Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • YENİ BİR DERGİ: KUŞLUK VAKTİ
    YENİ BİR DERGİ: KUŞLUK VAKTİ

    Tabloid boyda sarı kâğıda logosu hariç siyah beyaz basılan ve İkindi Yazıları’nı andıran 8 sayfadan mürekkep Kuşluk Vakti adlı dergi Manisa’yı merkez edinerek yayınına başladı. Salih Güzel’in yayın yönetimindeki derginin ilk sayısında yer alan isimler: Nurettin Durman, Âdem Turan, Mehmet Aycı, Sadık Yalsızuçanlar, Mustafa ...

  • IRCICA'DA TÜM YÖNLERİYLE KANUN-I ESASİ KONFERANSI
    IRCICA'DA TÜM YÖNLERİYLE KANUN-I ESASİ K...

    IRCICA, Kanun-ı Esasi’nin tekrar yürürlüğe konulmasına ve parlamentonun tekrar açılmasına yol açan II. Meşrutiyet’in ilanının yüzüncü yıldönümünde, İslam dünyasındaki diğer anayasal hareketlere ve demokrasi denemelerin öncülük eden bu anayasal hareketin kapsamlı bir şekilde tartışılması amacıyla Türkiye’den ve Türkiye dışından ...

  • HECE'DE
    HECE'DE "EDEBİYATTA DÖNÜŞÜMLER / BAŞKALA...

    Hece Aylık Edebiyat dergisinin 137. sayısı (Mayıs 2008) çıktı. "Edebiyatta dönüşümler / başkalaşımlar" başlıklı bir dosyanın ve Abdullah Harcmancı'nın GÜRAY SÜNGÜ ile söyleşisinin de yer aldığı Hece'nin yeni sayısında şu imzalar bulunuyor: Necati Mert, Abdurrahim Karadeniz, İbrahim Demirci, Işık Yanar, Mehmet Harmancı, Ha...

  • NALAN BARBAROSOĞLU'NUN BEHÇET ÇELİK'LE SÖYLEŞİSİ EDEBİSTAN'DA
    NALAN BARBAROSOĞLU'NUN BEHÇET ÇELİK'LE S...

    2008 Sait Faik Hikaye Armağanı’nı kazan BEHÇET ÇELİK’le, ödüllü kitabı GÜN ORTASINDA ARZU üstüne EŞİK CİNİ öykü dergisinin 9. sayısında (Mayıs/Haziran 2007) bir söyleşi yayınlanmıştı. NALAN BARBAROSOĞLU’nun gerçekleştirdiği bu söyleşiyi, Barbarasoğlu’nun izini ve katkılarıyla güncelleme dışı olarak yayınladık. Lütfen ALINT...

  • 2008 SAİT FAİK HİKAYE ARMAĞANI BEHÇET ÇELİK'E VERİLDİ
    2008 SAİT FAİK HİKAYE ARMAĞANI BEHÇET ÇE...

    2008 Sait Faik Hikaye Armağanı, Gün Ortasında Arzu (Kanat, İstanbul 2007) adlı öykü kitabıyla BEHÇET ÇELİK'e verildi. Refik Algan dışında son yıllarda bu armağana layık görülen isimler konusunda yoğun tartışmalar yaşanmış, ilgili yazarların perde arkası bağlantıları ve ürünlerinin nitelikleri sürekli olarak sorgulanır olmuşt...

  • HOŞGELDİN
    HOŞGELDİN "TEMRİN"

    TEMRİN AYLIK DÜŞÜNCE VE EDEBİYAT DERGİSİ ilk sayısıyla edebiyat ortamına dahil oldu. Uğur Nail Uzunok’un yayın yönetmenliği ve Nazmiye Denizer’in editörlüğünde Mayıs 2008'de ilk sayısı yayınlanan TEMRİN’de Hüseyin Bayçöl; Nazan Koral; Mahmut Sami Şimşek, Reyhane Kemerli; Nazmiye Denizer; Hüdai Can; Sibel Giray Özşirin; Şeref ...

  • 2008 YUNUS NADİ YARIŞMASINDA ÖDÜL KAZANANLAR AÇIKLANDI
    2008 YUNUS NADİ YARIŞMASINDA ÖDÜL KAZANA...

