Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • herkes kaybetti, siz neyi kutluyorsunuz?
    herkes kaybetti, siz neyi kutluyorsunuz?

    Neyi kutluyorsunuz? Hangi zaferi selamlıyorsunuz? Hangi başarıyı ödüllendiriyorsunuz? Kime ne anlatmaya, ne tür mesajlar vermeye çalışıyorsunuz? Bu savaşın kazananı olmadı. Biz kazananlar olmadık. Kazananlar yıllarca uzaktan seyredip kıs kıs gülenlerdi. Bu savaş Anadolu'da bütün evleri yangın yerine döndürdü. Acı, öfke ve ka...

  • irfan mektebi, ekim 2009 sayısı çıktı
    irfan mektebi, ekim 2009 sayısı çıktı...

    İrfan Mektebi Ekim sayısı yepyeni konularla, birbirinden güzel yazılarla çıktı! Aylık ilim, edebiyat ve kültür dergisi olan İrfan Mektebi'nin Ekim sayısı, "Hanımlarda gayet yüksek bir kahramanlık var" başlığı ile çıktı. Kapak yazısı, annelerin şefkatten gelen yüksek kahramanlıklarını konu ediyor. Cemal Erşen, "Allah namına s...

  • kref.net; tedavix.com; izloo.com; soruloji.com....
    kref.net; tedavix.com; izloo.com; sorulo...

    İZLENMEYE DEĞER SİTELER: Sosyal Network: www.kerf.net Sağlık: www.tedavix.com search engine: www.izloo.com bilgi kaynağı: www.soruloji.com

  • sevgili halit bey...
    sevgili halit bey...

    1960’tan sonra, altmış ortalarında, bir yaz günü; Elmadağ'daki Şan Sineması'nda Şehirdeki Yabancı'yı seyrediyorum. Yaz günle­ri 'iki film birden' oynatan sinemalara gitmek çok hoşuma gidiyor. Hemen hep Türk filmlerini tercih ediyorum. Sinemada eserin yönetmen imzalı olduğunu nihayet sezinlediğim ilk filmlerdendi Şehirdeki Y...

  • ibrahim canan vefat etti...
    ibrahim canan vefat etti...

    İbrahim Canan vefat etti. Hadis alimi olan Canan'ın bu alanda otuzu aşkın telif eseri ve bir çok tercümesi bulunuyor. Canan’a Allah'tan rahmet, yakınlarına ve sevenlerine sabr-ı cemil diliyoruz. www.edebistan.com web ekibi

  • nurettin durman'la söyleşi
    nurettin durman'la söyleşi

    Beylerbeyi'ndeki berber dükkânına girdiğimizde Nurettin Durman'ı bir müşterisini traş ederken buluyoruz. Sıcak bir gülümsemeyle içeri buyur edilip, müşterisini uğurlamasını beklerken bir yandan da etrafımızı inceliyoruz. Dükkân fazlasıyla sade ve mütevazı... Maç ve günlük muhabbetlerin yapıldığı diğer berber dükkânlarına hiç ben...

  • kudüs'te bir bayram sabahı
    kudüs'te bir bayram sabahı

    “Ey kalbimin şehri Her gün senisoruyorum Bir dosta nasılsın der gibi Taş duvarlarındaki cevheri Meryemin sancısını Narını, zeytinini, miracını Köşede mum alevi gibi yalnız kalışını Soruyorum matemini sırlarını Ey kalbimin şehri” Bünyamin Doğruer Aydınlığa gebe serin bir Ramazan gecesinin seherinde düştük ...

  • istanbul'un bohem çevrelerinde gide
    istanbul'un bohem çevrelerinde gide

    Çehov'un İstanbul'a geldiğini eski bir kitaptan öğrenmiştim. Varlık Yayınları 1964'te yayımlamış Büyük Yazarlar'ı. Yazar resimleri İbrahim Ersaraç'ın. Derme çatma biyografileri kim ya da kimler yazmış belli değil; Türkçe'ye çevirenler belirtilmiş. Derme çatmaydı, eksik püksüktü ama, bu kitabı yıllarca baş ucumdan ayırmadım. ...

  • edebistan Ekim 2009 güncellemesi saat 01.oo'den itibaren...
    edebistan Ekim 2009 güncellemesi saat 01...

    Edebistan, bugün saat 01.oo'den itibaren güncellenecek. Edebistan'ın Ekim 2009 güncellemesi şiir, öykü, deneme ve eleştiri yazılarıyla yine dopdolu...

  • andersen'in istanbul'u
    andersen'in istanbul'u

    Hans Christian Andersen: Çocukluğumun eşsiz masalcısı. Andersen 1841 yılının ilkbaharında pâyitaht İstanbul'a gelmiş. İstanbul'da ne kadar kaldığını tam çıkaramadım. "Symrna" dediği İzmir'de çok kısa kalıyor. İstanbul'a çoğu kez "Constantinopel" demeyi tercih etmiş, Kızkulesi "Leander Fener"i, Üsküdar bazan "Scutari"... And...

  • 'doğal biri olarak düşünsünler beni'
    'doğal biri olarak düşünsünler beni'...

