Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ
    HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ

    Usta çizer Hasan Aycın’ın çizgileri kadar hayat hikâyesi de ilginç. O, insan soyunun serüvenini anlattığı çizgisinde kendi yerini, zamanını arıyor. Kimi zaman Hanzala’nın 
dönük sırtında, kimi zaman kanayan bir gülde… Hz. Âdem’den günümüze kadar birbirine katışıp zenginleşerek meydana gelen bir tablo düşünün. İnsanların haya...

  • HASAN AYCIN'DAN: KUDÜS EY EY
    HASAN AYCIN'DAN: KUDÜS EY EY

    Çizer Hasan Aycın, mü’minlerin bilincini bileyen, gönüllerini kanatarak onları sırat-ı müstakim üzre ve dayanışma içinde tutan Filistin üstüne de yıllarca çizdi... İz Yayıncılık, Hasan Aycın’ın albümlerinde yer alan o çizgileri “KUDÜS EY EY” adıyla tek albümde topladı. Filistin ve Kudüs'ün sevdasını sevda bilenlerin, acısın...

  • "GÖLGE ET YETER" İSTANBUL MODERN'DE

    İstanbul Modern Sinema, Altyazı dergisi işbirliğiyle 5-28 Şubat tarihleri arasında “Gölge Et Yeter!” adlı bir program sunuyor. Işık ve gölge, sinemayla sanatlar arasında doğuştan gelen bir akrabalığı her zaman diliminde, ülkede ve kültürde türlü biçimlerde sürdürüyor. Birbirinden farklı dönemler, farklı malzemeler ve mecralar ar...

  • GAZZE: ÖKSÜZ GÜNEŞ
    GAZZE: ÖKSÜZ GÜNEŞ

    Ölümün sargılarını atabilmek senden Sen yaşama tamah etmeyenlerin şehri Geçitlerini arındırabilmek istikbalsizlikten Bir kopuşun ortasında bacasız ve kötürüm Sokaklarından silebilmek kurşun izlerini Sesini feryatların kesebilmek tarihinden Alfabeyi kanatan bu canavar gövdeyi Sayıları vuran, hesapları donduran bu kavmi ...

  • ORHAN DURU VEFAT ETTİ
    ORHAN DURU VEFAT ETTİ

    ’50 kuşağı öykücülerinden Orhan Duru 25 Ocak 2009 tarihinde İstanbul’da vefat etti. Tam adıyla Mehmet Orhan Duru, 1933’te İstanbul’da doğmuş, Çankırı İlkokulu’nu (1945), İstanbul Beşiktaş Birinci Erkek Ortaokulu’nu (1948), Afyon Lisesi’ni (1951), AÜ Veteriner Fakültesi’ni (1956) bitirmişti.  Urfa ve Ankara’da iki yıl  ve...

  • İBRAHİM KARAGÜL YAZDI: EY İSRAİL SİLAHLARININ GÖLGESİNE SIĞINANLAR!
    İBRAHİM KARAGÜL YAZDI: EY İSRAİL SİLAHLA...

    Önce Güney Lübnan'dan İsrail'in kuzeyine füze atıldı. İsrail hemen karşılık verdi ve bölgeyi top ateşine tuttu. Ancak füzelere kimse sahip çıkmadı. Hizbullah, Lübnan yönetimi ve Hamas reddetti. Lübnan içindeki İran/Suriye istihbarat hücrelerine dikkat çekildi. Ama oyun tutmadı. Ardından Golan Tepeleri'ndeki sınırdan İsrail t...

  • AYŞE KARA'NIN ANNESİ VEFAT ETTİ
    AYŞE KARA'NIN ANNESİ VEFAT ETTİ

    Yazar Ayşe Kara'nın, uzun süredir hasta olan annesi bugun vefat etti.  Merhumeye rahmet diler, Ayşe Kara'ya, kardeşlerine, merhumenin tüm sevenlerine başsağlığı ve sabr-ı cemil niyaz ederiz.

