Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "DİLSİZ'İN Dİ...

    Susmak, dile getirmeden konuşmak demektir. Konuşmak fıtriyse susmak tercihtir. Murat Pay’ın Dilsiz’i, bu anlamda tercih edilmiş bir söze dökmeyiştir. Susmak derinleştikçe hikaye geri çekilmeye; metaforlar, simgeler, remizler öne çıkmaya başlar. Dilsizin Dile Gelişi’inde, bir yandan senaryosuyla, yönetmenin film ha...

  • Enis Yücel Fotoğrafları Göz Kirasında
    Enis Yücel Fotoğrafları Göz Kirasında...

    Enis Yücel Fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • BİR KALP İSTİŞARESİ OLARAK ARINMA ZAMANLARINA
    BİR KALP İSTİŞARESİ OLARAK ARINMA ZAMANL...

    Okur kitaplığından çıkan “Arınma Zamanlarına” da Selvigül Şahin, öykülerine hayat veren o gür ve berrak soluğuyla tarihin kanlı ve ağrılı gerçekliğinden arınma duraklarına doğru bir yolculuğa çağırıyor bizleri. Zira yaşam gayesizliğe karşı kayıtsız değildir. Bir çukurdur modern çağ. Ruhu hapseder, yüreği sıkıştırır ve bozgun...

  • Sarı Saltık Gazi Hikâye Yarışması
    Sarı Saltık Gazi Hikâye Yarışması

    Son Başvuru Tarihi: 30 Temmuz 2021 Ödüller:Birinci: 6.000 TLİkinci: 5.000 TLÜçüncü: 4.000 TLTeşvik (2 Kişiye): 1.000 TLŞartlar:- Gönderilen hikâyelerin; Saltıknâme adlı eserde geçen Sarı Saltık Gâzi’nin hayatını, menkıbelerini veya efsanelerini konu edinmesi gerekmektedir.- Her katılımcı 1 (bir) hikâye ile ya...

  • Omar Alawadhi Fotoğrafları Göz Kirasında
    Omar Alawadhi Fotoğrafları Göz Kirasında...

    Omar Alawadhi Fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Selvigül Kandoğmuş Şahin'in Arınma Zamanlarına adlı kitabı Okurkitaplığı yayınlarından çıktı!
    Selvigül Kandoğmuş Şahin'in Arınma Zaman...

    Yüreklere doğru bir sefer başlasa. Usul usul akan, derin vadileri aşıp gelmiş, berrak kar suları ile köpük köpük arıtan nehirler gibi yürüse yaşam damarlarımıza. Yüreğimizin en tenha duraklarına, kararmış, katılaşmış hallerine, buza kesmiş demlerine, soğuktan yarılmış, kabuk bağlamış yaralarına ve dahi dermansız sancılarına doğr...

  • Mustafa Kirenci'nin Sabah Yıldızı adlı kitabı Büyüyen Ay yayınlarından çıktı.
    Mustafa Kirenci'nin Sabah Yıldızı adlı k...

    Üstad Sezai Karakoç ve Diriliş hakkındaki bu çalışmanın adı Sabah Yıldızı. Bu isim Sezai Karakoç’un şiirlerinin 7. kitabı Alınyazısı Saati'nden mülhem. Şiir 1979-1988 yılları arasında, İslâm dünyası ve Müslümanlara uygulanan kıyımların ve zulümlerin günbegün gelen haberleri ve şahitlikleriyle kaleme alınmıştır. Ku...

  • EDEBİYAT VE FİKİR DERGİSİ MUHİT HZ. MUHAMMED (S.A.V.) DOSYASIYLA RAFLARDAKİ YERİNİ ALDI
    EDEBİYAT VE FİKİR DERGİSİ MUHİT HZ. MUHA...

    Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde, Ocak 2020’de yayın hayatına başlayan Muhit, her kuşaktan pek çok kıymetli ismin eserleriyle katkı sunduğu Şubat sayısıyla yürüyüşüne kaldığı yerden devam ediyor. İkinci yılının ilk sayısında Ahmet Kekeç dosyasıyla çıkan dergi, bu ay da Hz. Muhammed (s.a.v.) dosyasıyla okuyucuyla buluşu...

  • Hatice Ebrar Akbulut'un
    Hatice Ebrar Akbulut'un

    Hatice Ebrar Akbulut Öykü, Deneme ve Edebiyat Sanat Söyleşileriyle bildiğimiz bir yazar… Kitaplaşması beklenen öyküleri bir ilk kitap olarak geçtiğimiz günlerde Muhit Kitap’tan yayınlanan Hatice Ebrar Akbulut, kendine özgü bir içtenlikle edebiyata emek veriyor. On öykünün yer aldığı Uslanmış Gönlün’de yazar gerçek bir anlatıcını...

