Menu

Şiir

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • EN ELDE EDİLMEMİŞ ŞİİR
    EN ELDE EDİLMEMİŞ ŞİİR

    önce sen vardıdışımı dünyaya sağır edensavunusu burkulmuş saatinden beri sineminyankısı dinmez sesiydin içimdealnıma iliştirilmiş yazgımınmevsimlerini...

  • Yoksun Değildir Göğü Balkırdan
    Yoksun Değildir Göğü Balkırdan

    Söyleyin bakalım hanginizUnuttu evrak çantasını eşinirkenDibinde orman güllerinin? Soğuk ay ışığında pür zarafetPartal gocuklu paspal periUz...

  • SÜREKLİ DOĞUSUNDAN KANAYAN ELMA
    SÜREKLİ DOĞUSUNDAN KANAYAN ELMA

    bu gece sisler içinde iğne yapraklılartemyizi asla mümkün olmayanşımarıklığı ayyuka çıkmış gökdelenlerdeveboynu patozlar kadın eli değmeyincebuğdayla ...

  • Elbistan
    Elbistan

    Bu hüznü Elbistan'dan aldım.Bir bağ-ı gülistandan aldım.Dolaştım zilzal-i ol şehirleri,Harab olmuş bostandan aldım.Ümidi şafakta yaşlardan aldım,Yolla...

  • ALMANCA BASKI İÇİN ÖNSÖZ
    ALMANCA BASKI İÇİN ÖNSÖZ

    -İkinci bir kahveye kadar Ümit Bal’a-emekli ağır ceza reisi adliyenin önünden geçerkengözlerini sımsıkı kapalı tutuyorakordu bozulmuş bir piyanonun tu...

  • ACI BİBER KIRMIZI
    ACI BİBER KIRMIZI

    “Pencereden bakıyorRoman almış okuyor”Roman da bakıyor penceresindenTutunup inecek sarmaşığınaMor bir filiz, pencerenin r’sindenEkiyor bakışların ışığ...

  • SENİN İÇİN BİR MİZANSEN
    SENİN İÇİN BİR MİZANSEN

    Tam nişan alacakken parmaklarında titreyenTam olarak göremediğine çekilecek bu tetikDört mevsim geçiyorum bahçendenDört mevsim yitik dört mevsim üşüye...

  • YAĞMURLU NİSAN DALIYLA GELDİM
    YAĞMURLU NİSAN DALIYLA GELDİM

    1. Herkesin geçtiği yollarda kirpikli kandildi akşam.2. Yağmurlu nisan dalıyla geldim.3. Yağmurdan bir ses göğsüme çarptı.4. Blow, blow, thou winter w...

  • KALBİ TANIMAK
    KALBİ TANIMAK

    Kesti parmağımı bir bıçakKanı takip edip öyle mi ağlasakHerkes bekler bunu bıçaktanÇünkü ağzı yaşamakla bilenmiş bir bıçakÇok söz mü duymak isteriz, k...

  • ÇİÇEK İŞÇİSİ
    ÇİÇEK İŞÇİSİ

    bir yokuş çıkıyor hayatsöylemiştim yol işçisiykendüşünülmeden kazılmıştı toprakbir adam ayakkabısını siliyororada bütün acılar diniyortelefon direkler...

  • ANTAKYA
    ANTAKYA

    En son ne zaman sevdim bir şehri?Her adımını ezberlediğim okul yolundaBaharda açan erik ağaçlarına bakarkenGelecekten habersiz küçük bir çocukkenEn so...

  • BAZI ŞEYLER HASTA EDİYOR SENİ
    BAZI ŞEYLER HASTA EDİYOR SENİ

    Bilerek yeniliyorsun çocuklara oyundaYensen de değişmiyor çocuğun kalbiÜç günlük dünyayı unutuyorsunBuğday gibi saçıyorsun kalbiniBöyle şeyler hasta e...

  • BOŞLUK İÇİME DÜŞERKEN
    BOŞLUK İÇİME DÜŞERKEN

    Tan yerinde atmak için çırpınıyor şafak,Neden doğamıyor bazen bir türlü yeni günBuz tutmuş çünkü zaman içimde,Donmuş dakikalar çatılardan aşağıya sark...

  • gölgelere doğru
    gölgelere doğru

    silinmiş gözlerinden gölgeleri dünyanınışıklarla oturup ışıklarla kalkarsınefsunlanıp karşısında camdan bir duvarınbir sinek gibi her dakika ona çarpa...

  • FLETO CEP
    FLETO CEP

    sana şiirler mırıldanmayı unutmuşumkuytu bir akşamda ters köşeydin sençocukça salınmaktan bitkinaz nakaratlı şarkılarda sesime karşılıkgüzel şiir yaz...

  • DURGUN ZAMAN
    DURGUN ZAMAN

    insanlar takvimlere göreyaşamıyor artık kıştan bahara oradan son yazatüm mevsimler perişan         &n...

  • NE OLDU?
    NE OLDU?

    şımarık şırpıntıların girmeyekorktuğu bir eğnim oldu — alal çünkü ela gözlerupuzun kirpiklerledile gelmeyeni anlattıben taşra yahut şehirben ha ozan h...

  • GÖLGELİ GÜNLER
    GÖLGELİ GÜNLER

    uç uca eklendiğinde yaşamı oluşturan o şeylerrenklerin uçuşuna engel.hafiflik hissine başkaldırırsözcüklerin altındaki birlik.bir başka rüyada yürüse ...

  • AYAK İZLERİ
    AYAK İZLERİ

    Köy yolunda yürümeyi severimNe bir korna sesi ne bir serseriSessizliği derinden hissederimToprağında vardır ayak izleriKöy yolunda yürümeyi severimNe ...

  • SÖZÜM ONA
    SÖZÜM ONA

    bugünün de eceli geldigeldi gece ceylansızve asfaltın altında unutulmuş dereyefosilleşmiş çınar köklerinenefes almayan toprağahepsine bir gece geldibu...