  • İMGE CİNSİYET PERFORMANS KONUŞMASI
    İMGE CİNSİYET PERFORMANS KONUŞMASI

    İSTANBUL MODERN SİNEMA SALONUNDA 20 ARALIK 2008, SAAT: 14.30'DA ZEYNEP SAYIN, ESER SELEN VE ZERRİN YANIKKAYA, İMGE, CİNSİYET VE PERFORMANS ÜSTÜNE KONUŞACAKLAR.

  • OĞUZ ATAY ÖYKÜ ÖDÜLÜ AHMET BÜKE'NİN
    OĞUZ ATAY ÖYKÜ ÖDÜLÜ AHMET BÜKE'NİN...

    Oğuz Atay 2008 Öykü Ödülü, Alnı Mavide adlı kitabıyla Ahmet Büke'ye verildi. Behçet Çelik, Murat Yalçın, Müge İplikçi, Nalan Barbarosoğlu ve Sezer Ateş Ayvaz'tan oluşan seçici kurulun gerekçeli kararında şu cümeler yer aldı: "Edebiyatıyla hayata farklı bir bakışın mimarlığını yapan yazarlarımız arasında yer alan Oğuz Atay ad...

  • NAZİR AKALIN İÇİN DUA...
    NAZİR AKALIN İÇİN DUA...

    O iyi bir şairdi; iyi bir edebiyat adamıydı. Çoğu Erzurumlu gibi mert, dost ve candandı. İntiharının üzerinden tam 6 yıl geçti. Okumayeri.net'ten Sevgili Vedat Aydın, grup yazışmalarıyla merhuma bir fatiha okunmasını hatırlattı. Bu fotoğraf ise tozlu klasörler arasında çıktı. Cevat Özyurt, Nazir Akalın, Ömer Lekesiz ve Mustafa B...

  • HÜSEYİN ATLANSOY: ÇOCUKLUĞUMUN KİTAPLARI
    HÜSEYİN ATLANSOY: ÇOCUKLUĞUMUN KİTAPLARI...

    Neydi? Çocukluktu. Şenlikli ve kısa çocukluk. O kısa sürmüş çocukluğun küçük ilçesi. Ne kadar kocaman görünürdü gözüme o günlerde. Muhteşem kışlar, patlayan baharlar yakıcı yazlar ve nesnelerin insanlara yaptığı insanların nesnelere yaptığı binlerce iyilik ve kötülük. Tabii ki, bütün bunlardan önce kendilerine ve birbirlerine ...

  • ARALIK 2008 DERGİLERİ: VARLIK, HAKSÖZ, İKİNDİ YAĞMURU; TEMRİN
    ARALIK 2008 DERGİLERİ: VARLIK, HAKSÖZ, İ...

    VARLIK, ARALIK 2008 Semih Poroy / Çizi-yorum Süreyyya Evren / Açılır Gecesi “Erlkönig”lerin Geothe / Der Erlkönig (Erl Kralı) Guido Snel / Saraybosna’da “Der Erlkönig” Maria Berrios / “Hoşçakal Tarzan” Şili’den Belgelenmemiş Söylentiler ve Ortadan Kaybolma edimleri Tuncer Uçarol / Doğumunun 100. Yılında Yaşar...

  • EDİBANE SÜZ(ÜL)ÜŞLER
    EDİBANE SÜZ(ÜL)ÜŞLER

    PENCERE İnsanın içine huzur veren bir kapak tasarımıyla size göz kırpan kitap, tabiatın çekiciliğiyle gözlerinize hitap ederken daha ilk sayfadan itibaren içlere doğru yolculuğa çıkarıyor. Ruhlara sesleniyor. Bir dinginlik hissiyle dengeli bir düşünüşün, duruşun ve sadırdaki sıkkınlığı yok edecek reçeteyi ima edercesine Pi...

  • VİCDAN EFE'NİN İKİNCİ ÖYKÜ
    VİCDAN EFE'NİN İKİNCİ ÖYKÜ "TAMBUR AĞITL...

    VİCDAN EFE’nin ikinci öykü kitabı “TAMBUR AĞITLARI” çıktı. Şenocak Yayınları arasından çıkan Tabur Ağıtlarında şu öyküler yer alıyor:Gülüm De Viran Oldu; Gülbiye; Memduh; Savan Amcanın Sırrı; Secer; Bebek; Ayna Çocuk; Keşfe Nine, Rıza Amca ve Babam; Lacivert Kokulu Kadın; Heykel Adam; Dökük Sırlar; Eriyik Bir Hayat; Babam. ...

