Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ayşe kulin ya da merdi kipti şecaat arzederken sirkatin söyler
    ayşe kulin ya da merdi kipti şecaat arze...

    Ayşe Kulin, şu sıralar Türkan Saylan’ı yazıyormuş. Hayalini, “yaşadığı sürece hep üreten ve çok okunan bir yazar olarak kalabilmek” şeklinde özetleyen Kulin, edebiyata ve eleştiriye nasıl da bakıyormuş: “Adı Aylin beni okura tanıttı, başımın üzerinde yeri var. Ama hâlâ okurlar açısından neden bu kadar çok beğenildiğini, el...

  • ikindi yağmuru'nda '2000 kuşağı' tartışması
    ikindi yağmuru'nda '2000 kuşağı' tartışm...

    Edebiyat dergiciliğindeki görece daralmalar olsa da, İkindi Yağmuru dergisi 20-21.sayısıyla okurlarına ulaşabilecek irade ve kararlılığını göstermeye devam ediyor. İki sayı birlikte yayınlanan dergi 80 sayfalık hacmiyle birçok imzaya yer vermiş. Dergide ilk kez yer alan bu imzalar arasında İbrahim Tenekeci, Hüseyin Akın, Musta...

  • doğu-islam çatışması: asya'da tehlikeli oyun!
    doğu-islam çatışması: asya'da tehlikeli ...

    Moskova'daki ABD-Rusya pazarlıkları ve Doğu Türkistan'da hâlâ devam eden kıyım ve çatışmalar sırasında aklıma gelen sorular, doğru cevaplara ulaşıldığında, aslında yakın gelecekte olacaklar hakkında çok önemli işaretler içeriyor. Asya'daki Batı karşıtı bölgesel yakınlaşma ilk ciddi sınavını verirken, Obama yönetimindeki ABD di...

  • obama sen bizim model ortağımız mısın?
    obama sen bizim model ortağımız mısın?...

    Türk-Amerikan ilişkilerinin ‘süt tozu’ miladı…
 “Bizim çocukluğumuzda okullarda süt tozu dağıtılırdı” diye söze başlar babam, bildiği tüm çocukluk anılarının içinden geçerken. Menderes’in idamının ardından doğan her çocuğun kaderidir belki de bu toprakların yazısına yazgılı olmak. İşte bu yüzden, babam gibi tüm darbe çocukla...

  • 'vav' ile 'su'yun buluşması...
    'vav' ile 'su'yun buluşması...

    Ressam Fehnur İpek ve Tülay Aydoğan'ın resimlerini bir araya getiren sergi, Dolmabahçe Sanat Galerisi'nde açıldı. İki sanatçının birlikteliği, hoca-öğrenci ilişkisine dayanıyor. 1984 yılından beri birçok sergiye katılan Fehnur İpek, resimlerini 'Suyun Dansı' adı altınta bir araya getirmiş. İlk kişisel sergisini açan Aydoğan'ın...

  • müsvedde dergisinin 4. sayısı çıktı
    müsvedde dergisinin 4. sayısı çıktı...

    Genel Yayın Yönetmenliğini Eyüp TOSUN yazı işleri müdürlüğünü Mustafa Büyükkökten’in üstlendiği aylık edebiyat, sanat ve kültür dergisi Müsvedde’nin 4. Sayısı çıktı. Gayesini “Her zaman tarafsızlığa taraf olmak”, “kara tahtalarda sıralara şekiller çizilerek dinlenen edebiyatın hayatla iç içe olan o güzel yüzünü sizlere göste...

  • boğaziçi'nde aşk
    boğaziçi'nde aşk

    Çok yazdım, anlattım dedim ama sevgili okurum Olcay'ı bir türlü inandıramadım. Bu yazı onun içten isteğini kırmamak için... Abdülhak Şinasi Hisar, eşsiz eseri Boğaziçi Mehtapları'nda, yürek yakıcı bir "Aşk Faslı"na açılır. Okudukça, yaşamdaki aşkla yazıdaki aşkın aynı duyuş olamayacağını algılarız. Yazıdaki aşkın ille yaşanm...

  • '28 şubat'çılar da yargılansın...
    '28 şubat'çılar da yargılansın...

    Savaş ve olağanüstü haller dışında askeri kişilerin sivil mahkemelerde yargılanabilmesine ilişkin kanun değişikliğinin etkileri, Ergenekon davasından mahkum olabilecek askeri nitelikli kişilerin temyiz aşamasında Askeri Yargıtay'dan medet ummasını önlemekle sınırlı değil. Değişikliğin yol açacağı hukuki, usule ilişkin sonuçlar b...

  • HOŞGELDİN ALİ ENGİN...
    HOŞGELDİN ALİ ENGİN...

    Sitemizin iki büyük emektarı İclal – Selçuk Engin çiftinin yuvasına yeni bir bebek teşrif etti. Engin ailesini tebrik ediyor, Ali Engin adını alan bebeğe hayırlı, uzun ömürler diliyoruz.

  • varlık; temrin
    varlık; temrin

    VARLIK, TEMMUZ 2009 Çizgi-yorum / Semih Poroy 2009 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri A.Barış Ağır ile Söyleşi Şarkı / A. Barış Ağır Aslı Akarsakarya ile Söyleşi Huzursuz Bacak / Aslı Akarsakarya Gece Gardırobumda Bir Mor Sözlük / Şakir Özüdoğru Cinnet / Deniz Arslan Milattan Önce / Behice Tezçakar Semizotu / Ecan...

