Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ÇOCUK VAKFI'NDA KONFERANS
    ÇOCUK VAKFI'NDA KONFERANS

    ÇOCUK VAKFI 19. YIL ETKİNLİKLERİ PROGRAMI ÇOCUK İHMALİ ve İSTİSMARI İhmal ve Çocuğun Psikolojik İstismarı Yrd. Doç. Dr. Aslı Aktaş Mitrani Doğuş Üniversitesi Tarih :      28 Mart 2009, Cumartesi Saat:     13.00 Yer : Çocuk Vakfı Kültür Evi, Zafer Sokağı No 17, Nişantaşı / İstanbul Açıklama : Çocuk Vakfı’nın 1...

  • 2009 MART DERGİLERİ: HECE; KÜLTÜR; HAKSÖZ; TEMRİN
    2009 MART DERGİLERİ: HECE; KÜLTÜR; HAKSÖ...

      HECE, MART 2009 http://www.hece.com.tr/hece.147.htm KÜLTÜR DERGİSİ RUMELİ ÖZEL SAYISI Üç ayda bir tematik yayın yapan Kültür dergisi bu sayısında yüzyıllarca Osmanlı toprağı olarak kalmış ancak daha sonra elimizden kayıp giden Rumeli’yi konu edindi. Osmanlı Devletinin genel anlamda Avrupa’daki topraklarına verilen R...

  • NESİME CEYHAN'IN YENİ KİTABI
    NESİME CEYHAN'IN YENİ KİTABI "II. MEŞRUT...

    2. Meşrutiyet devri Türk Hikayesi, Batılı anlamda modern Türk hikayesinin ilk örneklerinin ortaya çıktığı evredir. Bundan Ahmet Mithat Efendi’den itibaren görülen Türk halk hikayesiyle batılı hikayeyi birleştiren ve bir gözü İstanbul sokaklarını aralayan tavrın; Servet-i Fünun hikayesinde olgunlaşan iç dünya ile sosyal çevre a...

  • 5. ESKİŞEHİR ÖYKÜ YARIŞMASI
    5. ESKİŞEHİR ÖYKÜ YARIŞMASI

    Bu yıl beşincisi yapılacak ESKİŞEHİR ÖYKÜ YARIŞMASI'nın şartnamesi açıklandı. Şartnameye göre katılımcılar 25 Nisan 2009 tarihine kadar en fazla iki öykü ile yarışmaya katılabilecekler. Seçici Kurul'un yapacağı yaklaşık bir aylık değerlendirmeden sonra ödülü kazananlar açıklanacak ve 30-31 Mayıs 2009 tarihleri arasında gerçekl...

  • İSTANBUL MODERN'DE
    İSTANBUL MODERN'DE "KROMOZOM XX"

    İstanbul Modern Sinema, Filmmor işbirliğiyle 19-29 Mart tarihleri arasında kadınların dünyasına kamerasını uzatan kadın yönetmenlerin filmlerinden bir seçki sunuyor. “Kromozom XX”in hikâyeleri hak mücadelesinden göçmenliğe, haz ve histeri ilişkisinden hastalıklı bir anneliğe uzanarak kadın dünyasına altı farklı kapı açıyor.   ...

  • NİMET YILDIRIM'DAN FARS MİTOLOJİSİ SÖZLÜĞÜ
    NİMET YILDIRIM'DAN FARS MİTOLOJİSİ SÖZLÜ...

    NİMET YILDIRIM'ın FARS MİTOLOJİSİ SÖZLÜĞÜ Kabalcı Yayınları arasından çıktı.  Fars coğrafyasına ve kültürüne damgasını vuran en önemli olgular, İslamiyete değin yüzyıllar boyunca bölgeyi etkilemiş olan Zerdüşt, Zerdüştlüğün kutsal kitabı Avesta ve ateş kültüdür. Fars mitolojisinin kökleri, Karadeniz’den Hindistan’a dek ...