  • KASIM 2008 DERGİLERİ: ZEMHERİ EDEBİYAT; LACİVERT; YASAKMEYVE; ÖZGÜR EDEBİYAT; HECE; KİTAPLIK; TEMRİN; VARLIK; HAKSÖZ
    KASIM 2008 DERGİLERİ: ZEMHERİ EDEBİYAT; ...

    ZEMHERİ EDEBİYAT, 6. SAYI 6. Sayıda: Hüseyin Peker, Onur Caymaz, Yıldız Ramazanoğlu, Mehmet Aycı, Sıtkı Caney, Hülya Soyşekerci, Hüseyin Akın,Sibel Eraslan, Mustafa Uçurum,Osman Hakan A., Yavuz Türk, Mustafa Oral, Mehmet Şamil Baş, Suavi Kemal Yazgıç,Kadir Aydemir, Burak Tokcan, Turgut Türksoy, Hasan Tülüceoğlu, Üze...

  • HECE YAYINLARI'NDAN ÜÇ KİTAP...
    HECE YAYINLARI'NDAN ÜÇ KİTAP...

    HECE YAYINLARI'ndan üç yeni kitap: 1-SÖZÜN ERİMİ -KONUŞMALAR-, ATASOY MÜFTÜOĞLU 2-SEKE SEKE BEN GELDİM - SEKMELER- 2, M. KAYAHAN ÖZGÜL 3-ÇAĞDAŞ İSLAMİ SİYASİ DÜŞÜNCE, HAMİD İNAYET, TÜRÇESİ YUSUF ZİYA CÖMERT

  • YUSUF BAL: SEFİNE / KALE(M)
    YUSUF BAL: SEFİNE / KALE(M)

    I. meczup hayallerin peşinde ışık sızar pir’in haritasından dil baygın ve suskun rüzgar gözbebeklerinde suskun irşad,  yunus halkının       - kapandı siyah örtülerle sureti- II. mavi ışık peşinde, ıssız mabed’in kan ile boyanmaz mavi kızıla ne güzel bakardı hattat ruh üflenirken harflere kalem ucunda özgürlüğü taşı...

  • NECLA ORHAN: BENDE EMANET SENDE ASIL
    NECLA ORHAN: BENDE EMANET SENDE ASIL

    Avucuna bıraktım;
 sıcak ve çırpınan,
 canlı hala, ama bir ölüden çıkan… Avucuna bıraktım;
 ateşten kırmızı
ve ateşten daha yakıcı.
 Yanan ve yakan ama,
bir külden kopan… Avucuna bıraktım;
 sana ait
ve sadece sende olan,
 hala sıcak,
 hala çırpınan,
 ateşten kırmızı,
 ıslak yapışkan bir kan gölü.
 Hala canlı ama bi...

  • SEVDA KURAL: ÖLMÜŞÜM BEN
    SEVDA KURAL: ÖLMÜŞÜM BEN

    son  zerresi  de  çekildi  kanımdan... aşkın  beni  terk etti... ben  ölmüşüm... gül ; kokmadı  sen...  kumral kuş;  sesinötmedi.. ay  ışıtmadı  yüzünü.. sensiz karanlık  beni  korkutmadı... durmadı ; attı  kalbim... adını dilim  bir  defada  andı... gülüp  geçtim ; senli  dünüme.. göz  yaşım  durdu;  akmadı... son  z...

  • LEYLA MARANKOZ: KETEN
    LEYLA MARANKOZ: KETEN

    keten bir yalınlıktır şu gördüğünüz.. serin tutar insan kalabalıklarına karşı.. korkmayın, dokunun kırılmış bakışlarınızla... yaklaşın, uzaktan çizgi çizgi durduğuna bakmayın... kalbinizin tam ortasına sürme çekene inat! uzak durun kadifelerden! ipekleri satılığa çıkarın! illa ki keten olsun yalınlığınızın kumaşı, ve so...