Menu
NECMETTİN ERBAKAN VEFAT ETTİ
Haberler • NECMETTİN ERBAKAN VEFAT ETTİ

NECMETTİN ERBAKAN VEFAT ETTİ

İNNA LİLLAHİ VE İNNA İLEYHİ RACİUN...

Necmettin Erbakan:

-Sinop Kadı Vekili Mehmet Sabri ile Kamer Hanım'ın oğlu olarak doğdu: 29 Ekim 1926

-İlk öğrenimine Kayseri'de başlamasına karşın babasının tayin olması dolayısıyla Trabzon'da tamamladı.

-İstanbul Erkek Lisesi'ni birincilikle bitirdi.

-İTÜ Makine Fakültesi'nden 1948 yılında mezun oldu.

-Üniversite tarafından 1951'de gönderildiği Almanya'da Aachen Teknik Üniversitesi'da doktorasını yaptı.

-Alman Ordusu için araştırma yapan DVL Araştırma Merkezi'nde Prof. Dr. Schmidt ile çalışmalar yaptı.

-Alman Üniversiteleri'nde doktorasını tamamladı.

-1953'de Doçentlik sınavını vermek üzere Türkiye'ye yani İstanbul'a döndü.

-27 yaşındaİTÜ'de doçent oldu.

-1951-Almanya'nın Deutz Leopard Tankı fabrikalarına gitti.

-Mayıs 1954-55 arasında askerlik yaptıktan sonra üniversiteye döndü.

-1956-1963 arasında 200 ortaklı ilk yerli motoru üretecek olan Gümüş Motor'u kuruluşunu ve ilk motor üretimini gerçekleştirdi.

-1965'te Profesör unvanlarını aldı.

-1967'de TOBB Genel Sekreterliği'ne seçildi.

-1969'da Adalet Partisi'nden milletvekili aday adaylığı Demirel'in vetosuna uğradı. Konya'da bağımsız aday oldu.

-1970'de Milli Nizam Partisi'ni kurdu. Partisi Anayasa Mahkemesi tarafından kapatıldı.

-11 Ekim 1973'de MSP'yi kurdu.

-1974-1978 döneminde üç ayrı kaolisyon hükümetinde başbakan yardımcılığı yaptı.

-1973 seçimlerinde MSP 48 milletvekili çıkardı.

-Kıbrıs Harekatı'nın yapılmasını savundu. Ecevit ile birlikte harekata onay verdi. 17 Kasım 1974'de hükümet dağıldı.

-1977 seçimlerinde MSP yarı yarıya oy kaybederek 24 milletvekili çıkardı.

-12 Eylül'de İzmir'de gözaltında kaldı.

-15 Ekim 1980'de 21 MSP yöneticisiyle birlikte suçlamasıyla tutuklandı. 24 Temmuz 1981'de serbest bırakıldı.

-1982 Anayasası gereğince 10 yıl siyaset yapma yasağı aldı. 1987'de halk oylamasıyla siyasete döndü.

-19 Temmuz 1983'te kurulan Refah Partisi'ne daha sonra genel başkan seçildi.

-1991 seçimlerinde Konya'dan milletvekili oldu.

Refah Partisi 1995 seçimlerinde 158 milletvekili ile birinci parti olarak Meclis'deki yerini aldı.

- DYP ile Refahyol hükümetini kurdu. 28 Haziran 1996'da başbakan olarak göreve başladı.

-28 Şubat (1996) askeri darbesiyle başbakanlıktan istifa etmek zorunda bırakıldı.

-21 Mayıs 1997'de RP kapatıldı.

-Erbakan desteğiyle kurulan Fazilet Partisi'de belli bir süre sonra kapandı.

-Fazilet'ten sonra yine Erbakan'ın da desteğiyle Saadet Partisi kuruldu.

-Bir süre Saadet Partisi'nin başında kaldıktan sonra sağlık nedenleriyle bıraktı.

-Saadet Partisi'nin başına Recai Kutan geçti, Kutan'ın ardından da Numan Kurtulmuş partinin genel başkanı oldu.

-2010’da vesayetçi tutumu nedeniyle Numan Kurtulmuş’un RP genel başkanlığından ayrılmasına neden oldu.

17 Ekim 2010'da tekrar kendi kurduğu Saadet Partisi'nin genel başkanlığına geldi.

-Genel başkanlık görevini yürütürken ayağından rahatsızlandı; uzun süre Güven Hastanesi'nde tedavi gördü

-27 Şubat günü kalp yetmezliği nedeniyle tedavi gördüğü Güven Hastanesi'nde Rahmet-i Rahman’a kavuştu.

Mekanı cennet olsun.