    2008 Yunus Nadi Yarışması'nın roman, öykü ve şiir dalindaki ödülleri açıklandı. “Roman” dalında Mehmet Anıl ın “Pembe Otobüs”ü; “Öykü” dalında Yavuz Ekinci ‘nin “Sessizlik Kulesi”i ile Alper Akçam ın “Kiev’de Aşk”ı; Şiir” dalında Abdülkadir Budak ın “Mesafe”i ile Veysel Çolak ın “Birkaç Kuş Birkaç Anı"sı ödül kazandı.Cheap N...

  • ABDULLAH BİROKUR: SÜHAN DERGİSİ YAYIN DÜNYASINA VEDA ETTİ
    ABDULLAH BİROKUR: SÜHAN DERGİSİ YAYIN DÜ...

    Uzun bir suskunluk döneminin ardından Sühan dergisi, nisan-mayıs- haziran 2008 tarihli Tamam-ı Sühan sayısı ile yayınını sonlandırdı. İlk sayısının üzerinden tam beş yılı geride bırakmış olan derginin toplam on sekiz sayı yayımlandı. Önceleri iki aylık yayın periyodun sahip olan dergi son yıllarda düzensiz olarak ancak içeri...

  • NECİP TOSUN'DAN
    NECİP TOSUN'DAN "GÜNÜMÜZ ÖYKÜSÜ"

    Hece Öykü ile Eşik Cini dergilerindeki öykü yazıları ilgiyle okunan, sitemizin de çekirdek kadrosunda yer alan NECİP TOSUN'un Cemil Kavukçu, Özcan Karabulut, Ayfer Tunç, Jale Sancak, Faruk Duman,Cheap Uggs | Men's, Women's, Kids' Uggs Outlet Online Özen Yula, Murat Gülsoy, Murat Yalçın, Yekta Kopan, Leyla Ruhan Okyay, Başar Baş...

  • CEMAL ŞAKAR'IN 5. ÖYKÜ KİTABI
    CEMAL ŞAKAR'IN 5. ÖYKÜ KİTABI "HAYAL PER...

    Sitemizin öykü editörlüğünü de yürüten öykücü CEMAL ŞAKAR'ın 5. öykü kitabı "HAYAL PERDESİ" Selis Kitaplar arasından çıktı (İstanbul, Nisan 2008) HAYAL PERDESİ'nde Cemal Şakar'ın çoğunluğu Hece ve Hece Öykü dergilerinde yayınlanan şu öyküleri yer aldı: Ateşböceği; A/B; Uzak Kara Derin Bir Ayrılık; Mevlid; İhtilaç; Anlatabilme...

  • MURAT BELGE YAZDI: GÖZDEN DÜŞEN SİYASET
    MURAT BELGE YAZDI: GÖZDEN DÜŞEN SİYASET...

    Bir insan niçin 'siyaset'i kendine kariyer yapmak ister? Normal ?olarak, toplumun nasıl olması gerektiği, ama halihazırda ne olduğu konusunda görüşleri olduğu, bunlara güvendiği ve önem verdiği ?için böyle bir hayat biçimini seçer. ? Siyaset, toplumsal ilişkilerin daha başka ilişkilere dönüştürüldüğü alandır. Birçok ülkede ol...

  • REMZİYE ARSLAN'IN ÖYKÜ KİTABI
    REMZİYE ARSLAN'IN ÖYKÜ KİTABI "KADER PER...

    Remziye Arslan'ın KADER PERİLERİ adlı öykü kitabı, Ütopya Yayınları arasından çıktı (Ankara, Nisan 2008). KADER PERİLERİ'nde şu öyküler yer alıyor: Ölüm Odası; Berivan'ın Hatıra Defteri'nden; Kader Perileri; Şahit; Üç Mektup; Ruh Göçü; Albay'ın Emri; Kertik; Gülistan; Kağıttan Dünya; Bodrum Katı; Pencere. ...

  • Aşk ile Nefret Arasında TÜRKİYE'DE TOPLUMUN BATI ALGISI
    Aşk ile Nefret Arasında TÜRKİYE'DE TOPLU...

    Aşk ile Nefret Arasında Türkiye’de Toplumun Batı Algısı Kudret Bülbül, B. Berat Özipek, İbrahim Kalın SETA Yayınları, Ankara, Şubat 2008 Türkiye’de, herhangi bir temsil niteliği olmayan insan, Batı’yı ve Hıristiyanlığı nasıl algılıyor? Batı’nın dinine mi, kültürüne mi, siyasetine mi, yoksa “Batılı olan” her şeye mi karşı? ...

