Menu
İSMAİL KARA'DAN ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DERSLERİ
Haberler • İSMAİL KARA'DAN ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DERSLERİ

İSMAİL KARA'DAN ÇAĞDAŞ TÜRK DÜŞÜNCESİ DERSLERİ



Türk düşünce hayatının son yüzyıllık serüveni zengin bir birikim olarak karşımıza çıkmaktadır. Fakat geçmiş dönemlerden farklı olarak günümüz Türk düşünce hayatında belirgin bir yoksullaşma ve tıkanma olgularının gözlemlendiği ileri sürülmektedir. Türk düşünce hayatı bilinmeden Türk sanatını, Türk müziğini, Türk edebiyatını anlamak mümkün değildir. Çağdaş Türk düşünce hayatı üzerine, özellikle Cumhuriyetin ilk yıllarıyla 1940, 1950 ve 1960'larda Türk düşünce dünyasının gündemindeki değişimler üzerine yoğunlaşan çalışmalarıyla tanınan Prof. Dr. İsmail Kara’nın sunacağı “Türk Düşüncesi Dersleri” konulu seminerler dizisinde, günümüz Türk düşüncesinin gündemini belirleyen meselelerin tespit edilmesi ve çağdaş Türk düşüncesi alanında araştırma yapacak kişilere rehberlikte bulunulması hedeflenmektedir. Programda Tanzimat’tan günümüze Türk düşünce hayatına yön veren düşünce adamı, fikir ve eserlerin konu edileceği söz konusu dersler sayesinde genç nesillerin Türk düşüncesinin serencâmı ve çağdaş fikrî tartışmalara tanık olmaları amaçlanmaktadır. Marmara Üniversitesi öğretim üyesi olan Prof. Dr. İsmail Kara, bu seminerlerde bizleri Türk düşüncesi ve Türk düşünce adamları üzerine uzun soluklu bir yolculuğa çıkaracaktır.

Etkinlik: Seminer

Yer: Tarık Zarfer Tunaya Kültür Merkezi

Tarih: 10 Ekim 2008, Cuma, Saat: 18.30