Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • GÜLENDAMIN RENKLERİ ile HAYIRLI HABER'in YENİ BASKILARI YAPILDI
    GÜLENDAMIN RENKLERİ ile HAYIRLI HABER'in...

    Sitemiz editörlerinden öykücü Selvigül Kandoğmuş Şahin’in GÜLENDAMIN RENKLERİ ile HAYIRLI HABERadlı öykü kitapları on beş yıllık bir aradan sonra, Okur Kitaplığı tarafından okurlara yeniden sunuldu. GÜLENDAMIN RENKLERİ Gözleri bu dünyaya kapalı ama ruhu güzelliklere, rengarenk bir şiirli evrene kapı aralayan Gülendamın hik...

  • İTİBAR'IN MART 2017 SAYISI ÇIKTI
    İTİBAR'IN MART 2017 SAYISI ÇIKTI

    İtibar, 66. sayısı olan Mart sayısında Kemal Sayar ve Sibel Eraslan ile yapılmış iki söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, doyurucu bir sayı ile okurunun karşısına çıkıyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgileri...

  • ŞİAR DERGİSİ'NİN YENİ SAYISI ÇIKTI
    ŞİAR DERGİSİ'NİN YENİ SAYISI ÇIKTI...

    Şiar Dergisi Ocak-Şubat Sayısıyla 8. Kez Okurlarıyla Buluştu! Okurlarına, 2017 yılı itibariyle iki ayda bir çıkacağı müjdesini veren “Nasip Oldukça Çıkan Dergi” Şiar’ın kendisinden oldukça söz ettiren kapak klasiği bu sayıda da devam ediyor. Kapakta; dünyanın muhtelif yerlerinde zulüm gören insanlar, Halep, Kudüs, ve vatanımı...

  • "KALBİN DUASI" OKURLA BULUŞTU

    Sitemiz editörlerinden, öykücü Selvigül Kandoğmuş Şahin'in denemeleri, KALBİN DUASI adıyla OkurKitaplığı tarafından okurlara sunuldu. Arkakapak yazısı: Ey Rabbim! Rahmet yağmurlarına öylesine susamışız ki, yangınlar içinde beklemedeyiz… Maneviyatsızlıktan kavrulan metropollere, çölleşen hanelere dirilten yağmurlarını, y...

  • SANATTA GELENEK GELENEKTE SANAT SEMPOZYUMU
    SANATTA GELENEK GELENEKTE SANAT SEMPOZYU...

    SEMPOZYUM PROGRAMI 12-13 Ekim 201612 EKİM ÇARŞAMBA 1.GÜN CROWNE PLAZA ÜMRANİYE 10.00-10.30 Protokol ve Açılış Konuşmaları Prof. Dr. M. Fatih ANDI (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı) Prof. Dr. M. Hüsrev SUBAŞI (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan...

  • VI. TASAVVUF ÇALIŞTAYI YAPILDI
    VI. TASAVVUF ÇALIŞTAYI YAPILDI

    30 Eylül 1 Ekim tarihlerinde Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tarafından VI. Tasavvuf Anabilim Dalı Koordinasyon Toplantısı kapsamında Sosyalbilim-Tasavvuf Çalıştayı gerçekleştirilmiştir. Çalıştay tasavvuf akademisyenleri yanısıra sosyologlar ve sosyal bilimcilerden oluşan 125 akademisyenin katılımıyla icra edilmiştir. ...

  • EKİM 2016'NIN İTİBAR'I
    EKİM 2016'NIN İTİBAR'I

    İtibar’ın Ekim Sayısı Çıktı İtibar, yeni yayın döneminin ilk sayısı olan Ekim sayısında ilk kitabı ile dikkatleri üzerine çeken Betül Nurata ile yapılmış bir söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, kapak tasarımında da değişikliğe giderek 61. sayısıyla ...

  • YENİ ŞİİR EDİTÖRÜMÜZ: DİLEK KARTAL
    YENİ ŞİİR EDİTÖRÜMÜZ: DİLEK KARTAL...

    Uzun zamandır sitemizin şiir editörlüğünü yürüten şair ALİ EMRE, Temmuz dergisini çıkarması ve dolayısıyla iş yükünün artması nedeniyle, görevini şair DİLEK KARTAL’a bıraktı. edebistan web takımı olarak, Ali Emre’ye kıymetli katkılarından ve zahmetlerinden dolayı çok çok teşekkür ederken, Dilek Kartal’a da hoş geldiniz diyor ...

  • EYLÜL'ÜN İTİBAR'I
    EYLÜL'ÜN İTİBAR'I

    İtibar, Eylül sayısında şair ve yazarlarıyla 15 Temmuz demeye devam ediyor. 15 Temmuz’a dair ürünlerin öne çıktığı dergide İbrahim Kalın’la yapılmış bir söyleşi de yer alıyor. Genel Yayın Yönetmenliğini İbrahim Tenekeci’nin yaptığı ve aylık olarak çıkan İtibar Eylül sayısını, usta çizer Hasan Aycın’ın bir çizgisi açıyor. Derg...

  • EYLÜL'ÜN TEMMUZ'U
    EYLÜL'ÜN TEMMUZ'U

    Temmuz’un Eylül Sayısı Çıktı! Temmuz, yeni sayısında kültür ve edebiyatla ilgili farklı metinlere yer vermenin yanında, 15 Temmuz direnişini işlemeye devam ediyor. Enkazdan çıkarılan Halepli Ümran’la ilgili bir çalışmanın kapağa çıkarıldığı dergide, Arif Ay ile yapılmış bir söyleşi yer alıyor. Bu sayıda, şiir ve öykü çevirile...

