçe yazımlı 'şatob...

  • Ömer Lütfi Mete vefat etti...
    Ömer Lütfi Mete vefat etti...

    Ömer Lütfi Mete, vefat etti... Merhuma rahmet, sevenlerine sabrıcemil diliyoruz... 1950 yılında Rize'de doğan Ömer Lütfi Mete, ilk ve orta öğrenimden sonra Rize Lisesi'ni bitirdi ve 1970 yılında İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne girdi. 1971 yılında önce matbaa çıraklığıyla başlayarak gazeteciliğe geçti. 1972'de İktisa...

  • KEMAL KELLECİ; sırtında anadolu'ya tefsir taşıyan adam...
    KEMAL KELLECİ; sırtında anadolu'ya tefsi...

    Gecesini gündüzüne katarak çalışan bir hizmet delisi. Kur'an-ı anlayabilmek için sabahlara kadar kitap okuyan bir Hak aşığı. Geleni boş çevirmeyen, kendi lokmasını paylaşan bir öğrenci dostu. Anadolu'yu karış karış gezerek konferanslar veren bir “Uzun Mesafe Koşucusu”. Hemen hemen her sivil toplum kuruluşunda çalışmış, siyasi ve...

  • osmanlı tarihinde kim iyi, kim kötü buna kim karar veriyor
    osmanlı tarihinde kim iyi, kim kötü buna...

    “-Başlarına siyah ibrişim destmâl setr etmişler..." Asaf Hâlet Çelebi'nin Varlık Yayınları için hazırladığı Naimâ / Hayatı Sanatı Eseri 1953 tarihlidir Bu kitabı 1960'ların sonuna doğru Üsküdar'da bir kitabevinde bulmuştum, Paşakapısı'nda, tramvay durağının karşısındaki kitabevi. Çelebi'nin ilginç bir tespiti var: "Zapte...

  • islam ortak pazarı
    islam ortak pazarı

    Türkiye ve Müslüman ülkeler, Avrupa Birliği örneğinde olduğu gibi, bir ortak Ortak Pazar oluşturmaya mı çalışıyor? Ekonomik ortaklığın yanında bir gün ortak güvenlik teşkilatı da görebilir miyiz? Dünyada tahmin etmediğimiz oranda değişimler yaşanıyor, güç haritaları yeniden çiziliyor, ittifaklar yeniden şekilleniyor, Batı güç ka...

  • ceyhun emre teoman'dan
    ceyhun emre teoman'dan "garyan efendi".....

    "Garyan Efendi" kitabı için yazarı Ceyhun Emre Teoman diyor ki : "Ne uçanı anlattım bu kitapta, ne de kaçanı… Devler ülkesinden haberler de yok hiçbirinde. Gizem ve efsunun birbirine girdiği, melankolik anlatıların yarıştığı hikâyeler de yok bu satırlarda… Bunlar hak… Bunlar hâl…  Vâsıl-ı Cânâna eren kâmillerin destanı b...

  • bir bestseller sahtekarlığı
    bir bestseller sahtekarlığı

    Çok ama çok ilginç bir olayla karşı karşıyayım. Bu olayın adını muhteviyatını anlattıktan sonra gelin birlikte koyalım isterseniz. Remzi Kitabevi’nde, D&R’da ve Kabalcı Kitabevi’nde çok satanlar rafının baş köşesinde duran Kayıp Gül adlı romanı elime aldım. Yazarı daha önce adını hiç duymadığım Robert Kolej mezunu Serdar ...

  • ateşTen kelimeler / ömer lekesiz
    ateşTen kelimeler / ömer lekesiz

    ateşTen Kelimeler.... Ömer Lekesiz'den yeni kitap... Selis Kitaplar'dan... Yakında....

  • sahaf kebikeç'te
    sahaf kebikeç'te "hayat tarih mecmuası.....

    Hayat tarih Mecmuası... Şubat 1965 - Aralık 1973 tarihleri arasındaki tüm sayılar... Toplam 15 cilt halinde... SAHAF KEBİKEÇ'TE Sahaf Kebikeç, Moda Kitapçılar Çarşısında... Tel: 0216 418 07 63

  • refik halid bey'i niçin okumalıyız?
    refik halid bey'i niçin okumalıyız?

    Bekledim, yıllardır hep bugünü bekledim... Edebiyat sevgimi, yazma tutkumu, üslupçuluğu, hayata kimi zaman ince bir alayla bakabilmeyi ve daha bir sürü şeyi borçlu olduğum Refik Halid Karay'ın eserleri yeni bir tasarımla toplu olarak yayınlanacak mıydı? Refik Halid Bey de bir gün, son yıllarda Tanpınar'ın, birazcık Reşat Nuri'...

  • kirpi diyor ki: 10
    kirpi diyor ki: 10

    Köşe yazarı Fatma Karabıyık Barbarosoğlu, bugünkü yazısının sonunda şu "önemsiz not"u yazmış: “Önemli not: Değerli okuyucularım,bu size yazdığım son Salı yazısı. Bundan sonra Salı günleri yazmayacağım. Sizlerin davetine icabet ederek, haftada üç gün huzurlarınızdayım. Pazartesi, Çarşamba, Cuma. Bu kararı vermem kolay olmadı....