  • SONPEYGAMBER.İNFO'DAN MANZUM MEVLİD-İ ŞERİF
    SONPEYGAMBER.İNFO'DAN MANZUM MEVLİD-İ ŞE...

    Sonpeygamber.info/tr/,yeni ve özel bir çalışmayı daha sizlerle buluşturuyor. Asırlardır Hz. Peygamber'e duyulan bağlılık duygularının tercümanı olan ve Türkçe'nin en büyük şaheserleri arasında gösterilen Mevlid (Vesiletü'n-Necat) ilk defa Sonpeygamber.info için manzum şiir formatında İbrahim Paşalı  tarafından okundu. Şimdiy...

  • VEDAT AYDIN
    VEDAT AYDIN "OKUMAYERİ.NET"İ ANLATIYOR

    Denemeleri sitemizde de yayınlanan Vedat Aydın'ın, sahipliğini ve yayın yönetmenliğini üstlendiği okumayeri.net sitesini konu alan söyleşisi için bakınız: http://www.okumayeri.net/OzelSoylesiler.aspx?id=38&cid=2 http://www.dunyabizim.com/news_detail.php?id=551

  • 16 MART PAZARTESİ: DÜNYA VİCDAN GÜNÜ
    16 MART PAZARTESİ: DÜNYA VİCDAN GÜNÜ...

    Rachel Corrie`den Brian Avery`e, Gazze`li çocuklardan Vietnamlı kadınlara, Diyarbakır`dan Somali`ye dünyanın her yerinde, her an yaşanan acılar vicdanlarımızı kanatmaktadır! Tarih öncesi kölelerden modern kölelere, doğudan batıya kasıtlı bir şekilde bilinçsizleştirilmek istenen, insanlığın kaybetmesi için olağanüstü gayretler s...

  • HAMİT CAN
    HAMİT CAN "DERBESİYE GÜNLERİ"Nİ ANLATTI...

    Gazeteci-yazar Hamit Can'in ilk kitabı "Derbesiye Günleri" okuyucuyla buluştu. Mardin'in bir sınır kasabası olan Derbesiye'de geçen çocukluk günlerini şiirsel bir dille kaleme alan yazar, anlatı türündeki kitabının nostaljik bir çalışma olmadığına dikkat çekiyor Uzun yıllardır kültür, sanat, edebiyat ve düşünce alanında çalış...

  • KİTABEVİ: KAYNAKLARA VE ÖZ HAYATA DÖNÜŞ
    KİTABEVİ: KAYNAKLARA VE ÖZ HAYATA DÖNÜŞ...

    Tanzimat, bir tereddüt hikâyesi olarak başladı; ama bu tereddüt ve kendinden şüphe, zamanla, Tanpınar'ın deyişiyle, “kendini inkâr” hikâyesine dönüşerek epistemolojik ve ontolojik kopuşla, kendi medeniyet dinamiklerimizle, ruhumuzla, iddialarımızla ve kaynaklarımızla ilişkilerimiz koparıp atmamızla sonuçlandı. Önce kendimize ait...

  • SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'DEN İKİ YAZI
    SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'DEN İKİ YAZI...

    Yazarımız SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'in "Amcamın Evi" adlı öyküsü, alıntı öyküler, "Azrail'in Gülümsemesi" adlı denemesi alıntı denemeler klasöründe...

  • CEYHUN EMRE TEOMAN'DAN YENİ KİTAP...
    CEYHUN EMRE TEOMAN'DAN YENİ KİTAP...

    Sitemiz yazarlarından öykücü, neyzen CEYHUN EMRE TEOMAN'ın MAHRUK BABA / BİR NEYZENİN HİKAYESİ adlı yeni kitabı yakında çıkıyor...

  • HÜMEYRA TEKALAN TEOMAN'IN
    HÜMEYRA TEKALAN TEOMAN'IN "KONUŞAN TÜRKÇ...

