Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • İSMAİL KARA'DAN ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DERSLERİ
    İSMAİL KARA'DAN ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DE...

    Türk düşünce hayatının son yüzyıllık serüveni zengin bir birikim olarak karşımıza çıkmaktadır. Fakat geçmiş dönemlerden farklı olarak günümüz Türk düşünce hayatında belirgin bir yoksullaşma ve tıkanma olgularının gözlemlendiği ileri sürülmektedir. Türk düşünce hayatı bilinmeden Türk sanatını, Türk müziğini, Türk edebiyatını an...

  • 27. İSTANBUL KİTAP FUARI'NA DOĞRU...
    27. İSTANBUL KİTAP FUARI'NA DOĞRU...

    Bu yılki teması 1968 - 40 yıl önce, 40 yıl sonra olan 27. İstanbul Kitap Fuarı’na, 68 Hareketi’nin önemli aktivistlerinden Pakistanlı yazar ve tarihçi Tarık Ali konuk olacak. Konuya ilişkin olarak yapılan yazılı açıklamaya göre, TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş ve Türkiye Yayıncılar Birliği tarafından TÜYAP Fuar ve Kongre Me...

  • BİZİM MAHALLEDEKİ DALİ'NİN ADI SALVADOR!
    BİZİM MAHALLEDEKİ DALİ'NİN ADI SALVADOR!...

    Bütün bunlar seslendiği renkli dünyanın davetçisiydi. 'Bir deliyle benim aramdaki tek fark benim deli olmayışımdır.' diyecek kadar çılgındı. İstanbul'a gelmeden önce, şehrin dört bir yanına kırmızı afişlerin üzerine kondurulmuş bıyıkları dağıldı. Görenlerin yüzünde hafif bir tebessüm bırakan bu bıyıkların sahibi Salvador Dali (1...

  • KÜLTÜR DERGİSİNDEN OSMANLI'DA ÇOCUK ÖZEL SAYISI
    KÜLTÜR DERGİSİNDEN OSMANLI'DA ÇOCUK ÖZEL...

    Hepimizin bildiği gibi günümüzde bazı çevreler Osmanlı Devleti’nin eğitim sisteminin geri kalmışlığını, çağı yakalayamadığını, genç neslin çokça ihmal edildiğini söylemekte ve sonu bir türlü gelmeyen bazı spekülatif tartışmalara neden olmaktadır. Özellikle elinde uzun sopasıyla karikatürize edilen sıbyan mektebi hocaları, fala...

  • "AĞIR MİSAFİR" ÇIKTI

    İbrahim Tenekeci'nin yeni şiir kitabı AĞIR MİSAFİR, Profil Yayınları arasından çıktı.

  • HAYRETTİN KARAMAN'IN MANZUM SÖYLEYİŞİYLE
    HAYRETTİN KARAMAN'IN MANZUM SÖYLEYİŞİYLE...

    HİLYE, kelime olarak süs, ziynet, gazel sıfatlar, güzellik demektir. Terim olarak ise Sevgili Peygamber Efendimizin (S.A.V.) dış görünüşünü, şekil ve şemailini, manevi özelliklerini içeren kitap, şiir, levha demektir. En meşhur HİLYE, Hakani Mehmet Bey'in "HİLYE-İ HAKANİ"sidir. Osmanlıca olarak çeşitli yazmaları bulunan ve zama...

  • ALİ ŞERİATİ'NİN BÜTÜN ESERLERİ FECR'DEN ÇIKIYOR
    ALİ ŞERİATİ'NİN BÜTÜN ESERLERİ FECR'DEN ...

    İran İslam devriminin hemen ardından kimi eserleri deyim yerindeyse yağmalanırcasına Türkçe aktarılan Ali Şeriati'nin bütün eserleri Ankara'daki FECR YAYINLARI tarafından yeniden yayınlanıyor. Hicabi Kırlangıç'la Derya Örs'ün editörlüğünde, EJder Okumuş, Derya Örs, Doğan Özlük, Davut Duman gibi dil bilgisine ve çeviri ahlakına s...

  • DİL DERNEĞİ ÖMER ASIM AKSOY ÖDÜLÜ MERİH GÜNAY'IN
    DİL DERNEĞİ ÖMER ASIM AKSOY ÖDÜLÜ MERİH ...

    Ömer Asım Aksoy’un düşüncelerini gelecek kuşaklara aktarmak için Dil Derneği’nin Aksoy Ailesiyle birlikte düzenlediği Dil Derneği Ömer Asım Aksoy Ödülü, bu yıl öykü dalında açılmıştı. Ödüle birçok yapıt aday oldu. Dil Derneği Ömer Asım Aksoy Ödülü seçici kurulu ödülü, Martıların Düğünü adlı öykü kitabıyla Merih Günay’a vermeyi k...

  • HAYDAR ERGÜLEN İNSAN KİTAP'TA OKURLARIYLA SÖYLEŞECEK
    HAYDAR ERGÜLEN İNSAN KİTAP'TA OKURLARIYL...

    Haydar Ergülen, 13.09.2008 Cumartesi günü, saat: 17.oo'de, İstiklal Caddesi'ndeki İNSAN KİTAPta okurlarıyla söyleşecek. Müzik dinletisinin ardından Haydar Ergülen kitaplarını imzalayacak. İletişim: 0212 249 55 55

  • KİTAPHABER.NET
    KİTAPHABER.NET

    Kitap haberleri, eleştirileri, tanıtımları, değerlendirmeleri... Telif ve alıntı yazılarla kitapların dünyasında gezinmek için ulaşınız: www.kitaphaber.net

  • SOHBAHAR MENÜSÜ: BİRAZ ÇAĞDAŞ SANAT, BİRAZ FOTOĞRAF
    SOHBAHAR MENÜSÜ: BİRAZ ÇAĞDAŞ SANAT, BİR...