  • ŞİAR DERGİSİNİN 6. SAYISI ÇIKTI!
    ŞİAR DERGİSİNİN 6. SAYISI ÇIKTI!

    Edebiyat dünyasında ikinci yılındaki Şiar Dergisi, 6. sayısında okuyucusuyla tekrar buluştu. Temmuz-Ağustos-Eylül sayısıyla raflardaki yerini alan dergi, bu sayısında da edebiyatseverleri şiire, öyküye ve muhabbete doyuracağa benziyor. Kendine özgü kapaklarıyla adından sıkça söz ettiren Şiar’ın bu sayısındaki kapağı da bir ha...

  • temmuz'un İTİBARI
    temmuz'un İTİBARI

    İtibar, 59. sayısı olan Ağustos sayısında 15 Temmuz bağımsızlık direnişini selamlıyor! O gece darbecilere karşı sokağa çıkan yazarlar, yaşananları kaleme alıp tarihe kayıt düştüler. 15 Temmuz için çok özel bir dosya hazırlayan İtibar, arşivlik bir sayı ile okurunun karşısında. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta ç...

  • TEMMUZ DERGİSİ, 1 DEDİ
    TEMMUZ DERGİSİ, 1 DEDİ

    Edebiyat, Sanat ve Fikriyat dergisi Temmuz, Ağustos 2016 tarihli ilk sayısı ile okurlarına merhaba diyor. Şiir, öykü, deneme, inceleme, çeviri ve çizgi türünden eserlerin yer aldığı dergide ayrıca “Temmuz Direnişi ve Edebiyat” başlıklı dosya ile 15 Temmuz darbe girişimi lanetlenirken halkın kutlu direnişi selamlanıyor. Dergide C...

  • ZARİFOĞLU SEMPOZYUMLA ANILDI
    ZARİFOĞLU SEMPOZYUMLA ANILDI

    Kahramanmaraşlı şair Cahit Zarifoğlu, vefatının 29. yılında 2-4 Haziran tarihlerinde memleketinde gerçekleştirilen "Cahit Zarifoğlu Sempozyumu"nda anıldı. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi'nin Kahramanmaraşlı şair, eğitimci Duran Boz'un desteğiyle, usta öykücü Rasim Özdenören'in açılış konuşmasıyla düzenlediği sempozyumda i...

  • ALİ EMRE'DEN
    ALİ EMRE'DEN "ONARILMIŞ YAS BİTİĞİ"... Y...

    “Yüreği hep ağzında kadim bir fiildir burda acı Yas kitabını tek bir günde milyon sayfa sıçratır” İki bölümden oluşan Onarılmış Yas Bitiği, epik bir bilinç ile kara bir lirizm arasında biçimlenen 38 şiir içeriyor. Zaman zaman yumuşacık bir edayı zaman zaman da öfkeyle bütünleşen sert ifadeleri peş peşe, iç içe izleyebil...

  • İTİBAR DERGİ, ŞUBAT 2106
    İTİBAR DERGİ, ŞUBAT 2106

    Türkiye Yazarlar Birliği tarafından yılın dergisi seçilen İtibar, 53. sayısı olan Şubat sayısında hocaların hocası Prof. Dr. Orhan Okay ile yapılmış bir söyleşiye yer veriyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetiminde İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. Her zaman olduğu gibi şiirleriyle dikkat çeken...

  • MUHAYYEL KİTAPLAR ÇIKMAYA BAŞLADI
    MUHAYYEL KİTAPLAR ÇIKMAYA BAŞLADI

    İz Yayıncılık’ın yeni edebiyat dizisi, Muhayyel etiketiyle ilk kitaplarını geçtiğimiz günlerde yayımlamaya başladı. Yayın yönetmenliğini Cemal Şakar’ın, editörlüğünü Güray Süngü’nün üstlendiği dizi Kasım ayı için planladığı ilk 4 kitabı yayımladı. Kapak tasarımı ve ilginç görselleriyle dikkat çeken kitaplar okurların beğenisi...

  • HASİBE ÇERKO'DAN YENİ KİTAP: LEYLA
    HASİBE ÇERKO'DAN YENİ KİTAP: LEYLA

    Hasibe Çerko'nun yeni kitabı "LEYLA", Büyüyenay Yayınları arasından çıktı.

  • SEZAİ KARAKOÇ PANELİNİN ARDINDAN
    SEZAİ KARAKOÇ PANELİNİN ARDINDAN

    7.Edebiyat mevsimi, şimdiye kadar izleyici olarak katıldığım en güzel edebiyat mevsimi idi. Konu itibariyle dergileri işliyor olmalarının da bunda büyük payı olmalı. Edebiyata, sanata yakın duruşumuz, kültürel etkinliklerin İstanbul’da daha yoğun gerçekleşiyor olması bizim için büyük avantajdı kuşkusuz. Bu imkânların bu yıl Sult...

  • OKU!
    OKU!

    https://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4 Kelimelerin kâğıt üzerinde çizilmiş harfler olmadığı, içime dokunulduğunda uyanan bir ümmet olduğu bana öğretilmeden evvel yalnızlıktan korkardım. Çünkü o vakit, yalnızlığın kendini yalnız kılmak olduğunu, daha doğrusu oldurulduğunu bilmezdim. Şimdi senin bilmediğin gibi. Oysa bi...