    Portekiz'in geçen yüzyıldaki en büyük şairi Fernando Pessoa'yı sevmemiz ve ona hayranlık duymamız için pek çok sebep vardır. Mesela "Tutkum ve isteklerim yok benim. / Şair olmak bir tutku değil benim için. / Bu benim yalnız olma yolum." diyebildiği için. 'Rüzgârın çıkışı gibi doğal' bir şiiri olduğu için... Ve elbette en çok...

  • temrin
    temrin

    temrin, eylül 2009 17. sayısıyla okurlarına seslenen aylık düşünce ve edebiyat dergisi Temrin, bu sayısında da farklı edebi türlerde doyurucu yazılara yer veriyor. Yeni kalemlere okul görevi gören derginin bu sayısında da birçok yeni kalem yer alıyor. Yazıları beğeniyle okunan yeni kalemlerden bazıları dergide ikinci yılın...

  • kürt açılımı, türkiye'nin bölgesel barış projesi
    kürt açılımı, türkiye'nin bölgesel barış...

    Bundan sonra Türkiye'nin attığı hiçbir adım, geliştirdiği hiçbir inisiyatif, Türkiye ile sınırlı, Türkiye'nin iç dengelerine hapsedilmiş olmayacak. Bu yüzden, içeride politika üretenlerin, gelişmeleri anlamaya çalışanların, yeni eğilimleri algılama çabasına girenlerin bu gerçekten hareket etmeleri, ezberlerini bozmaları son de...

  • mehmet narlı ile söyleşi
    mehmet narlı ile söyleşi

    Mehmet Narlı tarafından kaleme alınmış akademik anlamda bir çözümleme kitabı Şiir ve Mekân. Hece Yayınları'ndan çıkan kitap, edebiyat tarihçilerimizin tek parti dönemiyle sınırladığı Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nda mekân algısını, kullandığı edebi sanatlar, yazıldığı dönem, anlatım özellikleri ve yansıttığı psikoloji gibi...

  • "yazmaya orhan kemal olacaktı"

    Birkaç gün sonra Orhan Kemal'in doğum günü. 15 Eylül 1914'te Adana'nın Ceyhan ilçesinde doğmuş. Babası Abdülkadir Kemalî, avukat, 1920-23 tarihleri arasında Kastamonu milletvekili. Çok geçmeyecek, Abdülkadir Kemalî, siyasî sebepler dolayısıyla Suriye'de yaşayacak, ailesiyle birlikte. Bir kaçış, kaçmak zorunda kalış. Orhan ...

  • davutoğlu
    davutoğlu "düzen kurucu ülke" ve yeni os...

    Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun “Ortadoğu'nun, Kafkaslar'ın ve Balkanlar'ın en büyük ülkesiyiz, bu bölgede düzen kurucu ülke biz olmalıyız” şeklindeki açıklaması, bazı çevrelerde ciddi bir şekilde eleştirildi. “Davutoğlu sözlerini iyi seçmeli, dikkatli olmalı” türü uyarılar yapıldı. “Düzen kurucu ülke olma” iddiasının bu...

  • çok okunmak
    çok okunmak

    Çalışkan arkadaşım Yusuf Çopur bana bir dosya armağan etti: Halide Edip Adıvar'ın 1939'da memlekete dönüşten sonra Akşam gazetesinde yayımladığı yazılardan bir derleme. Çoğu, kültür, sanat üzerine yazılmış. "8 Teşrinsani 1939" tarihinde "Harp ve Kitaplar"ı yazmış Handan romancısı. "Bugünün harplerini her zamandan fazla ordu ...

  • onun adı kekeç, bizim dilimiz...
    onun adı kekeç, bizim dilimiz...

    Ahmet Kekeç kimdir? Birden, Ahmet Kaya’nın o şarkısı geldi aklıma; Koçero kimdir? ” Sağcısına sorarsan… solcuya sorarsan… devlete sorarsan…” diye devam eden müthiş bir lirizm çıkar karşınıza. Bir eşkıyanın bitimsiz hikayesi capcanlı durur karşınızda. Ahmet Kekeç kimdir?...  Google sorarsan, bir gazete yazarı, merkez medyay...

  • yücel çakmaklı vefat etti
    yücel çakmaklı vefat etti

    Yönetmen, yapımcı ve senarist Yücel Çakmaklı vefat etti. Çakmaklı'nın cenazesi, 25 Ağustos Salı günü Fatih Camii'nde öğlen vakti kılınacak cenaze namazının ardından Zincirlikuyu Mezarlığı'nda toprağa verilecek. Afyonkarahisar'ın Bolvadin ilçesinde 1937 yılında doğan Çakmaklı, 1959'da İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enst...

  • ilk günün izlenimleri
    ilk günün izlenimleri

    Kandil oruçları dışında, burada ilk defa Ramazan geçiriyorum. Ramazan... Tutması zor ama sevinci çok izlenimi oluşturuyordu, öyle olmadı. Bu sıcakta madende çalışanları, orak biçenleri, inşaaat işçilerini düşünmek bile yeter, fikir sahibi, kanaat sahibi olmak için. Üstelik daha, cırcır böcekleri bile susmadı, dalgalar Sabahatt...