Menu
OĞUZ ATAY ÖYKÜ ÖDÜLÜ AHMET BÜKE'NİN
Haberler • OĞUZ ATAY ÖYKÜ ÖDÜLÜ AHMET BÜKE'NİN

OĞUZ ATAY ÖYKÜ ÖDÜLÜ AHMET BÜKE'NİN

Oğuz Atay 2008 Öykü Ödülü, Alnı Mavide adlı kitabıyla Ahmet Büke'ye verildi. Behçet Çelik, Murat Yalçın, Müge İplikçi, Nalan Barbarosoğlu ve Sezer Ateş Ayvaz'tan oluşan seçici kurulun gerekçeli kararında şu cümeler yer aldı:


"Edebiyatıyla hayata farklı bir bakışın mimarlığını yapan yazarlarımız arasında yer alan Oğuz Atay adına Kastomonu Valiliği ve Oğuz Atay ailesinin desteğiyle gerçekleşen  3. Oğuz Atay Ödülü’nün bu yıl öykü dalında verilmesi kararlaştırılmıştır.


Oluşturulan jüri, 2007 Haziran-2008 Haziran ayları arasında ilk baskısı yapılan öykü kitaplarını değerlendirmiş ve ödülü Haziran 2008’de Kanat Kitap’tan yayımlanan Ahmet Büke’nin Alnı Mavide kitabına değer görmüştür.

Ahmet Büke, Alnı Mavide adlı kitabında, günümüz toplumunun cafcaflı ışıklardan uzak kıyılarında bireysel ve toplumsal gerçeklikleriyle hayatlarını omuzlayanların öykülerini okurla paylaşırken hepimizin gerçekliğine ayna tutuyor."




Oğuz Atay Öykü Ödünü'nün töreni, 19 Aralık 2008 Cuma günü saat 13.30’da Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü-Rıfat Ilgaz Kültür Merkezi’nde yapılacak. Aynı gün Oğuz Atay adına barkovizyon gösterisinin de yapılacağı Oguz Atay Paneli'ne Prof.Dr. Dilek YALÇIN, Nalan BARBAROSOĞLU, Betül TARIMAN, Figen ABACI, Tahir ABACI, Osman ÇAKMAKÇI, Yüksel AKSU ve  Vecdi ÇIRACIOĞLU katılacak.

Ayrıca İnebolu'da birOğuz Atay Etkinliği yapılacak. Söz konusu etkinlik 20 Aralık 2008 cumartesi günü saat 13.30’da İnebolu Türk Ocağı salonunda gerçekleştirilecek.