Menu
TURGUT CANSEVER VEFAT ETTİ
Haberler • TURGUT CANSEVER VEFAT ETTİ

TURGUT CANSEVER VEFAT ETTİ



Turgut Cansever, 1920'de Antalya'da doğdu, Galatasaray Lisesi ve İDGSA Mimarlık Bölümü'nde okudu. 1951'de mimarlık bürosunu kurdu

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden "Osmanlı ve Selçuklu Mimarisinde Sütun Başlıkları" adlı teziyle sanat tarihi doktoru, "Modern Mimarinin Sorunları" adlı tezi ile doçent unvanını aldı; 1959-60'ta kuruluşunda bulunduğu Marmara Bölgesi Planlama Teşkilatı Başkanlığı ve 1961'de İstanbul Belediyesi Planlama Müdürlüğü görevlerinde bulundu.


1974-75'te Dünya Bankası İstanbul Metropol Planlama Projesi'ne başkanlık yaptı; 1974-76 arasında Avrupa Konseyi Türk Delegasyonu Üyeliği yaptı.


1975-80 arasında İstanbul Belediyesi'nde, 1979'de Ankara Belediyesi metropol planlama, yeni yerleşmeler, kent merkezleri ve koruma danışmanlığı yaptı.

1983'te Charles Moore, Roland Simounet, James Stirling, P.W. Sudin, Rifat Chadirji, Habib Fida-Ali, Mübeccel Kiray, Ismaİl Serageldin'le birlikte Ağa Han Büyük Jüri üyeliği yaptı. Cansever'in mimarlık ve kent sorunları üzerine makaleleri ve kitapları da bulunuyor.

Turgut Cansever, 1920 yılında Antalya'da doğdu. İstanbul Güzel Sanatlar Fakültesi Mimarlık Bölümü'nde okuyan Cansever, 1951'de mimarlık bürosu kurdu.

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nden sanat tarihi doktoru ve doçent unvanını alan Cansever, 1959-60 yılında, kuruluşunda bulunduğu Marmara Bölgesi Planlama Teşkilatı Başkanlığı ve 1961'de İstanbul Belediyesi Planlama Müdürlüğü görevlerinde bulundu. Cansever, 1974-75'te Dünya Bankası İstanbul Metropol Planlama Projesi'ne başkanlık yaptı.

1974-1976 arasında Avrupa Konseyi Türk Delegasyonu üyeliği yapan Cansever, 1975-1980 arasında İstanbul Belediyesinde, 1979'da Ankara Belediyesi metropol planlama, yeni yerleşmeler, kent merkezleri ve koruma danışmanlığı görevlerinde bulundu.

Turgut Cansever'in yayımlanmış kitapları arasında ''Şehir ve Mimari'', ''Ev ve Şehir'', ''Kubbeyi Yere Koymamak'', ''Şehir ve Mimari Üzerine Düşünceler'' ve ''İstanbul'u Anlamak'' bulunuyor.