    Sanatseverler için eylül ile birlikte yoğun günler başlıyor. Müzeler, galeriler yeni döneme kapılarını açarken ilk büyük sergiler İstanbul Modern Müzesi'nden geldi. Müze, 'Suyun Bir Arada Tuttuğu' ve 'İnsan Halleri' başlıklı iki sergiye birden ev sahipliği yapıyor. Dün gerçekleştirilen toplantıda küratörler ve yöneticiler sergil...

  • TÜRK EDEBİYATI BERLİN'DEYDİ
    TÜRK EDEBİYATI BERLİN'DEYDİ

    Doğu ile Batı arasında uzanan Türkiye’nin edebi yaratımındaki çeşitliliğe derinlemesine bir bakış sunmak üzere, 5 - 7 Eylül 2008 tarihlerinde Berlin Edebiyat Evi´nde Çağdaş Türk Edebiyatı Sempozyumu gerçekleştirildi. 2008 Frankfurt Kitap Fuarı Onur Konuğu Türkiye Ulusal Yürütme Komitesi ve Türkiye Yayıncılar Birliği tarafında...

  • AYBURCU EDEBİYAT GAZETESİNİN 2. SAYISI ÇIKTI
    AYBURCU EDEBİYAT GAZETESİNİN 2. SAYISI Ç...

    AyBurcu Edebiyat Gazetesi'nin 1-7 Eylül 2008 tarihli 2. sayısı çıktı. Kültür, sanat ve edebiyat gündemine dair haberler, kitap dergi tanıtımları AyBurcu'nda. Manşet-Ramazan Edebiyatı Hepimizin dünyasında farklı anılara sahne olan ramazan ayı ile ilgili çalışmalar "ramazan edebiyatı" diyebileceğimiz bir alan oluşturdu. hemen...

  • ASIM ÖZ YAZDI: REFİK DURBAŞ'IN SAĞCILIK E(K)ŞİĞİ
    ASIM ÖZ YAZDI: REFİK DURBAŞ'IN SAĞCILIK ...

    Asım Öz'ün, müslüman yazarların edebiyat düşüncesindeki eksikliklerini konu alan "Refik Durbaş'ın Sağcılık E(k)şiği" başlıklı yazısını HAKSÖZHABER sitesinden okuyabilirsiniz: http://www.haksozhaber.net/author_article_detail.php?id=7001

  • "HUZURSUZ BACAK" Ç I K T I

    Her yayın döneminde yeni bir kitapla çıkagelen MUSTAFA KUTLU, bu itiyadını yine bozmadı; 2008 Yılı yeni yayın dönemi yaklaşırken "HUZURSUZ BACAK" adlı kitabıyla çıkageldi. "HUZURSUZ BACAK" da Mustafa Kutlu'nun diger kitapları gibi yine DERGAH YAYINLARI'nca basıldı. Yakın zamanda raflardaki yerini alacak olan HUZURSUZ BA...

  • AÇIK SAYFA'NIN 10. SAYISI ÇIKTI
    AÇIK SAYFA'NIN 10. SAYISI ÇIKTI

    İki ayda bir yayımlanan Açık Sayfa dergisi 10. sayısıyla yoluna devam ediyor. Derginin bu sayısında kapağına aldığı, “Kirlenmeye Karşı Ortak Temizlik” başlığını taşıyan yazı Necip Cengil’e ait. Söz konusu yazıda, insanın hayatın öznesi ve iradesiyle mesuliyet üstlenen tek yaratılan olduğuna vurgu yapan yazar, insanoğlunun he...

  • HAKSÖZ'ÜN 2008 AĞUSTOS SAYISI ÇIKTI
    HAKSÖZ'ÜN 2008 AĞUSTOS SAYISI ÇIKTI

    Kur'an'ın Aydınlığına Doğru şiarıyla har ayın birinci gününde çıkan Haksöz, bu ay Ergenekon manşetiyle okuyucularıyla buluştu. Ergenekon çetesine yönelik operasyonların sistemin dokunulmazlarına dokunması açısından önemine işaret eden Haksöz, ancak sadece Ergenekon çetesinin çökertilmesiyle ülkedeki militarist baskı sürecinin so...

  • İZDİHAM DERGİSİ ÇIKTI
    İZDİHAM DERGİSİ ÇIKTI

    Yaşayarak sağlığımıza zarar verdiğimiz her geçen gün “ karşıdan karşıya geçerken eli bırakılan çocuklardık” diyerek yayın hayatına yeni bir kültür sanat dergisi başladı... İzdiham... Derginin kapağında yer alan “Yaşamak Sağlığa Zararlıdır” cümlesi daha dergiyi elinize alır almaz gözünüze çarpıyor. Bugünlerde bizlere sürekli f...

  • FETHİ NACİ VEFAT ETTİ
    FETHİ NACİ VEFAT ETTİ

    Yerli eleştirinin BİR UZUN YOL YOLCUSU FETHİ NACİ bugün (23.07.2008) vefat etti. Fethi Naci'nin yerli eleştirideki yeri konusunda Hece Eleştiri Özel Sayısı'nda (77, 78, 79; 2003) yer alan yazıyı HARAR klasörümüzden okuyabilirsiniz.

  • AHMET YÜKSEL ÖZEMRE HOCAMIZIN ARDINDAN
    AHMET YÜKSEL ÖZEMRE HOCAMIZIN ARDINDAN

    Geçtiğimiz günlerde ahiret kervanına katılan merhum AHMET YÜKSEL ÖZEMRE Hocamızın ardından yazarımız SEVDA DIRAGA CANBAZ'ın yazdığı yazıyı HARAR bölümümüzden okuyabilirsiniz.