Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • vural bahadır bayrıl'la söyleşi
    vural bahadır bayrıl'la söyleşi

    Şiir yayımlamaktan çok şiir yazmayı sevdiğini söyleyen Bayrıl'la yeni kitabını konuştuk. -Arzuda Tenhâ 1996-1998 yılları arasında yazılmış şiirleri içeriyor. Meraklı okur soracaktır: Kitabı yayımlamak için neden 11 yıl beklediniz? Bundan önceki kitabınız Şer Cisimler'in 2000 yılında yayımlandığı düşünülünce, iki kitaptaki şii...

  • islamcılar her ülkede oy kaybetti, iran sarsıldı
    islamcılar her ülkede oy kaybetti, iran ...

    Tam da Obama'nın bütün Ortadoğu'yu ılımlı mesajlarla değiştirmeye giriştiği günlerde İran'da Mahmud Ahmedinejad'in yenilgiye uğraması, Mir Hüseyin Musavi'nin kazanması gerekiyordu! Seçim sonuçları üzerindeki şaibe, sert tartışmalar, gösteriler, çatışmalar, ölümler, Anayasayı Koruma Konseyi'nin oyların yeniden sayılması kararı...

  • PEYAMİ SAFA
    PEYAMİ SAFA

    Koca Peyami... Makalelerini, romanlarını okuduğum Peyami Safa hayalimde bir devdi. Bir konferansta onu görünce hayallerim yıkıldı; ufak tefek bir adam gelip kürsüye oturmuştu. Konuşmaya başlayınca ufak tefek adam devleşiyordu. Birkaç dakika sonra hayalimi aştı. Cüssesiz olmasına rağmen hayata karşı cesurdu; çünkü onu öldürmeye...

  • "KÜÇÜK PAŞA"DAN SONRA...

    Küçük Paşa günümüzde okunuyor mu, bilmiyorum. Genç arkadaşlara sordum, Küçük Paşa'yı işitmemişlerdi. Yaşıtlarıma sordum, bir iki kişi hayal meyal hatırladı. Sorduğum kişileri edebiyatla ilgisiz sanmayın. Kimileri, üstelik, doğrudan doğruya edebiyatın içinde, öykü, roman yazıyorlar. Küçük Paşa yazarların artık okumadığı bir...

  • BU DEFA
    BU DEFA "EĞİTİM" KONUSUNA EL ATARAK KIRM...

    KİRPİ DİYOR Kİ: 9 AYŞE'den YENİ İNCİLER: 1)Bugünlerde herkesin evindeki gündem; sınavdan sınava koşan çocuklarımız. Sınavda kaç soru yaptılar üzerinden sürüyor muhabbetler. Çocuklarımız sonuçlara göre etiketlenecek; başarılı, başarısız, yetenekli, yeteneksiz. 1.1-GÜNDEM ve MUHABBET ilişkisi üstüne düşününüz. 1.2-ETKİLE...

  • STEFAN ZWEIG VE SEVGİLİ DOSTLARI
    STEFAN ZWEIG VE SEVGİLİ DOSTLARI

    Bir Zweig mektubu okuyorsanız, orada sevgiye ve övgüye hudut konulmadığını görürsünüz. O, dostlarına karşı sonsuz bir iyi niyet, ölçüsüz bir hayranlık besler ve bunu söylemekten asla geri durmaz. Maksim Gorki'ye 29 Ağustos 1923'te Salzburg'dan yazdığı bir mektupta, "Kitaplarınızı seviyorum! İçinde yaşadığmız kötülük dolu bu yı...

  • ULUSLARARASI LACAN KOLOKYUMU
    ULUSLARARASI LACAN KOLOKYUMU

    Kongre Düzenleme: Monokl-Fransız Kültür Merkezi Tarih: 20-21 Haziran 2009, 10.00-18.00 Yer: Fransız Kültür Merkezi Monokl ve Fransız Kültür Merkezi işbirliği ile 20-21 Haziran 2009 tarihleri arasında Uluslararası Lacan Kolokyumu gerçekleştirilecektir. Farklı disiplinlerden beslenerek oluşturduğu kuramı ile psikanaliz ...