  • HECE YAYINLARI'NDAN 3 YENİ KİTAP
    HECE YAYINLARI'NDAN 3 YENİ KİTAP

    KENAN ÇAĞAN / İDEOLOJİ ERNST CASSIRER / RÖLATİVİTE TEORİSİ ÜZERİNE M. KAYAHAN ÖZGÜL / SEKE SEKE BEN GELDİM SEKMELER 1

  • DOĞAN HIZLAN YAZDI: KÜLTÜRLERARASI DİYALOG YAPAY BİR KAVRAM MI?
    DOĞAN HIZLAN YAZDI: KÜLTÜRLERARASI DİYAL...

    DÜN yapılan Kültürlerarası Diyalog toplantısında, ilk kültür bakanı Talát Halman’ın bir anısı, kültürlerarası diyaloğun yapay, sanal bir kavram olduğu konusunda bende ve dinleyicilerde şüpheler yarattı. Ünlü şef Zubin Mehta, İsrail’de açık havada Bethlehem’de (Beytüm-lahim) bir konser vermek istemiş. İsteğini de gerçekleşti...

  • GENÇ ÖNCÜLER DERGİSİ E-EDEBİYATI SORDU
    GENÇ ÖNCÜLER DERGİSİ E-EDEBİYATI SORDU...

    Türkiye'nin ilk gençlik dergisi GENÇ ÖNCÜLER, 40. (Nisan 2008) sayısında internette edebiyat dergiciliğini dosya konusu yaptı. Asde Zeynep Toprak'ın hazırldığı "EDEBİYAT İÇİN YENİ SOLUK İNTERNET" başlıklı dosyada edebistan, zemheri edebiyat, ihvan dergi, yol düşleri ile viran ve bahar dergilerinin yöneticileri, e-edebiyat anl...

  • "M Ü F R E D A T" BAŞUCU KİTAPLARINIZDAN...

    Rağıp el-İsfehani'nin çağlar ötesinden bugünü aydınlatan ve zamanın eskitemediği kıymetli eseri MÜFREDAT, titiz tercümesi, dipnotları ve tetkikleriyle PINAR YAYINLARI tarafından okura sunuldu. Din dilinin etimolojisiyle ilgilenen ve Kur'an okuyan herkesin başucu kitabı olmayı hak eden bu altın kıymetindeki eserin çevirisiyle...

  • YENİ ÖYKÜ KİTAPLARI - 2008
    YENİ ÖYKÜ KİTAPLARI - 2008

    1-AKARSU, HİKMET TEMEL/DEKADANS GECELERİ 2-ATAŞÇI, ABDULLAH/VİCDAN SAATLERİ 3-ATICI, ERDAL/O KARLI KIŞ GECESİ 4-BARLAS, TARKAN/HUZURSUZ RUHLAR 5-CAYMAZ, ONUR/KALBİN VE TENİN BÜTÜN İSTEKLERİ 6-ÇELİK, AYŞEGÜL/ŞAHPER - DEHLİZDEKİ KUŞ 7-DİRİCAN, MAZLUM/BİR YOL MESELİ 8-ERSÖZ, CEZMİ/HATA YAPTIYSAM ARAMIZDA KALSIN 9-GÖKTEPE, S...

  • KARAGÖZ'ÜN İKİNCİ SAYISI ÇIKTI
    KARAGÖZ'ÜN İKİNCİ SAYISI ÇIKTI

    İki aylık şiir ve temaşa dergisi Karagöz’ün 2., Nisan/Mayıs 2008 sayısı "Türk Şiirinin Tabuları", İsmet Özel’in “Yaşamak Geçti Başımdan” isimli şiiriyle açılıyor. İsmet Özel’in yeni şiirinin yanı sıra, Karagöz dergisinde bir de İsmet Özel söyleşisi var. Türk şiirinin kökleri ve millet bağı üzerinden günümüz şiirinin ele alındığı...

  • FÜTÜHAT-I MEKKİYYE'NİN 8. CİLDİ ÇIKTI
    FÜTÜHAT-I MEKKİYYE'NİN 8. CİLDİ ÇIKTI...

    LİTERA YAYINCILIK tarafından daha önce ilk yedi cildi okura sunulan FÜTÜHAT-I MEKKİYYE'nin 8. cildi de çıktı. İbn Arabî'nin şaheseri Fütûhât-ı Mekkiyye'nin sekizinci kitabı on beş ve on altıncı sifirlerden oluşuyor. Hiç şüphesiz, 'Şeyhü'l-ekber' Tasavvufî öğretiyi kendine has yorumuyla zenginleştiren ve bununla da kalmay...