  • feridun kandemir: sordum söylediler
    feridun kandemir: sordum söylediler

    Ankara Hükumeti’nin ilk istihbarat müdürlüğünü de yapan gazeteci, romancı Feridun Kandemir’in, çeşitli gazetelerde yayınlanan söyleşileri SORDUM SÖYLEDİLER –EDEBİYATÇILARIMIZ NE DEDİLER- başlığıyla Yağmur Yayınları tarafından kitaplaştırıldı (İstanbul, Kasım 2008). Söyleşi türüne ilişkin üç yazı ile belli başlı söyleşi kita...

  • bedia koçakoğlu: aşkın şizofrenik hali SEVİM BURAK
    bedia koçakoğlu: aşkın şizofrenik hali S...

    Yıllar Sonra Sevim Burak: Bedia Koçakoğlu’nun kaleme getirdiği Aşkın Şizofrenik Hâli/Sevim Burak’ı okuyorum.
Bu kitaptan önce Nalan Barbarosoğlu söz açtı. Konya’dan yeni dönmüştü. “Sevim Burak üzerine çok kapsamlı bir eserle döndüm.” Sordum, Nalan anlattıkça kitabı ille edinmek istedim. Bana niye almamıştı? Bitirince okumak is...

  • maçka palas'ta bir efsane
    maçka palas'ta bir efsane

    O kitabı Sahaflar'da bulmuştum. Biliyorum, bıkkınlıkla, "Yıllar önce" diyeceksiniz. Evet, yıllar önce, her yaz günü Beyazıt'a, Sahaflar'a gittiğim dönemde. Orada daha çok-daha çok kitapla haşır neşir yaşamak... Fransız yayınevlerinin kitabı gibiydi. Bir defa kapak düzeni öyleydi; ikincisi, Fransızca ad taşıyordu: Lettres à A...

  • yeni öykü kitapları
    yeni öykü kitapları

    1-SERTAP AYYILDIZ / DENİZİNİ ARAYAN KADINLAR / KÜLSANAT 2-EKMEL DENİZER / ISLIKLA ÇILANIN ÖYKÜLER / CUMHURİYET KİTAP 3-AYŞEGÜL DEVECİOĞLU / KIŞ UYKUSU / METİS 4-TUNCAY DURMUŞ / EPİKRİZ / MİNİMA 5-ASLI ERDOĞAN / TAŞ BİNA VE DİGERLERİ / EVEREST 6-HAKAN ERGÜL / SESLER NEREDEN GELİYOR? / TURKUAZ KİTAP 7-TARIK GÜNERSEL ...

  • bunların hepsini okudun mu?
    bunların hepsini okudun mu?

    Şair dostumuz Mehmet Aycı, geçen yıllardan birinde, Elazığ'da akşam başlayıp sabahın ilk ışıklarına kadar süren bol çaylı ve hayli eğlenceli bir sohbette, 'kitabın ve okurun muhtelif hallerine dair yazılar' yazmakta olduğunu haber vermiş ve bir gün bunları kitaplaştıracağını söylemişti. Birkaç yazının konusunu da fısıldamıştı ...

  • vural bahadır bayrıl'la söyleşi
    vural bahadır bayrıl'la söyleşi

    Şiir yayımlamaktan çok şiir yazmayı sevdiğini söyleyen Bayrıl'la yeni kitabını konuştuk. -Arzuda Tenhâ 1996-1998 yılları arasında yazılmış şiirleri içeriyor. Meraklı okur soracaktır: Kitabı yayımlamak için neden 11 yıl beklediniz? Bundan önceki kitabınız Şer Cisimler'in 2000 yılında yayımlandığı düşünülünce, iki kitaptaki şii...

  • islamcılar her ülkede oy kaybetti, iran sarsıldı
    islamcılar her ülkede oy kaybetti, iran ...

    Tam da Obama'nın bütün Ortadoğu'yu ılımlı mesajlarla değiştirmeye giriştiği günlerde İran'da Mahmud Ahmedinejad'in yenilgiye uğraması, Mir Hüseyin Musavi'nin kazanması gerekiyordu! Seçim sonuçları üzerindeki şaibe, sert tartışmalar, gösteriler, çatışmalar, ölümler, Anayasayı Koruma Konseyi'nin oyların yeniden sayılması kararı...

  • PEYAMİ SAFA
    PEYAMİ SAFA

    Koca Peyami... Makalelerini, romanlarını okuduğum Peyami Safa hayalimde bir devdi. Bir konferansta onu görünce hayallerim yıkıldı; ufak tefek bir adam gelip kürsüye oturmuştu. Konuşmaya başlayınca ufak tefek adam devleşiyordu. Birkaç dakika sonra hayalimi aştı. Cüssesiz olmasına rağmen hayata karşı cesurdu; çünkü onu öldürmeye...

  • "KÜÇÜK PAŞA"DAN SONRA...

    Küçük Paşa günümüzde okunuyor mu, bilmiyorum. Genç arkadaşlara sordum, Küçük Paşa'yı işitmemişlerdi. Yaşıtlarıma sordum, bir iki kişi hayal meyal hatırladı. Sorduğum kişileri edebiyatla ilgisiz sanmayın. Kimileri, üstelik, doğrudan doğruya edebiyatın içinde, öykü, roman yazıyorlar. Küçük Paşa yazarların artık okumadığı bir...

  • BU DEFA
    BU DEFA "EĞİTİM" KONUSUNA EL ATARAK KIRM...

    KİRPİ DİYOR Kİ: 9 AYŞE'den YENİ İNCİLER: 1)Bugünlerde herkesin evindeki gündem; sınavdan sınava koşan çocuklarımız. Sınavda kaç soru yaptılar üzerinden sürüyor muhabbetler. Çocuklarımız sonuçlara göre etiketlenecek; başarılı, başarısız, yetenekli, yeteneksiz. 1.1-GÜNDEM ve MUHABBET ilişkisi üstüne düşününüz. 1.2-ETKİLE...