    Kitapta; Türkçenin ses özellikleri, konuşma dili, yazı dili, doğru nefes alma ve verme teknikleri,dudak-çene-yanak alıştırmaları, ünlü ve ünsüz harflerin söylenişleri, tekerlemeler, kekemelik, durak, ulama, bazı kelimelerin telaffuzu, yabancı kelimelere Türkçe karşılıklar, toplum önünde konuşma, hazırlıklı ve hazırlıksız konuş...

  • ŞUBAT 2009 DERGİLER: DERGAH; TEMRİN; VARLIK; HECE EDEBİYAT; HECE ÖYKÜ; İKİNDİ YAĞMURU
    ŞUBAT 2009 DERGİLER: DERGAH; TEMRİN; VAR...

    DERGAH, ŞUBAT 2009 Dergâh dergisinin Şubat sayısı, İbrahim Gökburunun Heveslenip Çiçekler Yetiştirmesem başlıklı şiiriyle açılıyor. Alper Gencer, Cihat Duman, Sedat Turan, Gürsel Bektaş, Ahmet Murat, Yavuz Yavuzer ve Selman Ertaş derginin diğer şairleri.

İnci Enginün ise Ahmet Hamdi Tanpınarın Şehriyar başlıklı bi...

  • TURGUT CANSEVER VEFAT ETTİ
    TURGUT CANSEVER VEFAT ETTİ

    Turgut Cansever, 1920'de Antalya'da doğdu, Galatasaray Lisesi ve İDGSA Mimarlık Bölümü'nde okudu. 1951'de mimarlık bürosunu kurdu İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden "Osmanlı ve Selçuklu Mimarisinde Sütun Başlıkları" adlı teziyle sanat tarihi doktoru, "Modern Mimarinin Sorunları" adlı tezi ile doçent unvanını aldı;...

  • "İLAHİ İSİMLER TEORİSİ / ALLAH-İNSAN İLİ...

    Allah’ın varlığı, isim ve sıfatları, âlem ve insan ilişkisi daima bütün İslam kuramlarının başlıca konusu olmuştur. İslam toplumunda entelektüel aklın gelişmesiyle oluşan İslam nazariyat gelenekleri, inanç ve iman objesi olan Allah’ı değişik yönleriyle incelemiş ve metafizik bir sorun olarak tartışmalarının konusu yapmıştır. Tas...

  • DOĞUDAN VE BATIDAN KADIN HİKAYELERİ:
    DOĞUDAN VE BATIDAN KADIN HİKAYELERİ: "TE...

    TEL ÖRGÜYE DÜŞ BAĞLAMAK “doğudan ve batıdan kadın hikâyeleri”  Aylık Kadın Dergisi TURUNCU küresel krizlerin, savaşların, kızgınlıkların, kırgınlıkların, kaybolma korkularının eşiğinde başlanmış 2009 yılı gündeminde yepyeni bir projeyle yerini aldı. “TEL ÖRGÜYE DÜŞ BAĞLAMAK” isimli kitapla, Doğudan ve Batıdan kadın hikâyeler...

  • SÜMEYRA SOLMAZ'DAN 49 YENİ FOTOĞRAF VE KOLAJ
    SÜMEYRA SOLMAZ'DAN 49 YENİ FOTOĞRAF VE K...

    Edebistan GÖZKİRASI'ndaki, SÜMEYRA SOLMAZ albümüne 49 yeni fotoğraf ve kolaj eklendi.

  • HAMİT CAN'IN
    HAMİT CAN'IN "DERBESİYE GÜNLERİ" ÇIKTI...

    "DERBESİYE GÜNLERİ", yıllardır İstanbul'da ikamet eden, Mardin doğumluHamit Can'ın, çocukluğunun geçtiği Derbesiye kasabasındaki gündelik hayata ilişkin yazılarından oluşuyor.  Geçtiğimiz günlerde Erguvan Yayınları arasından çıkan DERBESİYE GÜNLERİ'nde, "Derbesiye, sanki bir varmış, bir yokmuş. Tarihin herhangi bir noktasında...