  • ÖDÜL SKANDALLARI BİTMEZ BU MEMLEKETTE...
    ÖDÜL SKANDALLARI BİTMEZ BU MEMLEKETTE......

    2006 yılında hayatını kaybeden gazeteci-yazar Reha Mağden'in anısını yaşatmak için düzenlenen Reha Mağden Öykü Yarışması'na “Saçları Deli Çoruh” isimli dosyayla katılan ve birinci olan Kevser Ruhi, ödülü reddetti. Gazeteci-yazar Doğan Hızlan'ın başkanlığını yaptığı jüride yer aldığı açıklanan isimler şunlardı: Latife Tekin, G...

  • AHMET ADA: TAŞA BAĞLARIM ZAMANI
    AHMET ADA: TAŞA BAĞLARIM ZAMANI

    TAŞA BAĞLARIM ZAMANI, Ahmet Ada'nın yeni şiir kitabı. "Yeter bana mezar taşı olmak Anadolu'da", "Annem açılan üstümü örtüyor / Karlı gecelerde / Oysa denizin çarşafları üstümüzde" ve "Alnı akıtmalı at" başlıklarını taşıyan üç bölümde toplam 32 şiir yer alıyor. METİS YAYINLARI İSTANBUL, MAYIS 2009 Ahmet Ada: 20 Mayıs 1947...

  • HALİL İNALCIK:
    HALİL İNALCIK: "DEVLET-İ 'ALİYYE: OSMANL...

    Devlet-i ‘Aliyye, Osmanlı tarihçiliğinin çağımızdaki en büyük isimlerinden Halil İnalcık’ın yarım yüzyılı aşan çalışmalarının bir ürünü. Eserin bu ilk cildi, Osmanlı Devleti’nin bir beylikten Orta-Doğu ve Balkanlar’ı hükmü altına alan güçlü ve köklü bir imparatorluk haline gelişine odaklanıyor. İnalcık Osmanlı Klasik Dönemi’ni...

  • ÖMER FARUK YÜCEL HAKKA YÜRÜDÜ...
    ÖMER FARUK YÜCEL HAKKA YÜRÜDÜ...

    1983 DOĞUMLU, GAZETECİ ÖMER FARUK YÜCEL HAKKA YÜRÜDÜ... YILLARDIR GERÇEK HAYAT DERGİSİ’NİN YÜKÜNÜ OMUZLAMIŞ, SON OLARAK DERGİNİN YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNÜ ÜSTLENMİŞTİ. MERHUMA RAHMET DİLİYOR, YAKINLARINA, SEVENLERİNE, GERÇEK HAYAT EKİBİNE BAŞSAĞLIĞI VE SABR-I CEMİL NİYAZ EDİYORUZ. www.izdiham.com/ ÖMER FARUK YÜCEL'LE SÖYLEŞ...

  • OSMANLI'DA EDEBİ HAMİLİK... BU KİTAPTA
    OSMANLI'DA EDEBİ HAMİLİK... BU KİTAPTA...

    Bir toplumun bilgi ve kültür seviyesi ile yöneticilerin kültürel faaliyetler karşısındaki tavrı, sanatın gelişmesinde ya da gerilemesinde hep çok önemli etkenler olmuştur. Devlet yöneticileri, sanatçıları yaptıkları işleri öncelikle kamuya ve sonraki çağlara aktaracak ve adlarını ölümsüzleştirecek kişiler olarak görmüş, sa...

  • İLK ROMANIMDA LEYLAKLAR...
    İLK ROMANIMDA LEYLAKLAR...

    Geçen haftaki Radikal Kitap'ta Asuman Kafaoğlu-Büke'nin "Genç Bir Roman" yazısı beni çok sevindirdi. Bu sevincimi saklamayacağım. Sırma, Burcu ve Derviş'le Asmalı Cavit'te buluşacaktık; per­şembe gecesiydi. Derviş Şentekin Radikal Kitap'la çıkageldi. On ikinci sayfada fotoğrafımı görünce -Muhsin Akgün'ün çektiği- şaşır­dım. ...

