Menu
Cemal Şakar'ın yeni kitabı
Haberler • Cemal Şakar'ın yeni kitabı "SANATA TEORİYLE BAKMAK" Ketebe Yayınlarından çıktı!

Cemal Şakar'ın yeni kitabı "SANATA TEORİYLE BAKMAK" Ketebe Yayınlarından çıktı!

Cemal Şakar’ın sanatın meselelerini, farklı entelektüellerle, akademisyenlerle oturumlar halinde tartıştığı “Sanata Teoriyle Bakmak”, multidisipliner bir kitap olduğu kadar söyleşi formatında olduğu için rahat okunabilir bir toplam olarak yayınlandı. Cemal Şakar’ın editörlüğünü yaptığı kitapta Ömer Lekesiz, Ali Utku, Mehmet Narlı, Zeynep Gemuhluoğlu, Feridun Yılmaz, Ertan Örgen, Emin Gürdamur, Selim Somuncu, Bilgin Güngör, Ahmet Dağ, Peyami Safa Güral, Oğuz Haşlakoğlu, Engin Koca ve Ahmet Sarı konuyu kendi birikimleri ve vizyonları ile değerlendiriyorlar.

Sanata Teoriyle Bakmak, Cemal Şakar’ın “Edebiyat Ne Söyler?” başlıklı söyleşi dizisinin ufuk açıcı sonuçlarını bir araya getiriyor. Felsefe, psikoloji, sosyoloji, siyaset, dilbilim gibi birbirinden farklı alanlarda çalışan on altı kıymetli isim, dikkatlerini sanat ve edebiyata yöneltiyor. Zihinlerimizi uzun süredir meşgul eden metafizik, ideoloji, iktidar, medeniyet, psikanaliz, kötülük, trajedi, postyapısalcılık, yapısöküm, postmodernizm, posthümanizm, postkolonyalizm gibi zor kavramlar yeniden tanımlanırken çizilen kavramsal çerçeveyle, sanatın ne olduğu sorusuna tartışma zemini oluşturuluyor.

Sanata Teoriyle Bakmak, çoklu bakış açısı ve disiplinlerarası yaklaşımıyla edebiyata ilişkin kavrayışımızı derinleştiriyor.