Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • Şiraze 2. sayısıyla 1 Kasım'da raflarda
    Şiraze 2. sayısıyla 1 Kasım'da raflarda...

    Şiraze’nin ilk sayısına gösterdiğiniz teveccüh için şükranlarımızı sunarken, ikinci sayımızın da muhteva ve tasarım açısından titizlikle oluşturulduğunu ifade etmek isteriz. Niyetimiz ve gayretimiz kitabın hayatımızdaki yerini daha merkeze çekmek ve kitap dünyasının nabzını tutabilmekti. İlk sayımız için aldığımız olumlu ve ...

  • EDEBİSTAN: YİRMİ BİR YILIN HİKAYESİ
    EDEBİSTAN: YİRMİ BİR YILIN HİKAYESİ...

    “Zaman su gibi akıp gidiyor” deriz, bu sözün de o su gibi akıp gittiğini fark etmeksizin. Oysa ki, zamanla ve sözle birlikte akan, aynı zamanda kendi hayatımızdır. Kendi hayatımız, yani umutlarımız, umutsuzluklarımız, projelerimiz, emeklerimiz, başarılarımız, başarısızlıklarımız...’dır aslında akıp giden. Akıp giden ...

  • ARTER’DE... KELİMELER GEREKSİZ
    ARTER’DE... KELİMELER GEREKSİZ

    Jest, kalıntı ve iz temaları etrafında kurgulanan sergi, Türkiye’den ve çeşitli ülkelerden sanatçıların Arter Koleksiyonu'nda yer alan eserlerini bir araya getiriyor. Kelimeler Pek Gereksiz sergisinin çıkış noktasını, sanatçılar Allan Kaprow ve Robert Smithson arasında 1967'de geçen, “müzenin ne olduğu” konulu bir konuşma oluştu...

  • YAVUZ TANYELİ’DEN AKDENİZ ETKİSİ
    YAVUZ TANYELİ’DEN AKDENİZ ETKİSİ

    Çağdaş Türk Resminin önemli ustalarından Yavuz Tanyeli, uzun bir aradan sonra Akdeniz Etkisi isimli solo sergisi ile C.A.M. Galeri’de izleyiciyle buluşuyor. Sanat hayatı boyunca 54 kişisel sergi açan Tanyeli, kendini bir öykücü olarak nitelendiriyor. 'Ressam olmak zor, sanatçı demiyorum, ressam olmak zor, görmek ve algılamak ...

  • KÜTAHYA ÇİNİ VE SERAMİK SERGİSİ
    KÜTAHYA ÇİNİ VE SERAMİK SERGİSİ

    “Sihirli Meyve” olarak Etiyopya’da keşfedilen ve 15. yüzyılda Yemen’den Osmanlı topraklarına ulaşan kahve, kısa zamanda yaygınlaşmış, itibarlı bir içecek olarak sarayda ve zengin evlerinde yerini almış, etrafında ritüeller şekillenmeye başlamış ve sosyal hayatın gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kü...

  • CONTEMPORARY ISTANBUL, YENİ EKİBİYLE 14. EDİSYONUNA HAZIRLANIYOR
    CONTEMPORARY ISTANBUL, YENİ EKİBİYLE 14....

    Bu yıl 14.’sü düzenlenecek Contemporary Istanbul, hem ekibe katılan yeni isimler hem de yeni sergi projeleriyle Eylül ayına güçlenerek hazırlanıyor. 13 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda düzenlenen Contemporary Istanbul’un sanat direktörlüğünü bu yıl Anissa Touati ve Plugin sergisinin küratörlüğünü ise Esra Özkan üstleniyor. Tü...

  • SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'DEN: ÂHİR ZAMAN NOTLARI
    SELVİGÜL KANDOĞMUŞ ŞAHİN'DEN: ÂHİR ZAMAN...

    Yazar Selvigül Kandoğmuş Şahin 4. Deneme kitabı Âhir Zaman Notları ’nda, bugünün dünyası içinde cereyan eden savaşlardan, zulümlerden, işleyen ekranlardan ve kitle iletişim araçları karmaşasından, olay ve durumlardan okuru hassasiyetlerin serin iklimine çağırıyor. Mavi Marmara Şehidi Furkan Doğan’a ithaf ettiği yeni deneme kitab...

  • Tombak Altından Süzülen Zarafet Sergisi
    Tombak Altından Süzülen Zarafet Sergisi...

    Beyoğlu’ndaki Yapı Kredi Kültür Sanat’ın birinci katında bulunan Yapı Kredi Müzesi, kendi koleksiyonundaki tombaklardan yola çıkarak hazırladığı ve T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü ile Harbiye Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı’nın ortaklığında açtığı “Tombak: Altından Süzülen Za...

  • CAN GÖKNİL - RETROSPEKTİF
    CAN GÖKNİL - RETROSPEKTİF

    Bozlu Art Project Mongeri Binası, 13 Kasım 2018 – 23 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Can Göknil Retrospektifi’ne ev sahipliği yapıyor. Sanatçının Amerika’da başlayan sanat sürecinden günümüze kadar oluşturduğu sanat felsefesi ve sergileri üzerinden oluşturulan kapsamlı bir kitap da sergiye eşlik ediyor. Ç...

  • İZZET KERİBAR “DOĞUDAN GELEN IŞIK” SERGİSİ
    İZZET KERİBAR “DOĞUDAN GELEN IŞIK” SERGİ...

