Menu
ATEŞTEN KELİMELER...
Haberler • ATEŞTEN KELİMELER...

ATEŞTEN KELİMELER...



Ömer Lekesiz’in yeni kitabı ATEŞTEN KELİMELER Selis Kitaplar arasından çıktı…

ATEŞTEN KELİMELER’deki metinlerin, şiir çözümleme yazıları olmadığı; sekiz şiirde yer alan kimi imgelerden hareketle üretilmiş sekiz öznel şerh olduğu kitabın girişinde vurgulanmış; metinlerdeki edebi niyetin, her biri bir yıldız olan şerhlerin dünyasından uzakta olanları, taklidi bir dille de olsa, şerh dilinin arkeolojisine yöneltmekten ibaret olduğu, bu yüzden metinlerde zikredilen ayetler, simgeler ve imgelerin geniş bir coğrafya ve kültürden seçildiği belirtilmiş.

ATEŞTEN KELİMELER’de şu şiirler şerh edilmiş:

Ağlasak (Celal Sılay)
Her Akşamki Yolumda (Ziya Osman Saba)
İbrahim (Asaf Halet Çelebi)
Bir Gün İcadiye’de (Ahme Hamdi Tanpınar)
Rüzgar (Sezai Karakoç)
Yağmurlu (Gülten Akın)
Nişanlı Koltuğu (Hüseyin Atlansoy)
Karagözlü Eldiven (Laedri)

ARKA KAPAK YAZISI:

Söylenemez aşk, hal diliyle hecelenir.

Söylenemez aşk, bir kapta duruldukça bulanan, bulandıkça durulan su gibidir.

Söylenemez aşk, damla damla gözyaşlarına vurulur.

Söylenemez aşk, ona tuza koşan kuzular gibi koşulur.

Söylenemez aşk, Ahmet Gazali’nin su içtiği hikmet çeşmesinden sunulur.

Söylenemez aşk, müzmin bir baş ağrısında, uykusuzluktan kızarmış gözlerde tutulur.

Söylenemez aşk, söyleyememenin eşiğinde usanmadan durulur.

Söylenemez aşk, kalpten kalbe gerilmiş incecik bir iptir, hep onun üstünde yürünür.

Söylenemez aşk, reyhan reyhan kokulur.

Söylenemez aşk, hem simurgtur, hem simurgu arayan otuz kuştur.

Söylenemez aşk, bir Monna Rosa şiiridir bağrı yanıklar tabyasına okunur.

Söylenemez aşk, söylenirse bulut bulut hüzünlere bürünür.

Söylenemez aşk, söylenirse Adem ile Havva’nın cennetteki tatlı mahçupluğunu tekrarlamak olur.

Söylenemez aşk, söylenirse mum söner, pervane divane olur.

Söylenemez aşk, söylenirse tüm kelimeler muamma olur.

Söylenemez aşk, söylenirse her sıla gurbet olur.

YORUMLAR:

-"Ömer Lekesiz, geleneksel şerh metodunu, modern zamanlarda kaleme alınmış şiirler üzerinde izdüşümsel bir rüya diliyle yazmış “AteşTen Kelimler”inde… Ten, bedenle ruh arasındaki can’a, dokunmaya, değmeye dair bir imkan olarak beş duyudan en mütekamiline denk gelen bir ifade… Gözü, kokuyu, tadı ve işitmeyi kendinde tümleyen dokunma yetisi, tene dair ferdileşme şansını doğuruyor çünkü… Bizi biz yapan hikayeler, eninde sonunda ten’de düğümleniyor. Ten; ateşle gül arasındaki İbrahim Peygamber misali, bedenle ruhun arakesiti… Sekiz eski şiirden, sekiz yeni hikayeye yol açan bu kitap, ışığı göğsünde parlatarak çoğaltan bir aynayı hatırlattı bana." (Sibel Eraslan, Gerçek Hayat, 27 Kasım 2009)

-"Her sanat yapıtı yazarından, şairinden kopmaya, okurunca yeniden üretilmeye yazgılıdır.  Bunun bir belirtisi olarak eleştirmen ve yazar Ömer Lekesiz, çıkış noktasındaki bu eserleri adeta yarıyor, örtülü gerçeklerine sokuluyor. İlintili kavramların somut anlamlarını araştırırken, bir yandan da birer tasarım öğesi denebilecek kelimeleri şiirlerinden özgürleştiriyor." (Reyhan Yıldırım, idefix , sabitfikir.com, 1 Aralık 2009)

-Ömer Lekesiz, söz konusu şiirlerin her birinin dünyasını, kendi özge ve özgür dünyasıyla meczederek 'divan şiiri' tadında 'aşkla' okunabilecek bir dil ve atmosfer yaratmıştır. AteşTen Kelimeler, 'ten yangını'ndan 'tin yangını'na ulaşan uzamda derin bir yolculuk. (Cafer Keklikçi, Milli Gazete, 02 Ocak 2010)