  • Edebiyat ve Fikir Dergisi Muhit Ahmet Kekeç Dosyasıyla Raflardaki Yerini Aldı
    Edebiyat ve Fikir Dergisi Muhit Ahmet Ke...

    Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde ilk yılını tamamlayan Muhit, her kuşaktan pek çok kıymetli ismin eserleriyle katkı sunduğu on üçüncü sayısıyla yürüyüşüne kaldığı yerden devam ediyor. Aralık sayısında Azerbaycan dosyasıyla dikkat çeken dergi, bu ay da yakın zamanda aramızdan ayrılan Ahmet Kekeç’i anıyor.Dergi, Sel...

  • TÜRKİYE YAZARLAR BİRLİĞİ 2020 ÖDÜLLERİ İLAN EDİLDİ
    TÜRKİYE YAZARLAR BİRLİĞİ 2020 ÖDÜLLERİ İ...

    Türkiye Yazarlar Birliği’nin o yılın kültür-sanat birikimini değerlendirme amacıyla 39 yıldır düzenli olarak verdiği ödüllerine hak kazananlar ilan edildi. TYB Genel Merkezi’nde yapılan basın toplantısı ile açıklanan ödüller önümüzdeki günlerde yeri ve tarihi ilan edilecek bir törenle sahiplerine takdim edilecek.T...

  • Cihat Uçar Fotoğrafları Göz Kirasında
    Cihat Uçar Fotoğrafları Göz Kirasında...

    Cihat Uçar Fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Mustafa Yılmaz Fotoğrafları Göz Kirasında
    Mustafa Yılmaz Fotoğrafları Göz Kirasınd...

    Mustafa Yılmaz fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Ömer Lekesiz Fotoğrafları Göz Kirasında
    Ömer Lekesiz Fotoğrafları Göz Kirasında...

    Ömer Lekesiz fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Suavi Kemal Yazgıç’ın beşinci şiir kitabı “Bütün Ayrılıklar” Profil Kitap’tan çıktı.
    Suavi Kemal Yazgıç’ın beşinci şiir kitab...

    Suavi Kemal Yazgıç’ın beşinci şiir kitabı “Bütün Ayrılıklar” Profil Kitap’tan yayınlandı. İtibar, Muhit, Birnokta gibi dergilerde şiirleri yayınlanan Yazgıç’ın şiirlerinde aşk, yalnızlık, ölüm gibi temaları otobiyografi sıcaklığı taşıyan bir tonda yazıyor. Bazı şiirlerinde de çarpık kentleşmeyi eleştiren şair, bir ...

  • Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı.
    Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazan...

    Cumhuriyet tarihinin en önemli edebiyatçı ve fikir adamlarından Üstad Necip Fazıl’ın manevi ve kültürel mirasını yaşatmak amacıyla Star Gazetesi tarafından düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı. Kültür sanat dünyasında büyük yankı uyandıran ve bu sene 7’ncisi gerçekleşecek Necip Fazıl Ödülleri’nde 6...

  • Abdüsselam Ferşatoğlu Fotoğrafları Göz Kirasında
    Abdüsselam Ferşatoğlu Fotoğrafları Göz K...

    Abdüsselam Ferşatoğlu'nun fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • SELÇUK SÜMER ÖZEL Fotoğrafları Göz Kirasında
    SELÇUK SÜMER ÖZEL Fotoğrafları Göz Kiras...

    Selçuk Sümer Özel'in fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Cemal Şakar'ın yeni öykü kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni öykü kitabı "UTANÇ" ...

    ONİKİNCİÖn söz yazmak âdetim değildir. Yazdıklarım ortadayken onları takdim etmeyi, hele hele savunmayı hiç sevmem. Yayımlamak eldeki malzemenin ortaya dökülmesidir. Bundan sonra söz hakkı okurun ve eleştirmenindir. Yazar istediği kadar durumu kurtarmaya çalışsın, nafiledir. Ok yaydan çıkmıştır.Ama bu kez elinizdeki yeni kita...

  • Süleyman Bozkurt'un ilk şiir kitabı
    Süleyman Bozkurt'un ilk şiir kitabı "Bir...

    Seyyale mahlasını kullanan Süleyman Bozkurt'un ilk şiir kitabı "Bir Başına" İzdiham Yayınlarından çıktı. Şiirlerinde sevgi, yalnızlık, savaş, zulüm gibi konuları işleyen şairin şiirleri daha önce, Yedi İklim, İzdiham, Hayal Bilgisi, Yolcu, Kardelen, Ay Vakti gibi dergilerde yayımlandı. Bir süre de Edebistan adlı e-Dergi'de şiirl...