    Türkiye’de fotoğraf mirasının derlenmesini ve fotoğraf sanatının gelişimini amaçlayan Türkiye Fotoğraf Vakfı, fotoğraf sanatının usta ismi İzzet Keribar’ın Asya fotoğraflarını konu alan “Doğudan Gelen Işık” sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçı, bu sergisiyle arşivinde yer alan Asya fotoğraflarını derlerken ziyaretçileri ış...

  • YENİ KİTAP: ALLAH HER YÜREĞE DOKUNUR
    YENİ KİTAP: ALLAH HER YÜREĞE DOKUNUR

    Selvigül Kandoğmuş Şahin’in artık “ustalık dönemi” diyebileceğimiz 5. hikâye kitabı ‘Allah Her Yüreğe Dokunur’içli, kırgın, kırılgan, dokunaklı ama aynı zamanda eleştiri tonu yüksek toplumsal duyarlığı da içeren hikâyelerden oluşuyor. İçe dönük duygu içerimli hikâyelerde nasıl ki nahif bir anlatımı işlek hale getiriyorsa aynı de...

  • Sergi: Soyutun İnşaası
    Sergi: Soyutun İnşaası

    Galeri Nev İstanbul, Nejad Devrim’in “Soyutun İnşaası” isimli sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergi, Devrim’in Paris yıllarında ürettiği, Türk resminin ilk soyut örnekleri olarak sayılabilecek tuval ve kağıt eserlerden bir seçki sunuyor. Sergilenen eserler, Devrim’in ürettiği soyut eserlerin yaratım aşamasına ışık tutmayı hedefl...

  • Rönesans Dönemi Sergisi
    Rönesans Dönemi Sergisi

    Tarihler: 14 Aralık 2017 Perşembe ~ 07 Nisan 2018 Cumartesi 10:00 - 22:00 Yer: Uniq Gallery Adres: Huzur Mah. Maslak Ayazağa Cad. Ayazağa Cendere Yolu No: 4 Sarıyer İstanbul Dünyanın en büyük ve en kapsamlı Leonardo Da Vinci sergisi ‘Leonardo Da Vinci Expo: Dahi İstanbul’da’, 14 Aralık’ta UNIQ İstanbul’daki UNIQ Müze’de...

  • Ai Weiwei Persolene Dair
    Ai Weiwei Persolene Dair

    Çağdaş sanat alanının en etkin figürlerinden Ai Weiwei’in Türkiye’deki ilk kişisel sergisi, Akbank’ın desteğiyle Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde devam ediyor. 100’ü aşkın eserin yer aldığı “Ai Weiwei Porselene Dair” başlıklı sergi, sanatçının porselen üretimine odaklanıyor. Kariyeri boyunca birçok alanda çalışan...

  • YAŞAMAK...
    YAŞAMAK...

    Dünyanın zor zamanlarının çocuklarından biridir Cahit Zarifoğlu. Çocukluğu İkinci Dünya Savaşının dünyamıza bıraktığı acıların ortasından geçer. Yolculukları ise yaşamında önemli bir yer tutar. “Yaşamak” oyunu da, onun yaşamını bir tren yolculuğu içinde ele alır ve anlatır. Oyunda Zarifoğlu’nun babasıyla ilişkisi, aile yaşamına ...

  • Kentsel İntermedya: Şehir, Arşiv ve Hikâye
    Kentsel İntermedya: Şehir, Arşiv ve Hikâ...

    Küratörler: Eve Blau ve Robert Gerard Pietrusko Harvard Üniversitesi Tasarım Enstitüsü Sergi Tasarımı: Eric Höweler Höweler + Yoon ve Harvard Üniversitesi Tasarım Enstitüsü Kentsel İntermedya: Şehir, Arşiv ve Hikâye, Harvard Mellon Kent Girişimi'nde disiplinler arası kent çalışmaları için geliştirilen yenilikçi intermedya ...

  • İTİBAR'IN KASIM 2017 SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR'IN KASIM 2017 SAYISI ÇIKTI

    İtibar, 74. sayısı olan Kasım sayısında Hasan Aycın, Ömer Lekesiz ve Cevdet Karal ile yapılmış üç söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, doyurucu bir sayı ile okurunun karşısına çıkıyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın...

  • İTİBAR DERGİ: EKİM 2017
    İTİBAR DERGİ: EKİM 2017

    İtibar, 73. sayısı olan Ekim sayısında Hüsrev Hatemi ve Ercan Yıldırım ile yapılmış iki söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, doyurucu bir sayı ile okurunun karşısına çıkıyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgil...

  • YENİ DERGİ: EDEBİYAT SOKAĞI
    YENİ DERGİ: EDEBİYAT SOKAĞI

    Edebiyat Sokağı Dergisi, yayın hayatına başladı. ‘’Başlayabiliyorsan yol hazırlığın var demektir. Her başlangıçta bir yenilik aranır. Bu bir umuttur aslında. Tekrarlanan seslerin sabitlendiği bu ortamda, yenilikçi şiir anlayışının koordinatlarını sunmak, çok da kolay değil. Şiir, mananın özüne yapılan yolcuktur, arayıştır ...

  • ÂKİF EMRE İÇİN BÜYÜYENAY'DAN TAZİYE MESAJI
    ÂKİF EMRE İÇİN BÜYÜYENAY'DAN TAZİYE MESA...

    “İz”ler isimli kitabından sonra “Çizgisiz Defter” Âkif Emre’nin yayınevimizden çıkan ikinci kitabı oldu. Sırada 3. ve 4. vardı. Yazılar kitap düzeninde tasnif edilmiş, son okumaları kalmıştı. Biz ne yaparsak yapalım zaman hükmünü icra ediyor, kader ne bir saniye eksik ne de fazla tecelli ediyor. Biz şimdilik yaşamaya devam ed...