  • FETİH GECESİ
    FETİH GECESİ

    Fetih gecesi sudan ışıktan ve geceden örülmüş Haliç’te, muhteşem bir şölen. Ve onun sabahı yine bir fethin yüzyıllar sonraki iz düşümü. Bu şehri koruyan meleklerin beklediği bir gecenin  sabahında suya ışığa ve göğün rengine uyanmak, öğleyi bulan vakitte vapurun güvertesinde deftere hayat koymak. Fethin anlamlarına konmak ha...

  • TAHİR ALANGU'NUN GÖZLEMİ
    TAHİR ALANGU'NUN GÖZLEMİ

    Tahir Alangu'yu Galatasaray Lisesi'nde öğrencilik yıllarımda tanıdım. Gerçi benim öğretmenim olmadı.Etkileyici bir kişilikti. Babacan diyebilirim. Sonraki dönemde önemli bir edebiyat adamı olduğunu öğrendim. Kemal Tahir'in evinde tekrar karşılaştığımızda ben de bir şeyler yazmaya çalışıyordum. Alangu'nun Necatigil'le ünlü söyl...

  • KÖPRÜDE BALIK TUTAN KENYALI ÇOCUK
    KÖPRÜDE BALIK TUTAN KENYALI ÇOCUK

    Bir fotoğraf bazen gösterdiğinin çok fazlasını çağrıştırır. Galata Köprüsü'nün üstünde, Kenyalı bir çocuk balık tutuyor. Yanında Moğol kızı, Zulzaya... Kenyalı Paul, ihtiyar balıkçıya 'kolay gelsin' deyince adam şaşırıyor. "Tanıdım seni" diyor. "Siz Türkçe Olimpiyatları'na gelen çocuklarsınız..." Onları tanıyoruz artık, yedi y...

  • ÖYKÜCÜ NAİM TİRALİ VEFAT ETTİ
    ÖYKÜCÜ NAİM TİRALİ VEFAT ETTİ

    25 Aralık 1925 tarihinde Giresun'da doğan Tirali, Galatasaray Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdikten sonra Tasvir gazetesinde 1946'da gazeteciliğe başladı. 1947'de Giresun'da Karadeniz Postası gazetesini, 1951'de Yenilik Dergisini çıkaran Tirali, 1956 yılında Vatan gazetesinde çalışmaya başladı. 1961'de ...

  • SÜMEYYE SOLMAZ ALBÜMÜ'NE YENİ FOTOĞRAFLAR EKLENDİ
    SÜMEYYE SOLMAZ ALBÜMÜ'NE YENİ FOTOĞRAFLA...

    EDEBİSTAN / GÖZKİRASI / SÜMEYYE SOLMAZ ALBÜMÜ'NE YENİ FOTOĞRAFLAR EKLENDİ

  • RADYO ANILARI
    RADYO ANILARI

    On gün kadar önceydi, söyleşi için buluştuğumuz genç arkadaş­larım eski bir 'radyo' yazımı getirdiler. Epey eski, Sanat Olayı'nda yayımlanmış, yıllar önce. Ülkü Tamer'li Sanat Olayı mı, Attilâ İlhan'lı mı, çıkaramadım. Tarih bellisiz. Hiç hatırlamadığım bir yazı. Ama yazıda söz açtığım radyo anıları, benim için daha dün gibi. ...

  • IRCICA KÜTÜPHANESİ AÇILDI
    IRCICA KÜTÜPHANESİ AÇILDI

    İslam Medeniyeti ve İslam ülkelerinin tarihi ve kültürü konularında çalışan İslam, Sanat ve Kültür Araştırma Merkezi (IRCICA) Kütüphanesinin Yıldız Sarayı Silahhane binasına yerleşimi tamamlanarak törenle hizmete açıldı. Yeni yerleşim vesilesi ile kütüphanede büyük çaplı genişletme programı uygulandı. Ayrıca kütüphane elektr...