Menu
KARABATAK 3. SAYI ÇIKTI
Haberler • KARABATAK 3. SAYI ÇIKTI

KARABATAK 3. SAYI ÇIKTI

KARABATAK YOSUN YEŞİLİ ÇIKTI DENİZDEN BU KEZ

Edebiyat dergiciliğine yeni bir boyut kazandıran Karabatak, üçüncü sayısıyla da sanatın bütün alanlarını edebiyatla harmanlamaya devam ediyor. Naime Erkovan, “Masumiyet Müzesi’nde Bir Sabah”la Orhan Pamuk’un kurgusal müzesine yaptığı ziyaretin izlenimlerini müzeye adını veren romanla harmanlayarak paylaşırken, Güzide Ertürk geçtiğimiz günlerde vizyona giren The Raven/Kuzgun filmini, Edgar Allan Poe okumalarıyla zenginleştirdiği “Omuzumuzdaki İlham” yazısıyla irdeliyor. Edebiyatımızın yapı taşlarından olan “Anayurt Oteli”nin kahramanlarına yepyeni bir soluk da Arzu Kaplan’ın “Anayurt Oteli Romanında Ben-Öteki İlişkisi” adlı yazısıyla kazandırılıyor. Melek Paşalı da “Hüseyin Amcanın Terazisi” adlı yazısıyla Karadeniz’den sima ve değerleri yansıtıyor Karabatak’a. Sanat gündemini yakalayan bir başka deneme ise Orhan Düz’e ait. Geçtiğimiz aylarda açılan ve Temmuz sonuna kadar sürecek olan “Goya: Zamanının Tanığı” adlı sergiyi yorumluyor Düz. Mehmet Sabri Genç’in “Salvador Ali ve Oğlu Van Bogh” ve Fatih Taşçı’nın “Tom Amca Mürekkebi” adlı ironik yazıları derginin dikkat çeken metinleri arasında. Şiir ve öyküye daha geniş yer ayıran bu sayıda yirmi altı şiir ve on öykü yer alıyor.

Üçüncü sayı röportajını ülkemizin yetiştirdiği hezarfenlerden Şahin Uçar’la gerçekleştiren Karabatak, sinema, tiyatro, müzik ve gezi yazılarıyla kazandırdığı derinliğe görsel yönetmen Sedat Gever’in eşsiz tasarımını ekleyerek çıkıyor seçkin okurunun huzuruna.